آموزش بافت مو باکسر

مراحل گام به گام بافت موی باکسر، مدلی ساده و زیبا

ارسال به دیگران:

بافت مو باکسر که همان بافت مو هلندی دوتایی یا فرانسوی معکوس است، در بین خانم ها طرفداران بسیاری دارد. این مدل بافت مو بسیار شیک و زیبا است و به راحتی می‌توانید آن را روی سر خود یا دیگران انجام دهید. حتی می‌توانید متناسب با موقعیت، از این بافت برای انجام انواع مدل شینیون شیک و ساده نیز استفاده کنید. بافت باکسر مانند بافت تلی مو برای تمرین کردن بسیار مناسب است. در ادامه نحوه بافت موی باکسر را به صورت تصویری و قدم به قدم یاد می‌دهیم.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراحل گام به گام بافت موی باکسر

۱. موهای خود را شانه کنید

ویدئو شماره ۱- شانه کردن موها

موهای خود را شانه کنید تا گره‌های آن باز شود. سپس، موها را از وسط فرق سرتان جدا کنید. سمت چپ را روی شانه چپ و سمت راست را روی شانه راست خود قرار دهید.

۲. موهای خود را به ۳ قسمت تقسیم کنید

ویدئو شماره ۲- تقسیم بندی موها

یک طرف موهایتان را، از خط رویش مو،‌ به ۳ دسته مساوی تقسیم کنید. این قسمت مثل شروع بافت موی هلندی یا بافت موی فرانسوی است. دقت کنید که ضخامت هر دسته نباید بیشتر از ۱.۵ سانتی‌متر باشد.

۳. بافت را شروع کنید

ویدئو شماره ۳- شروع بافت

رشته های چپ و راست را از زیر رشته میانی عبور دهید. این دقیقاً مانند بافت هلندی یا بافت فرانسوی معکوس است. تفاوت این مرحله با بافت ساده این است که به جای عبور رشته های اطراف از روی رشته میانی، موها از زیر بخش میانی رد می‌شوند. این نکته خیلی مهم است. اگر این کار را نکنید، در پایان بافت باکسر شما خیلی صاف می‌شود.

۴. یک رشته نازک از موهایتان را به دسته سمت چپ اضافه کنید

ویدئو شماره ۴- اضافه کردن مو به بافت

یک رشته نازک از موهای خود را جدا کرده و آن را به یکی از رشته های اصلی که در ابتدا جدا کرده بودید، اضافه کنید. در این تصویر موها باید به رشته سمت چپ اضافه شوند. دقت کنید که ضخامت دسته ای که در این مرحله جدا می‌کنید، از ضخامت رشته اصلی کمتر باشد.

۵. رشته سمت چپ را از زیر رشته میانی عبور دهید

ویدئو شماره ۵- ادامه بافت

رشته سمت چپ را از زیر رشته وسطی رد کنید. رشته ها را تا حدی سفت کنید که احساس راحتی داشته باشید. موهایی که پراکنده می‌شوند را با دست خود صاف کنید.

۶. مقداری از موهایتان را به رشته سمت راست اضافه کنید

ویدئو شماره ۶- ادامه بافت

کارهایی که برای رشته سمت چپ انجام دادید، برای سمت راست نیز تکرار کنید. مقداری از موهایتان را جدا کرده و به رشته سمت راست اضافه کنید. این دو رشته را یکی کرده و از زیر دسته میانی عبور دهید.

۷. به بافتن موهایتان ادامه دهید

ویدئو شماره ۷- ادامه بافت

بافت موهایتان را به همین صورت تا گردن ادامه دهید. سعی کنید بافت نزدیک گوشتان باشد و به تدریج به سمت مرکز گردنتان زاویه دهید. هرچه سفت تر ببافید بهتر است. نگران نباشید. اگر بافت خیلی سفت شد می‌توانید آن را در انتها کمی شل کنید.

۸. کار خود را با روش بافت معمولی تمام کنید

ویدئو شماره ۸- ادامه بافت

زمانی که به گردن خود رسیدید، می‌توانید ادامه موهایتان را تا انتها با روش بافت معمولی ببافید. بخاطر داشته باشید که بخش چپ وراست را از زیر بخش میانی عبور دهید.

۹. انتهای موهایتان را با کش ببندید

ویدئو شماره ۹- اتمام بافت سمت چپ

بافت موهایتان را تا نزدیک به انتهای مو ادامه دهید. بهتر است ۲ تا ۵ سانتی‌متر از موهایتان آزاد بماند. انتهای بافت را با یک کش پلاستیکی نازک ببندید. با کش مو می‌توان مدل های مختلفی را امتحان کرد. به شما توصیه می‌کنیم آموزش مدل مو با کش چهل گیس را مشاهده نمائید و این مدل موی جذاب را نیز یاد بگیرید.

۱۰. طرف دیگر را نیز ببافید

ویدئو شماره ۱۰- اتمام بافت سمت راست

تمام این مراحل را برای طرف دیگر موهایتان نیز انجام دهید. در این مرحله می‌توانید بافت مو را کمی از هم باز کنید تا حجم آن بیشتر به نظر برسد.

۱۱. از اسپری مو استفاده کنید

ویدئو شماره ۱۱- استفاده از اسپری مو

در انتها برای براقیت و تمیز و مرتب ماندن بافت ها، می‌توانید از اسپری نرم کننده یا چسب مو استفاده کنید.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
ری را

خیلی عالی بود این آموزش خدا قوت 😍😍

رویا کریمی

ری را عزیز، سپاس از همراهی شما🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: