واکس مو چیست

واکس مو چیست؟ همه آنچه که باید درباره واکس مو بدانید

ارسال به دیگران:

حالت دادن به مو یکی از کارهایی است که شاید برای همه آسان نباشد. روش‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد مانند انواع مدل بافت مو، براشینگ مو، فر کردن مو، استفاده از موس و ژل مو و محصولات مختلف دیگر. در این میان، واکس مو یکی از گزینه هایی است که می‌توانید به عنوان یک راه حل عالی برای حالت دادن به موهای خود در نظر بگیرید. این محصول مزایای زیادی برای موهای شما دارد. اگر نمی‌دانید واکس مو چیست و چگونه استفاده می‌شود، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله درباره هرآنچه که باید درباره این محصول حالت دهنده مو، نحوه استفاده و همچنین شستشوی آن بدانید صحبت می‌کنیم.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

واکس مو چیست؟

واکس موها محصولات حالت‌ دهنده مو بر پایه موم هستند که اخیرا محبوبیت زیادی بین خانم ها و آقایان پیدا کرده‌اند. این ماده بی نظیر نوعی محصول کرمی است که می‌تواند به خوش حالت و براق شدن موهای شما کمک کند. همچنین، مانند موم باعث چسبیدن تارهای مو به یکدیگر شده و از پراکندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند و می تواند قبل از براشینگ مو استفاده شود.

انواع واکس مو

واکس مو در انواع و فرمولاسیون های مختلفی تهیه می شوند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین بهتر است انواع مختلف این محصول را بشناسید و ویژگی هریک را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس نوع مو و نیاز خود داشته باشید.

انواع واکس مو

۱. ژل واکس مو

 اگر می‌خواهید مدل موهای خودتان را در یک حالت ثابت نگه دارید، ژل واکس مو یا واکس مو ژلی گزینه‌ مناسبی برای شماست. این نوع محصول حالت دهنده مو علاوه بر محکم نگه داشتن موهای شما، درخشش زیادی نیز به آن‌ها می‌دهد. این محصول برای افرادی که موهای ضخیم یا کوتاهی دارند و می‌خواهند مدل موی صاف و آراسته ای داشته باشند مناسب است.

برای استفاده از این محصول باید ابتدا موهای خود را خیس کنید. آب اضافی آن را با حوله بگیرید و سپس مقداری از آن را به موهایتان بزنید. البته لازم به ذکر است که استفاده از این ژل بر روی موهای خیس نیز بلامانع است.

 ۲. واکس مو فیبری

 موم این نوع واکس‌ها از ترکیب چند نوع فیبر یا الیاف ساخته شده است. از نوع فیبری این محصول برای فر کردن مو یا حالت دار کردن آن استفاده می شود. واکس مو فیبردار برای موهای نرم و افرادی که موهایشان رشد خوبی دارد مناسب است. اما استفاده بیش از حد از این محصول موهای شما را متراکم، سفت و سنگین خواهد کرد. از این رو، توصیه می‌شود که هر بار مقدار کمی از واکس را بر روی موهای خود بمالید و در صورت لزوم، کمی بیشتر از آن استفاده کنید.

گفته می‌شود این محصول آرایشی در نوع خود بهترین است، زیرا از استحکام کافی برخوردار است و در عین حال جلوه‌ای ابریشمی به مو می‌دهد. همچنین از آنجا که موم آن به راحتی بر روی مو پخش می‌شود، برای هر نوع مدل مویی مناسب است.

۳. واکس موی خشک

این محصول حالت‌دهنده مو به نام”پماد یا “روغن” نیز شناخته می‌شود. واکس‎ های خشک شفاف هستند و موهای شما را متراکم و سفت نمی‌کنند. می‌توان از آن‌ها برای کنار هم قرار دادن موهای خشک یا ایجاد دسته‌های پیچ و تاب خورده یا مدل موهای فشن استفاده کرد.

اگرچه واکس خشک در بین آقایان بیشتر کاربرد دارد اما در بین بانوانی که دوست دارند موهای خود را مرطوب کنند و ظاهر آن‌ها را براق جلوه بدهند نیز محبوب است.

۴. واکس خاکستری یا مات

 واکس خاکستری کمی روغن دارد. بنابراین، می‌تواند موهای شما را نرم کند. این محصول برای زمانی مناسب است که نمی‌خواهید موهایتان براق به نظر برسد. این محصول موهای نازک و خشک را به خوبی در کنار هم قرار می‌دهد، اما پخش کردن آن بر روی موهای پرپشت و ضخیم کار دشواری است.

آموزش براشینگ مو
آموزش براشینگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

واکس مو از چه موادی ساخته شده است؟

در ساختار واکس مو از مواد مختلف و گوناگونی استفاده شده است که می توان به انواع موم ها ماننپ موم کارنابا، موم کاستور، موم امولسیفایر ، موم ژاپنی و موم ازوکریت و یا موم معدنی و … اشاره کرد. برخی تولیدکننده‌ها نیز از ویتامین، مواد معدنی، و سایر مواد مغذی برای مو در ساختار محصولات خود استفاده می‌کنند که مزیت استفاده از آن را دوچندان می‌کند.

واکس مو رنگی

مزایای واکس مو چیست؟

از مزایای بی نظیر واکس مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوش حالت شدن مو
  • حفظ حالت مو
  • براق شدن مو
  • تامین رطوبت مورد نیاز مو
  • حفظ حالت طبیعی مو
  • رفع خشکی مو
  • حفظ انعطاف پذیری مو
  • جلوگیری از ایجاد موخوره
  • امکان استفاده از آن برای تمام انواع مو
  • استفاده آسان
  • امکان رنگ کردن مو با استفاده از انواع رنگی این محصول
  • شستشوی راحت

معایب استفاده از واکس مو چیست؟

واکس مو عوارض و مشکلات زیادی را برای مو ایجاد نمی‌کنند. اما این محصول نیز مانند همه محصولات زیبایی و مراقبت از مو کاملا بدون عیب و ایراد نیست. یکی از معایب این حالت دهنده های مو این است که این محصول باعث چرب شدن موها می‌شود. بنابراین اگر موهای چربی دارید، استفاده از این محصول می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد.

مراحل استفاده از واکس مو

  • ابتدا موهایتان را بشویید. برای استفاده از واکس، موهای شما باید کاملا تمیز و عاری از چربی باشد.
  • موهایتان را کاملا خشک کنید.
  • انگشت های خود را به مقدار کمی واکس آغشته کنید و آن را به طور یکنواخت روی موهای خود پخش کنید.
  • سپس می‌توانید با استفاده از شانه و سشوار موهای خود را حالت دهید.
واکس مو رنگی چیست

نحوه شستن واکس مو

نحوه شستن واکس مو اغلب به نوع مو و میزان استفاده از آن بستگی دارد. عمده ماده استفاده شده در ساختار و یا فرمولاسیون این محصولات روغن است. در نتیجه هر چقدر واکس بیشتری استفاده کرده باشید، شستن آن دشوارتر خواهد بود و به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. برای شستن موهای خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا مقداری نرم کننده به موهای خود بزنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را شانه کنید.
  • بعد از چند دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.
  • در مرحله بعد، از شامپوی معمولی برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.
  • به مدت ۳ تا ۵ دقیقه موهای خود را با شامپو ماساژ دهید.
  • سپس موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید.

تفاوت واکس موی ساده با نوع رنگی آن در چیست؟

واکس موی معمولی با نوع رنگی آن تفاوت چندانی ندارد. در حقیقت واکسهای رنگی همان نوع معمولی است، با این تفاوت که باعث تغییر رنگ موها می شوند و می توانید بوسیله آن انواع ترندهای فانتزی زیبای رنگ موی سال ۱۴۰۰ را روی موهای خود پیاده کنید.

واکس‌های رنگی همان طور که از نام آن ها پیداست، دارای رنگ های مختلفی هستند که علاوه بر حالت دادن، براق کردن، حفظ حالت طبیعی و همچنین حفظ انعطاف پذیری مو، رنگ آن را نیز تغییر می دهند. این نوع واکس ها در تناژ رنگی بسیار گسترده تولید شده اند که انتخاب رنگ آن ها به سلیقه افراد بستگی دارد. اگر شما هم از سفید شدن مو های خود ناراحت هستید و از رنگ کردن زیاد خسته شده اید، می توانید از این محصولات رنگی جذاب استفاده کنید.

نحوه استفاده از واکس موی رنگی

برای استفاده از نوع رنگی این محصول کافی است موهای خود را مرطوب کنید. سپس مقداری آن را با انگشتان خود بردارید و به موهایتان بمالید. سپس می‌توانید با استفاده از سشوار رنگ واکس را روی موهایتان تثبیت کنید.

  • اگر موهایتان بلند و حجیم است، بهتر است برای پخش کردن کامل و یکنواخت واکس از شانه استفاده کنید.
  • برخلاف سایر مواد رنگی، این نوع محصول حالت‌دهنده مو دست شما را لکه‌دار یا رنگی نمی‌کند و به راحتی با آب پاک می‌شوند.

ماندگاری واکس مو چقدر است؟

واکس مو ماندگاری نسبتا خوبی دارد و تا زمانی که شسته نشود، از روی مو پاک نمی‌شود. اما ناگفته نماند که این محصول نهایتا بعد از گذشت یک هفته عملکرد خود را از دست می‌دهد و بهتر است آن را بشویید.

واکس موی رنگی چیست

آیا می توان هر روز از واکس مو استفاده کرد؟

علیرغم تصور برخی افراد، استفاده روزانه از واکس مو نه تنها باعث خوش حالت شدن موها نمی شود، بلکه باعث ریزش مو و ایجاد شوره سر نیز خواهد شد. کدر و بد حالت شدن موها نیز از دیگر عوارض استفاده روزانه از این محصول می باشد. بنابراین،‌ بهتر است که اعتدال را در مصرف این محصولات رعایت کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید واکس مو به آن ها توجه کنیم

هنگام خرید واکس مو بهتر است برند با کیفیت را انتخاب کنید و نسبت به اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. واکس های با کیفیت و مرغوب باعث کدر شدن و ایجاد سفیدک روی مو نمی شوند. همچنین توجه به ترکیبات آن نیز بسیار مهم است. واکسهای حاوی مواد مغذی و مورد نیاز مو مانند ویتامین E، انتخاب مناسب‌تری هستند. لازم به ذکر است که وجود عصاره گیاه آلوئه ورا در ساختار این مواد به تقویت موها کمک می‌کند.

نرگس شریفی

آیا شما برای حالت دادن به موهای خود از واکس مو استفاده می کنید؟ نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: allthingshair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
3 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
Mari

واکس موی مات باعث خشکی میشه؟
بهتره بعد از چند ساعت موهامو بشورم؟

رویا کریمی

دوست گرامی، واکس مو باعث چرب شدن موها میشه و زمان خاصی برای شستن نداره.

روشا هاشمی

واکس برای کودکان ضرر دارد

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: