مدل بافت مو دخترانه ساده

مراحل قدم به قدم ۳ مدل بافت مو شیک و دخترانه

ارسال به دیگران:

بافتن مو یکی از روش های بسیار ساده و در عین حال شیک برای مدل دادن به موهاست. بافتن موی سر دخترانه را هم می‌توان به تنهایی و هم همراه با شینیون مو انجام داد. در ادامه چند مدل بافت مو بسیار شیک و دخترانه را به شما یاد می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش بافت مو
آموزش بافت مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱. مراحل بافت مو هلندی دو طرفه

ویدئو شماره ۱ مدل بافتن مو – شانه کردن مو

۱. بافت هلندی را با شانه کردن موها شروع کنید

برای شروع بافت هلندی، ابتدا موها را شانه کنید تا تمام گره های آن باز شود. سپس کل موها را مانند تصویر از پشت سر به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

ویدئو شماره ۲- جدا کردن یک بخش از مو

۲ . یک بخش از موهای سمت چپ را جدا کنید

یک بخش از موهای سمت چپ را به اندازه ۵ سانتی‌متر جدا کرده و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. البته می‌توانید با قسمت سمت راست نیز شروع کنید. به تصمیم شما بستگی دارد.

ویدئو شماره ۳- شروع بافت

۳. بافت هلندی مو را شروع کنید

رشته سمت چپ را از زیر رشته وسط عبور دهید. اکنون رشته سمت چپ در وسط قرار دارد. سپس، رشته سمت راست را از زیر رشته میانی جدید عبور دهید. دقت کنید که رشته های کناری را از روی رشته وسط رد نکنید. زیرا در این صورت دیگر بافت هلندی نخواهید داشت.

ویدئو شماره ۴- اضافه کردن مو به بافت

۴. مقداری از موهای سمت چپ سرتان را جدا کنید

یک دسته باریک از موهای سمت چپ سرتان را جدا کنید. این دسته باید از رشته های اصلی باریک‌تر باشد. سپس آن را به رشته سمت چپ اضافه کنید و آن را از زیر رشته وسط عبور دهید. این کار را برای رشته سمت چپ نیز انجام دهید و به همین صورت تا انتهای خط رویش موهایتان را بباقید.

ویدئو شماره ۵- بافتن مو تا انتها

۵. بقیه موها را به روش بافت معمولی ببافید

پس از اینکه از تمام موها را تا انتهای خط رویش مو بافتید، بقیه مو را تا انتها به روش معمولی ببافید و آن را با کش پلاستیکی نازک محکم کنید. سمت راست را هم به همین ترتیب ببافید. به همین سادگی یک بافت موی هلندی دوطرفه زیبا خواهید داشت.

۲. مراحل بافت تیغ ماهی دوتایی

ویدئو شماره ۱- تقسیم بندی مو

۱. ابتدا مو را شانه کرده و به دو بخش تقسیم می‌کنیم

برای شروع این مدل بافت، ابتدا موها را به دقت شانه کنید تا تمام گره های آن باز شود. سپس آن را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. بخش سمت چپ را با یک گیره ببندید و بخش سمت راست را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

ویدئو شماره ۲- شروع بافت

۲. بافت تیغ ماهی را شروع کنید

یک بخش کوچک از قسمت خارجی رشته سمت چپ جدا کنید. آن را از روی رشته چپ عبور داده و به رشته سمت راست متصل کنید. همین کار را برای رشته سمت راست نیز انجام دهید.

  • دقت کنید که پس از انجام این کار، شما همچنان ۲ رشته خواهید داشت.
  • تا جایی که می‌توانید بافت را محکم و سفت انجام دهید تا در نهایت ظاهر بهتری داشته باشد.
ویدئو شماره ۳- پایان بافت و بستن مو

۳. همین روش را تا انتهای موها ادامه دهید

به همین ترتیب تا انتهای مو را ببافید. انتهای آن را با یک کش پلاستیکی نازک محکم کنید. می‌توانید برای زیباتر و حجیم تر جلوه دادن بافت، قسمت هایی از آن را به سمت بیرون بکشید و کمی باز کنید. سمت دیگر موها را نیز به همین ترتیب ببافید تا یک بافت تیغ ماهی دوطرفه زیبا داشته باشید.

۳. بافت مو آبشاری

ویدئو شماره ۱- تقسیم بندی موها

۱. اولین بخش موهای خود را جدا کنید

اولین قسمت موهای خود را جدا کرده و آن را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کنید. وضعیت قرارگیری دست هنگام بافتن مو مهم است. معمولاً بهترین راه برای نگه داشتن مو هنگام بافتن، نگه داشتن ۲ رشته مو در یک دست و نگه داشتن قسمت سوم مو در دست دیگر است.

ویدئو شماره ۲- شروع بافت

۲. بافت آبشاری مو را شروع کنید

برای بافتن اولین ردیف از روش بافت پایه استفاده کنید. یعنی رشته چپ را از روی رشته وسط و همچنین رشته راست را از روی رشته وسط عبور دهید.

ویدئو شماره ۳- اضافه کردن موهای بیشتر به بافت

۳. موهای بیشتری به بافت اضافه کنید

بعد از اتمام بافت اولین ردیف، یه قسمت از موهای نزدیک به رشته سمت راست را از قسمت بالای سرتان جدا کنید. این قسمت از مو را به رشته سمت چپ که اکنون به سمت راست منتقل شده، اضافه کنید. سپس آن را ببافید. به این صورت که رشته سمت چپ را که اکنون ضخیم‌تر از قبل شده است، از روی رشته میانی عبور دهید. اما برای رشته سمت راست این کار را تکرار نکنید. آن را رها کنید و بگذارید آویزان بماند. این کار حالت آبشاری به موهای شما می‌دهد.

ویدئو شماره ۴- ادامه بافت

۴. بافت آبشاری را به همین ترتیب ادامه دهید

بافت آبشاری را به همین روشی که توضیح دادیم ادامه دهید. دقت کنید که تکه موهایی که جدا می‌کنید یک اندازه باشند. این روش مانند روش بافت مو فرانسوی است، با این تفاوت که بافت فرانسوی به صورت عمودی و بافت آبشاری به صورت افقی است.

۵. بافت آبشاری را تمام کنید

مراحل بافت مو آبشاری
راهنمای تصویری بافت مو آبشاری

زمانی که بافت تقریبا به اطراف گوش شما رسید، می‌توانید آن را تمام کنید. مابقی موهایتان را با روش بافت معمولی ببافید و انتهای آن را با یک کش پلاستیکی کوچک ببندید. اکنون یک بافت آبشاری زیبا دارید.

بهترین مدل مو برای بافتن چیست؟

1. بافت هلندی دو طرفه 2. بافت تیغ ماهی 3. بافت مو آبشاری

چه مدل موهایی برای بافتن وجود دارند؟

مدل های متنوعی برای بافت موی دخترانه وجود دارند که اغلب عبارتند از: بافت فرانسوی، تیغ ماهی، هلندی، طناب پیچ، معکوس و بسیاری مدل دیگر.

قبل از بافت مو چه کاری باید با موهایم انجام بدهم؟

قبل از انجام بافت بهتر است از هرگونه آلودگی، چربی و روغن موجود در موهای خود خلاص شوید. با شامپو موهای خود را تمیز و نرم کنید و پس از آن مراحل قدم به قدم این صفحه را انجام دهید.

آیا بافتن مو باعث آسیب دیدن موها می‌شود؟

موی بافته و مدل دم اسبی می‌توانند باعث شکنندگی موها شوند، به خصوص اگر مدل شما محکم باشد. اگر هر روز موی خود را می‌بافید، ممکن است موهایتان آسیب ببینند. همچنین بافتن مو یا حالت دم اسبی زمانی که موها خیس هستند باعث آسیب بیشتری می‌شوند، چون در این حالت مو شکننده تر است.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 4.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: