اکسیژن تراپی مو چیست

اکسیژن تراپی مو چیست و چه مزایا و معایبی برای مو دارد؟

ارسال به دیگران:

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند تغییر در سبک زندگی، عدم تعادل تغذیه‌ای، عوامل محیطی، هورمونی، بیماری ها و … دچار ریزش مو، شکنندگی، خشکی و مشکلات دیگر مربوط به مو می‌شوند. در این شرایط، افراد برای درمان موهای خود روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند مانند استفاده از ماسک مو خانگی یا سایر روش های درمانی کلینیکی. اکسیژن تراپی مو یا اکسیژن درمانی یکی از بهترین روش‌هایی است که می تواند به درمان مشکلات مو و پوست سر ما کمک کند. اگر شما هم با مشکلات مختلف مو دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال یک راه حل موثر و ایمن می گردید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی داریم تا تمامی مزایا و معایب این روش را برای شما عزیزان بیان کنیم.  

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اکسیژن تراپی مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

برخی از افراد ممکن است که دچار عوارض دکلره مو، رنگ کردن زیاد، اتو کردن، تغییرات فصلی، افزایش آلودگی هوا، تغذیه نامناسب شده و موهایشان ضعیف و شکننده شده باشد. این افراد برای درمان موهای خود علاوه بر ویتامینه مو، پروتئین درمانی و … می توانند از اکسیژن تراپی کنند. اکسیژن تراپی مو نیز مانند اوزون تراپی مو یک درمان نوآورانه است که برای احیای پوست سر و مو استفاده می‌شود.

اکسیژن درمانی مو بهتر است در سالن‌های آرایشی و توسط افراد ماهر انجام شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری گردد. افراد متخصص ابتدا باید موها را به طور کامل جمع کرده و در یک محفظه قرار دهند. محفظه‌ای که موها در آن قرار می‌گیرند، بخار و آب را بر اساس دمای معین به موها می‌رسانند. داخل این محفظه، گرمای زیادی وجود دارد که این گرما باعث می‌شود منافذ پوست سر باز شده و مواد مغذی و آب وارد آن شوند.

اکسیژن درمانی مو

پس از آن با کمک دستگاه میکرومیست، ساقه و ریشه موها اکسیژن رسانی و آبرسانی می‌شوند. اکسیژن رسانی و آبرسانی منجر به از بین رفتن باکتری‌ها و میکروب‌های روی سر شده و ریشه و ساقه موها را پاکسازی می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت که این روش با کمک ویتامین‌ها، پپتیدها، مواد مغذی و غیره، موها را تقویت کرده، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین، می‌تواند بازسازی سلولی را در پوست سر تحریک کرده و موها را احیا کند.

فواید و مزایای اکسیژن درمانی موها

درمان موها از طریق این روش دارای فواید و مزایای زیادی است که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

۱. کاهش ریزش مو

سلول‌های پاپیلای پوستی در مو مسئول رشد مو هستند؛ بنابراین می‌توان گفت که مهم‌ترین قسمت فولیکول مو می‌باشند. سلول‌های پاپیلای پوستی باید با مویرگ‌های خونی تماس مستقیم داشته باشند. زیرا این سلول‌ها به مقدار زیادی مواد مغذی و اکسیژن نیاز دارند. اگر این مواد مغذی و اکسیژن به موها نرسد دچار ریزش می‌شوند.

بهترین راه برای درمان ریزش مو استفاده از دستگاه اکسیژن می‌باشد تا از طریق آن اکسیژن و مواد مغذی را به میزان کافی به موها برسانید. همچنین، استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا موهای جدیدشما سالم تر و محکم تر رشد کنند. 

خواص اکسیژن تراپی مو

۲. احیای موهای آسیب دیده و ضعیف

از آن جا که مو حاوی سلول است و تک تک سلول‌ها برای زندگی به اکسیژن نیاز دارند، بنابراین برای سالم ماندن و زنده ماندن باید به میزان کافی اکسیژن دریافت کنند. در صورتی که اکسیژن به میزان کافی وجود داشته باشد، موها جوان‌تر شده و سلول‌های مرده و یا فرسوده احیا می‌شوند. در غیر این صورت، به مرور ضعیف و شکننده می شوند. با اکسیژن تراپی پوست سر پاکسازی شده و موهای آسیب دیده و ضعیف احیا می شوند. علاوه بر این، موهایی که مجدد رشد می‌کنند دیگر ضعیف نبوده و قوی‌تر و ضخیم‌تر از قبل خواهند بود.

۳. از بین رفتن شوره سر

شوره سر یک مشکل رایج و مزمن پوستی است که به صورت پوسته‌های سفید در کف سر ظاهر می‌شود. اگر پوست سر شما خشک باشد این شوره ها روی مو و شانه شما می ریزند و جلوه بدی به ظاهر شما می دهند. افرادی که پوست خشکی دارند، دیر به دیر موهای خود را می شویند، و کسانی پوست چرب و حساسی دارند اغلب اوقات با شوره سر دست و پنجه نرم می کنند. اما دیگر جای نگرانی نیست؛ زیرا، امروزه این مشکل را می‌توان به راحتی و از طریق درمان با اکسیژن درمان کرد. در واقع این روش، با رساندن اکسیژن کافی به موها ترشح چربی در پوست را به حالت طبیعی باز می‌گرداند و منجر به از بین رفتن شوره سر می‌گردد.

فواید اکسیژن درمانی مو

۴. رویش مجدد موها

علاوه بر جلوگیری از ریزش مو و احیای موهای ضعیف، اکسیژن درمانی باعث رویش مجدد مو می شود. در واقع این درمان منحصر به فرد، باعث می‌شود گردش خون در پوست سر افزایش یابد، متابولیسم سالم تقویت شده و موها مجدد رشد کنند. علاوه بر رشد مجدد موها، سلول‌های مو نیز زنده شده و ساختار موها با فولیکول‌های ضخیم‌تر و قوی‌تر تقویت می‌شوند. به یاد داشته باشید که نتایج تنها در صورتی حاصل می‌شوند که آلوپسی (ریزش مو) خیلی پیشرفته نباشد. در غیر این صورت، این روش بی فایده است و موها مجدد رشد نخواهند کرد.

علاوه بر موارد نام برده، اکسیژن درمانی مو مزایای دیگری نیز دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • قارچ‌های موجود در مو و پوست سر را از بین می‌برد و در نتیجه منجر به جلوگیری از ریزش مو شود.
  • پوست سر نیز از این طریق درمان شده و بهبود می‌یابد. در واقع با اکسیژن تراپی مو پوست سر نیز تغذیه و هیدراته شده و از بروز مشکلاتی مانند خشکی، سوزش، شوره سر و غیره جلوگیری می‌شود.
  • فولیکول‌های خشک و کم آب مو را هدف قرار می‌دهد و باعث بهبود وضعیت موها می‌شود.
  • موها را حالت پذیرتر کرده و شانه زدن آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.
  • به موها درخشندگی، حجم و حالت ارتجاعی می‌بخشد.
  • به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.
  • به افزایش سطح رطوبت پوست سر کمک می‌کند.
  • به از بین بردن خارش سر کمک می‌کند.
اکسیژن تراپی مو در خانه

معایب اکسیژن درمانی مو چیست؟

با وجود مزایای آن، اکسیژن درمانی دارای معایب و ضررهایی نیز می‌باشد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

۱. طولانی بودن روند درمان

اولین عیب این روش درمانی این است که برای بهبودی کامل به چندین جلسه درمانی نیاز دارید. به عنوان مثال برای درمان ریزش مو باید تقریبا یک سال به طور مداوم درمان را ادامه دهید تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید. علاوه بر این، مدت زمان درمان موها به عوامل مختلفی همچون مشکلات مو، ویژگی‌های بیمار و سایر عوامل بستگی دارد. لازم به ذکر است که این فرایند با مراقبت‌هایی که در منزل می‌شود تکمیل می‌گردد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که پس از اتمام جلسه، باید از موها به شدت مراقبت کنید تا نتیجه خوبی حاصل شود؛ در غیر این صورت، اکسیژن درمانی بی فایده خواهد بود.

۲. دائمی نبودن اثر درمان

افراد طی چندین جلسه اکسیژن درمانی مشکلات موهای خود را از بین می‌برند. اما ممکن است پس از گذشت مدتی دوباره موهایشان دچار مشکل شود. بنابراین، اگر قصد دارید این روش درمانی را امتحان کنید، باید بدانید که نتایج آن دائمی نیست و ممکن است نیاز باشد دوباره مراحل درمان را تکرار کنید.

آموزش اکسیژن تراپی مو

۳. ایجاد مشکلات پوستی

یکی از عوارض اکسیژن تراپی مو این است که در صورت داشتن پوستی حساس، ممکن است که پوست به طور موقت قرمز شود. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا این قرمزی پس از چند ساعت به طور کامل از بین می‌رود. همچنین، ممکن است که پوست پس از درمان متورم شود که امری طبیعی است. زیرا این تورم به دلیل فشار بالای جریان اکسیژن به وجود می‌آید و همانند قرمزی، پس از چند ساعت کامل از بین می‌رود. علاوه بر تورم و قرمز شدن، ممکن است که پوست نسبت به سرم‌ها واکنش آلرژیک نشان دهد که در این صورت، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

۴. مناسب نبودن اکسیژن درمانی برای همه افراد

اکسیژن درمانی به دلایل پزشکی در بیمارانی که دارای مشکلات قلبی یا آنژین صدری، فشار خون بالا، صرع، مشکلات تنفسی، عفونت‌ها، مشکلات کلیوی یا سرطان می‌باشند، توصیه نمی‌شود. همچنین، این فرایند برای بانوانی که باردار هستند نیز توصیه نمی‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از شروع درمان، با پزشک خود درباره بیماری هایتان صحبت کنید.

هزینه اکسیژن تراپی مو چقدر است؟

نمی‌توان برای این فرایند یک هزینه و قیمت ثابتی را در نظر گرفت. زیرا هزینه اکسیژن تراپی مو به عوامل مختلفی همچون میزان آسیب دیدگی موها، حجم موها و غیره بستگی دارد. برخی افراد ممکن است موهایشان بیش از حد آسیب دیده باشند که در این صورت مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا موهای آن‌ها به حالت طبیعی برگردد. طبیعی است که با افزایش تعداد جلسات، هزینه درمان آن ها نیز افزایش پیدا می کند. علاوه بر میزان آسیب دیدگی، حجم موها نیز در تعیین هزینه اکسیژن درمانی بسیار موثر است.

مزایای اکسیژن تراپی مو

نکات مهم قبل و بعد از اکسیژن تراپی مو

اگر قصد دارید مشکلات مو و پوست سر خود را از این طریق برطرف کنید، باید نکات زیر را قبل و بعد از درمان رعایت کنید:

  • پیش از شروع فرایند، سطح پوست باید کاملا تمیز و پاک باشد.
  • بهتر است تا این فرایند را در سالن‌های آرایشی انجام دهید؛ زیرا این روش بر خلاف کراتینه مو به ابزارهای خاصی نیاز دارد.
  • این روش درمانی را همه افراد در هر سنی می‌توانند انجام دهند. البته، در صورتی که مشکلاتی همچون فشار خون، صرع، عفونت و غیره، را نداشته باشند.
  • اکسیژن تراپی را می‌توان هر ماه انجام داد.
  • مدت زمان انجام این فرایند، ۳۰ الی ۶۰ دقیقه می‌باشد.
  • بهتر است که بعد از اتمام درمان از سرم حاوی هیالورونیک اسید استفاده شود.

سخن نهایی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با این روش درمانی به طور کامل آشنا کنیم. اگر شما نیز موهایی دارید که به ترمیم و احیا نیاز دارد، حتما این روش را امتحان کنید. در واقع شما با انجام این درمان به پوست سر خود اجازه می‌دهید تا نفسی تازه کرده و موهایتان را احیا کند. اما به یاد داشته باشید که اگر از بیماری خاصی رنج می برید هرگز این روش را انتخاب نکنید یا حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نگین انصاری

آیا تا به حال این روش درمانی را امتحان کرده اید؟ می توانید تجربیات، نظرات و سوالات خود را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: daytontrichology

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
9 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
نگار

من که اصلا نفهمیدم چجوری انجام میشه
از مواد خاصی استفاده می کنن که میگین ویتامین و مواد مغذی به مو میرسه؟

رویا کریمی

نگار عزیز، بله از مواد مخصوص استفاده می کنند.

مهدی

عالی بود تشکر

رویا کریمی

دوست گرامی، ممنون از همراهیتون🌹

حدیثه

من اکسیژن تراپی و پروتئین تراپی کردم..الان یک ماه گذشته و ریزش شدید مو گرفتم.. آرایشگاهی هم که رفتم دوستم بوده و مطمئم مواد خوبی استفاده کرده.. اما الان هربار به موهام دست میکشم حداقل ۱۰تار مو از ریشه کنده میشه و روی لباسام همش پر از مو شده.خواستم مثلا تقویت بشن بدتر شده😑

رویا کریمی

حدیث عزیز، فقط مواد مهم نیست. تکنیک استفاده از مواد هم بسیار مهمه.

زهره

هزینه اکسیژن نراپی چقدر است

سخی

سلام من لیکن پلان دارم و به سرم نرسیده ولی رزش مو دلرم و موهام دمیج هست میتونم اکسیژن تراپی کنم؟،،،

رویا کریمی

دوست گرامی، در این مورد بهتره با پزشک مشورت کنید.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: