ویتامینه مو چیست

ویتامینه مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ فرق کراتینه با ویتامینه کردن مو

ارسال به دیگران:

این روزها داشتن موهایی سالم و درخشنده یکی از معیارهای زیبایی در افراد است. به همین خاطر خانم‌ها به تکنیک‌های مختلفی برای احیای موهای خود روی می‌آورند. در این بین برخی روش‌ها مانند پروتئین تراپی، اولاپلکس تراپی و کراتینه کردن مو با استقبال زیادی رو به رو شده‌اند. تمامی این روش‌ها اهدافی مشابه هم دارند. اما تفاوت اساسی آن‌ها در ویژگی‌ها و شرایطی است که متقاضیان این تکنیک‌ها دارند. به همین خاطر در این مطلب به طور اساسی به توضیح ویتامین تراپی پرداختیم تا به طور اساسی بدانید ویتامینه مو چیست. در ادامه نیز فرق کراتینه با ویتامینه مو را برای شما توضیح می‌دهیم و در نهایت متوجه می‌شوید مواد ویتامینه مو چیست. سپس می‌توانید انتخاب صحیحی برای درمان موهای آسیب دیده خود داشته باشید.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

موهای سر مانند دیگر اعضای بدن احتیاج به تغذیه از مواد مغذی دارند. البته منظور از تغذیه، استفاده از اکسیژن و ویتامین‌ها توسط ریشه مو است. ریشه مو ارتباط مستقیم با پوست سر دارد و برای تغذیه از رگ‌های موجود در زیر آن استفاده می‌کند. در ادامه این مسیر و تغذیه درست ریشه مو، موهای شما سلامت خود را حفظ می‌کند. در نتیجه زیبایی شما افزایش می‌یابد.

تغذیه مناسب و صحیح ریشه مو از رگ‌های خونی در گرو غنی بودن رگ‌ها از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. اگر از رژیم غذایی درستی پیروی کنید به احتمال زیاد، تغذیه رسانی به ریشه مو نیز به بهترین نحو صورت می‌پذیرد.

اما ممکن است در حالتی که رژیم غذایی شما به بهترین نحو در حال پیگیری است، موهای سالم و زیبایی نداشته باشید. در این حالت ممکن است به هر دلیلی این مواد به موهای شما نرسیده باشد. این شرایط در نهایت باعث ضعف در موها می‌شود. در این حالت است که باید برای سلامت موها اقدام کنید.

در بعضی موارد نیز ممکن است موهای شما در برابر عملیات مختلف دچار آسیب شوند. به عنوان مثال ممکن است موهای شما دچار عوارض دکلره شده و آسیب دیده باشد. در این حالت است که وزی و خشکی مو برای شما آزاردهنده است و از زیبایی شما می‌کاهد.

استفاده از سرم و ویتامینه مو

ویتامینه مو چیست؟

زمانی که موها در معرض آسیب‌های مختلف همچون نور آفتاب، آب و هوای نامناسب، شامپوهای نامناسب، آلاینده های شیمیایی و غیره قرار می‌گیرند، دچار خشکی، شکنندگی و سایر مشکلات می‌شوند. در این هنگام افراد در صدد از بین بردن این مشکلات بوده و روش‎‎های زیادی مانند اوزون تراپی مو، پروتئین درمانی و … را امتحان می‌کنند. این روش‌ها در صورت نادرست بودن نه تنها مشکلات را از بین نمی‌برند؛ بلکه، آن‌ها را تشدید می‌کنند.

در شرایطی که موهای شما آسیب دیده یا ضعیف باشند باید به دنبال راهی برای تقویت آن‌ها بگردید. در این زمان استفاده از تکنیک‌های ویتامینه ی مو می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد.
اما دقیقا ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو در واقع مجموعه‌‌ای از اقدامات است که به احیای موهای شما کمک می‌کند. در نتیجه استفاده از این روش‌ها، آسیب‌های ایجاد شده در تار موها درمان می‌شوند. این اقدامات حتی در زمانی که موهای شما مشکلاتی مانند ریزش، موخوره، شوره و خارش را تجربه می‌کند نیز قابل اجراست.

ویتامینه مو یکی از روش‌های اصلاحی درمانی است که این مشکلات را از بین می‌برد. ویتامین‌ها، در رشد کردن موها نقش اصلی دارند. ویتامینه تراپی مو، به دلیل دارا بودن ویتامین B5، منجر به نرم شدن و درمان موها می‎شود. در واقع مواد درمان کننده‌ای که در ویتامینه وجود دارد، موها را درمان می‌کنند. به همین دلیل شاید به طور دقیق یکی از روش‌های رفع سفیدی مو نباشد اما برای تقویت موها بسیار مفید است.

ویتامینه مو چه فواید و مزایایی دارد؟

حال که می‌دانید ویتامینه مو چیست احتمالا تا حدودی به مزایای آن پی بردید. استفاده کردن از ویتامینه برای درمان موها، فواید زیادی دارد که برخی از این مزایا و فواید ویتامینه مو شامل موارد زیر می‌باشند:

  • داشتن موهای لطیف، درخشنده و زیبا
  • کاهش آسیب پذیری موها
  • فرم دهی بهتر و آسان‌تر موها
  • کاهش ریزش مو
  • درمان کم حجمی مو
  • محافظت در مقابل آلودگی‌ها
  • تقویت بافت و ساختار مو
صافی موهای ویتامینه شده

ویتامینه مو حاوی چه ویتامین‌ها و مواد مغذی است؟

بعد از آشنایی با مفاهیمی که به شما توضیح می‌دهند ویتامینه مو چیست، نوبت به آشنایی با ترکیبات آن است. ویتامینه، دارای ویتامین‌های مختلف و مواد مغذی زیادی است که برخی از این مواد مغذی و ویتامین‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

ویتامین‌های گروه B

یکی از ویتامین‌هایی که برای رشد مو مفید است، ویتامین B می‌باشد. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و همگی نشان داده‌اند که کمبود این ویتامین در موها، منجر به ریزش موها می‌شود. ویتامین‌های گروه B با کمک به گلبول‌های قرمز خون، اکسیژن و مواد مغذی پوست را تامین می‌کنند. بنابراین، این ویتامین‌ها برای رشد موها بسیار مهم و حیاتی هستند.

ویتامین‌ C

به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی و یا دود سیگار، مولکول‌های خطرناکی تولید می‌شوند که بدن باید با این مولکول‌ها مقابله و مبارزه کند. زیرا این مولکول‌های خطرناک که رادیکال آزاد نام دارند، باعث پیری موها شده و مانع رشد موها می‌شوند. برای مقابله با این مولکول‌ها، نیاز به یک آنتی اکسیدان قوی است که به آن ویتامین C می‌گویند. 

همچنین، ویتامین C منجر به ایجاد کلاژن می‌شود که این کلاژن بخش مهمی از ساختار مو می‌باشد. علاوه بر این، این ویتامین با جذب آهن و مواد معدنی، به رشد موها کمک زیادی  می‌کند.

ویتامین A

تمامی سلول‌های بدن برای رشد کردن، نیاز به ویتامین A دارند. این نیاز در موها، بیش از سایر سلول‌ها می‌باشد. این ویتامین با کمک به غدد پوست، ماده‌ای به نام سبوم تولید می‌کند. سبوم با مرطوب کردن پوست سر، به افزایش سلامتی موها کمک می‌کند. کمبود ویتامین A در بدن، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که رایج‌ترین این مشکلات، ریزش موهاست. لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد این ویتامین نیز منجر به ریزش موها می‌شود.

ویتامین D

ویتامین D در تشکیل شدن فولیکول‌های جدید مو کمک زیادی می‌کند. کمبود این ویتامین باعث ریزش موها می‌شود؛ بنابراین، ویتامین تراپی مو منجر به درمان ریزش مو می‌شود.

سرم و ویتامین‌های مهم برای تقویت مو

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که با ویتامین C تشابه زیادی دارد و منجر به جلوگیری از استرس اکسیداتیو می‌شود. این ویتامین، در درمان ریزش مو بسیار موثر و کمک کننده می‌باشد.

آهن

آهن با کمک به سلول‌های قرمز، اکسیژن را به سلول‌های بدن ارسال می‌کند. بنابراین، آهن به عنوان یک ماده معدنی، به رشد موها کمک می‌کند. یکی از دلایل اصلی ریزش مو، کم خونی است که کمبود آهن منجر به کم خونی می‌شود. بنابراین با ویتامینه مو، آهن مورد نیاز به موها رسیده و منجر درمان موها می‌شود.

روی یا زینک

 روی یا زینک تاثیر بسیار زیادی در ترمیم بافت مو و رشد مو دارد. علاوه بر این، روی یا زینک در عملکرد صحیح غدد اطراف فولیکول‌ها، موثر بوده و کمک زیادی می‌کند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که مصرف زینک باعث درمان ریزش مو می‌شود. در واقع ریزش مو، یک علامت بزرگ است که نشان می‌دهد بدن دچار کمبود زینک می‌باشد. مصرف زینک همانند ویتامین A، اگر بیش از حد باشد، منجر به ریزش موها می‌گردد.  

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

چگونه موهای خود را ویتامینه کنیم؟

شما می‌توانید این کار را به صورت تخصصی و در سالن‌های زیبایی انجام دهید. در این حالت انواع ویتامین‌های ضروری در اختیار موها قرار می‌گیرد و به احیای آن‌ها کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید از روش‌های خانگی برای احیای موها استفاده کنید. استفاده از انواع ماسک مو خانگی می‌تواند در این راه به شما کمک کند. اما توجه داشته باشید که در صورت انتخاب روش خانگی باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید. همچنین در صورتی که آسیب دیدگی موهای شما زیاد است بهتر است از روش‌های تخصصی استفاده کنید.

در ادامه به شما می‌گوییم که ویتامینه مو چگونه انجام می‌شود.

موهای صاف و تقویت شده

مراحل ویتامینه تراپی مو

ویتامینه مو بهتر است که در آرایشگاه‌ها و با کمک آرایشگران و افراد متخصص انجام شود. اما، می‌توان در منزل و به تنهایی، موها را ویتامینه کرد.
اما چگونه موهای خود را ویتامینه کنیم؟

این روش از درمان مو، دارای مراحلی است که در ادامه طریقه ویتامینه مو را مشاهده می‌کنید.

مرحله اول

اولین مرحله در نحوه ویتامینه مو، شست و شوی کامل موهاست. موها باید از هر گونه آلودگی پاک شوند.

مرحله دوم

پس از شست و شوی موها، باید موها خشک شوند. در این روش نیاز است تا 10 الی 20 درصد رطوبت در موها باقی بمانند و موها به طور کامل خشک نشوند.

مرحله سوم

این مرحله به گیره‌های مخصوصی نیاز دارد تا با کمک آن‌ها موها دسته بندی شوند. افراد متخصص و آرایشگران، با توجه به حجم مو، موها را با کمک این گیره‌ها دسته‌ بندی می‌کنند.

مرحله چهارم

افراد متخصص در این مرحله با کمک سرم‌های تقویتی و محلول‌های دوفاز، پوست سر را ماساژ می‌دهند.

استفاده از سرم‌های مو برای ویتامینه تراپی

مرحله پنجم

این مرحله بسیار مهم است و افراد متخصص باید مواد ویتامینه مو را به ساقه موها بمالند. هرگز نباید مواد ویتامینه به ریشه موها مالیده شود. تمامی دسته‌های موها باید به مواد ویتامینه آغشته شوند.

مرحله ششم

آرایشگران، در این مرحله هر یک از لایه‌های موها را در فول می‌پیچند و 30 الی 60 دقیقه صبر می‌کنند. برای جلوگیری از روان شدن مواد ویتامینه، می‌توان از کلاه‌های رنگ، کمک گرفت.

مرحله هفتم( مرحله نهایی)

این مرحله آخرین مرحله از ویتامین تراپی مو می‌باشد که پس از گذشت زمان ذکر شده، موها شست و شو داده شده و خشک می‌شوند.

فرق کراتینه با ویتامینه مو

به طور کلی، میزان فرق کراتینه با ویتامینه مو در مقایسه با شباهت‌های آن‌ها بیشتر است. این دو روش به عنوان روش‌های اساسی در تقویت و درمان موهای آسیب دیده شناخته می‌شوند. دارای تفاوت‌های اساسی در ماهیت و نتیجه نهایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- فرق در اهداف

همانطور که در بالا نیز مطالعه نمودید ویتامینه مو برای تقویت موها انجام می‌شود. در واقع این تکنیک به عنوان روشی درمانی و تقویتی معرفی می‌شود. شما در این تکنیک به کمک مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، تغذیه رسانی اصولی به موها را تضمین می‌کنید. در این حالت موهای شما سالم‌تر و زیباتر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهند.

قبل و بعد تقویت مو

این شرایط در حالی است که در تکنیک دیگر حتی با وجود تفاوت کراتینه احیا و کراتینه صافی، بیشترین بازدهی در اهداف صافی است. در واقع بیشتر متقاضیان این تکنیک در صدد داشتن موهایی صاف و بدون وز هستند. پس می‌توان از این تکنیک به عنوان روشی زیبایی نام برد. به همین خاطر لقب درمان را تنها به ویتامین تراپی مو اطلاق می‌کنیم.

۲- هزینه‌های متفاوت

مورد بعدی در فرق کراتینه با ویتامینه مو به هزینه‌های تکنیک‌ها برمی‌گردد. به صورت میانگین، هزینه‌های کراتین بسیار بیشتر از ویتامینه مو است. به همین خاطر استفاده از تکنیک‌های ویتامین تراپی می‌تواند نجات‌دهنده موهای شما از آسیب باشد.

البته توجه داشته باشید که هر دو این روش‌ها موقتی هستند و آثار آن بعد از مدتی از بین می‌روند.

۳- روش‌های کاری مختلف

در تکنیک ویتامینه، موهای شما ابتدا شسته می‌شوند و با رطوبت موها عملیات آغاز می‌شود. در واقع عمل ویتامینه روی موهای مرطوب انجام می‌شود. در این حالت ویتامین‌ها که اکثرا محلول در آب هستند به عمق تارهای مو نفوذ می‌کنند.

در حالی که در روش کراتینه، موهای شما پس از مواد گذاری و شستشو، کاملا خشک می‌شوند. سپس به وسیله ابزار حرارتی مانند اتو، موهایتان را صاف می‌کنند.

شانه زدن راحت موها

۴- تفاوت در مواد استفاده شده

در تکنیک ویتامینه از ویتامین‌هایی مانند ویتامین B استفاده می‌شود. این ویتامین به حالت‌های مختلفی در مواد گوناگون حضور دارند. شما می‌توانید در روش‌های خانگی یا سالنی از آن‌ها استفاده کنید.

در حالی که در روش کراتین از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که فرمالدهید در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ به وفور یافت می‌شود. این ماده می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا به عنوان ماده‌ای سرطان‌زا شناخته می‌شود.

سخن پایانی

حال که می‌دانید ویتامینه مو چیست، تصمیم نهایی در انتخاب روش را بر عهده خودتان می‌گذاریم. تا کدام روش را برای درمان و صاف کردن موهایتان انتخاب کنید. همچنین ما در مقاله ای جداگانه و مفصل در رابطه با کراتینه کردن مو توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن مقاله را نیز مطالعه نمایید. اگر همچنان بین ویتامینه و کراتینه در دو راهی قرار دارید، می‌توانید برای ما کامنت بگذارید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

مهشید عزت پوری

آیاشما تا به حال از روش ویتامینه برای تقویت و درمان موها استفاده کرده‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: ivvitamintherapylosangeles

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 44 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
33 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
نسرین

ویتامینه میتونه موخوره رو هم درمان کنه؟

رویا کریمی

نسرین عزیز، بله تاثیرگذار هست.

صبارودباری

سلام بعد از انجام ویتامینه اتو کشی داریم؟؟؟ و قافی تا چقد میمونه کی حمام کنند

رویا کریمی

صبا عزیز، در ویتامینه مو اتوکشی انجام نمیشه و بعد از یک روز میتونید حمام برید.

Negin

سلام وقت بخیر امکانش هست ماده ویتامینه خیلی خوب معرفی کنید برای استفاده ؟ و اینکه هفته ای یک بار میشه استفاده کرد؟

رویا کریمی

نگین عزیز، متاسفانه اطلاعی از مارک ها ندارم. بله میتونید هر هفته استفاده کنید.

Mobina

موهام فره اگر ویتامینه کنم حالت مو رو که تغییر نمیده!؟

رویا کریمی

مبینا عزیز، خیر حالت موهاتون تغییر نمیکنه.

مرضیه

نه موهات خیلی صاف میشن

درسا

سلام. میشه هم کراتینه هم ویتامینه را باهم انجام دهیم. ک هم موهام صاف و درخشنده بشه و هم تقویت کنه برای ریزش شدیدش

رویا کریمی

درسا عزیز، بله اول ویتامینه و با فاصله چند روز می تونید انجام بدید.

الهام

سلام ویتامینه کردن مو برای جلوگیری از ریزش مو مفیده؟ چون توی مقاله نوشته مفیده، از طرفی نباید مواد روی ریشه گذاشته بشه، پس چطور باعث کاهش ریزش مو میشه؟

رویا کریمی

الهام عزیز، ریزش مو به عوامل مختلفی بستگی داره که باید توسط پزشک بررسی بشه و فقط با ویتامینه مو قابل درمان نیست. ویتامینه بیشتر باعث شادابی و درخشنگی مو میشه.

...

ببخشید یعنی اینکه ویتامینه مو باعث ریزش میشه ؟ واینکه اگر موهامون رو ویتامینه کنیم بعد مدتی دوباره به حالت اولش برمیگرده؟

رویا کریمی

دوست گرامی، خیر ویتامینه ارتباطی با ریزش مو نداره مگر اینکه از مواد نامرغوب یا تکنیک اشتباه برای شما ساتفاده بشه. در مورد سوال دوم هم بله، همه روش های صافی واحیا فقط چند ماه ماندگاری دارند.

ژاله

سلام با چه موادی مو رو ویتامینه کنیم حداقل چن تا معرفی کنید

رویا کریمی

ژاله عزیز، متاسفانه از برندها اطلاعی ندارم. بهتره از فروشنده کمک بگیرید.

رحیمیان

سلام موهام وز هست و ریزش داره اگه ویتامینه کنم تاثیر داره

رویا کریمی

دوست گرامی، بله قطعا تاثیر داره ولی ماندگاری زیادی نداره.

یکتا

سلام خوب هستید ، ویتامینه مو رو صاف هم می‌کنه ؟ و چه مدت دوام داره؟:)

رویا کریمی

یکتا عزیز، خیر صافی به اون صورت نداره و دوام کمی داره. بستگی به موادی داره که برای شما استفاده میشه.

:)

ویتامینه شپش رو از بین میبره؟! رنگ مو چطور؟! برای رشک ها باید چکار کرد

رویا کریمی

دوست گرامی، برای شپش باید درمان های مخصوص به خودش رو انجام بدید ولی استفاده از مواد شیمیایی مثل ویتامینه و رنگ مو هم در از بین بردن شپش موثر هست.

...

سلام من مو هام وز و فر هستش ویتامینه تاثیر گذاره می خوام صاف شه؟؟؟!

رویا کریمی

دوست گرامی، ویتامینه تاثیر زیادی در صافی مو نداره. میتونید از روش های پروتئین تراپی یا کراتینه مو کمک بگیرید.

سوگند

سلام وقت بخیر
ویتامینه به کف سر و ریشه آسیب نمیزنه اگر موهامون غیر ریزش مشکلی نداشته باشه میشه ویتامینه کرد؟

رویا کریمی

سوگند عزیز، بله ویتامینه حتی به مشکل ریزش مو هم کمک میکنه. البته اگر ریزش مو مربوط به مشکلات هورمونی نباشه.

نفس

سلام.من موهای بی جونی دارم پره موخوره وخیلی زبر شده.تاره موهام خیلی نازک هستن.دکلره هم داره نمیدونم چیکار کنم کلا بلند نمیشه

رویا کریمی

نفس عزیز، یه مدت دکلره نکنید و از ویتامین ها و روش های تقویت مو طبق نظر پزشک، استفاده کنید.

زهرا

سلام وقتتون بخیر.
من رفتم آرایشگاه بهم گفتن که بعد شستشو موها یعنی کاملا خیس ویتامینه رو استفاده کن و اصلا هم مشکلی نداره به ریشه موهات بخوره بلکه خوب هم هست.
اشتباهه ؟
چه مشکلی پیش میاد برای موها ؟؟

رویا کریمی

زهرا عزیز، معمولا توصیه میشه مواد ویتامینه مو با پوست سر برخورد نداشته باشه، اما بعضی از مدل ها هستند که مشکلی از این بابت ندارن. بهترین راه اینه که دستورالعمل روی جعبه رو مطالعه کنید.

بـرفـیـن ❄

سلام ، سئوال داشتم خدمتتون ؛ کراتین احیا و ویتامینه مثل هم هستند یا تفاوت هایی دارند ؟!

رویا کریمی

دوست گرامی، ویتامینه به اندازه کراتین صافی نداره و بیشتر برای احیای موها هستش.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: