خواص لبو برای پوست

دستور ساخت ۱۰ ماسک لبو برای جوانسازی و شادابی پوست صورت

ارسال به دیگران:

چغندر قرمز و یا لبو یکی از مواد غذایی بسیار پر مصرف می‌باشد که خواص بی نظیری دارد. چغندر قرمز را می توان در موارد مختلف مورد استفاده قرار داد. از این ماده غذایی به دلیل مزه و رنگ فوق العاده می‌توان در ساخت انواع غذاها و رنگ‌های طبیعی استفاده کرد. لازم به ذکر است که از این ماده بسیار پر خاصیت در صنعت آرایشی برای تهیه رژ لب ، سایه، رژگونه و … نیز استفاده می‌شود. لبو برای پوست خواص بی شماری دارد. در این مقاله قصد داریم به خواص لبو برای پوست اشاره کنیم و روش تهیه تعدادی ماسک لبو برای پوست را بررسی کنیم.

آموزش پاکسازی صورت
آموزش پاکسازی صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آشنایی با خواص لبو برای پوست

لبو خواص زیادی برای پوست و شادابی آن دارد. از خواص لبو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱. درمان آکنه

از خواص لبو برای پوست می‌توان به درمان انواع آکنه و جوش صورت اشاره کرد. در حقیقت لبو دارای خاصیت ضد التهابی و ضد آکنه می‌باشد و برای پاکسازی پوست صورت بسیار مفید است. در نتیجه برای درمان انواع جوش و آکنه می‌توان از آب لبو استفاده کرد.

۲. درمان چین و چروک

یکی دیگر از مزایای چغندر قند درمان انواع چین و چروک‌های پوستی است. در حقیقت لبو به جوانسازی پوست کمک کرده و عمل کلاژن سازی را بهبود می‌بخشد.

۳. رفع لکه های پوستی

رفع لکه های پوستی موجود در سطح پوست از دیگر خواص چغندر قند می‌باشد. لبو باعث آبرسانی به پوست شده و لکه‌های ناشی از جوش و آکنه، زخم و سوختگی را درمان می‌کند.

ماسک لبو برای صورت

۴. رفع سیاهی دور چشم

چغندر قند قرمز سرشار از آنتی اکسیدان است که به کلاژن سازی بیشتر پوست کمک می‌کند. همچنین خاصیت سم زدایی و آبرسانی این گیاه خارق العاده آن را به یک داروی موثر برای رفع تیرگی زیر چشم تبدیل کرده است.

روش تهیه چند ماسک لبو برای صورت

ماسک‌های خانگی مختلف و متنوعی وجود دارد که می‌توان با استفاده از لبو تهیه کرد. در ادامه ۱۰ روش تهیه و استفاده از ۱۰ ماسک خانگی لبو را نوضیح می‌دهیم.

۱. ماسک لبو و گلاب

برای تهیه یکی از ماسک‌های موثر در درمان مشکلات پوستی به لبو، آب، و گلاب نیاز دارید. برای تهیه این ماسک تنها کافی است آب و گلاب را درون یک ظرف ریخته، سپس ظرف را روی حرارت قرار دهید. بعد از آن که محلول به جوش آمد، تعدادی لبو را تکه تکه کرده و داخل ظرف بریزید. برای مدت چند دقیقه اجازه دهید تا لبوها خوب بپزند. سپس لبوها را خارج کرده، فشار دهید و آب آن را جدا کنید. آب حاصل از لبو را به صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

ماسک لبو برای پوست

۲. ماسک لبو و ماست

ماست و لبو دو ماده بسیار قوی و موثر در درمان مشکلات پوستی می‌باشند، همچنین این مواد طبیعی و خارق العاده تمام لکه های پوستی را محو می‌کند. برای تهیه ماسک ماست و لبو، باید تعدادی لبو را رنده کرده و ۲ قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به صورت یک دست با هم ترکیب شوند. اکنون مخلوط به دست آمده را به پوست صورت بزنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و بعد از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

۳. ماسک آب لیمو و لبو

مخلوط آب لیمو و لبو نیز یکی از ترکیب های معجزه آسا است که در درمان مشکلات پوستی و درمان انواع آکنه و جوش بسیار موثر می‌باشد. آب لیمو باعث ایجاد پوست خشک می‌شود، اما چغندر قند باعث آبرسانی به پوست شده و رطوبت پوست را تامین می کند. برای تهیه این ماسک تنها کافی است مقداری لبو را رنده کرده و سپس مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید. ترکیب را به خوبی با هم مخلوط کنید و آن را با استفاده از پنبه روی تمام قسمت‌های پوست صورت پخش کنید. بعد از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید.

۴. ماسک شیر و لبو

یکی از ماسک های خانگی مناسب برای پوست های خشک، ترکیب شیر و لبو است. پوست های خشک نسبت به پوست های چرب به مواد معدنی بیشتری احتیاج دارند. برای تهیه این نوع ماسک به موادی چون لبوی رنده شده، مقداری شیر خشک و روغن نارگیل نیاز است. یک قاشق غذاخوری شیر خشک را به مقداری لبوی رنده شده اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید. به ترکیب به دست آمده ۲ الی ۳ قطره روغن نارگیل اضافه کنید و مجددا بهم بزنید. حال مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت بمالید و بعد از گذشت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

  • در مدت زمانی که ماسک روی پوست شما قرار دارد، از حرف زدن و خندیدن به شدت خودداری کنید.
  • به جای روغن نارگیل می‌توان از شیر نارگیل نیز استفاده کرد.
ماسک لبو برای لک صورت

۵. ماسک لبو و هویج

ماسک هویج و لبو برای روشن شدن پوست بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک به موادی چون لبو، هویج و گلاب نیاز است. در یکی از روش‌های تهیه این ماسک خانگی، ابتدا لبو و هویج را رنده کرده و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. از ترکیب به دست آمده می‌توان به عنوان ماسک روشن کننده استفاده کرد. یکی دیگر از روش های تهیه این نوع ماسک، پختن هویج و چغندر قرمز به همراه مقداری آب است. در این روش بعد از پختن هویج و چغندر، آن‌ها را همراه با گلاب به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و در انتها با آب ولرم بشویید.

۶. ماسک آرد نخودچی و لبو

یکی از ماسک های بسیار محبوب برای روشن شدن پوست، ترکیب ماست، آب لیمو، آرد نخودچی و لبو است. برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی، ۲ قاشق چایخوری آب لیمو و ۲ قاشق چایخوری ماست و همچنین ۲ قاشق چایخوری آب لبو نیاز است. همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و روی صورت خود قرار دهید.

  • آب لبو، با له کردن لبوهای پخته شده به دست می‌آید.

۷. ماسک آرد برنج و لبو

ترکیب آرد برنج و چغند قند امروزه بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این ماسک تنها کافی است آب لبو را با آرد برنج مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. این ماسک باعث رفع انواع جوش ها مانند جوش های زیرپوستی و آکنه می‌شود، لکه‌های پوستی را درمان می‌کند و باعث شادابی و صاف شدن پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک به ۱.۵ قاشق غذاخوری آرد برنج و ۲ قاشق غذاخوری آب لبو نیاز است. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. می‌توانید از این ماسک تا ۴ بار در ماه استفاده کنید.

۸. ماسک عسل و لبو

ماسک عسل و لبو در درمان مشکلات پوستی بسیار موثر است. این ماسک خاصیت ضد التهابی دارد و بسیاری از مشکلات پوستی را رفع می‌کند. برای تهیه این ماسک تنها به آب لبو و عسل احتیاج دارید. نسبت ترکیب این دو ماده ۲ به ۱ است. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت تمیز قرار دهید و سپس بشویید.

ماسک لبو صورت

۹. ماسک آلوئه ورا و لبو

آلوئه ورا یکی از گیاهان معجزه آسا است که برای رفع تمام نواقص پوستی عملکرد بسیار بالایی دارد. استفاده مداوم از ماسک آلوئه ورا و لبو باعث روشن شدن پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک تنها کافی است ژل داخل برگ های آلوئه ورا را از آن خارج کرده، سپس آن ها را با لبو میکس کنید و به عنوان ماسک مورد استفاده قرار دهید.

۱۰. ماسک خاک رس و لبو

ماسک خاک رس و لبو یکی از ماسک هایی است که لک های پوستی را درمان می‌کند. این دو ماده باید به مقدار یکسان و به خوبی با هم ترکیب شوند تا مخلوط کاملا یکدستی تهیه شود. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم شست و شو دهید.

نکته: قبل از استفاده از انواع ماسک های تهیه شده با لبو، بهتر است آن را روی قسمتی از پوست بدن امتحان کنید. سپس در صورتی که پوست نسبت به آن ها واکنش نشان نداد، به عنوان ماسک صورت استفاده کنید.

منبع: justbeetit

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: