بهترین کرم ضد آفتاب های موجود در بازار

۷ توصیه ضروری برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

ارسال به دیگران:

برای داشتن پوستی سالم و شاداب نکاتی مانند استفاده از ماسک های لایه بردار، ‌شست و شوی براش های آرایشی و استفاده از محصولات پوستی مناسب مؤثر است. کرم ضد آفتاب یکی از ضروری ترین محصولات پوستی است که همه باید از آن استفاده کنند. اگرچه باید هر روز سال از ضد آفتاب استفاده کنید، اما این موضوع در تابستان اهمیت بیشتری دارد. زیرا در این فصل روزها طولانی‌تر هستند، آفتاب شدیدتر است و وقت بیشتری را در خارج از خانه می‌گذرانید. ضد آفتاب‌ها انواع مختلفی دارند و نیاز افراد نیز متفاوت است. برخی از افراد ممکن است فقط برای استفاده روزانه به آن احتیاج داشته باشند. برخی دیگر به دنبال نوع ضد آب یا ضد عرق آن هستند. نوع پوست شما نیز می‌تواند به تعیین بهترین گزینه کمک کند.

در این مقاله نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید ضد آفتاب مناسب خود را با توجه به نیاز و نوع پوست خود تهیه کنید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

7 توصیه مهم برای خرید کرم ضد آفتاب:

۱- با spf ۳۰ یا spf ۵۰ شروع کنید

هر دو اشعه UVA و UVB می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند. به علاوه، اشعه UVA باعث ایجاد چین و چروک شده و شروع علائم پیری را تسریع می‌کند. همچنین اشعه UVB باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود. آکادمی پوست آمریکا (AAD) حداقل SPF ۳۰ را توصیه می‌کند که پوست شما را در برابر ۹۷٪ اشعه UVB خورشید محافظت می‌کند. SPF بالاتر برای کسانی که پوست نرم دارند یا پوست آن‌ها به راحتی می‌سوزد بهتر است.

اما به خاطر داشته باشید که میزان افزایش محافظت ضد آفتاب به اندازه عدد SPF بالا نمی‌رود. یعنی میزان محافظت SPF ۱۵ تنها ۹۳% است، بنابراین ۳۰ لزوما تأثیر بیشتر یا دو برابر ندارد. آکادمی پوست امریکا SPF ۵۰ را برای افرادی که پوست جوانی دارند یا افرادی که پوست آن‌ها به راحتی می‌سوزد توصیه می‌کند، اما اصراری ندارد که SPF خود را بیشتر کنید. چرا؟ طبق گفته آکادمی “هیچ ضد آفتابی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد از اشعه خورشید جلوگیری کند”. در واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند SPF بالاتر از ۵۰ بیشتر و بهتر محافظت می‌کند.

۲- شناختن ترکیبات اصلی ضد آفتاب

نگاهی گذرا به لیست مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب می‌تواند به شما در داشتن کیفیت و پوشش مورد نیاز کمک کند. شما باید مطمئن شوید که ضدآفتاب شما هم از UVA و هم از UVB جلوگیری می‌کند، بنابراین در لیبل محصول به دنبال عبارت “طیف گسترده” باشید. ضد آفتاب معدنی با استفاده از مواد معدنی طبیعی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای انعکاس اشعه خورشید از پوست شما کار می‌کند. از طرف دیگر، ضد آفتاب‌های شیمیایی از ترکیبات شیمیایی مانند بموتریزینول، آووبنزون و بیسکوتیزول استفاده می‌کنند. همه این مواد محافظت از پوست را در طیف گسترده ایجاد می‌کنند.

همچنین ممکن است لازم باشد از برخی مواد مانند اکسی بنزون خودداری کنید. زیرا این ماده، طبق گزارش گروه کار محیط زیست (EWG)، می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی آلرژیک و اختلال در هورمون‌ها شود. ماده نگهدارنده متیلیسوتیازولینون نیز می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

راهنمای خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب

۳- شناخت نوع پوست خود:

شناخت نوع پوست تان و انتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوست به تأثیرگذاری ضد آفتاب کمک می کند. بسیاری از ضد آفتاب‌ها برای کمک به کسانی که پوست خشک ، چرب یا حساس دارند ساخته شده‌اند. برای آرایش پوست خشک یا انتخاب ضد آفتاب برای کسانی که پوست خشک دارند باید بدنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن‌ها، سیلیکون‌ها (مانند دی متیکون) و آلوئه باشند. همچنین این افراد باید از اسپری‌های ضد آفتاب یا ژل‌های الکلی خودداری کنند.

برای پوست‌های چرب، لوسیون‌های سبک یا ژل با ترکیباتی مانند سیلیس یا ایزودودکان بهترین هستند.

برای پوست‌های حساس، ترکیبات ضد حساسیت و فاقد عطر، مانند ضد آفتاب‌های معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، گزینه‌های خوبی هستند. از مصرف الكل و مواد نگهدارنده نیز باید خودداری شود.

۴- ضد آفتاب های حاوی الکل:

افراد مبتلا به روزاسه یا آکنه ممکن است لازم باشد الکل، یک ماده رایج در ضد آفتاب، را مورد توجه قرار دهند. به ویژه هنگام استفاده از سایر روش‌های درمانی پوست. بنیاد سرطان پوست توصیه می‌کند افرادی که روزاسه دارند و یا مستعد آلرژی هستند باید از ضد آفتاب‌های الکلی خودداری کنند. اما بیماران مبتلا به آکنه می‌توانند از فرمول‌های ژلی استفاده کنند که معمولاً حاوی الکل هستند و احتمال تشدید آکنه را ندارند. این موارد می‌توانند برای افراد مستعد آکنه بهتر از ضد آفتاب‌های چرب و بر پایه کرم باشند.

یک نکته ضد آکنه دیگر! فیلتر UVB انسولیزول از غلظت کم‌تر و روغن کمتری نسبت به اکثر ضد آفتاب‌های شیمیایی برخوردار است. در آخر، به پوست خود دقت کنید. به عنوان مثال، اگر از کرم یا درمان داروی آکنه استفاده می‌کنید، یک کرم ضد آفتاب سبک می‌تواند به تعادل اثرات خشک شدن داروی آکنه کمک کند.

۵- تمدید ضد آفتاب:

اگر به اندازه کافی ضد آفتاب استفاده نکنید یا در زمان مناسب آن را دوباره اعمال نکنید، نمی‌توانید به طور کامل از پوست خود محافظت کنید. ضد آفتاب را حداقل باید هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. به طور کلی، اکثر افراد برای داشتن پوشش کافی باید “حداقل یک اونس ضد آفتاب، یعنی مقداری که می‌توانند در کف دست خود داشته باشند” استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب بعد از دو تا سه سال منقضی می‌شود ، بنابراین هنگام خرید، سعی کنید میزان مصرف خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر وقت زیادی را در بیرون از خانه می‌گذرانید، ممکن است نیاز به خرید ضدآفتاب بیشتری داشته باشید. برخی معتقدند حتی بعد از پاک کردن آرایش هم باید ضد آفتاب بزنید.

خرید ضد آفتاب با بهترین قیمت

۶- استفاده از ضد آفتاب در آرایش روزمره:

یک راه عالی برای پایبندی به یک نظم برای استفاده از ضد آفتاب این است که آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. کرم‌پودرهای زیادی وجود دارد که دارای SPF هستند، اما فقط استفاده از کرم‌پودر به عنوان ضدآفتاب روزانه شما اشتباه است. سعی کنید همیشه از کرم ضد آفتاب قبل از آرایش کردن استفاده کنید.

در مورد استفاده دوباره ضد آفتاب در طول روز، ایده‌آل‌ترین حالت این است که صورت خود را بشویید و کار را از ابتدا شروع کنید. اما بیشتر ما وقت این کار را نداریم. در عوض، شما می‌توانید از اسپری تثبیت‌کننده آرایش با SPF استفاده کنید. متخصصان آرایشی به آن فیکساتور نیز می‌گویند.

۷- ضد آفتابی را انتخاب کنید که از استفاده از آن لذت می‌برید:

ضد آفتابی را انتخاب کنید که دوست دارید از آن استفاده کنید. زیرا احتمال استفاده واقعی از آن را افزایش می‌دهد. داشتن کرم ضد آفتابی که همه مزایا را داشته باشد اما استفاده از آن آن ناخوشایند باشد، ارزش ندارد. برخی از ضد آفتاب‌ها ممکن است ویژگی‌های خوبی داشته باشند (مانند براق کننده، رنگ یا عصاره میوه) که می‌تواند شما را به استفاده مجدد از آن تشویق کند. بنابراین بیشتر و بهتر از پوست خود محافظت خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که ممکن است تابش آفتاب بر روی پوست شما احساس خوبی داشته باشد، اما خطرات آن فراتر از آفتاب سوختگی‌های گاه به گاه است. از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید، بعداً از خود تشکر خواهید کرد!

منبع: dermstore

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: