بهترین کرم ضد آفتاب های موجود در بازار

۱۰ توصیه ضروری برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب

ارسال به دیگران:

برای داشتن پوستی سالم و شاداب رعایت نکاتی مانند استفاده از ماسک های لایه بردار، ‌شست و شوی براش های آرایشی و استفاده از محصولات پوستی مناسب تاثیر قابل توجهی دارد. کرم ضد آفتاب دست و صورت یکی از مهم ترین محصولات پوستی است که استفاده از آن به ویژه در فصل تابستان بسیار ضروری است. هرچند که استفاده از آن حتی در روزهای سرد و ابری نیز توصیه می شود. زیرا اشعه ماوراء بنفش خورشید همیشه وجود دارد و ما باید پوست خود را از این اشعه مضر در امان نگه داریم. ضد آفتاب‌ ها انواع مختلفی دارند و نیاز افراد نیز متفاوت است. برخی از افراد ممکن است فقط برای استفاده روزانه به آن احتیاج داشته باشند. برخی دیگر به دنبال نوع ضد آب یا ضد عرق آن هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب کامل و جامع را برای شما تهیه کنیم تا بتوانید مناسب ترین نوع کرم را برای خود تشخیص دهید.

در این مقاله نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید ضد آفتاب مناسب خود را با توجه به نیاز و نوع پوست خود تهیه کنید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱۰ توصیه مهم برای خرید کرم ضد آفتاب:

۱- با spf ۳۰ یا spf ۵۰ شروع کنید

هر دو اشعه UVA و UVB می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند. به علاوه، اشعه UVA باعث ایجاد چین و چروک شده و شروع علائم پیری را تسریع می‌کند. همچنین اشعه UVB باعث آفتاب‌سوختگی می‌شود. آکادمی پوست آمریکا (AAD) حداقل SPF ۳۰ را توصیه می‌کند که پوست شما را در برابر ۹۷٪ اشعه UVB خورشید محافظت می‌کند. SPF بالاتر برای کسانی که پوست نرم دارند یا پوست آن‌ها به راحتی می‌سوزد بهتر است.

اما به خاطر داشته باشید که میزان افزایش محافظت ضد آفتاب به اندازه عدد SPF بالا نمی‌رود. یعنی میزان محافظت SPF ۱۵ تنها ۹۳% است، بنابراین ۳۰ لزوما تأثیر بیشتر یا دو برابر ندارد. آکادمی پوست امریکا SPF ۵۰ را برای افرادی که پوست جوانی دارند یا افرادی که پوست آن‌ها به راحتی می‌سوزد توصیه می‌کند، اما اصراری ندارد که SPF خود را بیشتر کنید. چرا؟ طبق گفته آکادمی “هیچ ضد آفتابی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد از اشعه خورشید جلوگیری کند”. در واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند SPF بالاتر از ۵۰ بیشتر و بهتر محافظت می‌کند.

۲- شناختن ترکیبات اصلی ضد آفتاب

نگاهی گذرا به لیست مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب می‌تواند به شما در داشتن کیفیت و پوشش مورد نیاز کمک کند. شما باید مطمئن شوید که ضدآفتاب شما هم از UVA و هم از UVB جلوگیری می‌کند، بنابراین در لیبل محصول به دنبال عبارت “طیف گسترده” باشید. ضد آفتاب معدنی با استفاده از مواد معدنی طبیعی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای انعکاس اشعه خورشید از پوست شما کار می‌کند. از طرف دیگر، ضد آفتاب‌های شیمیایی از ترکیبات شیمیایی مانند بموتریزینول، آووبنزون و بیسکوتیزول استفاده می‌کنند. همه این مواد محافظت از پوست را در طیف گسترده ایجاد می‌کنند.

راهنمای خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب

همچنین ممکن است لازم باشد از برخی مواد مانند اکسی بنزون خودداری کنید. زیرا این ماده، طبق گزارش گروه کار محیط زیست (EWG)، می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی آلرژیک و اختلال در هورمون‌ها شود. ماده نگهدارنده متیلیسوتیازولینون نیز می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

۳- شناخت نوع پوست خود:

شناخت نوع پوست تان و انتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوست به تأثیرگذاری ضد آفتاب کمک می کند. بسیاری از ضد آفتاب‌ها برای کمک به کسانی که پوست خشک ، چرب یا حساس دارند ساخته شده‌اند. برای آرایش پوست خشک یا انتخاب ضد آفتاب برای کسانی که پوست خشک دارند باید بدنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن‌ها، سیلیکون‌ها (مانند دی متیکون) و آلوئه باشند. همچنین این افراد باید از اسپری‌های ضد آفتاب یا ژل‌های الکلی خودداری کنند.

برای پوست‌های چرب، لوسیون‌های سبک یا ژل با ترکیباتی مانند سیلیس یا ایزودودکان بهترین هستند.

برای پوست‌های حساس، ترکیبات ضد حساسیت و فاقد عطر، مانند ضد آفتاب‌های معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی، گزینه‌های خوبی هستند. از مصرف الكل و مواد نگهدارنده نیز باید خودداری شود.

۴- ضد آفتاب های حاوی الکل:

افراد مبتلا به روزاسه یا آکنه ممکن است لازم باشد الکل، یک ماده رایج در ضد آفتاب، را مورد توجه قرار دهند. به ویژه هنگام استفاده از سایر روش‌های درمانی پوست. بنیاد سرطان پوست توصیه می‌کند افرادی که روزاسه دارند و یا مستعد آلرژی هستند باید از ضد آفتاب‌های الکلی خودداری کنند. اما بیماران مبتلا به آکنه می‌توانند از فرمول‌های ژلی استفاده کنند که معمولاً حاوی الکل هستند و احتمال تشدید آکنه را ندارند. این موارد می‌توانند برای افراد مستعد آکنه بهتر از ضد آفتاب‌های چرب و بر پایه کرم باشند.

راهنمای خرید ضد آفتاب

یک نکته ضد آکنه دیگر! فیلتر UVB انسولیزول از غلظت کم‌تر و روغن کمتری نسبت به اکثر ضد آفتاب‌های شیمیایی برخوردار است. در آخر، به پوست خود دقت کنید. به عنوان مثال، اگر از کرم یا درمان داروی آکنه استفاده می‌کنید، یک کرم ضد آفتاب سبک می‌تواند به تعادل اثرات خشک شدن داروی آکنه کمک کند.

۵- تمدید ضد آفتاب:

اگر به اندازه کافی ضد آفتاب استفاده نکنید یا در زمان مناسب آن را دوباره اعمال نکنید، نمی‌توانید به طور کامل از پوست خود محافظت کنید. ضد آفتاب را حداقل باید هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. به طور کلی، اکثر افراد برای داشتن پوشش کافی باید “حداقل یک اونس ضد آفتاب، یعنی مقداری که می‌توانند در کف دست خود داشته باشند” استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب بعد از دو تا سه سال منقضی می‌شود ، بنابراین هنگام خرید، سعی کنید میزان مصرف خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر وقت زیادی را در بیرون از خانه می‌گذرانید، ممکن است نیاز به خرید ضدآفتاب بیشتری داشته باشید. برخی معتقدند حتی بعد از پاک کردن آرایش هم باید ضد آفتاب بزنید.

۶- استفاده از ضد آفتاب در آرایش روزمره:

یک راه عالی برای پایبندی به یک نظم برای استفاده از ضد آفتاب این است که آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. کرم‌پودرهای زیادی وجود دارد که دارای SPF هستند، اما فقط استفاده از کرم‌پودر به عنوان ضدآفتاب روزانه شما اشتباه است. سعی کنید همیشه از کرم ضد آفتاب قبل از آرایش کردن استفاده کنید.

در مورد استفاده دوباره ضد آفتاب در طول روز، ایده‌آل‌ترین حالت این است که صورت خود را بشویید و کار را از ابتدا شروع کنید. اما بیشتر ما وقت این کار را نداریم. در عوض، شما می‌توانید از اسپری تثبیت‌کننده آرایش با SPF استفاده کنید. متخصصان آرایشی به آن فیکساتور آرایش نیز می‌گویند.

۷- ضد آفتابی را انتخاب کنید که از استفاده از آن لذت می‌برید:

ضد آفتابی را انتخاب کنید که دوست دارید از آن استفاده کنید. زیرا احتمال استفاده واقعی از آن را افزایش می‌دهد. داشتن کرم ضد آفتابی که همه مزایا را داشته باشد اما استفاده از آن آن ناخوشایند باشد، ارزش ندارد. برخی از ضد آفتاب‌ها ممکن است ویژگی‌های خوبی داشته باشند (مانند براق کننده، رنگ یا عصاره میوه) که می‌تواند شما را به استفاده مجدد از آن تشویق کند. بنابراین بیشتر و بهتر از پوست خود محافظت خواهید کرد.

خرید ضد آفتاب با بهترین قیمت

۸- ضد آفتاب باید فاکتو PA داشته باشد

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید به آن دقت کنید، عبارت PA است. این فاکتور مخفف عبارت Protection Grade of UVA به معنای درجه حفاظت از اشعه UVA است. این عبارت نوعی سیستم رتبه بندی است که در ابتدا در ژاپن برای نشان دادن درجه محافظت کرم ضد آفتاب از اشعه UVA استفاده شد و اکنون در سراسر آسیا از آن استفاده می شود. این علامت به صورت (PA+، PA++، PA+++ و PA++++) روی برچسب کرم ها دیده می شود که هرکدام درجه خاصی از محافظت را نشان می دهند:

PA+= مقداری محافظت در برابر اشعه UVA.

PA++=محافظت متوسط ​​UVA.

PA+++= محافظت بالا در برابر اشعه UVA.

PA++++= حفاظت بسیار بالا در برابر اشعه UVA.

اشعه UVA بسیار برای پوست مضر است و باعث پیری زودرس و سرطان پوست می شود. از این رو فاکتور PA به مصرف کنندگان کمک می کند تا میزان محافظت کرم ضد آفتاب خود را در برابر UVA بسنجند. هرچه رتبه PA بالاتر باشد، محافظت در برابر اشعه UVA نیز بیشتر است و در نتیجه خطر آسیب پوست کاهش می یابد. اشعه UVA باعث آفتاب سوختگی یا تیرگی سریع پوست شما نمی شود، بنابراین ممکن است تاثیر آن را به صورت لحظه ای حس نکنید. اما در طولانی مدت لکه های قهوه ای را در پوست بوجود می آورد که به همین دلیل از آن به عنوان قاتل خاموش خورشید یاد می شود. بنابراین کرم هایی که فاکتور PA بالایی دارند از پوست شما در برابر ایجاد لکه های قهوه ای محافظت می کند.

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که فاکتور SPF یا PA؟ کدام بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نقش محافظتی این فاکتورها با یکدیگر متفاوت است و هرکدام نقش خاص خود را ایفا می کنند. بنابراین نه تنها هیچکدام مهم تر از دیگری نیست بلکه هر دو بسیار مهم هستند.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب

۹- ضد آفتاب نباید مانند گچ روی صورت بماند

هرچند که ایجاد ظاهر گچ مانند روی صورت ناخوشایند است، اما این اتفاق در کرم های ضد آفتاب یک مشکل طبیعی است. زیرا اگر چه کرم ضد آفتاب از نظر ظاهر و بافت شبیه به کرم های مرطوب کننده است، اما این دو از نظر شیمیایی کاملا متفاوت هستند. کرم های ضد آفتاب برای اینکه اشعه ماوارءبنفش را منحرف کنند، از دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده می کنند. این دو ماده جذب نمی شوند و روی پوست باقی می مانند. به همین دلیل ظاهری گچ مانند را روی پوست ایجاد می کنند. اما برای جلوگیری از این مشکل راه حل هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

از ضد آفتاب های شیمیایی استفاده کنید

کرم های ضد آفتاب شیمیایی به گونه ای فرموله شده اند که می توانند به راحتی جذب پوست شوند. اما ضد آفتاب های معدنی روی پوست باقی می مانند و ظاهر سفید یا خاکستری ناخوشایندی را ایجاد می کنند.

ضد آفتاب های رنگی را امتحان کنید

از آنجایی که ضد آفتاب ها خوب جذب نمی شوند، چرا از انواع رنگی آن استفاده نکنیم؟ کرم های ضد آفتاب رنگی علاوه بر محافظت در برابر نور خورشید، پوشش نازک و ظریفی را روی پوست ایجاد می کنند که مانند کرم پودر عمل می کند. این کرم ها به ویژه برای افرادی که پوست های تیره تر دارند بسیار مناسب است.

قبل از ضد آفتاب از مرطوب کننده استفاده کنید

 برای اطمینان از اینکه کرم ضد آفتاب شما به بهترین شکل جذب پوستتان شود، حتما قبل از آن پوست خود را مرطوب کنید. پوست مرطوب باعث جذب بیشتر کرم ضدآفتاب می شود. به ویژه اگر پوست خشکی دارید، استفاده از ترکیب آبرسان، مرطوب کننده و ضد آفتاب بسیار ضروری است.

افراط نکنید

استفاده بیش از اندازه از هیچ چیزی خوب نیست. ضد آفتاب نیز از این قضیه مستثنی نیست. برای اینکه کرم روی صورتتان نماسد و مانند یک ماسک گچی روی پوست نماند، بهتر است که ابتدا به اندازه یک سکه از کرم را بردارید و آن را لایه لایه روی صورتتان بمالید و زمان بدهید تا کاملا جذب پوستتان بشود.

۱۰- ضدافتاب معدنی یا شیمایی

ضدآفتاب‌ های معدنی از فیلترهای فیزیکی برای جلوگیری از اشعه ماوراءبنفش خورشید استفاده می کنند و به همین دلیل به آن ها ضد آفتاب های فیزیکی نیز گفته می شود. رایج ترین فیلترهای ضد آفتاب های معدنی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند. توصیه می شود اگر پوست شما حساس یا مستعد آکنه  است، بجای ضد آفتاب های شیمیایی از انواع معدنی آن استفاده کنید. از مزایا و معایب ضد آفتاب معدنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد آفتاب معدنی

مزایا

  • مناسب پوست های حساس: فیلترهایی که در فرمولاسیون این کرم ها وجود دارند معمولا باعث بروز حساسیت نمی شوند و می توانند گزینه خوبی برای پوست های حساس باشند.
  • مناسب برای پوست های مستعد آکنه: فرمول های ضد آفتاب های معدنی غیر کومدون زا و ضد التهاب هستند. همچنین اکسید روی این کرم ها می توانند برای جوش ها مفید نیز باشند.
  • محافظت موثرتر در برابر آفتاب: از آنجایی که این کرم ها به صورت فیزیکی از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند، به عقیده برخی متخصصان تاثیر بیشتری نسبت به ضد آفتاب های شیمیایی دارند. اما با این حال برای اثبات این ادعا به تحقیقات بیشتری نیاز است.

معایب

  • بافت نامطلوب: کرم‌ های ضد آفتاب معدنی بافت ضخیم و تیره ای دارند که استفاده از آن ها می تواند برای برخی آزاردهنده باشد. به ویژه این کرم ها برای زیر آرایش اصلا مناسب نیستند.
  • اثر گچ مانند از خود به جا می گذارد: به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که این ضد آفتاب ها دارند، ظاهر سفید کچ مانندی از خود روی پوست به جا می گذارند که برای بسیاری از افراد، به ویژه برای پوست های تیره اصلا مناسب نیست. البته اخیرا برخی از برندها فرمولاسیون جدیدی را ارائه داده اند که رنگ صورتی ملایمی دارد و اثر سفید گچ مانند کرم را خنثی می کند.
نکات مهم در خرید ضد آفتاب

ضد آفتاب شیمیایی

کرم های ضد آفتاب شیمیایی از فیلترهای شیمیایی مانند اکسی بنزون، آووبنزون ​​و اکتینوکسات استفاده می کنند. این محصولات سبک ‌تر و شفاف ‌تر هستند که عموما برای استفاده روزانه و برای زیر آرایش مناسب تر هستند. اما با این حال می توانند باعث بروز برخی مشکلات شوند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این نوع ضد آفتاب ها می پردازیم:

مزایا

  • شفاف: فرمولاسیون این کرم ها به گونه ای است که می تواند کاملا شفاف و ژله ای باشد و هیچگونه اثر گچ مانندی روی پوست باقی نگذارد. این کرم ها برای آقایان بسیار مناسب هستند.
  • جذب بالا و راحت: ضد آفتاب های شیمیایی به راحتی جذب پوست می شوند و می توانند برای استفاده روزمره یا برای زیر آرایش انتخاب مناسبی باشند. این کرم ها سبک هستند و حس خوشایندی را روی پوست ایجاد می کنند.

معایب

  • تاثیر کمتر نسبت به ضد آفتاب های معدنی: ضد آفتاب های شیمیایی بر خلاف انواع معدنی محافظت فیزیکی ندارند و ممکن است اثر محافظتی آن ها کمتر باشد. اگر می خواهید ضد آفتاب شیمایی شما به طور کامل از پوست شما در برابر نور خوشید محافظت کند، باید از SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.
  • ممکن است اثرات نامطلوب زیست‌محیطی داشته باشد: موادی که معمولاً در فرمول‌های شیمیایی استفاده می‌شوند، مانند اکسی بنزون، برای محیط زیست ایمن نیستند. اما برای بررسی دقیق تاثیر این ماده روی محیط زیست به تحقیقات بیشتری نیاز است.

اکنون که با ویژگی های هریک از این ضد آفتاب ها آشنا شدید، می توانید با توجه به نوع پوست و نیاز خود بهترین کرم را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ممکن است تابش آفتاب بر روی پوست شما احساس خوبی داشته باشد، اما خطرات آن فراتر از آفتاب سوختگی‌های گاه به گاه است. از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید، بعداً از خود تشکر خواهید کرد!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: