فیس واش چیست و چه کاربردی دارد؟

ژل شستشو یا فیس واش صورت چیست؟ بررسی تخصصی معیارهای انتخاب شوینده صورت

ارسال به دیگران:

این روزها توجه به پوست و نگهداری صحیح از آن بسیار اهمیت دارد به طوری که می‌توانید با پاکسازی پوست در خانه به راحتی پوست خود را از آلودگی‌ها خلاص کنید. فیشیال صورت روشی است که باید به صورت ماهانه انجام شود و فاصله زمانی کوتاه بین هر دوره آن ممکن است پوست شما را حساس کند. به همین خاطر حفاظت از پوست در طول دو دوره بسیار اهمیت دارد.
ساده‌ترین راه استفاده از انواع شوینده صورت است. اما در ابتدا باید بدانید که ژل شستشو یا فیس واش چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

در ادامه این مطلب به شما انواع شوینده صورت را معرفی نموده‌ایم. همچنین می‌توانید شوینده مخصوص پوست خود را بشناسید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

جایگزین‌های اشتباه و خطرناک شوینده صورت

۱. در زمان‌های گذشته از صابون برای شستشوی صورت استفاده می‌شد. حتی ممکن است امروزه نیز برای شستشوی بدن خود از صابون استفاده کنید. اما هرگز پوست بدن خود را با صورت مقایسه نکنید. این دو بافت پوستی دارای تفاوت‌هایی در میزان PH، غده‌های چربی، تعداد و ضخامت لایه‌های پوستی دارند.

عادت استفاده از صابون برای صورت به نسل‌های بعدی نیز منتقل شد. به طوری که در بسیاری از مواقع شاهد استفاده از انواع صابون برای شستن صورت‌های چرب هستیم. در این حالت افراد احساس می‌کنند پوست آن‌ها بعد از آن به نهایت تمیزی دست می‌یابد. این در حالی است که در واقع این شوینده، آبرسان‌های طبیعی پوست شما را از بین برده است.

استفاده از این محصول بهداشتی برای شستشوی روزانه صورت، در نهایت باعث آسیب شدید به پوست صورت شما می‌شود. حتی در مواردی ممکن است پوست شما حساس و ملتهب شود. با تکرار این کار در طی سال‌ها ممکن است پوست شما دچار پیری زودرس شود و استحکام خود را از دست دهد.

فیس واش یا شوینده صورت

برخی افراد با مراجعه به پزشک، به استفاده از محصولی مشابه صابون موظف می‌شوند. به این موضوع توجه داشته باشید که ساختار این محصولات کاملا با صابون متفاوت است و PH آن کاملا مناسب پوست تنظیم شده است. پس استفاده از آن را بدون دستور پزشک قطع نکنید. این محصولات با نام پن شناخته می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

۲. بسیاری از افراد به مضرات استفاده از صابون آگاه هستند و از شوینده‌های دیگری برای شستن صورت استفاده می‌کنند. بسیاری از آن‌ها شامپو بچه را جایگزین مناسبی برای صابون می‌دانند. آن‌ها احساس می‌کنند از شوینده ملایم‌تری نسبت به صابون استفاده می‌کنند اما سخت در اشتباه‌اند.

در حقیقیت شامپو بچه نیز دارای ترکیباتی است که با سلول‌های پوست صورت سازگاری ندارند. احتمالا بعد از استفاده از آن شاهد کشیدگی در پوست هستید. افراد این اتفاق را نشان از تمیزی پوست می‌دانند در حالی که در این حالت رطوبت پوست شما از بین رفته است. با تکرار استفاده از این شوینده، پوست شما دچار چین و چروک می‌شود و حتی در مواردی ممکن است کدر و تیره شود.

انواع فیس واش

فیس واش چیست؟

حال که محصولات اشتباه برای شستشوی صورت را می‌شناسید نوبت به آشنایی با محصول مناسب است. برای شستشوی صورت باید از شوینده‌های مخصوص استفاده کرد. این شوینده‌ها در حالت‌های مختلف در بازار وجود دارند و با نام فیس واش شناخته می‌شوند.

ترکیبات سازنده شوینده‌ها با توجه به کارایی و نوع پوست مورد نظر تعیین می‌شود. به عنوان مثال شوینده مناسب پوست خشک نباید دارای ترکیبات تهاجمی باشد در غیر این‌صورت باعث خشکی پوست می‌شود. پس باید دارای ترکیبات ملایم‌تری باشد.

از طرفی شوینده مناسب پوست چرب باید دارای ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید، گلیکولیک اسید، بنزوئیل پراکسید باشد تا بتواند چربی پوست را تنظیم کند. البته توجه داشته باشید در صورتی که بعد از شستشو با هر نوع شوینده، پوست شما دچار کشیدگی شود باید شوینده خود را تغییر دهید. زیرا در این حالت شوینده تمام چربی و رطوبت پوست شما را از بین می‌برد.

فیس واش چیست

نحوه استفاده از فیس واش

فیس واش‌ها را می‌توانید در روتین روزانه و شبانه استفاده نمایید. برای استفاده از آن ابتدا باید به پاک کردن آرایش خود اقدام کنید. این کار را باید با پاک‌کننده‌های آرایشی یا میسلارواتر انجام دهید.

صورت خود را خیس کنید. سپس می‌توانید مقداری از شوینده را کف دست خود بریزید و دستان خود را به هم بمالید تا شوینده کف کند.
حال نوبت این است که صورت خود را با شوینده بشویید. برای این کار می‌توانید دستان خود را به حالت دورانی روی پوست صورت حرکت دهید. به مدت یک دقیقه این کار را انجام دهید و مطمئن شوید شوینده به تمامی نقاط پوست شما نفوذ کرده است.
بعد از آن می‌توانید صورت را آبکشی کنید و ادامه روتین خود را انجام دهید.

شستن صورت با شوینده صورت با دست

اگر می‌خواهید شستشوی صورتتان اثرات مطلوبی داشته باشد و این کار را به بهترین نحو انجام دهید، باید از فیس براش کمک بگیرید.

برای شروع کار اگر آرایش یا هرگونه کرم روی صورت خود دارید، پاک کنید. سپس صورت و ابزار شستشو را آبکشی کنید. مقداری از شوینده را کف دست بریزید و ابزار شستشو را روی آن حرکت دهید تا کف کند.
فیس براش را روی صورت خود به حالت دورانی حرکت دهید تا شوینده به تمامی نواحی صورتتان برسد. بعد از این که مطمئن شدید تمامی آلودگی‌ها از صورتتان پاک شده می‌توانید صورت خود را آبکشی کنید.

استفاده از چنین ابزاری به شما کمک می‌کند تمامی آلودگی‌ها را از منافذ پوست تخلیه کنید. به همین خاطر به شما در تمیز نگهداشتن پوست کمک می‌کند و از بروز جوش زیرپوستی جلوگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از این روش بسیار برتر از روش قبلی است.

شستشو صورت با فیس واش به کمک فیس براش

انواع فیس واش

حال که شناخت پایه‌ای از شوینده صورت دارید و با نحوه استفاده از آن آشنا شدید، نوبت به آن رسیده تا بدانید انواع فیس واش چیست و چگونه می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

شوینده‌های صورت به سه دسته اساسی تقسیم می‌شوند به نام‌های فوم، پن و ژل که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

ژل شستشو صورت

ژل شستشوی صورت که در بسیاری از مواقع با نام بردن فیس واش، ذهن‌ها به سمت آن می‌رود در واقع یکی از انواع شوینده‌های صورت است. اما ماهیت این فیس واش چیست؟

ژل شستشو همانطور که از نامش پیداست نوعی مایع شفاف و شبیه ژل است که به شما کمک می‌کند تا آلودگی‌های روزمره را از صورت خود پاک کنید.

این شوینده می‌تواند مناسب انواع پوست باشد به شرطی که ترکیبات سازنده آن مخصوص پوست مورد نظر باشد. به عنوان مثال ژل مخصوص پوست‌های خشک و دهیدراته باید دارای آبرسان‌های قوی باشد یا تا حد امکان از اسانس‌ها استفاده نشود زیرا ممکن است باعث حساسیت شود.
همچنین شوینده مخصوص پوست چرب باید دارای ترکیباتی اسیدی باشد تا چربی پوست را تعدیل کند. از طرفی باید منافذ پوست را هماهنگ کند و با هر بار استفاده مقداری از حجم آن‌ها را کم کند.

ژل شستشو صورت

پن شستشو صورت

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از صابون برای شستشوی صورت اشتباه بزرگی است که در نهایت باعث از بین رفتن پوست شما می‌شود. این کار باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت شما می‌شود. دلیل این امر نیز ترکیبات موجود در آن و میزان PH صابون‌ها می‌باشد.

اما ممکن است فکر کنید که پرشک شما برای درمان مشکلات پوستی، صابون تجویز کرده است. بهتر است بدانید که قالب‌هایی که به شکل صابون هستند و پزشک به شما تجویز می‌کند تنها از نظر ظاهری مشابه صابون‌ها هستند. به این محصولات پن شوینده گفته می‌شود که از نظر ترکیبات سازنده کاملا متفاوت با صابون است.

پن‌ها کاملا مخصوص پوست تهیه می‌شوند و PH نزدیک به پوست دارند. در واقع در این حالت پوست شما نه تنها در معرض خطر نیست بلکه باعث درمان مشکل پوستی مورد نظر می‌شود. ممکن است برای درمان آکنه، التهاب یا هر مورد دیگری این پن‌ها برای شما تجویز شود، پس نگران نباشید و با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید.

اما توجه داشته باشید که استفاده از این محصولات باید توسط پزشک تجویز شود و استفاده خودسرانه از آن ممکن است عوارض احتمالی را برای شما به وجود آورد.
همچنین برای قطع مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

پن شستشو صورت

فوم شستشو صورت

ممکن است نام فوم شستشو را بارها شنیده باشید و ندانید که این نوع فیس واش چیست و چه تفاوتی با سایرین دارد. در ادامه به شما توضیح داده‌ایم که فوم شستشو صورت به چه محصولی گفته می‌شود.

فوم شوینده یکی از انواع فیس واش است که حالتی کف مانند دارد. این حالت نیز به دلیل نوع بسته بندی محصول اتفاق می‌افتد. در واقع با فشار دادن بخش بالایی بسته بندی مقداری کف از آن خارج می‌شود.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که فرمولاسیون فوم‌های دارای ترکیبات قوی‌تری نسبت به ژل است. به همین خاطر در استفاده از آن باید دقت شود. حتی در مواردی نیز توصیه می‌شود که بهتر است از فوم‌ها به صورت روزانه استفاده نشود. به همین خاطر بهترین کار این است که از آن در روزهایی استفاده کنید که پوست شما متحمل آلودگی‌های بیشمار است.

فوم شستشو صورت

سخن پایانی

فیس واش یا شوینده صورت دارای انواع مختلفی همچون پن، فوم و ژل است که هر کدام با توجه به نوع پوست و هدف مورد نظر ساخته می‌شوند. تمامی این محصولات دارای PH مناسب پوست هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای درمان انواع عارضه‌های پوستی اقدام کنید.

تفاوتی ندارد که پوست شما از چه نوعی است، شما باید دو بار در روز صورت خود را شستشو دهید. به همین خاطر استفاده از محصولاتی همچون صابون و شامپو بچه نمی‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد.

همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از شوینده صورت باید ابتدا هر نوع آرایش را از صورت خود پاک کنید سپس از شوینده مناسب پوشت خود استفاده نمایید.

مهشید عزت پوری

تا به حال از فیس واش برای شستشوی صورت خود استفاده کرده‌اید؟ از کدام نوع شوینده استفاده نموده‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 4.1]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
سینا

پن چی خوبه؟

بهنام

سینا جان بخدا برا ما پسرا حرف درمیارن ما باید صورتمونو با صابون پودر لباسشویی پنج آنزیم بشوریم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: