فیس براش چیست و چه کاربردهایی دارد

فیس براش چیست و چه کاربردی دارد؟

ارسال به دیگران:

این روزها با افزایش آگاهی از مراقبت‌های پوستی، محصولات و ابزارهای متنوعی در این راه به بازار معرفی می‌شوند. شما به کمک این ابزار می‌توانید سلامت پوست خود را تا حدی تضمین کنید و کیفیت نگهداری از آن را بالا ببرید.
اهمیت فیشیال صورت به قدری زیاد است که توصیه می‌شود در کمترین حالت ممکن هر ۲ ماه یکبار برای آن اقدام کنید. اما مسئله‌ای که در بین هر جلسه آن مهم است، تمیز نگه‌داشتن پوست صورت است.
برای این کار لازم است برای پاک کردن آرایش و شستشوی صورت از ابزار و محصولات قابل قبولی استفاده کنید. یکی از این ابزار، فیس براش است که برای شستن صورت قابل استفاده می‌باشد.
در ادامه به معرفی و تحلیل این ابزار می‌پردازیم.

آموزش پاکسازی صورت
آموزش پاکسازی صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

فیس براش چیست؟

پوست صورت دارای منافذی است که در صورت عدم توجه به وضعیت آن ممکن است دچار ایرادات پوستی مختلفی شود. این منافذ در معرض انواع آلودگی‌ها مانند گرد و غبار، دود و خاک مسدود می‌شوند و در نهایت سبب جوش زیرپوستی می‌شود. به همین خاطر رسیدگی به آن و تمیز نمودن منافذ از آلودگی‌ها می‌تواند یکی از راه‌های مقابله با آن باشد.

فیس براش وسیله‌ای برای شستشوی صورت است که می‌تواند کیفیت تمیز کردن صورت را بالا ببرد. در وقع این ابزار به شما کمک می‌کند تمامی منافذ پوست را به صورت عمقی از هرگونه ذرات آلودگی یا آرایشی و چربی‌ها، پاک کنید. به همین خاطر استفاده از آن در بین خانم‌ها و هنگام انجام روتین پوستی، رواج زیادی دارد.

انواع فیس براش

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که شستشوی صورت با شوینده کافیست و به استفاده از ابزار شست‌و‌شو نیازی نیست. اما بهتر است بدانید که شوینده‌ها به عمق منافذ نفوذ نمی‌کنند و استفاده از ابزار شستشو به شما در پاکسازی عمیق‌تر پوست کمک می‌کند. از آن‌جایی که استفاده از فیس براش به همراه شوینده صورت به صورت روزانه است، به آلودگی‌‌ها فرصت ماندگاری نمی‌دهید و در نهایت پوست تمیزتر و سالم‌تری دارید.

انواع فیس براش

حال که به لزوم استفاده از ابزار شستشو آگاه هستید، بهتر است انواع آن را نیز بشناسید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. این ابزار به دو نوع کلی تقسیم می‌شود: فیس براش دستی و فیس براش اتوماتیک.
در ادامه به طور مفصل به تحلیل این دو نوع پرداخته‌ایم.

فیس براش دستی

فیس براش دستی ساده‌ترین نوع این ابزار است. شما می‌توانید با استفاده از این ابزار به راحتی پوست خود را ماساژ دهید و تمام آلودگی‌ها را از آن بزدایید. همچنین شما می‌توانید در این نوع، فشار دست خود را تعیین کنید تا عملیات پاکسازی، بهتر انجام شود.

فیس براش دستی

برخی افراد ممکن است آرایش صورت خود را با شوینده و فیس براش بشویند. اما این یک اشتباه است. شما با این کار پوست خود را نابود می‌کنید. بهتر است قبل از شستشو صورت، ابتدا آرایش خود را پاک کنید. صحیح‌ترین روش در این باره، استفاده از مواد پاک‌کننده آرایش است.

بعد از پاک کردن آرایش می‌توانید با استفاده از شوینده و براش شستشو، مابقی ذرات به جا مانده را از بین ببرید. همچنین به پاکسازی عمیق منافذ بپردازید.
توجه داشته باشید که هر سه ماه یکبار باید برای تعویض آن اقدام کنید. این کار به دلیل جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها به پوست انجام می‌شود.

نحوه استفاده

برای استفاده از آن کافیست آن را خیس کنید و مقداری شوینده روی آن بریزید. سپس به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. در این حالت ابزار شما کف می‌کند و با حرکات دستان شما باعث از بین رفتن آلودگی‌ها می‌شود. زمانی که از تمیزی پوست و منافذ آن مطمئن شدید می‌توانید صورت خود را آبکشی کنید.
بعد از هر بار استفاده سعی کنید ابزار را به درستی تمیز کنید تا منبع میکروب‌ها نشود.

فیس براش دستی

فیس براش سیلیکونی

فیس براش سیلیکونی ساده‌ترین نوع این ابزار است. این ابزار را می‌توانید به راحتی استفاده کنید و تمیز کردن آن نیز به سادگی امکان‌پذیر است. تنوع ظاهری این براش زیاد است و می‌توانید مطابق سلیقه شخصی، مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

نحوه استفاده

۱. توجه داشته باشید برای استفاده از شوینده‌های صورت باید ابتدا صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی پاک کنید. برای این کار بهتر است از پاک‌کننده‌های آرایشی استفاده نمایید.
حتی در صورتی که آرایش ندارید باید ابتدا صورت خود را خیس کنید. همچنین براش را آبکشی کنید تا کاملا خیس شود.

۲. مقداری از شوینده صورت را روی فیس براش سیلیکونی بریزید. اگر ابزار شما از نوع اسفنجی است، باید چندبار آن را فشار دهید تا کف کند.

۳. ابزار را روی صورت حرکت دهید تا کف شوینده به تمامی نواحی صورت برسد. باید ابزار شستشو را به طور دورانی روی پوست صورت حرکت دهید. این کار باعث می‌شود علاوه بر ماساژ صورت، تمیز شدن منافذ با کیفیت بهتری انجام شود.

۴. در نهایت و بعد از چند دقیقه شستن صورت می‌توانید آن را آبکشی نمایید و ادامه روتین پوستی خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید از انواع ماسک صورت خانگی برای بهبود سلامت پوست استفاده کنید.

نحوه استفاده فیس براش سیلیکونی

فیس براش دسته‌دار

این نوع ابزار مدل دیگری از انواع دستی است که به راحتی می‌توانید از آن برای از بین بردن آلودگی‌های صورت استفاده کنید. این ابزار را با نام فیس براش برسی نیز می‌شناسند. این نام‌گذاری به دلیل اجزای تشکیل دهنده آن است که از دو بخش برس و دسته دستگاه می‌باشد.

برس آن دارای تارهای نرمی است که به شما این امکان را می‌دهد تمامی نقاط صورت، به خصوص قسمت‌های کنار بینی که دسترسی به آن سخت‌تر است را به راحتی تمیز کنید. دسته طراحی شده آن به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی عملیات شستشو را انجام دهید و در حین عملیات کمترین برخورد را با قسمت سر براش داشته باشید. این اتفاق باعث می‌شود آلودگی‌های کمتری به تارهای آن نفوذ کند.

فیس براش دسته‌دار

تنوع این براش بالاست به همین خاطر می‌توانید مطابق سلیقه خود نوع تارهای برس و نوع دسته آن را انتخاب کنید. امروزه این ابزار با دسته‌های چوبی، پلاستیکی، کروم و اکرولیک تولید می‎‌شوند. برس آن نیز دارای تارهای ابریشمی و نایلونی است که می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید.

نحوه استفاده

۱. برای استفاده از آن باید ابتدا صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی پاک کرده و ابزار شستشو را خیس کنید.

۲. مقداری از شوینده را روی صورت یا روی برس بریزید. برس را روی پوست به صورت دورانی حرکت دهید تا تمامی آلودگی‌ها از صورت شما زدوده شود.

۳. در نهایت می‌توانید صورت خود را آبکشی و خشک نمایید.

فیس براش دسته‌دار چوبی

فیس براش اتوماتیک

بعد از آشنایی با انواع دستی، نوبت به معرفی نسل جدید این ابزار می‌رسد. فیس براش اتوماتیک با برق یا باتری کار می‌کند که می‌توانید درجه و زمان آن را تعیین کنید. متقابلا قیمت این دستگاه نسبت به نوع دستی آن بالاتر است. پس اگر می‌خواهید در شستشو صورت، راحتی بیشتری داشته باشید باید کمی هزینه بیشتری پرداخت کنید.

نوع اتوماتیک این ابزار به دو نوع چرخشی و لرزشی(لغزشی) تقسیم می‌شود. نوع چرخشی آن زودتر تولید شد و نوع لرزشی بعد از مدتی به بازار معرفی شود و ایرادات مدل اول را برطرف نمود.

توجه کنید که سری این ابزار قابل جدا شدن است و باید هر سه ماه یکبار جهت تعویض آن را اقدام نمایید. در صورتی که سری یا برس این ابزار را تعویض نکنید ممکن است باکتری‌های زیادی در آن رشد کنند و سلامت پوست شما به خطر افتد.

فیس براش اتوماتیک

نحوه استفاده

طریقه استفاده از هر دو مدل لرزشی و چرخشی به یک صورت است که آن را در ادامه توضیح می‌دهیم.

۱. اگر صورتتان آرایش دارد بهتر است ابتدا به پاک کردن آن اقدام کنید. برای این کار بهتر است از میسلارواتر یا انواع پاک‌کننده‌های آرایشی استفاده کنید. بعد از آن صورت خود را خیس کنید.

۲. مقداری شوینده روی صورت خود بریزید و دستگاه را تنظیم کنید. دستگاه را روی پوست صورت خود حرکت دهید تا تمیز شدن منافذ پوست را تجربه کنید.
استفاده از دستگاه در هربار شستشو باید یک دقیقه باشد. به طوری که برای شستن گونه‌ها ۲۰ ثانیه و برای شستن پیشانی و چانه، هرکدام ۱۰ ثانیه زمان کفایت می‌کند.

۳. در نهایت صورت خود را آبکشی کنید و مابقی روتین پوستی را انجام دهید.

آموزش تزریق ژل با هیالورون پن
آموزش تزریق ژل با هیالورون پن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تفاوت فیس براش دستی و برقی

در مقایسه و تفاوت فیس براش دستی و برقی می‌توانیم به عوامل مختلفی اشاره کنیم که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

  • قیمت: اگر به فکر خرید ابزار شستشو صورت هستید و نمی‌خواهید هزینه زیادی برای آن کنید، بهترین گزینه نوع دستی است. زیرا قیمت بسیار کمتری نسبت به اتوماتیک دارد.
  • عمر مفید: با استفاده از مدل دستی، دیگر نگران ضدآب بودن و نبودن آن نیستید. به همین خاطر می‌توانید به راحتی آن را آبکشی کنید. به همین خاطر بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید از آن استفاده نمایید.
  • تمیز کردن دستگاه: برای تمیز کردن نوع دستی این ابزار کافیست آن را زیر آب بگیرید و مواد شوینده را از روی آن پاک کنید. برای این کار می‌توانید آن را به کف دست خود بکشید تا کاملا تمیز شود.
    همچنین بهتر است هفته‌ای یکبار آن را با مواد ضدعفونی کننده بشویید تا از رشد باکتری‌ها در آن جلوگیری شود.
  • فضای اشغال شده توسط ابزار: در مدل‌های دستی به خصوص انواع سیلیکونی آن‌ها، کمترین فضای ممکن را می‌گیرند. به همین خاطر می‌توانید به راحتی آن را جا به جا کنید و با خود حمل کنید.
  • نیاز به برق و باتری: مدل دستی این ابزار بدون نیاز به باتری و برق کار می‌کند به همین خاطر می‌توانید از آن در هر فضایی استفاده کنید.
فیس براش سیلیکونی

مزایا فیس براش

حال که با انواع و نحوه استفاده از این ابزار آشنا شدید بهتر است بدانید که این ابزار را برای چه منظور تهیه می‌کنید. در واقع مزایای فیس براش چیست و لزوم داشتن آن در چه مواردی است. در ادامه می‌توانید مزایای آن را مشاهده کنید.

  • شستشوی موثرتر پوست صورت و پاکسازی عمیق منافذ پوستی
  • ماساژ صورت
  • افزایش گردش خود در زیر پوست
  • اکسیژن رسانی بیشتر به پوست در نتیجه افزایش گردش خون
  • از بین بردن آلودگی‌های منافذ پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه و زیرپوستی
  • شادابی و شفافیت پوست
  • لایه برداری ملایم پوست صورت
  • جلوگیری از پیری زودرس
مزایا فیس براش

معایب فیس براش

در رابطه با معایب فیس براش نمی‌توان موارد را به تمام انواع آن بسط داد. بهتر است معایب را برای هر مدل به طور جداگانه بررسی نمود. به همین خاطر معایب آن را در ادامه بررسی نموده‌ایم.

  • مدت زمان طولانی در هربار استفاده از این ابزار ممکن است باعث پیری زودرس شود. به همین خاطر برای گونه‌ها ۳۰ و برای پیشانی و چانه ۲۰ ثانیه در نطر بگیرید.
  • از برخورد آب با مدل‌های اتوماتیک تا حد امکان خودداری کنید، حتی اگر ضدآب باشند.
  • در استفاده از انواع اتومات مدت زمان متوسطی را درنظر داشته باشید و از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید زیرا ممکن است پوست شما دچار پیری زودرس شود.
  • در مدل چرخشی ممکن است پوست شما دچار کشیدگی شود. این اتفاق در طولانی مدت باعث افتادگی و شل‌شدگی پوست می‌شود.
  • در استفاده از انواع دستی ممکن است پوست شما به مواد سیلیکونی حساسیت نشان دهد. پس سعی کنید از برند مرغوب خرید کنید.
آبکشی پوست سالم

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمامی موارد مربوط به ابزار شستشو صورت را شرح دهیم. حتما در نظر داشته باشید که برای دریافت نتیجه موثر باید صورت شما، عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد. پس ابتدا صورت خود را با پاک‌کننده‌ها تمیز کنید سپس از شوینده صورت و فیس براش خود برای شستشو کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که هر هفته باید برای تمیز کردن برس آن اقدام کنید. برای این کار بهتر است قسمت سر براش را در مواد ضدعفونی کننده قرار دهید.
همچنین بهتر است هر سه ماه یکبار به تعویض برس آن اقدام نمایید تا از رشد باکتری در تارهای برس جلوگیری کنید.

مهشید عزت پوری

شما از چه فیس براشی استفاده می‌کنید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: byrdie

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: