کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

آموزش حرفه ای کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

ارسال به دیگران:

کانتورینگ صورت یکی از مراحل آرایش است که به واسطه آن و با خطای دیدی که ایجاد می کند، می تواند نواقص صورت را بپوشاند. روش این نوع آرایش برای فرم های مختلف صورت متفاوت است و برای اینکه بتوانید یک کانتورینگ حرفه ای انجام دهید، باید تکنیک های مربوط به آن را بلد باشید. به عنوان مثال زمانی که شما می خواهید کانتورینگ صورت لاغر و کشیده را انجام دهید، هدف کاهش طول چهره است. در صورتی که کانتورینگ صورت های گرد باید در جهت کاهش گردی صورت و ایجاد زاویه در آن باشد.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه صورت لاغر را با آرایش پرتر نشان دهیم. شما با دانستن یکسری نکات ریز می توانید ایرادات چهره خود را برطرف کنید، کشیدگی بیش از حد صورت خود را پنهان کنید و به طور کلی فرم چهره متناسب تری را از خود به نمایش بگذارید. ما در این مقاله کانتورینگ مناسب صورت های لاغر و کشیده را مرحله به مرحله توضیح می دهیم.

ابزار مورد نیاز برای کانتور صورت

  • پالت کرمی کانتورینگ
  • پودر روشن کننده
  • هایلایتر
  • پودر برنزر
  • کانسیلر

نکته: ما برای انجام کانتور صورت از کرم کانتور و پودر استفاده می کنیم. شما می توانید فقط از یکی از آن ها استفاده کنید اما پودر، کرم را تثبیت می کند تا در مدت طولانی حالت خود را حفظ کند.

مراحل کانتورینگ صورت لاغر و کشیده

۱. انتخاب نقاط مناسب برای کانتور صورت کشیده

عکس کانتور صورت کشیده

برای گریم صورت لاغر و کشیده، ابتدا رنگ کانتور مناسب خود را انتخاب کنید. سپس آن را با کمک یک براش آرایشی مناسب در دو طرف گونه و زیر استخوان گونه بکشید. برای پیدا کردن استخوان گونه از انگشت خود استفاده کنید. آن را در نقاط مختلف گونه فشار دهید تا استخوان گونه را پیدا کنید.

کانتور را تا پایین گونه نکشید زیرا جلوه غیر طبیعی به صورتتان می دهد و فقط تا اواسط استخوان گونه ادامه دهید. همچنین پایین استخوان فک و چانه را هم کانتور کنید. اگر پیشانی بلند و کشیده ای دارید، کانتور را در دور تا دور بالای پیشانی بکشید. اما اگر پیشانی کوتاهی دارید اینکار را انجام ندهید چون پیشانی شما را بیش از حد کوتاه نشان خواهد داد. برای کانتور پیشانی کوتاه فقط اطراف پیشانی را کمی کانتور کنید.

آموزش خودارایی
آموزش خودارایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲. محو کردن کانتور

آموزش کانتورینگ صورت کشیده

محو کردن و پخش کردن کانتور، قسمت مهم این روش آرایشی است. اگر شما کانتور را محو نکنید، به هیچ وجه جلوه زیبایی نخواهد داشت و چهره طبیعی را که انتظار دارید را برایتان ایجاد نخواهد کرد. کانتور گونه را به وسیله یک براش مناسب، با حرکات عقب جلو محو کنید و به سمت بالا داخل خط رشد موها محو کنید. سپس به سراغ کانتور پیشانی بروید و آن را با حرکات دورانی محو کنید. و در آخر با محو کردن کانتور پایین استخوان فک کار را تمام کنید.

۳. استفاده از پودر کانتور

خب حالا نوبت به استفاده از پودر کانتور می رسد. این مرحله کاملا اختیاری است و در صورتی که وقت ندارید یا پودر کانتور ندارید و … می توانید از آن صرف نظر کنید. یک براش را کاملا به پودر کانتور آغشته کنید. در قسمت هایی که کانتور انجام داده بودید، به آرامی پودر بزنید. این مرحله باعث می شود تا دوام کانتور شما بالا برود و حالت براقی نداشته باشد.

۴. کانتور بینی

کانتورینگ بینی

به مرحله جذاب کانتور بینی می رسیم. شما می توانید با این روش بینی خود را کوچک تر و سر بالا نشان دهید. از امتداد ابرو تا نوک بینی را کانتور کنید. اطراف نوک بینی را هم کمی تیره کنید و سپس آن را محو کنید. ما بین خطوط تیره را به وسیله کانسیلر، روشن کنید و با انگشتتان آن را محو کنید. با این کار بینی شما کاملا صاف و باریک و زیبا دیده می شود.

۵. پنکیک یا پودر روشن کننده

برای تکمیل آرایش خود از یک پنکیک رنگ روشن یا پودر روشن کننده استفاده کنید. با این کار سایه روشن زیبایی در صورتتان ایجاد می شود و ویژگی های مثبت و زیبای چهره شما برجسته تر می شود. براش را به پودر آغشته کنید و به قسمت بالای کانتور گونه بزنید. همچنین ما بین کانتور پیشانی و بالای کانتور استخوان فک را نیز روشن کنید. 

۶. استفاده از برنزر

نحوه کانتورینگ صورت دراز

انجام این  مرحله به شما کمک می کند تا خطوط کانتور به صورت کامل محو شود. از یک  برنزر کمک بگیرید و آن را با کمک یک براش پهن بر روی نقاطی که کانتو کرده اید، بزنید.

۷. هایلایتر

مرحله آخر کانتورینگ صورت لاغر و کشیده، هایلایت کردن قسمت بالایی گونه و مابین ابروها و همچنین روی چونه است.  همچنین با استفاده از انگشت کوچیک خود، قسمتی از بینی که کانسیلر زده بودید را هایلایتر بزنید.

نرگس شریفی

آیا این آموزش برای شما مفید بوده است؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: 100percentpure

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 14 میانگین: 4.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
sdfsdfsd

عالی

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: