مراقبتهای بعد از تاتو بدن

مراقبت بعد از تاتو بدن چیست و چگونه باید انجام شود؟

ارسال به دیگران:

مراقبت بعد از تاتو یکی از مراحل بسیار مهم و حساس تاتو بدن است. شاید شما بهترین تاتوکار را انتخاب کنید و از بهترین دستگاه تاتو و مواد نیز استفاده کنید، اما اگر دستورالعمل های مراقبتی بعد از تتو را رعایت نکنید، ممکن است مشکلات مختلفی برای شما ایجاد شود.

همچنین، علاوه بر مراقبت های بعدی، دستورالعمل هایی برای قبل و زمان انجام آن وجود دارد که انجام دادن آن ها برای راحتی شما و دستیابی به نتیجه بهتر ضروری است. ما در این مقاله تمام اصول مراقبتی لازم برای قبل و بعد از تتو بدن را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید طرح خود را در بهترین حالت مانند روز اول حفظ کنید.

آموزش تاتو بدن
آموزش تاتو بدن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراقبت های بعد از تاتو بدن

پس از اتمام مراحل تاتو بدن و صورت، قبل از انجام هرکاری، ابتدا مقداری آنتی بیوتیک روی آن بزنید و حتما روی آن را بپوشانید تا از میکروب‌ها و آلودگی‌ها در امان باشد. دلیل دیگر این کار جلوگیری از برخورد زخم‌ها با لباس و تحریک شدن آن‌ها است.

پس از گذشت چند ساعت پوشش و یا پانسمان محل تتو را بردارید تا در هوای آزاد قرار بگیرد و زخم‌های آن با سرعت بیشتری خوب شود. پس از گذشت یک الی دو روز می‌توانید محل تتو را با کمی آب و صابون بشویید. سپس مقدار کمی مرطوب کننده بدون عطر و بدون الکل را روی محل خالکوبی بزنید. با رعایت کردن این راهکارهای مراقبتی وقت، هزینه، پول و حتی دردی که برای انجام تتو میکشید هدر نمی‌رود.

مراقبتهای بعد از تاتوی بدن

روز اول

مراقبت بعد از تاتو در روز اول از لحظه پایان کار تاتوکار شروع می شود. به این معنی که باید بلافاصله روی زخم های خود را بپوشانید. بسته به اندازه و عمق طرحی که زده اید، حدود ۱ تا ۲ ساعت بعد می توانید پوشش روی تتوی خود را بردارید.

پس از جدا کردن پوشش، احتمالا متوجه ترشحاتی می‌شوید که از محل زخم خارج می‌شود. این ترشحات حاوی خون و مقداری جوهر اضافی است و کاملا طبیعی است. پوست شما نیز قرمز و زخم خواهد شد که در صورت لمس ممکن است کمی گرم باشد.

چند روز اول بعد از تتو باید محل زخم خود را چرب نگه دارید. برای این کار می‌توانید از پمادهایی مثل A و AD استفاده کنید. دقت کنید که دائما باید زخم خود را با این پمادها چرب کنید تا خشک نشود.

مراقبت پس از تاتو بدن

روز دوم و سوم

از روز دوم می توانید محل تاتوی خود را بشویید و پس از آن از یک مرطوب کننده بدون عطر و بدون الکل استفاده کنید. هنگام شستشو، ممکن است متوجه شوید که مقداری جوهر از پوست شما می‌ریزد. نگران نباشید. زیرا این جوهرها رنگدانه های اضافی موجود در پوست شما هستند و خارج شدن آن‌ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

روز چهار الی ششم

در این روزها باید قرمزی پوست و زخم کاملا کمرنگ شود. احتمالا خواهید دید که کمی خراش بر روی طرح تتو وجود دارد. پوسته‌ها نباید به ضخامت خراش‌هایی باشند که هنگام بریدن پوست ایجاد میشود. شستشو و استفاده از مرطوب کننده را نیز در این روزها فراموش نکنید تا این مرحله از مراقبت از تتو را نیز پشت سر بگذارید.

مراقبت بعد از خالکوبی بدن

روز ۶ الی ۱۴، پوست انداختن تاتو

در این روزها زخم تتوی شما شروع به پوسته پوسته شدن کرده می‌ریزد. در این دوره به هیچ‌وجه سعی نکنید پوسته‌ها را جدا کنید و یا به آن‌ها دست بزنید. اجازه دهید پوست‌های مرده خودشان به طور طبیعی از پوست شما جدا شوند. اگر آن‌ها را بکنید ممکن است رنگ تتو را نیز از بین ببرید و یا دوباره پوست خود را زخم کنید.

آموزش میکروپیگمنتیشن
آموزش میکروپیگمنتیشن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در این مرحله ممکن است خارش زیادی روی پوست خود احساس کنید. برای تسکین خارش به آرامی روی زخم خود مرطوب کننده بدون عطر و بدون الکل بمالید. اگر در این روزها، تاتوی شما هنوز قرمز و متورم است، ممکن است دچار عفونت شده باشید. در هفته دوم استفاده از مقداری کمی وازلین میتواند به بهبود فرآیند پوسته پوسته شدن و مراقبت از تتو شما کمک کند. به یاد داشته باشید که باید لایه بسیار کمی از وازلین را روی پوست خود بزنید تا زخم شما بتواند نفس بکشد.

مراقبتهای بعد از تتو بدن

روزهای ۱۵ تا ۳۰

در آخرین مرحله بهبودی، بیشتر پوسته‌های بزرگ از بین می‌روند، اما ممکن است هنوز مقداری پوست مرده روی زخمتان باقی مانده باشد که بسته به نوع پوست شما، آن‌ها نیز دیر یا زود بر طرف خواهند شد. تتوی شما ممکن است هنوز خشک به نظر برسد، پس آن را مرطوب نگه دارید. در این روزها لایه‌های خارجی پوست بهبود می‌یابند. در پایان ماه اول، تتوی شما باید به همان اندازه روشن و واضح باشد که تتو کار در نظر گرفته بود.

کارهایی که تا بهبودی کامل تتو نباید انجام دهید

  • در معرض آفتاب قرار نگیرید.
  • لباس تنگ نپوشید.
  • شنا نکنید.
  • تتوی خود را دستکاری نکنید و نخارانید.
مراقبت هاي بعد از تاتو بدن

نکاتی که باید قبل از تتو رعایت کنید

علاوه بر اینکه بعد از انجام تاتو باید نکاتی را رعایت کنید، مواردی نیز وجود دارند که باید قبل از انجام آن انجام دهید تا هنگام انجام کار به مشکلی برنخورید و تتوی شما به خوبی انجام شود. دستورالعمل های مراقبتی قبل از تاتو بدن شامل موارد زیر است:

۱. مقدار زیادی آب بنوشید

هیدراته ماندن در طول فرآیند انجام تتو مهم است و باید از قبل مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراته بودن همیشه ایده خوبی است اما در این مورد خاص به شما کمک می‌کند که برای تحمل درد بیشتر دوام بیاورید و پس از آن زخم شما سریعتر بهبود یابد.

۲. پوست خود را مرطوب نگه دارید

این بدین معنی نیست که هنگام انجام تتو پوست خود را چرب کنید، اما قطعا ایده خوبی است که پوست خود را از چند روز قبل، مرطوب کنید. این موضوع به بهتر رنگ گرفتن پوست شما توسط جوهر کمک ویژه‌ای میکند.

نکات مراقبت بعد از تاتو بدن

۳. موهای ناحیه مورد نظر خود را اصلاح کنید

توجه داشته باشید که حتما بخشی از بدن شما که میخواهید تتو را روی آن انجام دهید، اصلاح شده باشد تا با برخورد سوزن با موهای آن قسمت درد بیشتری احساس نکنید.

۴. شب قبل از انجام تاتو خوب بخوابید

یک شب قبل از انجام تتو خواب خوبی داشته باشید؛ استراحت کافی باعث می‌شود پوست شما سر زنده تر به نظر برسد و در آخر خطوط تمیزتر و صاف تری برای طرح تاتو مورد علاقه‌تان خواهید داشت.

۵. غذای کافی میل کنید

قبل از انجام تتو حتما یک وعده غذایی دلچسب خوب بخورید. بدن شما به انرژی احتیاج دارد؛ به خصوص وقتی که طرح شما در قسمتهایی باشد که درد بیشتری دارند، خوردن غذای کافی باعث میشود تا تحمل شما بالابرود.

مراقبت های بعد از تاتو

۶. وسیله ای برای سرگرمی همراه خود داشته باشید

تلفن، کتاب، لپ تاپ و هر چیزی که احساس میکنید در طول جلسه شما را سرگرم میکند همراه خود داشته باشید تا حواس شما را پرت کند.

۷. الکل مصرف نکنید

قبل از انجام خالکوبی، مخصوصا از یک شب قبل، به هیچ‌وجه الکل مصرف نکنید، زیرا الکل خون را رقیق می‌کند و در نتیجه خونریزی بیشتری ایجاد می‌شود. خونریزی زیاد باعث می‌شود رنگدانه‌های جوهر به درستی وارد پوست شما نشوند و طرح تاتوی شما آنطور که باید خوب از آب درنیاید.

۸. لباس مناسب بپوشید

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید، لباسی است که خواهید بپوشید. پوشیدن لباسی که به شما امکان دسترسی آسان به منطقه‌ تتو را بدهد، بسیار مهم است. همچنین لباسی را بپوشید که در صورت لک شدن آن توسط جوهر، بتوانید از آن دست بکشید. نه تنها بعضی اوقات جوهر پاشیده می‌شود، بلکه مایع زخم یا حتی خون نیز ممکن است روی لباس بریزد. از پوشیدن لباس با جنس پشمی خودداری کنید و به جای آن با لباس پنبه‌ای بروید.

مراقبت بعد از تاتوی بدن

زمان ترمیم تاتو بدن

بعد از اینکه تصمیم به انجام خالکوبی و یا تتو روی بدن خود گرفتید، احتمالا مشتاق خواهید بود که آن را به رخ بکشید، اما ممکن است بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید طول بکشد تا کاملا بهبود یابد. روند ترمیم در طی چهار مرحله انجام می‌شود و مدت زمان بهبودی زخم ممکن است بسته به اندازه تاتو و جایی که روی بدن شما است و عادات پوست شما متفاوت باشد.

پس از انجام تتو، لایه خارجی پوست (بخشی که میتوانید مشاهده کنید) به طور معمول طی ۲ تا ۳ هفته بهبود می‌یابد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که پوست شما بهبود یافته و در مراحل بعدی مراقبت بعد از تاتو سرعت خود را کم کنید، اما بهبودی پوست زیرین ممکن است ۶ ماه طول بکشد. بهبود پوست در اطراف خال کوبی‌های بزرگتر بیشتر طول می‌کشد و عوامل خاصی مانند برداشتن پوسته‎‌ها، مرطوب نکردن، ترک خوردن پوست یا استفاده از لوسیون‌های حاوی الکل، می‌توانند روند ترمیم زخم را کند کنند.

عوارض تاتو بدن

اگر دستورالعمل های مراقبتی قبل و بعد از تاتو را رعایت نکنید، ممکن است به عوارض آن دچار شوید. برخی از عوارض تاتو بدن شامل موارد زیر است:

دستورالعمل های مراقبتی بعد از تاتو

۱. عفونت

تتو با پوست و خون شما سرو کار دارد. بنابراین کوچک ترین بی احتیاطی و عدم رعایت بهداشت می تواند باعث بروز عفونت شود. در این صورت محل تتوی شما گرم، قرمز و دردناک خواهد بود. در موارد بحرانی تر، اگر تاتوکار اصول بهداشتی را رعایت نکند و کار را در محیط آلوده انجام دهد، ممکن است عفونت هایی مانند ایدز، هپاتیت و … نیز از طریق خون به فرد منتقل شود.

۲. آلرژیک

برخی افراد ممکن است به جوهری که وارد پوست می شود حساست داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از زدن تتو با پزشک خود مشورت کنید.

۳. اسکار پوستی

این احتمال وجود دارد که زخم روی پوست شما به طور کامل بهبود نیابد و یک اسکار یا جای زخم از خود به جای بگذارد. اگر تاتو به صورت حرفه ای انجام نشده باشد و شما دستورالعمل های مراقبتی را رعایت نکرده باشید، احتمال این عارضه افزایش خواهد یافت.

نرگس شریفی

شما چه راه های دیگری برای مراقبت از تاتو بدن پیشنهاد می کنید؟ اگر قبلا تاتو انجام داده اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 36 میانگین: 4.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
141 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
اسی

سه روز تتو زدم یادم رفت چربش کنم مشکلی پیش نمیاد ؟
و اینکه تا چه مدت باید صبر کرد که تتو کامل خود رو بگیره

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی پیش نمیاد و بهبودی کامل بین ۲ تا ۴ هفته زمان میبره..

شاهین

سلام من تاتو زدم اما عفونت کرده دره درد میاد چیکارکنم؟

رویا کریمی

دوست گرامی، حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

اسماعیل

سلام من الان یک هفته تتو کردم درحال پوست دوست شدن هست بهم گفتن که از پماد ایپانتن استفاده کن روزی دوبار ایرادی نداره؟

رویا کریمی

دوست گرامی، کاملا طبیعی هست و در مورد پماد هم به توصیه تاتو کار عمل کنید.

Barbos

تتوم به تنم بخوره ایراد نداره موقع خواب

رویا کریمی

دوست گرامی، چند روز اول بهتره تتو عرق نکنه.

یاسر

من امروز تتو زدم الان درد دارم
قطره قطره کوچیک خون داره آیا مشکلی نداره

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نداره درد و تورم بعد از تاتو طبیعی هست.

یاسر

چند روز بعد تاتو میشه حموم کرد

رویا کریمی

دوست گرامی، حداقل تا سه روز نباید حمام برید.

متین

سلام من ۳ روز پیش تتو کوچیک ردم به انگشت دسم یک چیزایی مثل خون آبه میاد بیرون مشکلی داره

رویا کریمی

دوست گرامی، تا چند روز اول مشکلی نیست ولی اگر ادامه دار و همراه با درد و تورم باشه احتمال عفونت هست.

نامشخص

ببخشید من چند بار تتلو زدم بعد از چند روز پوستم خود به خود شروع شد به کنده شدن و تتوم پاک شد الان تازه تتو زدم نمیدونم چیکار کنم که لایه پوستم کنده نشه به تتومم نه دست میزنم نه می خوارونمش

رویا کریمی

مراقبت هایی که در این مطلب نوشته رو رعایت کنید.

فرشاد

تتو کار خیلی رویی زده تتو رو باید کمی بیشتر سوزن رو فرو کنه که درد داره کمی ولی ثبات داره تتو

نامشخص

ببخشید من امروز تتو زدم بعد رفتم حموم مشکلی نداره

رویا کریمی

دوست گرامی، تا سه روز نباید حمام برید.

شاهرخ

مصرف مرفین قبل زدن تتو تاثیری بدی هم داره ؟

رویا کریمی

دوست گرامی، اطلاعی از این مورد ندارم ولی داروهایی که خون رو رقیق میکنن مثل آسپرین، قبل از تتو نباید استفاده کنید.

سلام

سلام من ۱۶ ‌‌روز تتو زدم یه نفر چنگ کشید روش طوری نمیشه

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی پیش نمیاد اگر سطحی باشه.

ارش

دستام آفتاب سوختی داشت یعنی دستام به دلیل آفتاب سوخته بود قبل تاتو شیو کردم با تیغ و جای کیسه سنگ پا کشیدم ک تمیز باشه محل تاتو ب غیر از اونجایی ک جوهر داره پوست میریزه و پوست سفید میشه مشکلی نداره یعنی؟

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نیست.

erfan porgasem

ببخشید من تاتو زدم رو انگشتم پوستش کنده شده دلیلش چیه و چیکار کنم

رویا کریمی

اگه منظورتون پوسته پوسته شدن باشه، مشکلی نیست و طبیعیه. حدود ۲ تا ۴ هفته زمان میبره تا پوست حالت نرمال پیدا کنه.

sogand

سلام من دیروز تتو زدم امروز باشگاه بودم اومدم دیدم به لباسم یه خورده رنگ پس داده اما تتو سالمه رنگش کمرنگ نشده
مشکلی که پیش نمیاد رنگ پس داده؟

رویا کریمی

دوست عزیز، مشکلی پیش نمیاد و اون مقدار رنگی که نیاز بوده به زیر پوست شما نفوذ کرده.

مهدی

سلام من حدودا ۹ ساعت پیش تتو زدم و الان برای اینکه خشک نباشه وازلین مالیدم مشکلی نداره؟

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نیست.

سینا

سلام,من ٦روزه تتو زدم,تتو ارتیستم گفت از پماد درموپان تا ٤روز استفاده کنم بعدش آ د بزنم,من خیلی میزدم پماد جوری که سفید میشد و تتو معلوم نبود,و از فردای اون روز که تتو زدم جای تتو رو قبل هربار پماد زدن با صابون انتی باکتریال میشستم الان تقریبا ١هفته گذشته و یه تتو دیگه زدم ولی تو نظرات خوندم چیزی که فهمیدم اینه که نباید اینجوری زیاد پماد میزدم و نباید تند تند میشستم,یک یا دو بار هم محل کار با مایع دستشویی اونجا شستم,الان روی تتوم حالت کمرنگی گرفته میخوام بدونم خراب شده تتوم یا مشکلی نیست ازین به بعد کم پماد بزنم و کمتر بشورم???که دیگه این تتو ای که دیشب زدم و امروز شستم ٢بار قبل هربار پماد,و نکنم اینکارارو دیگه,و موقع خواب چقدر باید چرب کنم تتو رو???استرس گرفتم و خیلی برام مهمه خراب نشه تتوم,تروخدا یه توضیح کامل بدید که چی میشه و چیکار کنم???

رویا کریمی

دوست گرامی، هر وقت احساس خشکی در پوست داشتید کرم بزنید. مشکل خاصی پیش نیومده نگران نباشید.

YASMAN ARIANY

سلام من میخام ی تتو ۴/۵ ولی ۵ سانتی روی ناحیه مچ پا بزنم، اینکه تتو کوچیک هست باعث سریع تر و راحت تر بودن فرایند مراقبت نمیشه؟؟ چون من پشت کنکوری هستم و ۱ ماه برای مراقبت ویژه وقت ندارم

رویا کریمی

دوست گرامی، خیر هیچ تفاوتی نداره ولی مراقبت ویژه فقط چند روز اول هست و بعدش مراقبت خاصی نیاز نداره به جز اینکه آب با فشار روی تتو نگیرید و در معرض بخار آب شدید نباشید.

Benyamin

سلام من دیروز تتو زدم و امروز رفتم حموم و نذاشتم اصلا اب بهش بخوره و عرق بکنه مشکلی که بوجود نمیاد؟!

رویا کریمی

دوست گرامی، تا سه روز نباید حمام برید ولی اگر آب نخورده مشکلی نیست.

فرهاد

میدونم به بحث زیاد ربطی نداره ولی من یه ماه پیش تتو ردم و روی کمرمه مثلا روی دست نیست که بقیه به راحتی بتونن ببینن هنوز بقیه نمیدونن چجوری بهشون بگم

‌‌‌‌ ‌

به راحتی

مسعود

بگو به نام خدا تتو زدم

Ali

عین من لباستو در بیار بگو تتو زدم

علی

تتو رو داداش ادم واسه دل خودش میزنه نه نشون دادن به دیگران

مهران

سلام ایا زیر چسب تتو پماد باشه مشکلی پیش نمیاد یا ضرر داره

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نداره.

زرا

سلام من تتو بغل انگشت زدم دو هفته میگذره
حس میکنم کمرنگ شده و داره میریزه باید برم برای ترمیم؟

رویا کریمی

دوست گرامی، برای ترمیم باید نظر تاتو کار رو بپرسید چون باید از نزدیک ببینن.

محمد

سلام
من یه تاتو درم زدم
و تاتو کارم با سلفون گیاهی رو تاتو رو پوشوند و بعد 3 روز باز کردم ولی بهم گفت ک بعد از 3 روز اصلا چرب نکنم
و فقط با صابون انتی باکتریال شستشو بدم
ولی پوستم خشک شده
اگه چرب نکنم مشکلی پیش نمی یاد؟

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی پیش نمیاد. به توصیه تاتو کار عمل کنید.

زی زی

سلام من سه روزه تتو زدم خیلی خارش داره و پوسته پوسته شده یعنی تتو خراب میشه پوسته پوسته شده یعنی پاک میشه ؟؟؟

رویا کریمی

دوست گرامی، هیچ مشکلی پیش نمیاد و کاملا طبیعی هست.

غریبه

سلام وقت شما بخیر تتو خط چشم رو تا چه مدت باید چرب کرد؟

رویا کریمی

دوست گرامی، تا زمانی که احساس خشکی و کشیدگی در پوست داشته باشید.

KingAli

سلام من بعد ۲هفته تتوم آبی شده اوکیه این؟

رویا کریمی

دوست گرامی، احتمالا از رنگ مشکی استفاده نکردن و یا رنگ بی کیفیت استفاده شده.

mahmod

سلام باید چند روز پماد بزنیم

رویا کریمی

دوست گرامی، تا زمانیکه احساس خشکی یا کشیدگی روی پوست داشته باشید.

Parham

بعد تتو باشگاه بریم اشکال نداره ؟ اگه اشکال داره چند روز نرم

رویا کریمی

دوست گرامی، توصیه میشه حداقل هفته اول رو باشگاه نرید و اگر دو هفته صبر کنید خیلی بهتره.

Arsh

سلام میخاستم بدونم بعد از تتو باید چرب نگه دارم تتو رو؟

رویا کریمی

دوست گرامی، بله تا زمانی که احساس خشکی و کشیدگی در محل تتو داشته باشید.

میلاد

با عرض سلام و احترام.
ببخشید من تو نظرات خوندم که باید چند ساعت اول تتو رو سلفون بپیچیم بعدش باز کنیم اما تتو کارم گفته ۲۴ ساعت تو سلفون باشه.
الان چیکار کنم؟؟؟

رویا کریمی

دوست گرامی، به توصیه تاتوکار عمل کنید.

ناشناس

سلام من شنبه ساعت ۷ شب تتو زدم و تا الان نه مرطوبش کردم نه گذاشتم اب بخوره و نه ضد عفونیش کردم هیچی هم نشده نه خشکه نعهعفونت کرده لازمه کاری انجام بدم؟

رویا کریمی

دوست گرامی، لازم نیست کار خاصی انجام بدید ولی نحوه مراقبت رو از داخل متن بخونید.

مهدي

سلام من يكشنبه تتو زدم رو پام و اينكه دانشگاه ميخوام برم اگه شلوار جذب بپوشم مشكلي پيش مياد؟

رویا کریمی

دوست گرامی، بهتره حداقل تا یک هفته شلوار جذب نپوشید.

Eli

سلام ببخشیدمن جمعه تاتو زدم وشنبه ویکشنبه حمام رفتم بنظرتون عفونت نمیکنه
بعدیه تاتوهم داخل گودی کمرمه نمیشه روش پوشیده نباشه لباس تنمه موردی پیش نمیادممنون میشم کامل توضیح بدین🙏🏻

رویا کریمی

دوست گرامی، باید مراقب باشید تاتو گودی کمر عرق نکنه و تاتو رو تمیز نگه دارید. نباید حمام میرفتید ولی از این به بعد مراقبت ها رو انجام بدید تا عفونت نکنه. مراقبت ها داخل متن نوشته شده.

علی

سلام. من امروز روی پام تتو زدم، تقریبا هر ساعت یکم از رنگ ها بیرون میاد. البته تتو هنوز خراب نشده آیا این طبیعیه

رویا کریمی

دوست گرامی، کاملا طبیعیه.

علی

سلام
من 10 روز هس که روی پام تتو زدم، تو این چند روز اخیر وقتی پماد میزنم رنگ ها کنده میشن. آیا این طبیعیه یا رنگ تتو داره میره؟

محمدرضا

سلام من ۷ روز میشه تتو زدم پوس هم انداخته تتوم یه جورایی سوالم اینه می تونم برم حموم بهش اب بزنم ؟

رویا کریمی

دوست گرامی، بله اگر ۷ روز گذشته مشکلی نداره.

سورن

سلام ببخشید بعد اینکه تاتو زدن حدود 3 روز بعدش زخم تاتوی من صفت شد و تا 2 هفته اون صفتیش کنده میشه خود به خود میخواستم بدونم این حالت عادیه؟

رویا کریمی

دوست گرامی، بله کاملا عادی هست.

متین

سلام من دیروز تتو زدم امروز پماد AD زدم بعد اینکه پماد زدم تتوم پوست پوست شده مشکلی دارع؟؟

رویا کریمی

دوست گرامی، هیچ مشکلی نداره و کاملا طبیعی هست.

امید

سلام من یک هفته تاتو زدم پوسته اولیه تاتو ریخته حالا طرح اصلی پیدا شده میخواستم بدونم این دیگه طرح اصلیه یا هنوز تغیر میکنه

رویا کریمی

دوست گرامی، بله بعد از دو هفته، دیگه کامل مشخص میشه.

علی

۲۵ ساعت میشه تتو زدم شب موقع خواب از پماد جنتکس استفاده کردم ولی رو تتومم را نپوشاندم صب رنگاش لباسم را کثف کرده بود دوروبر تتو قرمز شده کمی سوزش داره آیا مشکل پیش میایه یانه؟؟

رویا کریمی

دوست گرامی، باید تتو رو تمیز نگه دارید وگرنه عفونت میکنه. اگر احساس درد دارید به پزشک مراجعه کنید.

رضا

سلام من دیروز تتو زدم ولی روشو نپوشوندم ولی وقتی به تتو دست میزنم دزد میگیره آیا طبیعیه یا عفونت کرده

رویا کریمی

دوست گرامی، تاتو رو تمیز نگه دارید و به هیچ عنوان تاتو رو دست کاری نکنید. اگر در روزهای آینده درد شما بیشتر شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

Alireza

سلام من ۴روز پیش تاتو زدم امروز با صابون انتی باکتریال شستم احساس میکنم یکم کمرنگ تر شده طبیعی ؟و اینکه بد از بهبود کامل رنگ تاتو روشن تر میشع یا نه؟

رویا کریمی

دوست گرامی، بله طبیعی هست و بعد از بهبودی کامل یه مقداری از رنگ تتو میریزه و کمرنگ تر میشه.

Alireza

سلام از صابون انتی باکتریال چند بار و به مدت چند روز استفاده کنم

سجاد

بعد چهار روز که تتو زدم رفتم حموم بخار آب هم زیاد بود مشکلی پیش میاد؟

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نیست سعی کنید مراقبت های بعدی رو انجام بدید.

نوید

سلام من 24ساعت پیش تتو زدم الان با پماد آ چشمی چربش کردم اما انگار داره رنگ پس میده دست میزنم بهش یا میخوره ب جایی همش رنگ میزنه بیرون انگار کم رنگ هم شده چکار کنم؟

رویا کریمی

دوست گرامی، تتو رو به هیچ عنوان دستکاری نکنید و تمیز نگه دارید. رنگ پس دادن طبیعی هست و هیچ تتویی به رنگ روز اول نمیمونه همه تتوها کمرنگ میشن.

نوید

اگر دیگه چربش نکنم چ اتفاقی میفته؟

رویا کریمی

دوست گرامی، هیچ اتفاقی نمیفته، اگر احساس خشکی یا کشیدگی داشتید چرب کنید.

نوید

اممم ببخشید سلام مجدد
من تو موکت فروشی کار میکنم اگر پُرز موکت بشینه روی تتوم یا اگر پیراهن بپورشم روی تتوم مشکلی نداره ؟ تقریباً 2 روز هم هست ک تتو زدم

رویا کریمی

دوست گرامی، در روزهای اولی که تتو زدید باید تتو رو تمیز نگه دارید. اگر درست مراقبت نکنید، تتو عفونت میکنه و دچار مشکل خواهید شد.

حامد

سلام من چهار روز پیش تتو زدم تو این چهار روز خوب چربش کردم روز چهارم به بعد چرب کنیم بازم یا نه باید خشک باشد ؟

رویا کریمی

دوست گرامی، اگر احساس خشکی و کشیدگی در پوست داشتید میتونید چرب کنید وگرنه لازم نیست.

مریم

ببخشید من سه روزه تتو زدم اصلا راضی نیستم از مدل و محلی که روش تتو زدم
میخوام پاکش کنم،باید چیکارکنم؟ میشه؟

رویا کریمی

مریم عزیز، تتو رو میشه ریموو کرد ولی رنگ اون قسمت از پوست مثل روز اول نمیشه.

Hooman

سلام
یه سوال داشتم
رنگ تاتو داینامیک با کیفیت هستش؟

حدیثه

سلام وقت بخیر
من حدودا یک روزه ک تتو زدم روی مچ دستم
طرح نوشته
پماد رو با انگشتم مالیدم رو محل تتو
الان تمامی اطراف تتو با رنگ تتو سیاه شده
و رنگ تتو میریزه و طرحم رو ب قولی زشت و خارج از حالت کرده
میخواستم ببینم طبیعیه این حالت؟
ممنونم از شما

رویا کریمی

حدیثه عزیز، بله خروج رنگ طبیعی هست و اون مقدار رنگ که لازم بوده به زیر پوست شما نفوذ کرده.

ارمین

سلام چند روز بعد تتو میشه مشروب الکلی خورد؟

علی

سلام من ۱ هفته ست تتو زدم ولی هنوز ورم تتو کامل نخوابیده و یکم میخاره و قسمتای رنگی بیشتر از قسمتای مشکی برامدگی داره آیا عفونت کرده
(هنوز وقتی دست میزنم درد میکنه)

رویا کریمی

دوست گرامی، ورم تا دو هفته طبیعی هست ولی اگر احساس درد دارید بهتره به پزشک مراجعه کنید.

سهیل

من دو روز اول روزی دوبار با صابون انتیباکتریال شستم بعد دو روز روزی دوبار a چشمی میزنم . میخواستم بدونم هنوزم باید با صابون انتی باکتریال بشورمش یا نه

رویا کریمی

دوست گرامی، از روز سوم به بعد نیازی نیست ولی تتو رو تمیز نگه دارید.

یاشار

سلام خسته نباشی، میخواستم بدونم بعد ترمیم کامل تتو مشکلی نداره برای شِیو کرنش از ژیلت استفاده کنم،یا فقط باید ماشین موبر استفاده کنم؟

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نداره و رنگ ها به زیر پوست شما نفوذ کردند.

ایلیل

سلام من روز ۳ وم روی تتو را کرم مالیدم و بت پنبه پاکش کنم یک زره رویش پاک شد طوری نیست

رویا کریمی

دوست گرامی، مشکلی نیست اون مقدار رنگی که لازمه به زیر پوست شما نفوذ کرده.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: