مراحل اصلاح ابرو در خانه

مراحل قدم به قدم اصلاح ابرو در خانه

ارسال به دیگران:

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید برای برداشتن ابروهای خود به سالن های زیبایی بروید، می‌توانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید. آیا نگران هستید فرم ابروهای خود را خراب کنید؟ آیا روش صحیح اصلاح ابرو با تیغ یا سایر ابزار را نمی‌دانید؟ نگران نباشید. این مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه هستند. ما در این مقاله روش درست و کاربردی برای اصلاح ابرو در خانه را به شما یاد می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش اصلاح و ابرو
آموزش اصلاح و ابرو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراحل روش اصلاح ابرو در خانه

۱. پوست اطراف ابروهای خود را نرم کنید

اصلاح ابرو در منزل

پوست اطراف ابروهای خود را نرم کنید. وقتی پوست این ناحیه نرم و لطیف باشد، موها خیلی راحت‌تر کنده می‌شوند. کندن مو از پوست خشک و سفت باعث دردناک‌تر شدن اصلاح ابروی شما می‌شود.
بهتر است ابروهای خود را درست بعد از دوش گرفتن بردارید. آب گرم و بخار پوست شما را مرطوب و لطیف می‌کند. فقط دقت داشته باشید که قبل از کندن ابروهایتان آن را کاملا خشک کنید وگرنه ممکن است گرفتن موهای ابرو دشوار باشد.

  • اگر نمی‌توانید در آن لحظه دوش بکیرید، صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. همچنین می‌توانید یک حوله را با آب گرم خیس کنید و آن را به مدت ۲ دقیقه روی ابروهای خود قرار دهید. این کار منافذ را باز کرده و برداشتن ابرو را آسان‌تر می‌کند.

۲. جهت رویش ابروهای خود را مشخص کنید

ویدئو شماره ۱- مشخص کردن جهت رشد ابرو

در بیشتر افراد، مو از سمت بینی به سمت خط مو رشد می‌کند. در بعضی موارد نیز موهای ابرو از بیش از یک جهت رشد می‌کند. به این مورد بسیار توجه داشته باشید، زیرا هنگام برداشتن ابرو باید موها را به سمت جهت رشد آن‌ها بکشید. این کار کمک می‌کند تا دوباره مرتب رشد کنند.

۳. موچین را به روش صحیحی در دستتان بگیرید

ویدئو شماره ۲- روش صحیح گرفتن موچین

موچین را مانند مداد در میان انگشتان خود بگیرید. انتهای باز موچین باید بالا باشد. فشار اندکی به آن بدهید تا به راحتی بتوانید ابروهای خود را با آن بردارید.

  • از موچین‌های نوک تیز و تمیز استفاده کنید. اگر موچینی که استفاده می‌کنید خیلی کند باشد، روند برداشتن ابرو می‌تواند بسیار بیشتر طول بکشد و درد غیرضروری ایجاد کند.

۴. اصلاح ابرو را شروع کنید

مراحل اصلاح ابرو با موچین در خانه

نوک موچین را در ریشه موهایی که می‌خواهید برداریدقرار دهید. (دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا بدانید کدام مو را باید بردارید). تا آنجا که ممکن است به ریشه مو نزدیک شده و آن را بیرون بکشید. این کار همیشه باید در جهت رشد مو باشد و تا جایی که ممکن است موچین را در زاویه بسته نگه دارید.

  • این کار را تا پایان برداشتن یکی از ابروهایتان ادامه دهید، سپس بر روی ابروی دیگر نیز تکرار کنید.
  • بعضی اوقات کندن ابرو باعث آبریزش چشم و خارش بینی می‌شود. این کاملا طبیعی است.

تعیین فرم ابروها برای اصلاح ابرو

۱. نقطه شروع ابروهای خود را مشخص کنید

ویدئو شماره ۳- فرم دادن به ابرو

محل شروع ابرو و به طور کلی فرم ابرو در هر فرم صورت متفاوت است، اما ممکن است از تکنیک یکسانی برای یافتن خط ابرو استفاده شود. یک مداد ابرو یا یک ابزار بلند دیگر را برداشته و آن را از گوشه داخلی چشم تا لبه بینی قرار دهید. با استفاده از یک مداد سفید یک نقطه در بالاترین قسمت تاج ابرو بکشید. از اینجاست که باید ابروهای شما شروع شود.

  • با خیال راحت می‌توانید نقطه را کمی جلو یا عقب ببرید. این تکنیک نقطه کلی ابروهای شما را نشان می دهد. اما نظر شخصی شما نیز می‌تواند در تنظیمات جزئیات آن نقش داشته باشد.

۲. محل کمان ابروهای خود را مشخص کنید

ویدئو شماره ۴- فرم دادن به ابرو

ابروهای زیبا و مرتب در اطراف چشم حالت کمانی می‌شوند و نقطه اوج این کمان می‌تواند تفاوت زیادی در ظاهر نهایی شما ایجاد کند. همان ابزار را بردارید و این بار آن را از لبه خارجی سوراخ بینی تا لبه خارجی عنبیه نگه دارید. نقطه ای را که در امتداد ابروی شما عبور می‌کند علامت گذاری کنید.

۳. نقط پایان ابروهای خود رامشخص کنید

ویدئو شماره ۵- فرم دادن به ابرو

این بار همان ابزار بلند را از لبه سوراخ بینی به سمت گوشه خارجی چشم خود نگه دارید. نقطه‌ای که بر روی ابرو شما قرار می‌گیرد را علامت گذاری کنید. این نقطه جایی است که ابروی شما باید به طور طبیعی پایان یابد.

۴. ضخامت ابروهای خود را مشخص کنید

اصلاح ابرو با تیغ در منزل

ضخامت ایده‌آلی برای ابرو وجود ندارد. همه چیز به شکل صورت و انتخاب شما بستگی دارد. قبل از شروع اصلاح ابرو، باید ضخامت ابروهای خود را در ذهن داشته باشید. در این صورت از چیدن زیاد یا خیلی کم خودداری خواهید کرد. هنگام تعیین ضخامت ابرو عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • اندازه چشمان شما. اگر چشمان بزرگی دارید، پهن کردن ابرو برای متعادل کردن حالت چشمانتان گزینه خوبی است. اگر چشمان کوچکی دارید، ابروهای نازک برای شما بهتر است.
  • فاصله بین ابروها و چشمان شما. اگر فاصله ابرو و چشم‌های شما خیلی زیاد باشد، بهتر است ضخامت ابروهای خود را بیشتر کنید. اما اگر ابروهای شما نزدیک چشمتان است، با نازک‌تر کردن ابرو می‌توانید این فاصله را بیشتر نشان دهید.

ایجاد حالت نهایی ابروها

۱. ابروهایتان را به سمت بالا شانه کنید

ویدئو شماره ۶- شانه کردن ابرو

با استفاده از شانه ابرو، موهای ابروهای خود را صاف به سمت بالا شانه کنید. جهت شانه کردن باید کمی در جهت رویش ابروها باشد. بلافاصله پس از شانه کردن، موهای بلند و بی نظم را بردارید.

  • شانه زدن به سمت بالا به شما کمک می‌کند تا قسمت‌هایی را که نیاز به مرتب شدن دارند شناسایی کنید.

۲. موهای پراکنده را با موچین بردارید

ویدئو شماره ۷- تمیز کردن اطراف ابرو

موهایی را که بیرون از نقاط مشخص شده قرار دارند، با موچین بردارید. این کار را با احتیاط انجام دهید و طبق فرم ابرویی که در مرحله قبل مشخص کردید، ابروهایتان را حالت دهید.

  • موهایی را که بیشتر به بینی شما نزدیک هستند تا به نقاطی که قبلا مشخص کرده‌اید، بردارید.
  • با برداشتن چند تار مو در اطراف کمان ابرو، حالت آن را مشخص‌تر کنید.
  • موهایی را که در خارج از نقاط مشخص شده و نزدیک به شقیقه شما قرار دارند بردارید.
  • موهای پایین ابروهای خود را به اندازه‌ای بردارید که به ضخامت دلخواه خود برسید.

۳. از برداشتن بیش از اندازه ابرو خودداری کنید

ویدئو شماره ۸- ایجاد فرم نهایی ابرو

وقتی در حال شکل دادن به ابروهای خود هستید، آن را به آرامی انجام دهید. چند قدم به عقب بروید و هر چند دقیقه یک بار در آینه نگاه کنید تا میزان تغییرات را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که زیاد از حد ابروهای خود را برنمی‌دارید. رشد مجدد موهای ابرو ممکن است ۶ هفته طول بکشد و گاهی اوقات به هیچ وجه دوباره رشد نمی‌کنند.

۴. از ژل ابرو استفاده کنید

ویدئو شماره ۹- استفاده از ژل ابرو

ابروهای خود را در جهت رشد آن‌ها شانه کرده و کمی ژل ابرو (یا ژل مو) بزنید تا در جای خود ثابت بمانند.

اگر پس از اصلاح ابرو، پوست اطراف ابروهای شما دچار تحریک و قرمزی شد، می‌توانید از مقدار کمی ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست خود استفاده کنید.

منبع: wikihow.life

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 3.1]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: