آموزش وکس صورت به صورت ویدیویی و گام به گام

آموزش گام به گام وکس صورت در خانه

ارسال به دیگران:

موهای زائد صورت می‌توانند بسیار آزار دهنده باشند. ممکن است موهایی روی پشت لب، ابروها یا خط فک خود داشته باشید که می‌خواهید آن را بردارید. به جای اینکه موهای صورت خود را بتراشید و یا پول خود را در سالن‌های زیبایی مصرف کنید، اپیلاسیون صورت را در خانه انجام دهید. با انتخاب موم متناسب با نوع پوست خود شروع کنید. اگر اولین بار است که این کار را انجام می‌دهید، دستورالعمل‌های توصیه شده را دنبال کنید تا به مرور سطح مهارت شما در این کار افزایش یابد. برای انجام وکس صورت در منزل مراحلی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش اصلاح صورت و ابرو
آموزش اصلاح صورت و ابرو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نکات احتیاطی برای وکس بدن در منزل

مراحل وکس صورت در خانه

۱. انتخاب موم مناسب

فقط از مومی استفاده کنید که برای استفاده بر روی پوست صورت ساخته شده باشد. این موم‌ها به واکس صورت معروف هستند. وکس صورت اغلب در یک کیت همراه با اپلیکاتور یا نوارهایی قرار دارد که برای مناطق خاصی از صورت شما ساخته شده‌اند. موم صورت نسبت به موم اپیلاسیون بدن لطیف‌تر است، زیرا پوست صورت حساسیت بیشتری دارد.

  • موم صورت را می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم آرایشی محلی یا به صورت آنلاین پیدا کنید.
  • کیت‌های وکس سرد برای صورت ایده آل است. این کیت‌ها از نوارهای وکس استفاده می‌کنند. درد کمتری دارند و در مقایسه با استفاده از موم داغ آسیب کمتری به صورت شما وارد می‌کنند.

۲. قبل از وکس حتما صورت خود را بشویید

ویدئو شماره ۱- آماده کردن صورت

کار خود را با شستشوی صورت آغاز کنید. از آب ولرم استفاده کنید تا صورت شما به خوبی تمیز شود. داشتن صورت تمیز باعث سهولت در اپیلاسیون می‌شود و احتمال جوش زدن بعد از اپیلاسیون را کاهش می‌دهد.
هنگام شستن صورت خود، ماده پاک کننده را با حرکات دایره‌ای دست روی پوست فشار دهید و پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید. لایه برداری پوست به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. با این وجود زیاد پوست خود را نخراشید، در غیر این صورت ممکن است اپیلاسیون دردناک‌تر شود.

۳. موهای بلند را کوتاه کنید

ویدئو شماره ۲- آماده کردن صورت

اگر موهای صورت شما بلندتر از ۲ سانتی‌متر است، آن‌ها را با قیچی کوچک کوتاه کنید. اما دقت کنید که موها کوتاه‌تر از ۱.۸ اینچ (۰.۳۲ سانتی‌متر) نباشد.
قبل از اپیلاسیون، از تراشیدن مو، کندن مو یا استفاده از هر روشی برای از بین بردن موهای زائد خودداری کنید. در غیر این صورت، ممکن است مو برای گرفتن موم خیلی کوتاه باشد.
اگر موهای صورت شما کوتاه‌تر از ۰.۳۲ سانتی‌متر است از وکس صورت صرف نظر کنید. زیرا این امر منجر به رشد موهای زائد و آسیب رسیدن به پوست شما می‌شود. صبر کنید تا موهای شما رشد کند و به اندازه کافی بلند شود موم بتواند آن‌ها را بردارد.

۴. برای وکس صورت از پودر بچه استفاده کنید

ویدئو شماره ۳- آماده کردن صورت

پودر بچه را به پشت لب و بالای ابروهای خود قرار دهید تا موم راحت‌تر بتواند موهای شما را بگیرد. پودر بچه همچنین چربی اضافی پوست را جذب کرده و تحریک ناشی از موم را کاهش می‌دهد.
اگر صورت شما خیلی خشک است، مقدار کمی مرطوب کننده به پوست خود بزنید تا موم به درستی موها را بگیرد و پوست شما را بیش از حد تحریک نکند.

۵. وکس صورت را شروع کنید

ابتدا جهت رشد موهای خود را تعیین کنید. توجه داشته باشید که آیا موهای شما به طور مستقیم به سمت پایین یا به صورت مورب به سمت مرکز صورت شما رشد می‌کند. زیرا باید موم را در جهت رشد موهای خود قرار دهید.
موهای ابرو و پشت لب شما معمولاً به صورت مورب رشد می‌کنند. موهای گونه‌ها و خط فک شما ممکن است مستقیم به سمت پایین یا به صورت مورب رشد کنند.

۶. موم را گرم کنید

ویدئو شماره ۴- آماده کردن موم

اگر از موم‌های آماده نواری استفاده می‌کنید ، ۳۰ تا ۴۰ ثانیه آن‌ها را با مالیدن بین دستان خود گرم کنید. اگر از موم باز استفاده می‌کنید، آن را روی اجاق گاز یا مایکروویو گرم کنید. مقدار کمی از موم را در قسمت داخل مچ دست خود قرار دهید تا دمای آن را آزمایش کنید. موم باید آنقدر گرم باشد که به راحتی پخش شود اما داغ نباشد.

۷. موم را روی صورت خود قرار دهید

ویدئو شماره ۵. انجام وکس صورت

اگر از موم بازاستفاده می‌کنید، از چوب اپلیکاتور یا چوب بستنی استفاده کنید تا یک لایه نازک از موم را در جهت رشد موهای خود روی پوست بمالید. سپس، یک نوار پارچه‌ای برداشته و آن را روی موم فشار دهید. با استفاده از انگشتان خود پارچه را روی موم ماساژ دهید. توجه داشته باشید که باید در جهت رشد مو حرکت کنید.
اگر از نوارهای مومی آماده استفاده می‌کنید، قسمت نچسب آن را جدا کرده و قسمت مومی را در جهت رشد مو به پوست خود بمالید. نوار را فشار داده و آن را روی پوست ماساژ دهید تا موهای شما را به خود جذب کند. حتماً نوار را در جهت رشد مو ماساژ دهید.

۸. به مدت ۳۰ ثانیه صبر کنید

۳۰ ثانیه صبر کنید. این کار به موم زمان می‌دهد تا به طور کامل به موها بچسبد. نگذارید موم بیش از ۳۰ ثانیه بماند، زیرا برداشتن آن دشوار و دردناک‌تر خواهد شد.
در این مدت موم نباید پوست شما را بسوزاند. احساس گرما خواهید داشت اما نباید سوزشی روی پوست خود احساس کنید.

۹. موم را از روی صورت خود بردارید

ویدئو شماره ۶- انجام وکس صورت

بعد از۳۰ ثانیه ، یک دست خود را زیر نوار قرار داده و روی پوست خود فشار دهید و آن را محکم نگه دارید. با دست دیگر خود لبه پایین نوار را بگیرید. با یک حرکت سریع، نوار را در جهت مخالف رشد موهای خود بکشید.
لازم نیست خیلی سریع آن را بردارید. فقط کافی است که حرکت دست شما به صورت مداوم و یکنواخت باشد. نوار را خیلی محکم نکشید. سپس، دو انگشت را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه به آرامی روی ناحیه موم زده قرار دهید تا جریان خون اضافی که باعث قرمزی و درد می‌شود، تسکین یابد.

۱۰. پوست خود را تسکین دهید

ویدئو شماره ۷- پایان مراحل

برای تسکین پوست خود از پارچه یا پد خنک استفاده کنید. ممکن است بعد از برداشتن موم، پوست شما حالت سوزن سوزن شدن پیدا کند. از پارچه یا پد مرطوب و خنک برای فشار دادن پوست و آرامش آن استفاده کنید. سعی کنید این کار را بلافاصله پس از انجام وکس صورت انجام دهید تا ناحیه احساس درد زیادی نکند.

  • درست بعد از برداشتن موم از روغن‌های تسکین دهنده روی پوست خود استفاده نکنید زیرا باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. یک پارچه تمیز و مرطوب گزینه بهتری است.
  • برخی از بسته های مومی دارای ژل خنک کننده هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید از مقداری ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست خود استفاده کنید.

۱۱. از مرطوب کننده استفاده کنید

ویدئو شماره ۸- مراقبت از پوست

پس از انجام وکس صورت، مرطوب کننده را به صورت خود بزنید تا از خشک شدن یا تجریک آن جلوگیری کنید. از یک مرطوب کننده با مواد تسکین دهنده مانند آلوئه ورا و شی باتر استفاده کنید.
از مرطوب کننده‌ای که حاوی روغن یا رایحه سنگین است استفاده نکنید، زیرا باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.

به همین سادگی وکس این قسمت از صورت شما انجام شد. برای قسمت‌های بعدی هم همین کار را تکرار کنید. فقط دقت کنید که موم را در جهت رشد مو روی پوست قرار می‌دهید و در خلاف جهت آن برمی‌دارید. همچنین،‌ بهتر است وکس صورت را هر ۴ تا ۶ هفته یک بار انجام دهید. این کار به موهای شما زمان کافی برای رشد می‌دهد. همچنین، با اپیلاسیون منظم، موهای زائد صورت شما به مرور کم‌تر شده و راحت‌تر برداشته می‌شود.

منبع: wikihow

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
سحر

من رفتم آرایشگاه صورتمو داغون کرد نمیدونم ویدئو شما چطوره

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: