استفاده از موم برای بدن

طرز استفاده از موم برای اپیلاسیون بدن در خانه

ارسال به دیگران:

برای از بین بردن موهای زائد بدن راه های مختلفی وجود دارد، از جمله اپیلاسیون، لیزر موهای زائد، استفاده تیغ، و روش‌های دیگر. اپیلاسیون در خانه می‌تواند یک روش مقرون به صرفه برای از بین بردن موهای زائد بدن باشد. اما لازم است اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا پوست شما دچار مشکل نشود. توصیه متخصصان این است که اپیلاسیون نواحی حساس بدن را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید. اما اگر هنوز تمایل دارید این کار را در منزل انجام دهید، مطالب این مقاله می‌تواند به شما کمک کند. ما در این مقاله طرز استفاده از موم برای اپیلاسیون بدن را توضیح می‌دهیم نکات احتیاطی مربوط به آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش اپیلاسیون
آموزش اپیلاسیون دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نکات احتیاطی برای اپیلاسیون بدن در منزل

۱. از طول مناسب مو اطمینان حاصل کنید

قبل از اپیلاسیون مطمئن شوید که طول موهای شما تقریباً یک چهارم تا سه چهارم اینچ است. اگر موها بلندتر هستند، با استفاده از قیچی موها را کوتاه کنید تا اپیلاسیون کثیف و دردناک نشود.

۲. قبل از اپیلاسیون از کرم های رتینوئید استفاده نکنید

دو تا پنج روز قبل از اپیلاسیون، از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول و رتینوئیدهای تجویز شده استفاده نکنید.

۳. درد خود را کاهش دهید

از آنجا که اپیلاسیون ممکن است برای برخی از افراد دردناک باشد، روش‌هایی را برای کاهش ناراحتی در نظر بگیرید. مصرف داروهای مسکن بدون نسخه، مانند ایبوپروفن، یا استفاده از بسته‌های سرد روی پوست حدود ۳۰ دقیقه قبل از اپیلاسیون می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

۴. ناحیه مورد نظر را بشویید و خشک کنید

قبل از اپیلاسیون، ناحیه مورد نظر را به آرامی بشویید تا آلودگی‌ها، سلول‌های مرده پوست و محصولات مراقبت از پوست پاک شوند. پس از آن، پوست خود را کاملا خشک کنید. پاکسازی پوست و خشک کردن آن باعث می‌شود موم به درستی به پوست بچسبد.

استفاده از موم برای رفع موهای زائد

۵. موم را گرم کنید

دستورالعمل‌های موجود بر روی بسته موم را دنبال کنید. همیشه با قرار دادن مقدار کمی از موم در داخل مچ دست خود، دمای آن را آزمایش کنید. پوست شما باید گرم شود، اما آسیب نبیند و نسوزد.

۶. پوست خود را تسکین دهید

 پس از اپیلاسیون، در صورت داشتن درد، از حمام گرم و دوش گرفتن خودداری کنید. لباس گشاد بپوشید و از کرم مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کند. با این روش‌ها می‌توانید پوست خود را آرام کنید. به دنبال مرطوب کننده‌هایی باشید که دارای برچسب “بدون چربی” یا “غیر کمدوژنیک” هستند.

۷. روی یک ناحیه بیش از یک بار موم نگذارید

اگر یک ناحیه را بیشتر از یک بار و پشت سر هم موم بگذارید، ممکن است پوست آن ناحیه دچار تحریک و قرمزی و سوزش شود.

طرز استفاده از موم برای اپیلاسیون پاها

استفاده از موم برای موهای زائد
  • قبل از شروع اپیلاسیون پاها، آن‌ها را در آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شده و موها آزادتر شوند. همچنین، اپیلاسیون روی پوست تازه شسته شده موثرتر است.
  • زمانی که موم آماده شد، از یک قاشقک چوبی (یا از یک چوب بستنی تمیز) استفاده کنید تا موم را روی پوست در جهت رویش مو بمالید.
  • یک لایه پارچه را روی آن قرار داده و آن را آرام در جهت رویش مو فشار دهید.
  • تقریباً ۱۰ ثانیه صبر کنید، سپس پارچه را در مخالف جهت رشد مو از روی پوست بکنید. سعی کنید این کار را با یک حرکت سریع انجام دهید. برای برداشتن پارچه دست خود را نزدیک و موازی با پوست نگه دارید. نوار را به سمت بالا نکشید، زیرا این کار باعث کبودی یا تحریک پوست می‌شود.

طرز استفاده از موم برای اپیلاسیون ناحیه بیکینی

استفاده از موم برای واژن

اپیلاسیون موهای اطراف خط بیکینی و ناحیه شرمگاهی شما ممکن است کمی ترسناک باشد، اما روند کار کم و بیش همانند سایر قسمت‌های بدن است. فقط دقت کنید که کیت اپیلاسیون مخصوص این ناحیه را تهیه کنید. همچنین، توصیه می‌شود که از موم سفت استفاده کنید، زیرا این موم‌ها به موهای درشت بهتر می‌چسبند.

  • ابتدا پوست اطراف خط بیکینی را بشویید، زیرا این امر به کاهش درد اپیلاسیون کمک می‌کند. اگر موها خیلی بلند است، آن‌ها را با یک قیچی کوتاه کنید تا طول آن‌ها تقریباً ۴/۱ اینچ (۶/۰ سانتی‌متر) باشد.
  • اپیلاسیون خط بیکینی شما باید در حالت خوابیده انجام شود. بهتر است تخت شما در نزدیکی یک آینه باشد تا بهتر بتوانید ببینید که چه می‌کنید.
  • روی تخت دراز بکشید و سر خود را با بالش بالا بیاورید تا در حین کار بتوانید به پایین نگاه کنید. از قاشقک‌های تهیه شده برای استفاده از موم استفاده کنید. اگر از موم سخت استفاده می‌کنید ، ۱۰ تا ۱۵ ثانیه صبر کنید تا سفت شود. اگر از موم معمولی استفاده می‌کنید، نوارهای پارچه‌ای را محکم روی موم بمالید.
  • یک دست را روی پوست گذاشته و آن را محکم بکشید. سپس لبه پارچه یا موم سفت شده را بگیرید و آن را با یک حرکت سریع در مخالف جهت رشد مو جدا کنید.
  • در دور تا دور خط بیکینی حرکت کنید. دقت کنید که یک ناحیه را دو بار اپیلاسیون نکنید. برای کندن موهای جا مانده در انتها می‌توانید از موچین استفاده کنید.
  • بعد از اتمام کار، می‌توانید کمی روغن کودک برای تسکین محل و خلاص شدن از شر باقی مانده موم استفاده کنید. تا ۲۴ ساعت آینده از صابون یا ژل پاک کننده در اطراف این قسمت خودداری کنید. زیرا این ناحیه اکنون به شدت مستعد تحریک است.

طرز استفاده از موم برای اپیلاسیون زیربغل

استفاده از موم برای زیر بغل

روند اپیلاسیون موهای زیر بغل تقریباً شبیه به اپیلاسیون پاهای شما است. با این حال، از بین بردن موهای زیر بغل کمی سخت‌تر است. زیرا دردناک است و فقط می‌توانید از یک دست استفاده کنید.

  • قبل از اپیلاسیون، زیر بغل خود را با صابون و آب گرم تمیز کنید. این کار به نرم شدن پوست و باز شدن منافذ پوست کمک می‌کند و باعث می شود اپیلاسیون درد کمتری داشته باشد.
  • وقتی آماده شدید، موم داغ را روی پوست بمالید و آن را در جهت رشد مو پخش کنید. موهای زیر بغل شما از دو جهت رشد می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که این ناحیه را در دو مرحله بر خلاف جهت رشد مو اپیلاسیون می‌کنید.
  • دست خود را پشت سرتان قرار داده و بازوی خود را به عقب دراز کنید. یک نوار پارچه‌ای را روی موم داغ قرار دهید و آن را محکم در جهت رویش مو فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که کمی از پارچه را آزاد می‌گذارید تا بتوانید آن را محکم بگیرید و برای کشیدن آن دچار مشکل نشوید.
  • پس از ۱۰ ثانیه، پارچه را به خلاف جهت رشد مو از روی پوست بکنید. اگر انجام دادن این حرکت با یک دست برای شما سخت است است، از یک دوست بخواهید که به شما کمک کند.
  • پس از اپیلاسیون تمام موها، زیر بغل خود را با آب خنک بشویید تا موم باقیمانده از بین برود. توجه داشته باشید که از استفاده از هرگونه دئودورانت یا اسپری بدن طی چند ساعت آینده خودداری کنید.

با رعایت این نکات، به راحتی می‌توانید اپیلاسیون ایمنی را در خانه انجام دهید و تمام موهای زائد خود را به بهترین شکل از بین ببرید.

منبع: aad

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 16 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: