اپیلاسیون بدن چیست

توصیه های کاربردی و بسیار مهم برای قبل و بعد از اپیلاسیون بدن

ارسال به دیگران:

رشد موهای زائد در بدن و صورت یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. روش های زیادی مانند لیزر موهای زائد، اپیلاسیون، شیو کردن با تیغ و …  برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. یکی از روش های محبوبی که امروزه برای از بین بردن انواع موهای زائد کاربرد گسترده ای دارد، اپیلاسیون بدن می‌باشد. اپیلاسیون روشی است که در آن از مواد چسبناکی مانند موم، جهت کندن و از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود. ممکن است برای برخی افراد سوال باشد که نکات مراقبتی قبل و بعد از اپیلاسیون چیست. ما در این مقاله توصیه های مهم و کاربردی برای مراقبت از پوست قبل از بعد از اپیلاسیون بدن را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید. همچنین اگر علاقه مند به یادگیری و کسب درآمد در حوزه پوست و زیبایی هستید، در دوره آموزش اپیلاسیون شرکت کنید.

آموزش اپیلاسیون
آموزش اپیلاسیون دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اقدامات لازم قبل از اپیلاسیون بدن

همان طور که گفته شد، در این روش از مواد چسبناکی مانند موم برای کندن مو های زائد استفاده می شود. از این روش علاوه بر از بین بردن موهای زائد بدن، برای وکس صورت نیز استفاده می شود. اپیلاسیون ممکن است باعث تحریک پوست شود زیرا کندن موها به صورت یکجا پوست را قرمز و تحریک می کند. در نتیجه برای انجام دادن اپیلاسیون در خانه باید طرز استفاده از موم را بدانید و به نکات مختلفی توجه کنید. نکات مهم و مفید قبل از انجام اپیلاسیون شامل موارد زیر می باشد:

۱. تست حساسیت را انجام دهید

اولین نکته مهم قبل از انجام اپیلاسیون بدن تست حساسیت می باشد. قبل از این که برای اپیلاسیون اقدام کنید مقداری از موم را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید. در صورتی که آلرژی نداشتید می توانید از آن استفاده کنید.

اپیلاسیون بدن با شمع

۲. پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری و پاکسازی پوست قبل از اپیلاسیون باعث می شود موهای زیر پوستی خارج شده و سلول های مرده پوست از سطح پوست جدا شوند. در نتیجه، اپیلاسیون باعث تحریک و قرمزی پوست نمی شود. برای لایه برداری پوست می توان از لیف حمام یا سفید آب استفاده کرد. دقت کنید که زمان لایه برداری باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از انجام اپیلاسیون انجام شود.

۳. از مرطوب کننده استفاده کنید

سومین نکته قبل از انجام اپیلاسیون بدن، مرطوب کردن پوست ناحبه مورد نظر می باشد. در حقیقت، بعد از لایه برداری پوست خشک می شود و اپیلاسیون پوست های خشک نیز دردناک خواهد بود. بنابراین لازم است برای مرطوب کردن پوست خود از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین، مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون و بعد از لایه برداری مانع از قرمز شدن پوست بعد از اپیلاسیون می شود.

۴. دوش آب گرم بگیرید

در روز انجام اپیلاسیون دوش آب گرم بگیرید تا فولیکول ها باز شده و موهای زائد راحت تر و با درد کمتری از بین بروند.

۵. روی زخم ها را بپوشانید

در صورتی که محل مورد نظر دارای خال گوشتی بوده و یا زخم شده باشد، بهتر است با چسب و یا هر چیز دیگری پوشانده شود.

مراقبت بعد از اپیلاسیون بدن

۶. به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن زیاد آب قبل از اپیلاسیون بدن از دیگر نکات مهم قبل از انجام اپیلاسیون می باشد. زیرا به هیدراته شدن پوست کمک کرده و اپیلاسیون را برای شما راحت تر می‌کند. همچنین، اگر پوست به اندازه کافی هیدراته باشد، هنگام اپیلاسیون آسیب کمتری می‌بیند.

۷. اندازه موها را چک کنید

به طور معمول اندازه موها برای اپیلاسیون باید حداقل ۰.۶ میلی متر باشد. البته اندازه مو ها به اپیلاسیون کار و محل اپیلاسیون نیز مربوط می باشد.

۸. از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید

از هیچگونه دئودورانت، لوازم آرایشی، لوسیون، صابون، پودر، عطر و یا محصولات برنزه کننده در محل مورد نظر برای اپیلاسیون استفاده نکنید.

توصیه های مراقبتی بعد از اپیلاسیون بدن

۱. روز اول بعد از اپیلاسیون

به مدت ۲۴ ساعت بعد از اپیلاسیون، نکات زیر را رعایت کنید:

مراقبت های بعد از اپیلاسیون بدن
  • ناحیه اپیلاسیون شده را لمس نکنید و خراش ندهید.
  • ناحیه اپیلاسیون شده را لایه برداری نکنید.
  • پیشنهاد ما این است که دوش آب سرد بگیرید.
  • از عرق کردن یا ایجاد سایش و اصطکاک در محل مورد نظر جلوگیری کنید.
  • به سونا و آب گرم نروید.
  • از رفتن به باشگاه و استخر خودداری کنید.
  • از آفتاب گرفتن و هرگونه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بپرهیزید. عرق می تواند فولیکول های باز را آلوده کند و گرما می تواند ناحیه اپیلاسیون شده را تحریک کند.
  • از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند دئودورانت، لوسیون، صابون، پودر، عطر، محصولات برنزه کننده و غیره در محل مورد نظر خودداری کنید.
  • لباس تنگ و بسته که ممکن است باعث اصطکاک در ناحیه شود، نپوشید.

۲. روز ۳ تا ۱۰ بعد از اپیلاسیون

بعد از ۲۴ ساعت که از اپیلاسیون بگذرد، پوست به روی فولیکول ها بسته می شود. در این حالت ممکن است موهای جدید به دام بیفتند و موهای زیرپوستی تشکیل شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید:

۱. پوست خود را لایه برداری کنید

توصیه می‌شود هفته ای ۲ تا ۳ بار با استفاده از اسکراب بدن، پوست خود را لایه برداری کنید. این کار را ۲ تا ۳ روز پس از اپیلاسیون شروع کنید. همچنین، ضروری است که لایه برداری را بین روزهای ۳ تا ۱۰ بعد از اپیلاسیون انجام دهید. به خاطر داشته باشید که لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست آسیب برساند.

۲. از مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از لایه برداری از یک مرطوب کننده غنی و مغذی استفاده کنید. این کار از ایجاد موهای زیرپوستی جلوگیری کرده و بنابراین اپیلاسیون بعدی شما راحت تر و با درد کمتر خواهد بود.

نکات قبل از اپیلاسیون بدن

راه های رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون بدن

قرمز شدن پوست بدن و یا پوست قسمتی از بدن که مو های آن توسط روش اپیلاسیون از بین رفته اند می باشد. پماد های مختلف و همچنین راه کار های متنوعی جهت درمان این مشکل وجود دارد که در اینجا قصد داریم به آن ها بپردازیم. راهکار های موثر در درمان قرمزی بعد از اپیلاسیون وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کمپرس آب سرد

در حقیقت برای درمان این مشکل می توان مقداری یخ، شیر و آب را با هم ترکیب کرد، سپس پارچه آغشته به این ترکیب را روی پوست قرار دهید.

۲. خیار سرد

خیار را در یخچال و یا فریزر قرار دهید، سپس حلقه های خیار را برای مدتی روی پوست خود بگذارید تا التهاب آن فروکش کند و آرام شود.

۳. ماسک جوی دوسر

جوی دو سر آسیاب شده را می توان به مقداری آب و یا ماست ترکیب کرد و آن را روی پوست قرار داد. این ماسک به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک بسیاری می کند.

۴. سرکه سیب

سرکه سیب را روی پوست خود اسپری کنید و بعد از گذشت چند دقیقه با آب بشویید. این ماده باعث ضدعفونی و آرام شدن پوست شما می شود.

۵. روغن نارگیل

یکی از روش های بسیار موثر در رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون استفاده از روغن نارگیل است. خواص روغن نارگیل باعث کاهش حساسیت پوست شده و رطوبت پوست را نیز افزایش می‌دهد.

بی حسی بدن قبل از اپیلاسیون

۶. روغن گل رز

روغن گل رز به دلیل خاصیتی که در درمان التهاب و تورم دارد، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده بر روی پوست بعد از اپیلاسیون است.

۷. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یک تسکین دهنده بسیار قوی است. از این رو برای کاهش التهاب و قرمزی پوست بسیار مفید می‌باشد.

۸. عسل

عسل یکی از مواد طبیعی بسیار مقوی می باشد که دارای خاصیت آنتی آکنه می باشد. به همین دلیل لازم است که بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش زدن استفده کنید.

اپیلاسیون بدن و پوست های حساس

پوست حساس به پوستی می‌گورند که نسبت به هر چیزی واکنش نشان می دهد. در حقیقت اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است بعد از اپیلاسیون قرم شود، جوش بزند یا دچار مشکلات دیگری شود. در نتیجه چنین افرادی باید از موم های کاملا گیاهی استفاده کنند. این نوع موم ها را هم می توانید به صورت آماده خریداری کنید و هم می توانید خودتان در منزل آن را تهیه کنید.

منبع: dove

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
الدوري الانجليزي

I like the efforts you have put in this, regards for all the great content.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: