صابون زردچوبه برای چی خوبه

خواص صابون زردچوبه چیست؟ رازهای تشخیص صابون زردچوبه اصل

ارسال به دیگران:

از زمان‌های قدیم مردم از پودر زردچوبه به‌عنوان یک محصول زیبایی طبیعی استفاده می‌کردند. پودر و خمیر زردچوبه حتی امروزه نیز برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. این روزها صابون‌های زردچوبه به راحتی در دسترس هستند. اما آیا واقعا استفاده از آن می‌تواند برای پوست مفید باشد؟ صابون زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی مشابه زردچوبه طبیعی است. خواص ضد باکتریایی موجود در زردچوبه برای از بین بردن لک صورت و آکنه تاثیر به سزایی دارد. همچنین خود آنتی اکسیدان قوی هم می‌تواند رنگ پوست روشنی را برای پوست شما به همراه داشته باشد و آن را پاکسازی کند.

در این مقاله درباره فواید استفاده از صابون زردچوبه که برای درمان جوش‌های زیر پوستی، رفع سیاهی دور چشم و مشکلات دیگر پوست مناسب است صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با فواید استفاده از صابون زردچوبه ارگانیک آشنا شوید و به‌عنوان روتین روزانه از آن برای شادابی و جذابیت پوست خود بهره ببرید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

خواص بی نظیر زردچوبه

می‌دانیم که زردچوبه فواید و خواص شگفت انگیزی برای پوست و جوش‌های زیر پوستی دارد. صابون زردچوبه هم به مقدار زیادی زردچوبه درون خود دارد که نه‌تنها پودر ریشه زردچوبه ارگانیک، بلکه عصاره و اسانس آن نیز به‌ شکل ۱۰۰ درصد خالص به این محصول اضافه می‌شوند. معمولا شرکت‌ها از با کیفیت‌ترین مواد طبیعی به‌صورت تصفیه نشده استفاده کرده و روغن زیتون فوق بکر ارگانیک را هم به آن اضافه می‌کنند. روغن آفتابگردان ارگانیک هم گاهی اوقات به این محصولات اضافه می‌شود. همچنین ماسک زردچوبه را نیز می‌توان در خانه تهیه کرد که برای جوش و آکنه اثر بخشی خیلی خوبی دارد.

زردچوبه برای چی خوبه

استفاده از افزودنی‌های شگفت انگیز به روتین مراقبت از پوست شما کمک می‌کنند. این صابون‌ها مانند صابون پاپایا و … برای انواع پوست مانند پوست‌های چرب، خشک و یا حساس ساخته شده‌اند و کاربرد فراوانی دارند. همچنین می‌توانند به‌عنوان صابون صورت، صابون بدن یا صابون اصلاح برای مردان، زنان، نوجوانان و نوزادان استفاده شوند.

صابون زردچوبه چه خواصی برای پوست دارد؟

دانشمندان در دنیای مدرن، به بسیاری از جنبه‌های مثبت زردچوبه پی برنده‌اند. صابون زردچوبه به‌دلیل خواص درمانی که دارد محبوبیت زیادی در جهان دست پیدا کرده است. این نوع صابون‌ها نه‌ تنها زردچوبه، بلکه سایر عناصر ارگانیک مانند چریش، روغن زیتون، روغن کرچک و درخت چای را هم به‌همراه دارند. بنابراین استفاده از آن اثرات چشم‌گیری در پوست ما خواهد داشت.

صابون زردچوبه چه رنگی است

۱- خواص ضد التهابی

اگر شما هم از خارش پوست رنج می‌برید و مدام به‌دلیل خاریدن پوست خود، متوجه قرمز شدن آن شده‌اید، شاید بهتر باشد از صابون زردچوبه استفاده کنید. کورکومین به‌عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می‌شود که در زردچوبه به وفور یافت می‌شود. بخش زیادی از صابون زردچوبه مربوط به همین ماده است، به‌همین دلیل می‌توان به عنوان یک عامل ضد التهاب و آنتی اکسیدان از آن استفاده کرد. این عنصر در برابر آلودگی و مواد شیمیایی موثر است. بنابراین افرادی که از صابون زردچوبه استفاده می‌کنند، می‌توانند التهاب پوست را کاهش داده و آسیب‌های پوستی خودشان را ترمیم کنند. این صابون منافذ پوست را درمان کرده و می‌تواند اثر آرام بخشی هم ایجاد کند.

زیبایی پوست با صابون زردچوبه

۲- کاهش میزان آکنه

اگر از بیماری آکنه رنج می‌برید حتما از صابون زردچوبه که بهترین صابون برای جوش صورت است، استفاده کنید. این صابون‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی دارند. الما‌ن‌هایی از این دست، به حذف باکتری‌ها کمک کرده و آلاینده‌های ایجاد کننده آکنه را از بین می‌برد. زردچوبه می‌تواند تعادل میزان چربی در پوست شما را هم کنترل کنید. به‌همین دلیل است که منافذ پاکیزگی مناسب خود را خواهند داشت. چرا که آلاینده‌ها و باکتری‌ها نمی‌توانند درون آن‌ها گیر کرده و مشکل ایجاد کنند. بنابراین، جوش‌های سرسیاه نمی‌توانند روی بینی و چانه شما رشد کنند. 

کاهش آکنه با صابون زردچوبه

علاوه بر روش‌های مختلف لایه برداری مانند اسکراب صورت اگر به‌ طور منظم از صابون زردچوبه استفاده کنید، جوش‌های روی صورت و بدن‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، بیماری آکنه و جوش‌های سر سیاه ایجاد شده روی بدن هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

۳- کاهش لکه‌های تیره و جای زخم

همانطور که می‌دانیم بیماری آکنه می‌تواند انواع زیادی داشته باشد. برخی از آکنه‌ها می‌توانند جای زخم از خود بر جای گذاشته و عامل ایجاد لکه‌هایی روی پوست شما شوند. که روش‌های مختلفی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد در این بین صابون زردچوبه یکی از روش‌هایی است که می‌تواند آکنه را از بین ببرد.

کاهش لکه‌های تیره با زردچوبه

این صابون‌ها می‌توانند رنگ ناهموار پوست را هم درمان کرده و جای زخم را کاملا از بین ببرند. لکه‌ها هم با گذشت زمان در مدت زمان کمی درمان خواهند شد. با استفاده منظم از صابون زردچوبه، پوست شما می‌تواند یکنواختی بیشتری داشته و لک کمتری داشته باشد. تهیه خمیر زردچوبه، روشی بود که در گذشته استفاده می‌شد. اما این روش زمان‌بر است و صابون زردچوبه جایگزین مناسبی برای استفاده است.

۴- فرمول ضد پیری

فواید ضد پیری زردچوبه

امروزه روش‌های ساده‌ای برای جلوگیری از پیری پوست وجود دارد. از طرفی صابون زردچوبه نیز با خواص آنتی اکسیدانی خود از پوست افراد در برابر آسیب‌ محافظت می‌کند. بنابراین از المان‌هایی که وارد پوست شما می‌شود مانند ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و همچنین لکه‌های تیره جلوگیری می‌کند. این‌ها عامل پیری هستند و صابون زردچوبه از طریق مبارزه با آن‌ها اجازه می‌دهد که پوست شما همواره شادابی و لطافت همیشگی خودش را حفظ کند. این صابون‌ها عاملی برای مرطوب شدن پوست هستند و می‌دانیم که آب رسانی به پوست و مرطوب مانند آن، همواره اهمیت بالایی در زیبایی دارد. همچنین از دیگر روش‌های دیگری که برای جلوگیری از پیری زودرس می‌توان استفاده کرد روغن جوجوبا است.

۵- فراهم کردن درخشش طبیعی پوست

آلاینده‌ها و جای زخم‌هایی که به مرور روی پوست ایجاد می‌شود. باعث از دست رفتن درخشش پوست می‌شوند. صورت افراد هم اغلب خشک و کدر به نظر می‌رسد. این موضوع عمدتا به‌دلیل تجمع سلول‌های مرده روی پوست اتفاق می‌افتد. طلا تراپی نیز یکی از روش‌هایی است که به شفافیت و درخشش پوست کمک می‌کند. زردچوبه هم همین خاصیت را داشته و به لایه برداری طبیعی پوست کمک می‌کند. از این رو، سلول‌های مرده از بین رفته و پوست مرطوب خواهد شد. در نهایت هم با مصرف صابون زردچوبه می‌توانید درخشش طبیعی پوست خود را به دست آورید. بازگشت درخشش به پوست هم به معنی زیبایی دوباره پوست شما است.

شفافیت پوست با صابون زردچوبه

۶- جلوگیری از بیماری‌های پوستی

متخصصین پوست اغلب استفاده از صابون‌های ضد التهابی مانند زردچوبه یا صابون‌های چریش را برای درمان گال (خارش) پیشنهاد می‌کنند. گال یک بیماری پوستی است که توسط حشرات میکروسکوپی ایجاد می‌شود و معمولا می‌تواند باعث به‌وجود آمدن بثورات قرمز و خارش روی پوست شود. علاوه بر این صابون زردچوبه، به درمان سایر بیماری‌های پوستی هم کمک می‌کند. بیماری‌هایی مانند آلوپسی، اگزما، گلسنگ، پسوریازیس و پلان از جمله مواردی است که با کمک صابون زردچوبه می‌توانید آن‌ها را درمان کرده یا شرایط را کمی بهتر کنید. دانشمندان هنوز هم در حال تحقیق بیشتر روی خواص درمانی زردچوبه هستند.

خواص زردچوبه برای بیماری‌های پوستی

کدام صابون زردچوبه را باید بخریم؟

استفاده از صابون زردچوبه فواید بسیار دیگری هم دارد. صابون زردچوبه تماما از زردچوبه ساخته نشده است. سایر مواد طبیعی مفید برای پوست نیز به این صابون‌ها اضافه می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید که فواید بیشتری از صابون‌های زردچوبه را داشته باشید، صابون‌هایی را بخرید که حاوی موادی هستند که به رفع مشکلات پوستی شما کمک می‌کنند و آن‌ها را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، باید اطمینان حاصل کنید که این مواد هیچ عوارض جانبی روی پوست شما ندارند. بنابراین صابون‌های صد در صد طبیعی زردچوبه بهترین گزینه برای خرید هستند.

صابون زرد چوبه ارگانیک

چگونه یک صابون زردچوبه مناسب انتخاب کنیم؟

اگر مشکلات آکنه و پوست چرب دارید، معمولا هر نوع صابون زردچوبه می‌تواند برای پوست شما مناسب باشد. برخی از صابون‌های زردچوبه موجود در بازار، ۱۰۰ درصد گیاهی هستند و می‌توانند خواص درمانی فراوانی هم برای پوست شما داشته باشند. مواد زیادی در این صابون‌ها قرار داده شده است تا بتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. موادی مانند زردچوبه، روغن نارگیل درجه غذایی، چریش، زیتون، کرچک، چای درخت، رزماری و اسانس‌های دیگر، تنها بخشی از موادی است که معمولا در صابون زردچوبه از آن‌ها استفاده می‌شود و شما هم می‌توانید به سراغ‌شان بروید.

چگونه صابون زردچوبه خوب را تشخیص دهیم

اگر بخواهیم بر اساس مواد تشکیل دهنده صابون زردچوبه را مورد قضاوت قرار دهیم، به‌راحتی می‌توان متوجه شد که صابون‌هایی از این دست برای کاهش آکنه، لکه‌های تیره و روغن اسانس روی پوست ساخته شده‌اند. بنابراین یکی از بهترین صابون‌های گیاهی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، یعنی صابون زردچوبه است. همه این المان‌ها می‌توانند اثرات درمانی متفاوتی روی پوست شما داشته باشند. در ادامه، چند فایده مهم صابون زردچوبه را برای شما بیان خواهیم کرد که این نوع صابون می‌تواند روی پوست شما پیاده‌سازی کند.

صابون زردچوبه چه فواید درمانی دارد؟

خواص درمانی صابون زردچوبه

۱- کنترل چربی پوست

همانطور که می‌دانیم صابون، چربی روی پوست را کنترل می‌کند. بنابراین پوست کمتر مستعد دریافت چربی می‌شود و منافذ هم تمیزتر باقی خواهد ماند. احتمال ابتدا به آکنه کمتر از قبل می‌شود، و جوش‌های سر سیاه نیز از بین خواهند رفت.

۲- ضد باکتری و ضد عفونی کننده

چریش همراه با زردچوبه به عنوان یک عنصر ضد باکتری عمل می‌کند؛ که باعث ضد عفونی شدن پوست می‌شود. بنابراین می‌توانید از صابون، برای تسکین خارش و قرمزی پوست استفاده کنید. تمام مواد تشکیل دهنده صابون زردچوبه برای بهبود رنگ پوست هستند و لکه‌های تیره هم روشن‌تر از قبل می‌شود.

زردچوبه طبیعی و ارگانیک

۳- مرطوب کننده پوست

روغن زیتون و سایر روغن‌های استفاده شده در صابون زردچوبه پوست را مرطوب می‌کنند و همچنین باعث سالم‌‌تر و شاداب‌تر شدن پوست شما می‌شود.

۴- کاهش منافذ پوست صورت و محافظت در برابر آکنه

رزماری یک قابض طبیعی محسوب می‌شود که اندازه منافذ روی پوست شما را کاهش می‌دهد و ترشح چربی را نیز کنترل می‌کند. در نهایت، روغن چای درخت، باکتری‌ها را از بین می‌برد تا پوست شما سالم‌تر بماند. همه اجزا با هم کار می‌کنند تا ایمنی طبیعی پوست شما تقویت شود.

شادابی پوست با صابون زردچوبه

در نتیجه پوست شما قادر خواهد بود که از خود در برابر ناخالصی‌هایی که باعث به وجود آمدن آکنه و سایر بیماری‌های پوستی می‌شود، محافظت کند. این‌ها نشان می‌دهد که خرید صابون زردچوبه می‌تواند در هر شرایط ارزشمند بوده و جوانی و شادابی پوست را برای شما به ارمغان داشته باشد.

طرز تهیه صابون زردچوبه دستساز در خانه

صابون زردچوبه روش ساخت آسانی دارد، که کمک می‌کند به راحتی در خانه تهیه‌اش کنید و از خواص زیادی که برای پوست دارد استفاده کنید. در ادامه روش ساخت صابون زردچوبه در منزل را با هم می‌خوانیم.

۱- استفاده از پایه صابون

مانند هر صابون دیگری این صابون نیاز به پایه صابون دارد. می‌توانید از شیر بز یا پایه صابون گلیسیرین استفاده کنید. استفاده از شیر بز به عنوان پایه صابون باعث شفاف‌تر شدن صابون، و پایه گلیسیرین باعث تیره شدن رنگ صابون زردچوبه می‌شود.

صابون زردچوبه اصل

۲- مخلوط کردن پودر زردچوبه

زردچوبه از پودر شدن گیاه کورکوما به دست می‌آید. بنابراین پودر زردچوبه که ارگانیک هم باشد بهترین راه برای ساختن صابون است.

۳- اضافه کردن روغن‌های گیاهی و اسانس معطر

روغن‌های گیاهی و اسانس‌ها مزایای زیادی برای پوست دارند که استفاده از آن‌ها در صابون زردچوبه فوایدش را چند برابر می‌کند. مانند روغن زیتون ارگانیک و اسانس‌های معطر مانند اسطوخودوس و رزماری که به هر چه بهتر تهیه شدن صابون کمک می‌کنند.

نکات تکمیلی

حال برای تهیه صابون؛ پایه صابون را به مکعب‌های کوچک برش دهید و آن‌ها را در مدت زمان‌های ۳۰ ثانیه‌ای در مایکروویو ذوب کنید. در این فواصل صابون را به هم بزنید تا نسوزد.

اسانس برای تهیه صابون زردچوبه

سپس پودر زردچوبه را با الکل در یک ظرف شیشه‌ای کوچک حل کنید. البته استفاده از الکل در این مرحله اختیاری است و می‌توانید پودر زردچوبه را مستقیم به پایه صابون اضافه کنید. زردچوبه را آنقدر هم بزنید تا کاملا در الکل پخش شود این کار باعث بهتر حل شدن زردچوبه در پایه صابون می‌شود.

در مرحله بعد روغن گیاهی مانند روغن زیتون و اسانس‌ها مانند اسانس لیمو را به پایه صابون که کاملا ذوب شده است اضافه کنید. و به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکنواخت شوند.

صابون زردچوبه دستساز

در آخر صابون تهیه شده را در قالب بریزید و اجازه دهید تا ۱ یا ۲ دو ساعت در دمای اتاق خنک و سفت شود. همچنین می‌توانید قالب را در یخچال بگذارید تا در مدت زمان کمتری که تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد آماده شود. و سپس به آرامی از قالب جدا کرده و در یک پلاستیک بپیچید. در این صورت صابون زردچوبه‌ای که درست کرده‌اید رطوبت را به خود جذب نمی‌کند.

صابون زردچوبه چه مارکی خوبه؟

صابون زردچوبه مارک‌های گوناگونی دارد. که در سایت‌های خرید اینترنتی، عطاری‌ها و … می‌توان خریداری کرد. قیمت صابون زردچوبه از حدود ۱۶ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۹۸ هزار تومان متغیر است. در این بخش به معرفی چند نمونه از مارک‌های صابون زردچوبه می‌پردازیم.

صابون زردچوبه مکس لیدی

صابون زرد چوبه پرفروش مکس لیدی

صابون زردچوبه مکس لیدی، یکی از مارک‌های خوبی است که از بین برنده جوش‌های سرسیاه و کنترل کننده چربی پوست است. خواص دیگر این صابون که همراه با روغن‌های طبیعی ماننده روغن نارگیل است باعث شفافیت و زیباتر شدن هر چه بهتر پوست می‌شود.

صابون زردچوبه بیز

صابون زردچوبه بیز

صابون زردچوبه بیز که برای استفاده دست و صورت مناسب است. لک و تیرگی‌های پوست را از بین می‌برد، و خاصیت ضد میکروبی دارد. برای درخشش پوست مناسب است.

صابون زردچوبه علاج

صابون زردچوبه مارک علاج

صابون زردچوبه مارک علاج در فرمول ساخت خود، به غیر از عصاره زردچوبه از تکه‌های زردچوبه هم استفاده کرده است، تا فواید صابون را چند برابر کند. همچنین با خاصیت لایه‌برداری خود تاثیر به سزایی در کاهش جوش‌های پوست صورت می‌گذارد.

صابون زردچوبه سیندرلا

صابون زردچوبه سیندرلا

صابون زردچوبه سیندرلا می‌تواند برای صورت و کل بدن استفاده شود. همچنین علاوه برای بهبود جوش‌های صورت برای بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس مناسب است.

چگونه صابون زردچوبه اصل را تشخیص دهیم؟

صابون زردچوبه اصل

۱- مواد تشکیل دهنده‌‌ صابون

از آنجایی که صابون زردچوبه از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه می‌شود. یکی از روش‌هایی که می‌تواند به تشخیص اصل یا تقلبی بودن صابون زردچوبه کمک کند، این است که هنگام خرید قسمت مواد تشکیل دهنده صابون را بخوانیم تا از نبود مواد شیمیایی در صابون مطمئن شویم.

۲- بوی صابون زردچویه

صابون نباید بوی تند و بدبویی داشته باشد. این بوی زننده می‌تواند به خاطر مواد شیمیایی که در صابون استفاده شده استشمام شود. به همین دلیل بوی صابون زردچوبه یکی از راه‌هایی است که به تشخیص اصل یا تقلبی بودن صابون زردچوبه کمک می‌کند.

۳- رنگ صابون زردچوبه

رنگ صابون زردچوبه نمی‌تواند ملاک خوبی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن صابون باشد. زیرا عوامل مختلفی مانند شرایط محیطی و آب و هوایی در به وجود آمدن رنگ صابون تاثیر گذار هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که صابون زردچوبه اصل در تماس با آب، رنگ تیره‌تری به خود می‌گیرد.

عوارض صابون زردچوبه چیست؟

صابون زردچوبه ارگانیک و اصل

هنگام استفاده از زردچوبه توجه به این نکته که از چه برند و موادی تشکیل شده است اهمیت به سزایی دارد. زیرا اگر از مواد تشکیل دهنده مناسبی تهیه نشده باشد به پوست آسیب خواهد رساند. همچنین نباید در یک بازه زمانی مشخص به صورت مداوم از صابون زردچوبه استفاده کرد. اگر دارای بیماری زمینه‌ای باشید شاید بهتر باشد قبل از استفاده، با پزشک خود مشورت کنید. حساسیت پوستی به زردچوبه نیز می‌تواند باعث قرمزی و تورم پوست شود.

نتیجه گیری

حال راحت‌تر می‌توانید پاسخ سوال آیا صابون زردچوبه برای پوست مفید است؟ را پیدا کنید. این صابون با زردچوبه ساخته می‌شود که برای چندین نسل به‌عنوان یک شیوه درمانی برای برخی از مشکلات پوستی استفاده می‌شد. صابون‌های گیاهی زردچوبه حتی بهتر از زردچوبه طبیعی هستند. چرا که حاوی عناصر دیگری هستند که برای پوست بسیار مفید بوده و می‌توانند خاصیت درمانی داشته باشند.

منبع: zaaina

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 15 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
سحربازدار

خیلی عالی هست منم دوست دارم یکیش بخرم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: