صابون گوگرد

صابون گوگرد چه عوارضی دارد؟ معرفی بهترین مارک صابون گوگرد

ارسال به دیگران:

امروزه صابون‌های متنوعی برای مراقبت و زیبایی پوست تولید می‌شوند که هر کدام فواید مخصوص به خود را دارد. به طور مثال صابون پاپایا به درخشان کننده پوست معروف است و سلامت پوست را تضمین می‌کند. از طرفی بیشتر این محصولات در رابطه با دیگر صابون‌ها خواص مشترکی دارند، مانند صابون زردچوبه که در کنار فواید بیشمارش مثل صابون پاپایا و گوگرد برای درمان جوش‌های صورت شناخته می‌شود. صابون گوگرد نه تنها برای درمان و پیشگیری از جوش‌های صورت مناسب است بلکه بیماری‌های پوستی را هم به اندازه قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در ادامه در مورد صابون گوگرد، فواید و عوارض آن و معرفی صابون های موجود در بازار می پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

صابون گوگرد چیست؟

صابون گوگرد چیست

شنیدن کلمه گوگرد ممکن است خاطرات کلاس علمی را در ذهنتان تداعی کند. این ماده که به طور معمول در مناطق آتشفشانی دنیا یافت می‌شود یک ماده اصلی در طب سنتی به شمار می‌رود. به لطف خواص ضد میکروبی گوگرد از سال‌ها پیش برای درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون گوگرد به انگلیسی Sulfur Soap نوعی صابون بر پایه اصلی گوگرد می‌باشد و اغلب گزینه‌ای برای درمان بیماری‌های پوستی و بهترین صابون برای جوش صورت به شمار می‌رود.

فواید صابون گوگرد

فواید صابون گوگرد

این صابون دارای خواص ضد عفونی کننده در برابر باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی می‌باشد. صابون گوگرد یکی از محصولاتی است که متخصصان پوست به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند. باکتری‌ها را از بین می‌برد و چربی اضافی پوست را کاهش می‌دهد. از صابون گوگرد به عنوان یک درمان طبیعی و خانگی برای اگزمای پوستی هم استفاده می‌شود.

۱- درمان آکنه

مسلماً یکی از معضلات مهم پوستی جوش‌های صورت است که بیشتر به دلیل عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی یا در دوران دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. همچنین در برخی موارد به دلیل غذاهایی که باعث جوش صورت می‌شوند به وجود می‌آید. کاهش آکنه‌ با استفاده از صابون گوگرد یکی از توصیه‌های سنتی است که توسط متخصصان پوست پیشنهاد می‌شود.

۲- کاهش علائم بیماری درماتوفیتوز (قارچ پوستی)

این بیماری بثورات پوستی است که توسط قارچ‌ها ایجاد می‌شود. بیشتر اوقات راش قرمز یا حلقه‌ای شکل با مرکز شفاف است. در موارد خفیف‌تر استفاده از صابون گوگرد می‌تواند به شما برای کاهش علائم این بیماری کمک کند اما برای عفونت‌های جدی‌تر بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۳- درمان بیماری پوستی پای ورزشکاران

صابون گوگرد برای درمان گال

این بیماری پوستی روی پای ورزشکاران به وجود می‌آید و برای از بین بردن قارچ‌ از صابون گوگرد استفاده می‌شود. برای درمان این بیماری باید به صورت مکرر پاها و لای انگشتان پا با صابون گوگرد شسته و تمیز شود تا اثر بخشی خود را نشان دهد.

۴- کنترل بیماری پسوریازیس

اگر چه داروهای مختلفی برای این بیماری پوستی وجود دارد، اما به عنوان روش خانگی می‌توانید از صابون گوگرد برای کنترل این بیماری استفاده کنید. این محصول به کاهش التهاب پوستی کمک می‌کند و همراه با اسید سالیسیلیک پوسته‌های به وجود آمده به خاطر این بیماری را از بین می‌برد.

۵- ایده‌آل برای پوست‌های چرب

صابون گوگرد برای جوش

صابون گوگرد برای کاهش چربی‌های اضافی در ناحیه‌هایی مانند صورت و پشت بدن به چرب‌ترین پوست‌ها کمک می‌کند. گوگرد و اسید سالیسیلیک چربی اضافی پوست را از بین می‌برند و باعث تعادل در پوست صورت می‌شوند. از طرفی با استفاده از کرم پودر برای پوست چرب می‌توانید میزان عواملی که باعث چرب‌تر شدن پوستتان می‌شوند را کنترل کنید.

۶- تسکین علائم آکنه روزاسه

اگر از افرادی هستید که از روزاسه رنج می‌برید می‌دانید که این بیماری بسیار ناراحت کننده است و زیبایی چهره را تحت تا‌ٔثیر قرار می‌دهد. آکنه روزاسه عارضه‌ای است که باعث قرمزی پوست روی گونه‌ها، بینی و چانه می‌شود، در این شرایط صابون گوگرد می‌تواند به تسکین علائم پوستی شما کمک کند.

۷- درمان بیماری گال

گال یک بیماری است که توسط کنه‌های کوچکی که زیر پوست پنهان می‌شوند ایجاد می‌شود. این بیماری باعث بثورات و خارش شدید پوست هم می‌شود. گوگرد برای این کنه‌ها سمی است به همین دلیل صابون گوگرد را به یک درمان مؤثر تبدیل می‌کند. گال بسیار مسری می‌باشد و از طریق تماس فیزیکی هم قابل انتقال است. با اینکه صابون گوگرد می‌تواند به کاهش علائم این بیماری کمک کند اما توصیه می‌شود برای درمان کامل این بیماری به پزشک مراجعه کنید.

۸- از بین بردن شوره سر

صابون گوگرد برای مو

شوره سر ممکن است در هر زمانی رخ دهد و همه موها مستعد شوره سر هستند. به همین دلیل روش‌هایی متنوع مانند اوزون تراپی مو و … وجود دارد که به درمان شوره سر کمک می‌کنند. همچنین مؤثرترین راه برای از بین بردن شوره سر استفاده از محصولاتی است که با ظاهر قارچ مانند پیریتیون روی، دی سلنیوم سولفید یا گوگرد مبارزه می‌کنند. موهای خود را با صابون گوگرد بشورید و به موهایتان برای از بین بردن شوره سر کمک کنید.

صابون گوگرد چه کمکی به کاهش آکنه می‌کند؟

این صابون بهداشتی آرایشی برای افرادی که جوش‌های زیادی روی صورتشان دارد تأثیر گذاری بالایی دارد. به طوری که بعد از چند بار استفاده از صابون گوگرد متوجه کاهش جوش‌های صورت خود می‌شوید. قیمت‌های متفاوتی دارد و بیشترشان مقرون به صرفه هستند. این محصول را به راحتی می‌توانید از مراکز معتبر تهیه کنید.

صابون گوگرد برای قارچ پوستی

این محصول به عنوان یک درمان موضعی جوش صورت مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیک عمل می‌کند. با این حال بر خلاف محصولات دیگر برای درمان جوش، فرمول ملایم‌تری دارد. گوگرد به خشک شدن سطح پوست کمک می‌کند تا چربی اضافی پوست (سبوم) کاهش یابد و به اندازه قابل توجهی جوش‌های صورت را کاهش می‌دهد.

تأثیر صابون گوگرد بر جوش‌های سرسیاه و سر سفید

جوش‌های سرسیاه و سر سفید که به عنوان جوش‌های غیر التهابی طبقه بندی می‌شوند، خفیف‌ترین شکل آکنه به شمار می‌روند. این آکنه‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که چربی و سلول‌های مرده پوست با هم ترکیب می‌شوند و در فولیکول‌های مو گیر می‌کنند. اگر منافذ مسدود شده در بالا باز شود جوش سر سیاه به وجود می‌آید، اگر منافذ مسدود شده دارای قسمت بالایی بسته باشد یک جوش سر سفید است.

صابون گوگرد برای انواع جوش‌ها

گوگرد یکی از درمان‌های آکنه است که می‌تواند به درمان جوش‌های سر سفید و سرسیاه کمک کند، زیرا هر دو عنصر اصلی را هدف قرار می‌دهند: سلول‌های مرده پوست و سبوم. اسید سالیسیک هم برای درمان جوش‌های صورت بسیار مناسب است اما اگر پوست حساسی دارید بهتر است به جای این ماده از صابون گوگرد استفاد کنید.

البته گوگرد یک محصول قوی برای درمان آکنه‌های شدید نیست، این جوش‌ها موقع لمس دردناک هستند و به مرور قرمز رنگ و زخم می‌شوند. با توجه به نوع شدیدشان در خانه قابل درمان نیستند و صابون گوگرد هم برای درمانشان کارساز نیست؛ بنابراین بهتر است برای بهبود این جوش‌ها به متخصص پوست مراجعه کنید.

صابون گوگرد برای چه نوع پوست‌هایی مناسب است؟

صابون گوگرد نی نی سایت

گوگرد برای جوش‌هایی که ترکیبی از سلول‌های مرده پوست و سبوم اضافی هستند تأثیر به سزایی دارد. این موارد شامل اشکال خفیف‌تر جوش صورت مانند جوش‌های سرسیاه و سفید هستند. با این حال در نظر داشته باشید که این نتایج بین افراد متفاوت است و تأثیر گذاری یکسانی را به وجود نمی‌آورد. اگر پوست خشکی دارید بهتر است در رابطه با مصرف این صابون بیشتر تحقیق کنید. بهترین راه حل این است که قبل استفاده از صابون گوگرد نوع آکنه پوستتان را تشخیص دهید و سپس با متخصص پوستتان صحبت کنید که آیا صابون گوگرد برای پوست شما مناسب است یا نه؟

عوارض و خطرات احتمالی صابون گوگرد

عوارض صابون گوگرد

۱- عوارض و خطرات احتمالی صابون گوگرد ممکن است برای پوست‌های حساس آنچنان زیاد نباشد اما همچنان خطر عوارض جانبی در این محصول وجود دارد و ممکن است خشکی و تحریک بیش از در پوست به وجود آورد.

۲- هنگامی که برای اولین بار می‌خواهید از صابون گوگرد برای درمان آکنه استفاده کنید، بهترین روش این است که هر روز یک بار از این محصول استفاده کنید و وقتی پوستتان به صابون عادت کرد به تدریج استفاده را به ۲ یا ۳ بار در روز افزایش دهید.

۳- نکته دیگر بوی این محصول است، گوگرد به طور طور طبیعی بوی تخم مرغ گندیده می‌دهد و ممکن است در بعضی مارک‌ها بسته به فرمولاسیون صابون این بو کم یا زیاد باشد. بنابراین قبل از خرید جعبه محصول را مطالعه کنید.

صابون گوگرد به انگلیسی

۴- شایع ترین‌ترین عوارض جانبی استفاده از صابون گوگرد قرمزی، تورم و خارش پوست است. همچنین ممکن است پس از چند بار استفاده پوست کنده یا پوسته پوسته شود. این واکنش‌ها عوارض طبیعی استفاده از صابون گوگرد هستند اما افرادی که درد یا تورم شدید پوستی را تجربه می‌کنند باید مصرف این محصول را قطع کنند و بلافاصله با پزشک مشورت کنند.

۵- به طور کلی بهتر است صابون گوگرد را کودکان مصرف نکنند. همچنین اگر به آسپرین حساسیت دارید از مصرف این محصول خودداری کنید. به طور کلی اگر از هر گونه داروی درمانی استفاده می‌کنید بهتر است قبل استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنید.

تست محصول قبل از استفاده

تست صابون برای پوست

معمولاً صابون‌های گوگرد از دوز‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند. از آنجایی که پوست بیرونی‌ترین بخش بدن محسوب می‌شود و بهتر است محصولات درمانی جوش صورت و به خصوص صابون گوگرد را در پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید آلرژی ندارید. برای انجام تست:

ناحیه کوچکی از پوست که صورتتان را شامل نمی‌شود مانند داخل بازو را انتخاب کنید، مقدار کمی از محصول را در این قسمت بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید. در صورت عدم بروز عوارض و حساسیب می‌توانید از این محصول برای صورتتان استفاده کنید. اما اگر دچار قرمزی، بثورات پوستی (واکنش‌های دارویی و موارد دیگر) یا کهیر شدید مصرف محصول را قطع کنید.

بهترین مارک‌های صابون گوگرد

به دلیل خواص درمانی گوگرد و تأثیر قابل توجهی که برای کاهش آکنه دارد، مارک‌های بسیار متنوعی از این محصول را می‌توان تهیه کرد. در این بخش چند برند خارجی و ایرانی صابون گوگرد را می‌خواهید.

صابون دارما هارمونی DermaHarmony

خرید صابون گوگرد

صابون گوگرد و اسید سالیسیلیک از زمان یونانیان باستان برای درمان مشکلات پوستی شناخته می‌شود. این محصول حاوی ۱۰ درصد گوگرد و ۳ درصد اسید سالیسیلیک می‌باشد. صابون دارما هارمونی بیشتر برای افرادی که پوست مشکل دار مانند آکنه یا شوره سر دارند فرموله شده است. بهترین ویژگی این محصول دارا بودن حذف کننده بوی طبیعی مشتق شده از سویا است که تا حدودی به کنترل بوی بد گوگرد کمک می‌کند.

صابون درمیسا Dermisa

قیمت صابون گوگرد

از جوش‌های صورتتان خسته شده‌اید؟ این صابون گوگرد طبیعی برای پاکسازی پوست چرب و باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند. گوگرد دارای خواص باکتریایی طبیعی است که برای پاکسازی باکتری‌ها از منافذ تأثیر به سزایی دارد. این محصول حاوی آلوئه ورا می‌باشد و برای کمک به تسکین هر گونه تحریک پوستی مناسب است. اگرچه صابون درمیسا عمدتاً‌ برای پوست‌های چرب مناسب است اما می‌توان از این صابون برای هر نوع پوستی استفاده کرد.

صابون Joesoef

بهترین مارک صابون گوگرد

اگر با بیماری‌های پوستی مانند آکنه یا روزاسه دست و پنجه نرم می‌کنید، این صابون گوگرد آتشفشانی طبیعی برای درمان بیماری‌های پوستی عالی است و به عنوان یک جایگزین طبیعی برای اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید فرموله و ساخته می‌شود. ضد عفونی کننده ضد باکتری و ضد قارچ است و برای درمان جوش‌های سرسیاه، سر سفید، درماتیت و لک توصیه می‌شود. صابون Joesoef آلودگی‌ها و چربی‌های تجمع شده در پوست را از بین می‌برد و پوستی سالم به پوست شما می‌دهد، همچنین از بروز جوش‌های احتمالی هم جلوگیری می‌کند.

صابون گلمر

صابون گوگرد گلمر

این محصول بهداشتی که حاوی ۱۰ درصد گوگرد می‌باشد یکی از معروفترین صابون‌های گوگرد ایرانی است. گلمر ضد عفونی کننده پوست می‌باشد و برای درمان بیماری‌های پوستی مانند درماتیت سبوره‌ای یک انتخاب ایده‌آل است و ضد قارچ می‌باشد. این صابون مناسب پوست‌های چرب است و جوش‌های صورت را از بین می‌برد. در ترکیبات این صابون هیچگونه چربی حیوانی وجود ندارد.

صابون دیترون

صابون گوگرد دیترون

صابون گوگرد دیترون حاوی ۹ درصد گوگرد می‌باشد و برای درمان آکنه و جوش‌های سر سفید تأثیر به سزایی دارد. برای درمان بیماری‌های پوستی و عفونت‌های قارچی مناسب است و میزان چربی پوست را متعادل می‌کند. این محصول آرایشی از بروز جوش در روی صورت هم پیشگیری می‌کند.

سخن پایانی

به عنوان درمان آکنه، گوگرد به طور گسترده در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های فروش لوازم بهداشتی وجود دارد. حتی می‌‌توانید این محصولات را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تهیه کنید. اگر بعد از استفاده نتایج قابل قبولی را در پوستتان مشاهده نکردید با مشورت یک پزشک متخصص پوست محصولات با دوز بالاتر را تهیه کنید.

فواید صابون برای جوش

مهمتر از همه برای درمان جوش‌های صورت خود به وسیله گوگرد صبور باشید و به هر گونه تغییر در روی پوستتان دقت کنید. ممکن است سه ماه طول بکشد تا نتایج قابل قبول را در پوستتان مشاهده کنید و همچنین بهتر است صابون گوگرد را برای طولانی مدت استفاده نکنید.

منبع: caribbeansoaps

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: