عکس ماسک حنا برای صورت

معرفی انواع ماسک حنا برای صورت، فوق العاده تاثیرگذار!

ارسال به دیگران:

همانطور که می‌دانید حنا منشأ گیاهی دارد و از برگ‌های لاوسون به صورت پودر خشک تهیه می‌شود. در کشورهای شرقی حنا را روی بدن نقاشی می‌کنند. با این حال از این گیاه صرفاً برای طراحی روی پوست استفاده نمی‌شود. از خواص ضد عفونی کنندگی و شفا بخشی آن، برای مراقبت پوست و مو هم استفاده می‌شود. به غیر از حنا از مواد طبیعی دیگری مانند ماسک زردچوبه، انواع روغن برای ماساژ صورت و بسیاری دیگر از گیاهان دارویی برای تقویت پوست استفاده می‌شوند. در ادامه مطلب با حنا و خواص آن برای پوست صورت بیشتر آشنا می‌شوید؛ با ما همراه باشید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

چگونه از حنا برای ماسک صورت استفاده می‌شود؟

بهترین ماسک حنا برای صورت

ماسک صورت خانگی حنا از پودر حنای بی‌رنگ تهیه می‌شود که حاوی رنگدانه نیست. این نوع حنا یکی از ایمن‌ترین ماسک‌ها به شمار می‌رود. احتمال به وجود آمدن واکنش‌های آلرژیک در آن بسیار کم است. به همین دلیل موارد منع مصرفی برای استفاده از حنا وجود ندارد. با این حال بهتر است قبل استفاده از ماسک، تست حساسیت انجام دهید. مقدار کمی از مخلوط پودر حنا و آب را به نازک‌ترین ناحیه پوستتان مانند مچ دست بزنید.

اطراف پوست آرنج یا ناحیه پشت گوش از دیگر قسمت‌هایی هستند که می‌توانید برای تست حنا استفاده کنید. اگر بعد از حدود ۱۰ دقیقه روی پوست خود هیچ گونه احساس ناخوشایندی مانند سوزن سوزن شدن،‌ سوزش و علائم دیگر در بدنتان به وجود نیامد، پوست در محل استفاده قرمز نشد و هیچ گونه لک قرمزی در اطراف پوست وجود نداشت، می‌توانید بدون نگرانی از این ماسک صورت استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک حنا برای صورت

همانطور که قبل‌تر گفتیم؛ ماسک حنا تأثیر به سزایی در برطرف کردن مشکلات مختلف پوستی دارد. این ماسک مانند روش مزونیدلینگ، برای از بین بردن لکه‌های پوستی، التهابات صورت و … اثر گذاری بالایی دارد. باعث صاف شدن چین و چروک‌های ریز پوست می‌شود و رنگ چهره را بهبود می‌بخشد. اگر پوست خشکی دارید با ماسک حنا می‌توانید به خوبی آن را نرم و مرطوب کنید.

انواع ماسک حنا برای صورت

برای تهیه ماسک حنا بهتر است از یک ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده کنید. به این خاطر که حنا با فلز واکنش می‌دهد و خاصیت درمانی ترکیب را بسیار کم می‌کند. در ادامه انواع ماسک حنا برای پوست صورت را می‌خوانید.

۱- ماسک حنا برای پوست خشک

انواع ماسک حنا برای پوست صورت

مواد لازم:

حنای دم کرده بیرنگ، خامه ترش، ویتامین A، آب، روغن زیتون

نحوه استفاده:

حنای دم شده بیرنگ را (۱۰ میلی لیتر در هر ۲ لیتر آب) با ۱۵ میلی لیتر خامه ترش ترکیب کنید. سپس یک کپسول ویتامین A با ۵ میلی لیتر روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید. این ماسک برای احیا و تقویت پوست‌های خشک یک انتخاب عالی است.

۲- ماسک حنا برای پوست چرب

مواد لازم:

حنای خرد شده،‌ عسل، آب گرم،‌ کفیر،‌ ماست

نحوه استفاده از ترکیبات برای ۲ نوع ماسک:

۱- بهتر است این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید. ۱ قاشق غذا خوری حنای خرد شده را با ۱۵ میلی لیتر عسل مایع مخلوط کنید و به آرامی روی پوستتان بمالید.

۲- یک قاشق غذا خوری از حنای بی‌رنگ را در آب گرم بریزید. در آخر مخلوط را با ۵۰ میلی لیتر کفیر رقیق کنید. این ماسک را می‌توانید با سایر محصولات لبنی مانند ماست ترکیب کنید.

اگر پوستتان مختلط است آب را به ترکیب اضافه نکنید، کافی است حنا را با کفیر گرم شده حل کنید.

۳- ماسک حنا برای پوست معمولی

ماسک حنا با ماست برای صورت

مواد لازم:

حنای بی‌رنگ،‌ موز، خامه ترش، زرده تخم مرغ

نحوه استفاده:

این ماسک علاوه بر مغذی بودن، بوی خوبی هم دارد. یک و نیم قاشق غذا خوری حنای بی‌رنگ، ۲۰ میلی لیتر خامه ترش، ۱ زرده تخم مرغ و ۱ موز له شده را با هم ترکیب کنید. مخلوط باید کاملاً ورز داده شود تا ترکیبی توده‌ای شکل به وجود نیاید.

معمولاً‌ بهتر است ماسک‌ها را بیشتر از مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (نه بیشتر) روی صورتتان نگه ندارید و با آب گرم پوست صورت خود را بشویید.

۴- ماسک حنا با آبلبمو برای جوش‌های صورت

ماسک حنا برای جوش صورت نی نی سایت

امروزه برای پوست‌های آکنه دار محصولات مراقبتی بسیاری تولید می‌شود. ضد عفونی کنندگی صورت و تقویت کنندگی آن، از جمله فواید این محصولات می‌باشد. از روش‌های دیگر برای برطرف کردن جوش صورت،‌ استفاده از ماسک حنا با آب لیمو است که صورت را به خوبی تمیز می‌کند. باکتری‌ها را از بین می‌برد و پوست را تقویت و صاف می‌کند. همچنین برای چین و چروک‌های ظریف هم مؤثر است.

مواد لازم:

حنای بی‌رنگ، آب لیمو

نحوه استفاده:

۱- یک تا دو قاشق غذا خوری حنای بی‌رنگ را با آب لیمو ترکیب کنید.

۲- سپس آن را به مدت چند دقیقه مخلوط کنید. صورتتان را تمیز کنید و ماسک را روی پوست خود قرار دهید. (قبل استفاده از ماسک بهتر است پوستتان را کمی بخار دهید.)

۳- بعد از ۱۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. آب لیمو خاصیت شفاف کنندگی دارد بنابراین هنگام استفاده از ماسک باید از قرار گرفتن مخلوط روی ابروهایتان اجتناب کنید.

ماسک حنا و لیمو به خوبی با رنگدانه‌های پوست، کک و مک و آکنه مقابله می‌کند و از بهترین روش‌های از بین بردن لک صورت می‌باشد.

۵- ماسک صورت حنای سفید

طرز تهیه ماسک حنا برای صورت

حنای سفید یک ماده شفاف کننده طبیعی پوست است. ترکیبات شیمیایی نسبتاً قوی دارد و پوست و مو را روشن می‌کند. معمولاً از حنای سفید رنگ، برای روشن کردن و بهبود رنگ پوست استفاده می‌شود. همچنین به پاکسازی پوست صورت،‌ التهابات چرکی و عفونت‌های قارچی کمک می‌کند.

مواد لازم:

حنای سفید، آب، کفیر یا خامه ترش

نحوه استفاده:

برای تهیه ماسک از حنای سفید می‌توانید هم با آب و هم با محصولات اسید لاکتیک، پودر رقیق ۱:۱ تهیه کنید. کفیر را برای پوست چرب و خامه ترش را برای پوست خشک استفاده کنید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان نگه دارید و سپس صورت خود را بشویید. در آخر برای تقویت پوستتان از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

۶- ماسک حنا با اثر ضد التهابی پوست

حنای بی رنگ برای لک صورت

مواد لازم:

حنا، آب گرم، روغن رز ماری یا روغن درخت چای

نحوه استفاده:

التهابات صورت و همچنین آکنه با این ترکیب برطرف می‌شود. حنا را با آب داغ رقیق کنید و چند قطره از روغن رزماری،‌ درخت چای،‌ صنوبر و … را به ترکیب اضافه کنید. مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه در ظرف درب دار قرار دهید. سپس یک لایه ضخیم از ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورتتان نگه دارید. این ماسک برای التهابات پوستی و برطرف کردن آکنه بسیار مؤثر است.

۷- ماسک حنا و خاک رس سفید

مواد لازم:

حنا، خاک رس سفید

نحوه استفاده:

این دو مخلوط را به طور مساوی با هم ترکیب کنید و بجوشانید. سپس مقداری بابونه به آن اضافه کنید تا ترکیبی خمیری به وجود آید. ماسک صورت بی رنگ حنا را بعد استفاده، ابتدا با آب گرم و سپس سرد از روی صورتتان بشویید. در آخر به پوستتان کرم بزنید.

فواید ماسک حنا برای زیبایی پوست

پاکسازی پوست با ماسک حنا برای صورت

۱- تنگ کردن منافذ

پودر حنا را در آب جوش بریزید و بگذارید ۳۰ دقیقه بجوشد. سپس ماسک را روی صورت خود بزنید و بگذارید تا کاملاً روی پوستتان خشک شود. بعد از چند دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.

۲- اثر آرامبخش حنا

یک قاشق غذا خوری از برگ چنار و گل همیشه بهار را خرد کنید و همراه با حنا در آب جوش بریزید. کمی صبر کنید تا توده‌ای خمیری شکل تشکیل شود. پس از نیم ساعت، نشاسته (۱ قاشق غذاخوری) و روغن جوجوبا (۱ قاشق چایخوری) را به مخلوط اضافه کنید. توصیه می‌شود ماسک را با یک پارچه گاز روی صورتتان بپوشانید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

۳- پاکسازی صورت

روی ۲ قاشق غذا خوری حنا، آب داغ زیادی بریزید تا مخلوط خامه‌ای درست شود. هنگامی که ترکیب خنک شد روی صورت خود بمالید. بعد از ماسک از کرم مغذی استفاده کنید.

۴- جوانسازی، لیفتینگ پوست

ماسک حنا و خاک رس

این اثر ترکیبی از حنای خنثی با چند قطره اسانس (چوب صندل یا گل سرخ) می‌باشد.

۶- حل مشکلات پوستی نوجوانان با حنا

عدم تعادل هورمونی دوران نوجوانی همیشه در صورت منعکس می‌شود. جوش‌های صورت بیشتر می‌شوند و منافذ پوست چرب با نقاط سیاه چربی انباشته می‌شوند. حنا را با آب جوش دم کنید و بگذارید در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. ماسک صورت را تا زمانی که خشک شود در پوستتان نگهدارید. قبل از برداشتن ترکیب، توصیه می‌شود لایه برداری را نگه دارید و پوست را برای چند دقیقه ماساژ دهید.

ماسک را با آب گرم و سپس سرد بشویید و بعد یک کرم تقویت کننده به پوستتان بمالید. بعد استفاده از چنین ماسکی قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست مطلوب نیست. بنابراین بهتر است این روش را قبل از خواب انجام دهید.

۷- تمیز کردن پوست صورت با حنا بعد از آرایش

پاک کردن آرایش با حنا

این ماسک صورت به پاکسازی سریع منافذ مسدود شده کمک می‌کند. برای استفاده از این خاصیت، پودر حنا را در یک قاشق غذاخوری خاک رس مخلوط کنید.

  • برای پوست‌های چرب و روغنی از خاک رس سفید یا سبز استفاده کنید
  • برای پوست‌های خشک و بسیار حساس از خاک رس قرمز
  • و برای پوست‌های ملتهب از خاک رس آبی استفاده کنید

در آخر آب گرم را به تدریج به ترکیب اضافه کنید تا یک توده همگن تشکیل شود. ماسک را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی صورتتان نگه دارید و سپس صورتتان را بشویید.

ترکیبات مفید ماسک حنا برای پوست

همانطور که در بخش‌های قبلی خواندید، گزینه‌های زیادی برای تهیه ماسک از حنا وجود دارد که در ترکیب با سایر مواد طبیعی مؤثر است. اما ساده‌ترین راه برای تهیه ماسک ترکیب ۱۵ گرم حنا با ۱۵ تا ۲۰ میلی‌لیتر آب داغ است. کمی صبر کنید تا مخلوط خنک شود و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک را روی صورتتان قرار دهید.

ماسک حنا به دلیل ترکیبات شیمیایی منحصر به فرد خود فواید زیادی برای پوست دارد. هر کدام از این ترکیبات شیمیایی را در ادامه می‌خوانید.

ترکیبات مفید ماسک حنا برای پوست

کریزوفانول: التهاب چرکی را از بین می‌برد و دارای اثر ضد قارچی و ضد میکروبی است.

سیاکسانتین: پوست را تمیز می‌کند.

امودین: باعث ترمیم بافت‌ پوست‌ می‌شود. التهاب پوست را از بین می‌برد.

کاروتن: ساختار و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.

بتائین: پوست را نرم می‌کند.

فیسالن: پوست ملتهب شده را تسکین می‌دهد.

روتین: باعث افزایش مصرف اکسیژن و تقویت عروق خونی می‌شود.

سخن پایانی

ماسک حنا برای تقویت و جوانسازی پوست و از بین بردن جوش صورت استفاده می‌شود. برای اثر گذاری ماسک قبل استفاده باید پوست خود را تمیز کنید و بعد ماسک را به صورت خود بمالید. همچنین همانطور که قبل‌تر گفتیم استفاده از ظرف مناسب برای تهیه ماسک حنا بسیار اهمیت دارد. بهتر است از ظرف فلزی برای تهیه ماسک استفاده نکنید.

منبع: steptoremedies

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
5 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
عاطی

عالییییی بود خدا کنه جواب بده

رویا کریمی

🌹

فیاضی

همه مطالبتون جالب وکاربردی هست

رویا کریمی

دوست گرامی، سپاس از همراهی شما🌹

فیاضی

البته باید کاربران کار کنند تمرین کنند وتحربیاتشون رو زیاد کنند
مثلا حنا باید با اب ولرم حل بشه اگر اشتباه نکنم
نکات کلی گفته شده یک مقدار جزییات باید اضافه بشه

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: