سریع ترین راه درمان لک صورت

بهترین و سریع ترین روش های از بین بردن لک صورت

ارسال به دیگران:

شاداب و سرحال بودن پوست باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. همه ما خواستار پوستی صاف و شفاف و بدون لک، جوش، منافذ باز و … هستیم. به همین دلیل روش های مختلفی را از جمله اتوی صورت، انواع روش های لایه برداری و پیلینگ صورت، ماسک های شیمیایی و گیاهی و … امتحان می کنیم. یکی از مشکلات آزار دهنده در پوست، لکه هایی است که در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شوند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که به داشتن پوست سالم و زیبا اهمیت می دهند، به دنبال سریع ترین راه برای از بین بردن لک صورت خود هستند.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

 لکه های پوستی به تغییر رنگ قسمتی از پوست یا لکه روی پوست می گویند که به دلایل مختلف ارثی، عوامل محیطی و … ایجاد می شوند. لکه های روی پوست بیماری نیستند اما باعث می شوند که شفافیت چهره کم تر شود.

آیا شما هم جزو آن دسته کسانی هستید که لک های روی صورتتان شما را آزار می دهد؟ آیا به دنبال روشی برای درمان لک ها هستید؟ امروز ما شما را با سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت آشنا می کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

علل ایجاد لک صورت

اختلالات رنگ دانه پوست باعث ایجاد لک و تغییر رنگ پوست می شود. این اختلالات به دلایل مختلفی از جمله نور آفتاب، ژنتیک، ماه گرفتگی، لکه های ناشی از جوش و … ایجاد می شوند. پوست ما دارای ماده ای به نام ملانین است که وقتی نور آفتاب با آن برخورد می کند لکه یا کک و مک را بوجود می آورد. همچنین لکه های صورت ممکن است به دلیل بیماری های مختلف و حتی کمبود یک سری از ویتامین ها در بدن ایجاد شده باشند.

انواع لک صورت

  • کک و مک
  • ملاسما
  • آکنه
  • لاک ناشی از بیماری های مختلف
  • لکه های آفتابی
  • لکه های پیری
درمان قطعی لک صورت

چه ویتامین هایی برای آکنه مفید هستند؟

ویتامین‌های A ، D و E و مواد معدنی مانند روی برای پوست شما مفید هستند و می‌توانند به شفاف ‌تر شدن پوست و ایجاد پوستی بدون آکنه کمک کنند. می‌ توانید مکمل‌های خوراکی را امتحان کنید یا به سراغ محصولات مراقبت از پوستی بروید که حاوی این ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

شما می توانید لکه های صورت خود را با استفاده از دو روش درمان کنید, این دو روش شامل موارد زیر است:

  • روش های پزشکی درمان لک صورت
  • روش های خانگی درمان لک صورت

راه های پزشکی درمان لک صورت

۱. میکرودرم ابریژن

میکرودرم یک دستگاه خاص است که با فشار تنظیم شده با سطح پوست تماس پیدا می کند. پزشک با استفاده از یک ابزار خاص، لایه خارجی پوست را از بین می برد و همچنین باعث تحریک تولید کلاژن می شوند. میکرودرم با فواصل کوتاه قابل انجام است.

۲. میکرونیدلینگ

یکی از روش های از بین بردن لک صورت، میکرونیدلینگ است. دستگاه دارای سوزن های بسیار ریزی می باشد که وارد پوست می شوند و به آن القا کلاژن می گویند. میکرونیدلینگ باعث ترمیم پوست و کلاژن سازی می شود و همچنین پوست را ضخیم تر می کند. عمل میکرونیدلینگ حدود نیم ساعت طول می کشد. پس از میکرونیدلینگ پوست زخم نخواهد شد و فقط حسی شبیه به آفتاب سوختگی پیدا می کنید.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با لیزر

۳. پمادها و کرم های روشن کننده

پماد ها و کرم های روشن کننده حاوی موادی هستند که موجب روشن تر شدن پوست می شوند. این پمادها را باید به مدت چند ماه به صورت مداوم مصرف کنید تا لکه های پوستی را کمرنگ کند. برخی از این محصولات لایه بردار هستند و به پیلینگ صورت شما کمک می کنند. برخی دیگر نیز حاوی آنتی اکسیدان های مفید و موثر برای روشن کردن پوست هستند و از این طریق لکه های پوست شما را از بین می برند.

۴. کرایوتراپی

کرایوتراپی همان سرما درمانی است که با استفاده از گاز نیتروژن مایع انجام می شود. یک جلسه کرایوتراپی ۲ الی ۳ دقیقه طول می کشد. این درمان در نواحی تیره پوست انجام می شود و پوست روشن تری را برای شما به ارمغان می آورد.

۵. لایه بردار شیمیایی

شما می توانید از انواع ماسک لایه بردار خانگی برای درمن لک های پوستی خود استفاده کنید. انجام لایه برداری شیمیایی در کلینیک بسیار ایمن تر و آسان تر از خانه است. این فرآیند شامل استفاده از یک لایه محلول شیمیایی بر روی پوست است. لایه برداری شیمیایی به از بین بردن لایه های آسیب دیده و مرده پوست کمک می کند تا لایه ای تازه و جدید از پوست نمایان شود. لایه برداری به طور قابل توجهی شدت اسکار آکنه حفره دار را کاهش می دهد. رایج ترین روش لایه برداری پوست، اسید تراپی پوست با اسید سالیسیلیک و گلیکولیک است.

۶. لیزر co2

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت با لیزر، استفاده از لیزر co2 است. این لیزر علاوه بر اینکه بر لکه ها تاثیر می گذارد، باعث جوانسازی و روشن تر شدن رنگ پوست نیز می شود. اشعه هایی که در این لیزروجود دارد باعث تحریک پوست برای کلاژن سازی بیشتر می شوند. برای انجام این روش حداقل تا دوماه باید از آفتاب مستقیم خودداری کنید. عمق این لیزر کم است و فقط می تواند به سطح پوست نفوذ کند. دوره نقاهت این لیزر بین ۴ الی ۷ روز است و تورم در این لیزر شایع است.

۷. ویتامین C

استفاده منظم از ویتامین C می تواند به محو شدن جای آکنه کمک کند. این ماده که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، می تواند به طور قابل توجهی تولید کلاژن را در پوست تسریع کند، سلول های آسیب دیده را ترمیم کند و لکه ها و جای جوش های پس از التهاب را روشن کند و رنگ پوست را یکدست نشان دهد. ویتامین سی را می توانید به صورت قرص برای از بین بردن لک صورت استفاده کنید یا آن را به صورت سرم روی پوست خود بمالید. برای تاثیر بیشتر و سریع تر سرم ویتامین سی، می توانید آن را با میکرونیدلینگ ترکیب کنید.

روش های خانگی برای از بین بردن لک صورت

۱. ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا مانند یک معجزه برای پاک سازی پوست می باشد. این گیاه دارای ماده ای به نام پلی ساکارید است که به رشد سلول های جدید پوست و بهبود لک ها کمک می کند. برای اینکه از خواص آلوورا برای پوست خود استفاده کنید، ابتدا یک آلوئه ورا تهیه کنید و آن را برش دهید. ژل موجود در آن را روی ناحیه مورد نظر یک الی دو دقیقه ماساژ دهید و سپس اجازه بدهید تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس پوستتان را بشویئد. از این درمان به صورت روزانه استفاده نمایید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت خانگی

۲. سفیده تخم مرغ

برای تهیه این ماسک روشن کننده پوست نیاز به یک تخم مرغ دارید. سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آن را با کمک یک فرچه بر روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس صورتتان را بشویید. برای جوابدهی بهتر، از این ماسک دو بار در هفته از آن استفاده کنید.                                                                    

۳. سیب زمینی

سیب زمینی دارای نشاسته و آنزیم کاتکولاز است که تغییر رنگ و تیرگی پوست را کاهش می دهند. برای استفاده از مزایای بیشمار سیب زمینی،‌ کافی است یک سیب زمینی را رنده کنید و بر روی پوست قراردهید تا به مرور معجزه آن را ببینید. از این درمان به صورت هفتگی استفاده کنید.

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

۴. عسل

عسل یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب بسیار قوی است که به از بین بردن لک ها کمک می کند. یک لایه عسل بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه باقی بماند، سپس پوست خود را بشویید. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده نمایید.

۵. شیر

شیر دارای انواع ویتامین ها است و خاصیت آنتی اکسیدانی  دارد. استفاده از ماسک شیر باعث می شود سلول های مرده پوست از بین بروند. به عبارت دیگر به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند. ماسک شیر را به چند طریق مختلف می توانید مصرف کنید. یکی از روش ها ترکیب شیر با نشاسته، عسل، زردچوبه یا جوانه گندم است. این ماسک به عنوان یک معجزه عمل می کند و می تواند سریع ترین راه درمان لک صورت خانگی باشد. ماسک شیر را حدود ۲ دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید و سپس بشویید. از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

درمان لک صورت خانگی

۶. زردچوبه

کوکومین ماده ای است که زردچوبه را به یک ماده ضد التهاب و آنتی اکسیدان قوی تبدیل کرده است. طی تحقیقاتی که انجام شده است، زردچوبه باکتری های آکنه زا را دفع می کند و همچنین منافذ پوست را پاکسازی می کند. شما می توانید برای تهیه ماسک زردچوبه، این ماده را با مواد مختلفی مانند عسل یا آرد و همچنین آبلیمو ترکیب کنید و بر روی پوستتان بگذارید. از ماسک زردچوبه ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۷. پاپایا

پاپایا یک میوه گرمسیری است که همان خود میوه و هم پوست آن خاصیت دارد. این میوه غنی از ویتامین است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. برای استفاده از این میوه به عنوان لکه بر، هم می توانید از کرم های پاپایا استفاده کنید و هم می توانید ماسک مخصوص آن را بسازید.

روش های خانگی برای درمان لک صورت

۸. پیاز قرمز

پیاز علاوه بر اینکه غذاها را بسیار خوش عطر و طعم می کند، مزایای فوق العاده ای برای سلامتی ما دارد. این ماده غذایی مفید سرشار از آنتی اکسیدان و سایر ویتامین ها و مواد معدنی است. به همین دلیل، خواص آب پیاز برای پوست مو بسیار شگفت انگیز است. روش استفاده از این ماده به این صورت است که آب پیاز را حدود ۲۰ دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید تا کاملا به خورد پوست برود. از ماسک پیاز قرمز هر روز تا رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنید.

۹. ماست

لکه بر موثر دیگر ماست است. ماست سرشار از اسیدهای مطلوب است که به پاکسازی پوست ما کمک می کند. همچنین، ماست منبعی غنی از اسید لاکتیک است که برای درمان هایپرپیگمانتاسیون و در نتیجه کاهش ظاهر کک و مک شناخته شده است. حدود دو قاشق غذاخوری ماست را در بر روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه روی کک و مک های خود ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید. برای بهترین نتیجه این کار را روزانه انجام دهید.

تجربه از بین بردن لک صورت

نکته: در نظر داشته باشید که استفاده از درمان های خانگی علاوه بر فوایدی که دارند، کمی طولانی تر از درمان های پزشکی است.

بهترین و موثرترین روش درمان لک صورت برای شما کدام است؟

تمام روش هایی که در بالا ذکر شد، هر کدام به نحوی برای درمان لک موثر هستند. ولی پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام هر درمانی، توسط یک پزشک متخصص ویزیت شوید. پزشک متخصص در ابتدا نوع لک پوست شما را و همچنین میزان شدت آن را بررسی و تشخیص می دهد. سپس پزشک با توجه به نوع لک و نیاز پوستتان درمان را برای شما شروع می کند. شما می توانید برای انجام درمان های مکمل خانگی نیز از پزشک خود سوال کنید تا به بهترین نحو راهنمایی شوید.

نرگس شریفی

شما کدام روش را برای از بین لکه های صورت خود امتحان می کنید؟ با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

منبع: saguaroderm

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 62 میانگین: 3.8]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
14 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
پرسس محمدی

تاحال امتحان نکدم میخام امتحان کنم

مریم محمودی

امتحان کردم نتیجه ندبدم

یلدا جعفری

جدی؟!
اکر این جوری باشه خیلی بده

ریحانه

من استفاده کردم نتجه نگرفتم بدتر شد

خانم اکبری

نشد

مریم

خواهش میکنم یی راه نشونم بدید لک صورتم داره بیشتر میشه

رویا کریمی

مریم عزیز، اونواع روش ها در متن این مقاله نوشته شده و بهتره برای بررسی تخصصی به پزشک مراجعه کنید.

نادیا

والله صورتم خیلی لک داره امتحان کردم چند بار اما فایده نداره نمیدونم چکار کنم یه پیشنهادی به مابدید خ اهش میکنم

صحرا

چرا نمیرید پیش متخصص پوست

سینا

من تو گونم خیلی لک داره

مینا

ویتامین c طور مداوم رفع میکنه من خودم امتحان کردم

مهرسانا

از چی استفاده کردید

محمدی

سلام محمدی هستم روغن زیتون خیلی خوبه ازنوع روغن زیتون طبی ازادم بلد تهیه کنیدوحدودیک ماه شبهاباپنبه بزنید

محمدی

روغن زیتون طبی خوبه

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: