آب پیاز برای مو

خواص آب پیاز برای مو و پوست + تهیه ماسک پیاز برای درمان ریزش مو

ارسال به دیگران:

آب پیاز یکی از موثرترین درمان هایی است که در جهت افزایش رشد مو مصرف می‌شود. بسیاری از افراد ممکن است از ظاهر موهایشان ناراضی باشند، دچار ریزش مو شده باشند و در داروخانه ها به دنبال راه حلی برای رفع مشکل خود بگردند. در صورتی که راه حل اصلی مشکل در آشپزخانه شماست. مطمئنا اگر خواص آب پیاز را برای مو بدانید شگفت زده خواهید شد.

آب پیاز علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد و صرف نظر از نقش مهم آن در خوش عطر و طعم شدن غذا، می تواند به شفاف و براق شدن موهای ما نیز کمک کند. با استفاده از آب پیاز می توان انواع ماسک صورت و ماسک موی خانگی تهیه کرد. اگر از ریزش و کم پشت شدن موهایتان رنج می برید و به دنبال روش طبیعی برای پاکسازی پوست صورت خود هستید، حتما این معجزه طبیعت را امتحان کنید.

در ادامه درباره خواص و نحوه استفاده از آب پیاز برای مو به طور مفصل صحبت می کنیم.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

خواص آب پیاز برای مو و جلوگیری از ریزش مو

آب پیاز می تواند تا ۸۷ درصد از آسیب مو جلوگیری کند. عصاره یا ماسک آب پیاز توانایی آنزیم های آنتی اکسیدان را افزایش می‌دهد. این آنزیم ها به تجزیه هیدروژن پراکسید کمک کرده و در نتیجه باعث بهبود رشد مو می‌شوند.

همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آب پیاز از ریزش زودرس جلوگیری می‌کنند. این آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت کرده و از این طریق از آسیب دیدن فولیکول های مو پیشگیری می‌کنند.

استفاده از آب پیاز برای ریزش مو و پوست سر بسیار مفید است. گوگرد موجود در پیاز می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث رشد مو و تقویت پیاز مو شود.

خواص آب پیاز برای مو و جلوگیری از ریزش موی سر

روش استفاده از آب پیاز برای مو

کسانی که می‌خواهند از آب پیاز برای درمان ریزش مو، بهبود سلامت مو یا افزایش رشد مجدد موهایشان استفاده کنند، کار ساده‌ای در پیش خواهند داشت:

  • چند عدد پیاز را پوست کنده و خرد کنید.
  • آب پیاز را بگیرید و تفاله های آن را جدا کنید.
  • آب پیاز را به کف سر و ریشه‌ های مو بمالید.
  • چند قطره آبلیمو یا اسانس می‌تواند بوی تند پیاز را کم کند.
  • سرتان را بپوشانید و بگذارید آب پیاز حداقل نیم ساعت روی سر بماند و سپس بشویید.
  • می‌توانید آب پیاز را با شامپو ترکیب کرده و به پوست سر و ریشه مو بمالید.

هنوز هیچ شرکت یا برند لوازم آرایشی و بهداشتی نتوانسته شامپو یا عصاره ای تولید کند که حاوی همه املاح پیاز باشد.

تاثیر آب پیاز برای رشد مجدد مو

مواد موجود در آب پیاز می تواند یک منبع مغذی فوق العاده برای ریشه مو باشد. که در نتیجه موجب حجم‌دهی، درخشنده شدن و تقویت مو خواهد شد. مواد مغذی موجود در آب پیاز عبارت است از:

خواص آب پیاز برای رشد مو

۱. گوگرد خوراکی

پیاز حاوی گوگرد خوراکی است. و گوگرد از مواد معدنی موجود در بدن انسان است. گوگرد موجود در آب پیاز می تواند مواد مغذی لازم جهت رشد مو را فراهم کند. آب پیاز قرمز معجزه‌ای برای رشد مو به شمار می‌رود.

۲. خواص ضد میکروبی

پیاز دارای خواص ضد میکروبی است که با عفونت های موجود در پوست سر مبارزه می‌کند. پوست سر اگر عفونت داشته باشد، باعث ریزش و کم حجم شدن مو می‌شود.

۳. آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان های موجود در پیاز باعث ضخیم تر شدن تار مو و کاهش ریزش مو می‌شوند.

طرز تهیه چند ماسک آب پیاز برای مو

خواص آب پیاز برای ریزش مو

ماسک پیاز برای درمان شوره سر

آب پیاز می‌تواند یک راه حل عالی برای درمان شوره سر باشد. این ماده قادر است باکتری های موجود در پوست سر را از بین ببرد و نقش موثری در کاهش و کنترل شوره سر ایفا کند.

  • برای این کار به آب پیاز و دانه های شنبلیله نیاز دارید. ۳ قاشق سوپ خوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید.
  •  روز بعد دانه های شنبلیله را خمیر کرده و ۲ قاشق سوپ خوری آب پیاز تازه به آن اضافه کنید.
  • مواد را خوب بهم بزنید و مخلوط حاصل را روی پوست سر بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. پس از این مدت می توانید موهایتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک آب پیاز برای درمان شپش سر

گوگرد موجود در پیاز به از بین بردن شپش سر کمک می‌کند.

  • فقط کافی است ۴ تا ۵ پیاز را له کرده و آب را جدا کنید.
  • آب پیاز را به مو و کف سرتان بمالید و خوب ماساژ دهید.
  • پس از آن می توانید با یک کلاه حمام سرتان را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت صبر کنید.
  • پس از این مدت موهایتان را با آب ولرم بشویید.
  • پس از خشک شدن موهایتان می توانید شپش های مرده را با یک شانه از لای موها بردارید.
آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

استفاده از آب پیاز برای حفظ رنگ مو

استفاده از آب پیاز یکی از روش های رنگ کردن مو با مواد طبیعی است. می‌توانید آب پیاز را روی موها بمالید تا یک رنگ مسی زیبا و براق روی موهایتان ایجاد شود.

 اما اگر می‌خواهید رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنید، می‌توانید یک پیاز را با مقداری روغن خردل ترکیب کنید و آن را روی موهای خود بمالید. این کار باعث تثبیت رنگ موهایتان می شود و جلا و درخشش خاصی به آن می بخشد.

عوارض آب پیاز برای مو

باید بدانید که آب پیاز می‌توانید برای مو عوارضی نیز به همراه داشته باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

۱. واکنش آلرژیک

تماس آب پیاز با پوست ممکن است برای بعضی از افراد علائم آلرژیک ایجاد کند. آب پیاز ممکن است در افرادی که به پیاز آلرژی ندارند نیز سبب خارش و قرمزی پوست شود. برای اینکه مطمئن شوید آب پیاز حساسیت خاصی برای‌تان ایجاد نمی‌کند، قبل از استفاده از آن روی تمام پوست سرتان، تست پچ را انجام دهید.

برای این کار باید میزانی آب پیاز را به بخش داخلی آرنج بمالید. همچنین می‌توانید به جای آرنج، آب پیاز را به پشت گوشتان بمالید. سپس دقایقی صبر کنید. اگر تغییراتی دیده شد، نباید از آب پیاز برای پوست کف سرتان استفاده کنید.

آلرژی - عوارض آب پیاز برای مو
واکنش آلرژیک – عوارض آب پیاز برای مو

۲. سوزش چشم ها

یکی دیگر از عوارض آب پیاز برای مو سوزش چشم ها است. باید توجه داشته باشید که آب پیاز به چشم‌هایتان وارد نشود. اگر آب پیاز به طور اتفاقی به چشم‌ها نفوذ نماید، ممکن است باعث سوزش یا قرمزی چشمتان شود.

اگر این اتفاق برایتان رخ دهد، بهتر است سریعا چشم‌های خود را با آب سرد بشویید. ممکن است بوی تیز پیاز باعث انصراف برخی افراد از استفاده آب پیاز شود. اما بهتر است بدانید برای تاثیرگذاری آب پیاز بر رشد موها، باید استفاده هر روزه آن را رعایت کنید.

خواص آب پیاز برای پوست صورت

خواص آب پیاز برای مو و پوست صورت باعث می‌شود استفاده زیادی از پیاز بشود. ویتامین C موجود در پیاز نقش بسیار موثری در از بین بردن لک صورت روشن شدن پوست دارد.

برای استفاده از پیاز به عنوان ماسک روشن کننده پوست صورت، باید یک قاشق آب پیاز را با یک قاشق ماست مخلوط کنید. ماسک حاصل را به آرامی و با نوک انگشتان روی پوست صورت ماساژ دهید. حدودا بیست دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.

البته بجای ماست می توانید از یک قاشق آبلیموی طبیعی هم استفاده کنید.

آب پیاز برای از بین بردن لکه های قهوه ای صورت بسیار موثر است. اما این روش نیز مانند سایر روش ها و استفاده از ماسک صورت خانگی، ممکن است هفته ها طول بکشد تا اثرپذیری آن را ببینید.

سایر فواید آب پیاز برای مو و سلامتی بدن

۱. مبارزه با سرطان

پیازهای قرمز بیشترین خاصیت درمانی را در مبارزه با سرطان دارند. در یک تحقیقات دانشگاهی مشخص شد افرادی که مقدار زیادی پیاز قرمز مصرف می کنند‌، بسیار کمتر به سرطان مبتلا می‌شوند.

خواص آب پیاز برای پوست

۲. بهبود سلامت قلب

سولفور موجود در پیاز برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی بسیار مفید است. همچنین پیاز خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که به سلامتی قلب شما کمک کند.

بعلاوه، پیاز از لختگی خون جلوگیری می‌کند و باعث پیشگیری از حملات قلبی می‌شود.

۳. پایین آوردن قند خون

عصاره و مواد معدنی موجود در پیاز به پایین آوردن سطح قند خون کمک می‌کند. البته پیاز زمانی تاثیرگذار خواهد بود که همراه با داروی متفورمین مصرف شود.

۴. بهبود هضم غذا

فیبر موجود در پیاز باعث هضم سریع‌تر غذا و تقویت سیستم ایمنی معده می‌شود. مصرف فیبر کمک می‌کند که باکتری مفید در بدن حفظ شود.

همچنین فیبر موجود در پیاز باعث درمان اسهال شده و خطر زخم معده را کاهش میدهد.

۵. حفظ سلامت استخوان

تحقیقات اولیه حکایت از این مسئله دارد که پیاز میتواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. در آرتروز و روماتیسم مفصلی پیاز به درمان دردهای مفصلی کمک شایانی میکند.

آب پیاز برای رشد مجدد مو

۶. جلوگیری از التهاب

کوارستین موجود در پیاز از التهاب پیشگیری می‌کند. پیاز همچنین با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین به درمان آلرژی کمک می‌کند. حتی خوردن یک عدد پیاز در شب باعث درمان یبوست می‌شود.

۷. بهبود سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی

پیاز حاوی سلنیوم است که عملکرد سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. پیاز در بسیاری از کشورها به عنوان داروی سرماخوردگی شناخته می‌شود و همچنین اثر آنتی بیوتیکی دارد.

۸. بهبود تنفس از خواص عالی پیاز

بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی می‌توانند از پیاز و سایر سبزیجات بهره مند شوند. اگر از بیماری تنفسی رنج می‌برید پیاز را در وعده های غذاییتان هرگز فراموش نکنید.

خواص آب پیاز سفید برای پوست

۹. بهبود خواب

پیاز حاوی پروبیوتیک است که می‌تواند خواب را بهبود بخشد و استرس را کاهش دهد.

۱۰. بهبود سلامت جنسی

گاهی اوقات پیاز برای درمان ناتوانی جنسی توصیه می‌شود. خوردن آب پیاز با عسل به افزایش باروری در مردان کمک شایانی می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که خواندید پیاز و به خصوص آب پیاز علاوه بر خوش طعم کردن غذا، خواص درمانی و تقویتی فراوانی برای پوست و مو دارد. امیدواریم که این مطلب بتواند به شما در جلوگیری از ریزش مو و درمان سایر مشکلات پوست و مو کمک کند.

مریم فرجی

آیا شما از آب پیاز برای پوست و موی خود استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
امیر

برای از بین بردن بوی بد پیاز از روی موی سر باید چیکار کنم

رویا کریمی

میتونید بعدش با سرکه سیب رقیق شده با آب، موهاتون رو شست و شو بدید یا از روغن های گیاهی یا آب دم کرده های گیاهی استفاده کنید.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: