ماسک صورت زردچوبه

نحوه تهیه ۱۰ ماسک زردچوبه برای جوش و آکنه

ارسال به دیگران:

بسیاری از ما در دوران بلوغ با جوش و آکنه صورت مواجه شده ایم. گاهی اوقات این جوش ها پس از گذر از دوران نوجوانی از بین می روند. اما همیشه اینطور نیست. برخی خانم ها و آقایان در دوران بزرگسالی نیز با جوش صورت دست و پنجه نرم می کنند. این جوش ها ممکن است به دلیل حساسیت پوست شما به آلاینده های موجود در هوا، مواد غذایی، مصرف مواد غذایی چرب، داشتن پوست چرب و مستعد آکنه، یا به دلایل هورمونی باشد. در هر صورت فرقی نمی کند. مهم این است که شما همچنان با جوش صورت خود مشکل دارید و اعتماد به نفس شما کاهش یافته است. در این شرایط ممکن است راه های زیادی را مانند انواع ماسک صورت خانگی یا درمان های شیمیایی را امتحان کرده و جواب نگرفته باشید. نظر شما درباره ماسک زردچوبه چیست؟

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آیا تا به حال ماسک صورت زردچوبه را برای درمان جوش های خود امتحان کرده اید؟ این محصول شگفت انگیز علاوه بر نقش مهمی که در سلامتی شما ایفا می کند، می تواند تاثیر قابل توجهی نیز بر درمان آکنه و سلامت پوست شما بگذارد. اگر نمی دانید که چطور از این محصول برای صورت خود استفاده کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آکنه چیست؟

آکنه شایع‌ترین بیماری پوستی است که تقریباً در هر دوره از زندگی، افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. طبق اخبار پزشکی، آکنه به طور معمول مزمن است و می‌تواند در مکان‌های مختلف، در دوره‌های مختلف زندگی ظاهر شود. در واقع، آکنه انواع مختلفی دارد که رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین انواع آن شامل: جوش زیرپوستی،‌جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، پاپول، کیست و جوشدانه می‌باشند.

برخی از این آکنه‌ها فقط بالاترین لایه پوست و اطراف فولیکول را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اما، ممکن است برخی دیگر کاملاً عمیق باشند که آکنه کیستیک، نمونه‌ای از این نوع است. آکنه به طور معمول، اولین بار در دوران بلوغ هنگامی که بدن دچار نوسانات هورمونی است، ظاهر می‌شود. شما می توانید از تکنیک های آرایشی برای محو کردن جای جوش استفاده کنید. اما بهترین راه این است که فکر درمان و از بین بردن آن باشید تا پوست شما بدون آرایش هم سالم و زیبا به نظر برسد. برای از بین بردن بردن جوش‌های صورت روش‌های متنوعی وجود دارد مانند استفاده از صابون گوگرد، ماسک‌های خانگی و … که هر کدام تأثیر به سزایی در کاهش آکنه‌های صورت دارند.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است که به آن زرچوبه نیز گفته می‌شود. گیاه زردچوبه یکی از ادویه‌های محبوب آسیایی است که برای طعم دادن به غذا استفاده می‌شود. خاستگاه این گیاه، کشور هند است که به همین دلیل برخی از افراد به آن زعفران هندی و یا ادویه طلایی نیز  می‌گویند. پودر به دست آمده از این گیاه، زرد تیره است و پودر آن، یکی از پرکاربردی‌ترین ادویه‌ها در دنیا محسوب می شود.

زردچوبه علاوه بر داشتن طعم خوب، برای بدن نیز بسیار مفید است. در حقیقت زردچوبه یک گیاه بسیار کاربردی است، زیرا طعم خوبی دارد و همچنین برای شما بسیار مفید است. زردچوبه، حاوی ترکیبات قدرتمندی به نام کورکومینوئید است. کورکومین، یک ضد اکسیدان شناخته شده است که می‌تواند بیماری‌های مختلف، همچون سرطان را بهبود بخشد. همچنین، کورکومین یک ضد التهاب طبیعی است، به این معنی که می‌تواند به بدن شما کمک کند تا در برابر التهاب ناشی از عفونت و بیماری، مقابله کند.

ماسک زردچوبه برای جوش

آیا می‌توانید از زردچوبه برای درمان آکنه خود استفاده کنید؟

موسسه ملی بهداشت، تحقیقات زیادی در رابطه با استفاده از زردچوبه برای درمان بیماری‌های پوستی انجام داده است. اگر از جوش‌های پوستی رنج می‌برید، نتایج این تحقیقات خبر خوبی را برای شما به همراه دارند. این بررسی‌ها نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند برای درمان آکنه و سایر بیماری‌های پوستی مفید باشد. اگر رژیم‌های غذایی دیگری را برای مراقبت از پوست خود امتحان کرده و نتیجه خوبی دریافته نکرده باشید، می‌توانید از زردچوبه برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنید.  

زردچوبه چگونه در از بین بردن جوش و آکنه کمک می‌‌کند؟

اگر شما نیز با مشکلات پوستی همچون جوش و آکنه دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید برای درمان از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه، به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی، در جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه و بهبود آن‌ها نیز موثر است. زردچوبه علاوه بر این که یک لایه بردار طبیعی عالی است، دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان، می‌تواند روند پیری طبیعی پوست را آهسته کند. همچنین، زردچوبه یک منبع عالی برای مواردی مانند: ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B6، منیزیم و فیبر می‌باشد.

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است برخی از علائم آکنه را کاهش دهد. در واقع، مواد فعال زردچوبه، کورکومینوئیدها، قادر به مقابله موثر با دلایل اصلی التهاب پوست هستند. این دلایل، ممکن است شامل: تجمع روغن یا وجود باکتری‌های سطح پوست، باشند. با برطرف شدن عوامل محرک، التهاب که تلاش طبیعی سیستم ایمنی بدن برای محافظت از پوست است، برطرف می‌شود.

آکنه‌های مزمن باعث ایجاد زخم در پوست می‌شوند و همچنین پوست را در معرض آسیب‌های مختلف همچون: خورشید و حمله ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی قرار می‌دهند. استفاده از زردچوبه، می‌تواند به پوست شما کمک کند تا بتواند در برابر ایجاد آکنه مقاومت کند.

خواص زردچوبه برای پوست صورت

زردچوبه پتانسیل کاهش تورم (التهاب) و تحریک را دارد. التهاب و تحریک می تواند سایر بیماری های پوستی را تشدید کند، بنابراین استفاده از زردچوبه به عنوان یک ماسک صورت معمولی می تواند کمک کننده باشد. به همین دلیل علاوه بر ماسک، صابون زردچوبه نیز مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی خواص زردچوبه برای پوست صورت شامل موارد زیر است.

مزایای زردچوبه برای پوست

۱. کاهش التهاب

کورکومینوئیدها، ترکیبات فعال موجود در زردچوبه، گاهی اوقات برای کاهش التهاب در آرتریت استفاده می شود. این اثرات ضد التهابی بالقوه می تواند به پوست شما نیز کمک کند. زردچوبه ممکن است برای التهاب مربوط به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس نیز مفید باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

۲. ضد باکتری

زردچوبه همچنین ممکن است باکتری‌های موجود در پوست را که می‌توانند در ایجاد کیست‌های آکنه و عفونت‌های استافیلوکوک نقش داشته باشند، درمان کرده و از آن جلوگیری کند. (هر گونه عفونت فعال باید ابتدا توسط پزشک بررسی شود!)

۳. درمان آکنه

زردچوبه با پتانسیل ضد التهابی خود ممکن است برای درمان آکنه های التهابی مفید باشد. این نوع آکنه ها شامل موارد زیر هستند:

  • کیست ها
  • ندول ها
  • پوسچول
  • پاپول ها
  • عصاره آن نیز ممکن است ظاهر اسکار آکنه را کاهش دهد.

۴. آنتی اکسیدان قوی

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است. وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، آنتی اکسیدان ها می توانند به جلوگیری از تخریب سلول های سالم توسط رادیکال های آزاد کمک کنند. این ممکن است از بروز هایپرپیگمانتاسیون، اسکارها و سایر نگرانی های طولانی مدت پوست جلوگیری کند.

حتی این احتمال وجود دارد که زردچوبه، همراه با سایر عادات زندگی سالم، احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد، اما مطالعات بیشتری برای اثبات آن مورد نیاز است.

خواص زردچوبه برای پوست

۵. درمان لکه های پوستی

هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های پوستی یکی از محورهای مطالعات موضعی زردچوبه بوده است. اگر لکه‌های پوستی دارید که تیره‌تر از بافت اطراف طبیعی هستند، به آن هیپرپیگمانتاسیون گفته می شود. یکی از این مطالعات نشان داد که کرم های بر پایه بر زردچوبه بیش از ۱۴ درصد باعث کاهش هیپرپیگمانتاسیون در طی چهار هفته می شوند.

۶. کاهش تحریک پوست

هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده شود، ممکن است تحریک پوست را کاهش دهد. برخی از مطالعات منبع معتبر کورکومینوئیدها را به عنوان داروهای کاهش دهنده تحریک بالقوه برای درمان سرطان سینه حمایت کرده اند.

۷. کاهش چین و چروک

منابع معتبر مطالعات، زردچوبه را به عنوان یک درمان احتمالی برای خطوط ریز و چین و چروک پیشنهاد کرده اند. ممکن است ظاهر کلی بافت پوست را بهبود بخشد، که به نوبه خود باعث می شود چین و چروک پوست کمتر دیده شود.

روش‌های مختلف استفاده از زردچوبه برای درمان جوش و آکنه

زردچوبه ممکن است در طب غربی خیلی شناخته شده نباشد، اما در سایر سنت‌های پزشکی، سابقه طولانی و قابل احترامی دارد که به عنوان یک ماده درمانی، مورد استفاده قرار گرفته است. به روش‌های مختلفی می‌توانید از زردچوبه برای درمان آکنه استفاده کنید. زردچوبه به انواع مختلفی از پودرها و خمیرها گرفته تا چای، کپسول و حتی صابون در دسترس است.

برای استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه و جوش، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی مواد فعال آن یعنی کورکومینوئیدها را مصرف می‌کنید. در اینجا متداول‌ترین روش‌های استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه شما وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشند:

عوارض ماسک زردچوبه

۱. چای زردچوبه بنوشید

چای زردچوبه را می‌توانید در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی یا به صورت آنلاین پیدا کنید. در واقع باید به دنبال یک چای زردچوبه ارگانیک باشید تا مطمئن شوید فاقد همه سموم دفع آفات و یا سایر مواد شیمیایی است. شما همچنین می‌توانید چای زردچوبه را به طور طبیعی و در منزل تهیه کنید.

برای این کار باید ۴ فنجان آب را بجوشانید و ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری زردچوبه رنده شده، پودر شده و یا آسیاب شده را به آب اضافه کنید. سپس صبر کنید تا این ترکیب ۱۰ دقیقه بجوشد و پس از آن، چای را در ظرفی ریخته و بگذارید سرد شود. برای افزایش طعم این چای می‌توانید به آن عسل، شیر، شیر نارگیل و لیمو نیز اضافه کنید. همچنین، زردچوبه برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است، بنابراین می‌توانید چای زردچوبه خود را بعد از خوردن وعده غذایی اصلی، بنوشید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲. از صابون زردچوبه استفاده کنید

اگر مدتی است که مشکلات پوستی دارید، استفاده از صابون زردچوبه می‌تواند راهی عالی برای افزایش سلامت پوست شما باشد. این روش از سایر روش‌ها آسان‌تر است و نیازی نیست تا زمانی را برای تهیه آن صرف کنید. در واقع صابون زردچوبه، به راحتی در بسیاری از فروشگاه‌های بهداشتی و آنلاین یافت می‌شود. برای استفاده از این صابون، بهتر است تا از روش‌های ذکر شده بر روی آن کمک بگیرید. در غیر این صورت، می‌توانید از صابون زردچوبه به جای پاک کننده‌های روزانه خود، در صبح و عصر استفاده کنید.

۳. زردچوبه را به صورت خوراکی مصرف کنید

از آن جا که پودر زردچوبه به راحتی در دسترس است، می‌توانید آن را به همان صورت استفاده کنید. دکتر اندرو ویل، متخصص بهداشت، توصیه می‌کند با کمترین دوز مصرف زردچوبه را شروع کنید تا زمانی که ببینید بدن شما چگونه پاسخ می‌دهد. بسیار مهم است که دوز مصرفی خود را به آرامی افزایش دهید؛ زیرا، مصرف زردچوبه در دوزهای بسیار زیاد می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی شود.

طرز تهیه ماسک زردچوبه

۴. ماسک زردچوبه درست کنید

دستورالعمل‌های زیادی برای تهیه ماسک زردچوبه وجود دارد. توجه داشته باشید که رنگ زرد زردچوبه، می‌تواند لباس‌ها را لکه دار کند و باعث لک شدن لباس می‌شود. بنابراین، هنگام استفاده از زردچوبه روی پوست خود، حتماً لباس قدیمی بپوشید. ما در ادامه مقاله انواع مختلف تهیه ماسک صورت زردچوبه را به شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

انواع ماسک زردچوبه برای درمان جوش و آکنه

همان طور که بیان شد ماسک یکی از روش‌های استفاده از زردچوبه برای درمان مشکلات پوستی همچون جوش و آکنه، می‌باشد. همچنین، ماسک زردچوبه را می توان به عنوان راهی برای چاقی صورت در نظر گرفت. ماسک های بسیاری را می توان با زردچوبه در منزل تهیه کرد مانند ماسک لایه بردار، ماسک روشن کننده پوست، ضد جوش و آکنه، ضد لک و انواع دیگر. در ادامه شما را با ۷ ماسک صورت زرچوبه برای درمان جوش و آکنه آشنا می کنیم.

۱. ماسک زردچوبه و ابلیمو برای جوش

آب لیمو یک ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتری طبیعی است. همچنین به یکنواختی رنگ پوست کمک می‌کند که می‌تواند باعث بهبود جای زخم‌ آکنه‌های قدیمی شود. برای تهیه ماسک زردچوبه و ابلیمو برای جوش می‌توانید فقط یک قسمت آب لیمو را با یک دوم پودر زردچوبه مخلوط کنید. سپس این دو ماده را مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به وجود آید. پس از آن، از تکه ای پنبه استفاده کنید تا خمیر را بر روی نواحی دارای جوش و یا آکنه بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید و سپس پوست خود را پاک کرده و خشک کنید.

ماسک زردچوبه و آبلیمو

۲. ماسک زردچوبه، ماست و عسل

اگر می خواهید از خواص ماست و زردچوبه برای پوست صورت خود بهره مند شوید،‌ این ماسک بهترین انتخاب است. یکی از بهترین و ساده‌ترین ماسک‌های صورت زردچوبه، مخلوط کردن یک و نیم قاشق چای خوری پودر زردچوبه با دو تا سه قاشق چای خوری ماست ساده یونانی و یک قاشق عسل است. این مواد را با هم مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید. شما عزیزان می‌توانید ۳۰ دقیقه این خمیر را بر روی پوست خود نگهدارید. سپس پوستتان را با آب خنک بشویید و پاک کنید تا خشک شود.

۳. ماسک صورت زردچوبه، گلاب و آرد نخود

آرد نخود دارای منیزیم، فسفر، فیبر و آهن فراوانی است. همچنین، آرد نخود روغن اضافی و چربی پوست را جذب می‌کند و باعث پاک سازی پوست می‌شود. گلاب نیز به عنوان یک آب رسان عمل کرده و باعث هیدراته شدن پوست می‌شود. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه ماسک زردچوبه، گلاب و آرد نخود، در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود و مقداری گلاب مخلوط کنید. سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی دارای جوش و آکنه بمالید. سپس می‌توانید پوستتان را شست و شو داده و خشک کنید. این ماسک علاوه بر درمان جوش های شما، به عنوان یک ماسک خانگی روشن کننده پوست عمل کرده و بعد از مدتی پوست کدر و لکه دار شما به پوستی درخشان و روشن تبدیل می کند.

۴. ماست زردچوبه و عسل

عسل دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که پوست را هیدراته می‌کند و باعث تسریع روند درمان جوش می‌شود. برای تهیه ماسک زردچوبه و عسل باید در ابتدا یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری عسل را ترکیب کرده و بر روی پوست خود بمالید. سپس ۲ الی ۳ دقیقه پوست خود را ماساژ داده و ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید. این ماسک را می‌توانید ۴ بار در هفته بر روی پوست خود بمالید.

ماسک زردچوبه و عسل

۵. ماسک زردچوبه، ماست و آرد برنج

آرد برنج، منجر به کاهش چربی پوست می‌شود. زمانی که چربی پوست کاهش یابد، جوش و آکنه نیز درمان می‌شود. برای تهیه این ماسک، ابتدا باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج و ۳ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس، پوستتان را با آب گرم شست شو داده و خشک کنید. این ماسک را می‌توانید ۲ الی ۳ بار در هفته بر روی پوست خود قرار دهید.

۶. ماسک زردچوبه و روغن نارگیل

روغن نارگیل، به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی، به درمان قرمزی ناشی از جوش، بسیار کمک می‌کند. برای تهیه ماسک زردچوبه و روغن نارگیل باید ابتدا ۲ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بمالید و پس از آن پوستتان را شست و شو دهید. اگر می‌خواهید که جوش‌ها و آکنه‌های پوستتان هر چه سریع‌تر درمان شود، می‌توانید این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته بر روی پوستتان قرار دهید.

۷. ماسک زردچوبه و آلوئه ورا

ماسک زردچوبه و آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از مواد طبیعی است که  می‌توان از آن برای درمان مشکلات پوستی استفاده کرد. در واقع ژل آلوئه ورا، دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند باکتری‌های عفونی جوش‌ها و آکنه‌ها را درمان کند. برای استفاده از ماسک زردچوبه و آلوئه ورا باید در ابتدا ۱ قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و مقدار کمی آب، مخلوط کنید. سپس خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان بمالید. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، پوستتان را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته بر روی پوستتان قرار دهید.

۸. ماسک شیر و زردچوبه

شیر به دلیل خاصیت اسیدی و آنتی باکتریایی که دارد، می تواند عامل مفیدی برای کاهش آکنه های صورت باشد. ترکیب کردن آن با زردچوبه معجزه ای را ایجاد می کند که استفاده مداوم از آن می تواند تاثیر قابل توجهی بر کنترل جوش های شما داشته باشد. برای تهیه این ماسک، نصف قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق غذاخوری شیر و نصف قاشق غذاخوری عسل خام را با هم مخلوط کنید.
پس از آماده شدن خمیر، آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. پس از این مدت صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. می توانید از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

۹. ماسک زردچوبه و روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. به همین دلیل می تواند گزینه مناسبی برای درمان جوش و آکنه باشد. برای استفاده از خواص زردچوبه و این روغن فوق العاده، شما به یک چهارم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، دو قطره روغن درخت چای، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چایخوری آب لیمو نیاز دارید.
همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری شود. مخلوط را به طور کامل روی تمام صورت خود بمالید و سپس صبر کنید تا خشک شود. برای پاک کردن ماسک از یک پارچه مرطوب گرم استفاده کنید. این درمان خانگی را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید.

ماسک زردچوبه و گلاب

۱۰. ماسک صورت آرد گرم و گلاب و زردچوبه

آرد گرم نوعی آرد است که از نخود آسیاب شده که به نام گرم بنگال یا لوبیای گاربانزو نیز شناخته می شود، بدست می آید. آرد گرم خواص فوق العاده ای برای پوست دارد و ترکیب آن با زردچوبه و گلاب تاثیر قابل توجهی بر کاهش جوش های صورت دارد. برای ساخت این ماسک، یک قاشق غذاخوری آرد گرم، نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یک چهارم قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کرده و خمیر یکدستی درست کنید.
این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند تا خشک شود. ۵ دقیقه بعد آن را خیس کنید و از روی صورت خود پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه، بهتر است هفته ای یک بار از این ماسک روی صورت خود استفاده کنید.

عوارض ماسک زردچوبه برای صورت

استفاده از زردچوبه علاوه بر مزایای بیشماری که برای سلامتی و زیبایی شما دارد، خطراتی نیز دارد. هنگام استفاده از زردچوبه، باید مراقب دوز مصرف، نوع محصولی که استفاده می کنید و نحوه واکنش آن به سایر داروهایی که مصرف می کنید، باشید.

از مصرف بیش از حد زردچوبه در یک زمان خودداری کنید و قبل از مصرف بیشتر صبر کنید تا ببینید بدن شما چه واکنشی نشان می دهد. اگر داروهای دیگری مصرف می کنید، در مورد استفاده از زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.

هنگامی که زردچوبه روی پوست مالیده می‌شود، می‌تواند به طور موقت پوست را لکه‌دار کند یا رنگ زرد بر روی پوست باقی بگذارد. این اتفاق طبیعی است. اما اگر حساسیت دارید، تماس مستقیم با پوست می تواند باعث تحریک، قرمزی و تورم شود.

زردچوبه را روی ساعد خود تست کنید، مقداری به اندازه یک سکه روی دست خود بمالید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت منتظر بمانید تا ببینید آیا پوست شما به آن واکنشی نشان می دهد یا خیر. اگر به ادویه موجود در غذا حساسیت دارید، از زردچوبه برای پوست خود استفاده نکنید.

سخن نهایی

هنگامی که شروع به استفاده از زردچوبه برای درمان مشکلات پوستی خود می‌کنید، ممکن است بلافاصله نتیجه را مشاهده کنید. اما اکثر افراد گزارش می‌دهند که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا پوستشان شروع به بهبود کند. در واقع برای درمان مشکلات پوستی با زردچوبه، صبر رمز موفقیت است.

لازم به ذکر است که اگر قبلاً از زردچوبه برای مراقبت از پوست خود استفاده نکرده اید، حتما روی یک قسمت از پوستتان آن را تست کنید. 48 ساعت صبر کنید تا ببینید واکنش پوست شما چگونه است. اگر همه چیز خوب است، می‌توانید از زردچوبه برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید.

نرگس شریفی

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟ نظرات و پیشنهادات سازنده شما می تواند ما را در تهیه مقاله های مفیدتر برای شما یاری کند.

منبع: urbancompany

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 26 میانگین: 4.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
8 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
ماسک زرد چوبه؟!!

خدابگم چیکارتون کنه اومدم ماسک زردچوبه باابلیموگذاشتم وقتی شستمش شده بودم مث زن شرک صورتم زرد زرد شده بود زنگ درو زدن باز کردم زندایی بابام اومد منو بااون ریختم دید ابروم رفت😐

زهرا

😂😂😂😂ای چقدر خندیدم

ملیسا احمدی

🙄🙄🙄😂😂😂😂😂😂

ماسک زرد چوبه؟!!

الانم نذری اوردن یه زن غریبه صورتمودید😷علمایی که اینونوشتن میشه راه پاک کردن پوست صورت زردچوبه ای ام بگن😡

رویا کریمی

دوست گرامی، میتونید از ماست استفاده کنید.

فاطمه

باسلام استفاده ماسک زردچوبه ازکجا تهیه کنیم اونازردنمیشن پوست صورتمون

رویا کریمی

فاطمه عزیز، دستورالعمل تهیه انواع ماسک زردچوبه داخل متن نوشته شده، بله یه مقدار پوست صورت زرد میشه ولی سریع پاک میشه و مشکلی نیست.

..

میتونی از شیر یا گلاب استفاده کنی شیر یا گلاب رو روی یه دستمال بریز و صورتتو باهاش پاک کن

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: