چاقی صورت با مواد طبیعی

چگونه صورت خود را چاق کنیم؟ ۱۲ ماده غذایی مفید برای چاقی صورت

ارسال به دیگران:

فرم صورت هر فرد می‌تواند بسته به وزن بدن و میزان عضله او متفاوت باشد. بعضی از افراد ممکن است از فرم فعلی صورت خود راضی نباشند و بخواهند که آن را چاق‌تر کنند. اگرچه چاق و سفت شدن صورت به تنهایی دشوار است، اما زمانی که کل بدن افزایش وزن داشته باشد، صورت نیز چاق‌تر نشان داده می‌شود. برخی از تمرینات، روش‌های درمانی و مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند برای چاق شدن صورت، موثر باشند. ما در این مقاله، روش‌های مختلفی را برای چاقی صورت به شما معرفی می کنیم.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

آیا افزایش وزن به چاقی صورت کمک می‌کند؟

زمانی که وزن شما افزایش پیدا می کند، چاقی ناشی از آن علاوه بر صورت در تمام اندام های شما مشاهده می شود. با این حال، افزایش وزن به طور کلی می‌تواند به افراد کمک کند تا صورت چاق‌تری داشته باشند. علاوه بر چاقی صورت در اثر اضافه وزن، صورت شما می تواند در اثر افزایش جم عضلات صورت نیز چاق و پر به نظر برسد. اگر دوست دارید که صورت چاق تر و پرتری داشته باشید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما راه های سالم برای داشتن صورتی چاق تر را به شما معرفی می کنیم.

راه های چاق شدن صورت

راه‌های سالم برای چاق شدن صورت

اگر شما نیز علاقه دارید صورتتان چاق شود تا سالم تر و زیباتر به نظر برسید، باید مطمئن شوید که از روش‌های سالمی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنید. اگر از روش‌های ناسالم استفاده کنید، ممکن است که دچار مشکلات زیادی از جمله مشکلات پوستی شوید. برخی از روش‌های سالم که منجر به افزایش وزن صورت شما می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

از محصولات موضعی و ماسک‌های مختلف استفاده کنید

برخی از افراد معتقدند که استفاده موضعی از برخی محصولات برای چاق شدن صورت موثر هستند. اما هیچ مطالعه تحقیقاتی وجود ندارد که بتواند صحت این مطلب را تایید کند. اما استفاده مداوم از این محصولات پوست را آب رسانی کرده و در طولانی مدت از سلول‌های پوست در برابر پیری محافظت می‌کنند. در نتیجه، پوست سالم‌تر شده و صورت پرتر می‌شود.

برخی از محصولات و ماسک‌های مختلفی که می توانند به چاق تر شدن صورت شما کمک کنند، عبارتند از:

چاقی صورت با عسل و شکر

۱. عسل یا شکر

عسل حاوی آنتی اکسیدان‌های مفیدی است که می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند. استفاده منظم از عسل روی پوست می تواند به تأمین مواد مغذی سلول‌های پوست کمک کرده و از آن‌ها در برابر آسیب های محیطی محافظت کند. همچنین، عسل حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و اسیدهای آمینه مفید است. عسل و شکر هردو از مواد غذایی مرطوب کننده محسوب می شوند و ترکیب آن ها با هم تاثیر شگفت انگیزی بر روی تامین رطوبت مورد نیاز پوست می گذارد. به این معنی که این دو ماده می توانند رطوبت را از محیط بیرون وارد پوست کرده و در آن ذخیره کنند. جذب رطوبت در پوست تا حد زیادی می تواند در پرتر دیده شدن صورت موثر باشد.

۲. روغن‌ها

برخی از افراد ادعا می‌کنند که استفاده از روغن‌های طبیعی به آن‌ها کمک کرده تا ظاهر جوان‌تری داشته باشند و صورت و گونه‌هایشان چاق‌تر شود. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد زدن روغن به صورت باعث چاقی صورت می‌شود. با این حال، استفاده از روغن‌ها منجر به قرار گرفتن اسیدهای چرب در فضاهای بین لایه‌های بیرونی سلول‌های پوست می‌شود که این امر ممکن است باعث چاق شدن صورت شود.

استفاده موضعی از برخی از روغن‌ها علاوه بر مفید بودن برای پوست، ممکن است باعث پر شدن صورت نیز بشود. از موثرترین روغن ها در چاقی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاقی صورت با روغن

لازم به ذکر است که پوست های مختلف با توجه به جنس و ویژگی های خاصی که دارند، واکنش های متفاوتی نسبت به روغن ها نشان می دهند. اگر شما نیز قصد دارد از این روغن‌ها برای چاقی صورت خود استفاده کنید، ابتدا باید آن‌ها را تست کنید. در واقع باید آن‌ها را روی یک قسمتی از پوست آزمایش کنید تا ببینید آیا پوستتان واکنشی نشان می‌دهد یا مشکلات دیگری همچون آکنه یا جوش زیر پوستی به وجود می‌آید یا خیر. در صورتی که پوست شما هیچ واکنشی نشان نداد، می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

۳. ماسک چاق کننده صورت

استفاده از ماسک چاق کننده صورت برای افرادی که سنشان زیاد است و صورتشان لاغر شده، بسیار مفید است. زیرا ماسک‌ها رطوبت را وارد پوست کرده و منجر به چاقی صورت می‌شوند. بسیاری از ماسک‌های مختلف فروشگاهی از فرمولاسیون‌های ویژه ای برای بهتر و چاق‌تر شدن پوست استفاده می‌کنند. این ماسک‌ها اغلب شامل ترکیباتی هستند که این ترکیبات شامل موارد زیر می‌باشند:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • روغن معدنی

برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند ماسک صورت خانگی را خودشان در خانه و با مواد طبیعی تهیه کنند. برخی از این مواد طبیعی، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • بلغور
  • موز
  • خیار
چاقی صورت با تمرین یوگا

تمرینات صورت

انجام ورزش های مختلف صورت، مانند یوگای صورت، می تواند به حجیم تر شدن عضلات صورت کمک کند. بنابراین، تاثیر قابل توجهی در پرتر دیده شدن صورت شما خواهد داشت. در این زمینه مطالعه معتبری انجام شده که اثر تمرینات صورت را مورد بررسی قرار داده است. در این مطالعه تعدادی از زنان در سنین مختلف روزانه ۳۲ تمرین را به مدت ۲۰ دقیقه انجام داده‌اند. پس از گذشت مدتی، این افراد چاقی صورت خود را به وضوح مشاهده کرده‌اند.

غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی‌های مفید بخورید

بعضی از غذاها به طور طبیعی کالری زیادی دارند و به افزایش وزن و چاقی بدن شما کمک می کنند. این غذاها همانطور که بدن شما را چاق می کنند، در چاقی صورت نیز تاثیر خود را خواهند گذاشت. غذاهای زیادی وجود دارند که می‌توانند صورت شما را سریع چاق کنند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در طی شبانه روز مواد غذایی مصرف کنید که کالری زیادی دارند. در واقع همان طور که گفته شد، هنگامی که بدن شروع به افزایش وزن می‌کند، صورت نیز چاق‌تر می‌شود. برخی از مواد غذایی پر کالری شامل موارد زیر است:

  • دانه‌ها و آجیل‌ها علاوه بر کالری زیادی که دارند می توانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب سالم را به بدن شما برسانند و به شما کمک کنند تا به روشی سالم وزن خود را افزایش دهید. 
  • شیر حیوانات نیز مانند آجیل ها دارای مواد مغذی بسیاری بوده و میواند علاوه بر افزایش وزن و ایجاد چاقی در بدن و صورت، بدن شما را سالم نگه دارد.
  • یکی دیگر از گزینه هایی که برای چاقی صورت پیشنهاد می شود، مصرف ماهی های چربی مانند ماهی آزاد و شاه ماهی است که کالری بیشتری نسبت به سایر ماهی‌ها دارند. چربی‌ این ماهی‌ها برای سلامتی پوست بسیار مفید است و می تواند به چاق تر شدن صورت شما کمک کند. ما در ادامه به طور کامل مواد غذایی مفید برای افزایش وزن صورت را بیان خواهیم کرد.
چاقی صورت با مواد غذایی مفید

۱۱ مواد غذایی مفید برای چاق شدن صورت

اولین قدم برای چاق شدن صورت، شروع به مصرف مواد غذایی مقوی و حاوی چربی‌های سالم است. همان طور که می‌دانید برای داشتن اضافه وزن، کالری دریافتی روزانه باید بیشتر از سوخت و ساز بدن باشد. اما برخی از مواد غذایی ممکن است مضر بوده و بدنتان را دچار مشکلات فراوانی کنند. بنابراین، باید انتخابی دقیق و صحیح داشته باشید تا در هنگام افزایش وزن، بدنتان سالم بماند. برخی از این مواد غذایی شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. کربوهیدرات‌ها

اگر می‌خواهید صورتی چاق‌تر داشته باشید، پس باید مصرف کربوهیدرات‌ها را افزایش دهید. آن‌ها کالری و انرژی بدن را تأمین می‌کنند. یک نان شیرین حدود ۱۸۰ کالری دارد در حالی که اندازه بزرگ‌تر آن می‌تواند حاوی ۳۰۰ کالری باشد. بنابراین، مصرف مداوم نان باعث افزایش وزن شما می‌شود. برای داشتن نتایج موثرتر، می‌توانید نان شیرین را با مقداری میوه و کره گردو یا بادام هندی بخورید. مصرف هر نوع کره‌ای، می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.  

آموزش گریم و میکاپ
آموزش گریم و میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲. اسموتی‌های پروتئینی

داشتن یک نوشیدنی پروتئینی منظم، راهی سالم برای افزایش وزن در صورت است. در واقع این اسموتی‌ها، بسیار سالم و مقوی هستند. آن‌ها می‌توانند حدود ۶۰۰ کالری برای بدن شما اضافه کنند و وزن کلی شما را افزایش دهند. این اسموتی‌ها را می‌توانید خودتان در منزل تهیه کنید.

چاقی صورت با میوه

۳. ماکارونی

ماکارونی غذایی است که سرشار از کربوهیدرات است و در صورت مصرف منظم می‌تواند صورت شما را چاق کند. یک فنجان ماکارونی پخته شده حاوی حدود ۲۰۰ کالری است. شما می‌توانید ماکارونی‌های خوشمزه خود را با پنیر تهیه کنید تا بدن شما در یک وعده غذایی مقدار زیادی کالری دریافت کند.

۴. روغن گیاهی

افزودن روغن به وعده غذایی مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو، منبع غنی و سالمی از چربی‌هاست که به شما کمک می‌کند تا به سرعت، وزن خود را افزایش دهید. شما می‌توانید روغن های گیاهی را به ماکارونی یا نان خود اضافه کنید.

۵. میوه خشک شده

اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی صورت چاقی داشته باشید، مصرف میوه خشک راهی عالی برای دستیابی به آن است. میوه‌های خشک در مقایسه با میوه‌های تازه، حجم زیادی دارند. با مصرف میوه‌های خشک می‌توانید مقدار زیادی کالری دریافت کنید که این باعث چاق شدن چهره شما می‌شود. شما عزیزان می‌توانید میوه‌های خشک همچون: توت خشک، زردآلو خشک، هلو خشک و غیره را مصرف کنید.

میوه خشک شده برای چاقی صورت

۶. شیر خامه‌ای

شیر، نوشیدنی است که برای عضله سازی استفاده می‌شود. در واقع شیر منبع چربی، پروتئین و کربوهیدرات است. مصرف شیر می‌تواند باعث افزایش توده بدن و افزایش وزن شما شود. بنابراین، اگر می‌خواهید که صورت چاقی داشته باشید، باید مرتباً شیر بخورید.

۷. برنج

برنج غذایی راحت و آسان برای پخت و پز است که کالری زیادی دارد. این ماده غذایی که در میان مردم ایران بسیار محبوب است، می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را افزایش داده و صورت خود را در کم‌ترین زمان چاق کنید. در واقع شما با مصرف یک فنجان برنج می‌توانید حدود ۱۹۰ کالری به بدنتان برسانید. خوردن برنج با سایر وعده‌های غذایی پروتئینی یک روش مطمئن برای افزایش وزن است.

۸. گوشت قرمز

گوشت قرمز، یکی از بهترین غذاهایی است که در ساخت و تقویت عضلات کمک می‌کند. افزایش مصرف گوشت قرمز روش مطمئنی برای افزایش وزن است. در واقع گوشت قرمز کالری زیادی دارد و مصرف آن می‌تواند منجر به چاقی صورت شود.

چاق شدن صورت با گوشت قرمز

۹. سیب زمینی

سیب زمینی، سرشار از نشاسته بوده و راهی موثر برای افزایش وزن است. این ماده مغذی عضلات شما را افزایش می‌دهد و به افزایش وزنتان کمک می‌کند. همچنین، شما می‌توانید سایر مواد غذایی که حاوی نشاسته هستند را مصرف کنید. این مواد شامل موارد زیر می‌باشند:

  • جو دوسر
  • ذرت
  • آرد ذرت

۱۰. آجیل و دانه‌ها

اگر می‌خواهید که گونه‌هایتان چاق شود، پس باید مصرف آجیل و دانه‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آن‌ها دارای منبع بالایی از چربی اشباع نشده هستند و کالری سالم بدن شما را تأمین می‌کنند. دانه‌هایی مانند: گردو، دانه کدو تنبل و غیره، به شما در افزایش وزن کمک می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید این دانه‌ها را به سالادها یا ماست خود اضافه کرده و میل کنید. همچنین، می‌توانید آن‌ها را به تنهایی میل کنید.

چاقی صورت با آجیل ها

۱۱. آووکادو

آووکادو، یکی از مواد غذایی سالمی است که با مصرف آن می‎توانید صورت چاقی داشته باشید. این میوه حاوی مقدار زیادی کالری، چربی و فیبر است. علاوه بر این، آووکادو غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. به همین دلیل، مصرف آووکادو می‌تواند روند چاقی صورتتان را سریع‌تر کند.

۱۲. پیاز برای چاقی صورت

پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند با چین و چروک و افتادگی پوست مبارزه کند. بعلاوه، این ماده غذایی می تواند کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و از این طریق باعث سفتی و چاق شدن صورت شود. به همین دلیل مصرف پیاز و همچنین زدن آب پیاز به پوست صورت برای کسانی که دوست دارند صورت پر و شادابی داشته باشند توصیه می شود.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت

ممکن است از خود بپرسید که بهترین ویتامین برای چاقی صورت کدام است؟ با توجه به مطالعات انجام شده در این زمینه، ثابت شده است که ویتامین ها نقش موثری در چاق شدن صورت ایفا می کنند. در ادامه موثرترین ویتامین ها برای پرتر شدن صورت معرفی می کنیم:

۱. ویتامین ای برای چاقی صورت

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است و بر گردش خون تاثیر می گذارد. به همین دلیل است که افراد پس از استفاده موضعی از روغن ویتامین ای متوجه تفاوت در استحکام و ساختار پوست خود می شوند. زمانی که چین و چروک ها و خطوط ریز پوست برطرف شوند و با افزایش گردش خون در پوست مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سطح پوست برسد، صورت شما چاق تر و شاداب تر خواهد شد.

روغن ویتامین E را می توانید روی صورت خود به عنوان یک درمان ضد پیری شبانه استفاده کنید. از آنجایی که ویتامین E غلظت زیادی دارد، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملا جذب شود. اگر این ویتامین را در روز استفاده کنید، ممکن است در آرایش کردن یا استفاده از سایر سرم های پوستی دچار مشکل شوید.

به طور معمول، می توانید سرم یا محلول روغن حاوی ویتامین E را به عنوان یک درمان کامل روی صورت خود بمالید. همچنین، مصرف خوراکی این ویتامین نیز می تواند به چاق تر شدن صورت و سلامت پوست شما کمک کند.

۲. ویتامین های گروه ب

ویتامین های گروه ب هریک به تنهایی نقش های متفاوت و موثری در سلامت بدن و پوست شما ایفا می کنند. نقش انواع ویتامین B در سلامت و زیبایی پوست عبارتند از:

  • ویتامین B1 (تیامین): تیامین برای پوست قرمز، تحریک شده، مستعد آکنه یا خشک مفید است. همچنین ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را بهبود می بخشد.
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): B2 می تواند به بهبود رنگ پوست کمک کند، پوست را درخشان تر کند و روغن های طبیعی را متعادل کند.
  • ویتامین B3 (نیکوتینیک اسید یا نیاسینامید): ویتامین B3 از خاصیت دفاعی طبیعی پوست شما پشتیبانی می کند. این کار به محافظت در برابر عوامل استرس زای محیطی کمک می کند و ظاهر و احساس پوست پیر، خشک و حساس را بهبود می بخشد.
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): B5 یک گزینه عالی برای حفظ رطوبت و لطافت پوست است. اسید پانتوتنیک همچنین پوست را متعادل می کند و قرمزی و التهاب را آرام می کند.
  • ویتامین B6 (پیریدوکسین): این ویتامین B به کاهش اثرات عدم تعادل هورمونی که می تواند منجر به بروز آکنه شود، کمک می کند. از B6 برای درمان آکنه، التهاب و قرمزی هورمونی استفاده کنید.
  • ویتامین B7 (بیوتین): بیوتین ظاهری طبیعی به پوست می بخشد و آن را برای پوست های کدر و پیر مناسب می کند.
  • ویتامین B9 (اسید فولیک یا فولات): B9 به پوست احساس تمیزی می‌دهد. اگر دچار آکنه یا احتقان منافذ پوست می شوید، آن را امتحان کنید.
  • ویتامین B12 (کوبالامین): B12 درخشندگی پوست کدر و خشک را افزایش می دهد. این ویتامین همچنین به از بین بردن لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست کمک می کند.

تمام این ویتامین ها، به ویژه ویتامین B5 که در آبرسانی و هیدراته کردن پوست نقش موثری ایفا می کند، می توانند در چاق شدن صورت شما تاثیر قابل توجهی بگذارند.

آیا برای چاق شدن صورت روش‌های‌ پزشکی وجود دارد؟

کسانی که نتوانند با کمک روش‌های طبیعی صورتشان را چاق کنند، ممکن است روش های پزشکی برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنند. یکی از این روش ها تزریق چربی است که حتما باید توسط پزشک متخصص انجام شود. روش های دیگری نیز برای چاق شدن صورت وجود دارد که هرکدام از آن ها مزایا و معایب خود را دارند. بنابراین، بهتر است که برای انتخاب بهترین روش به یک پزشک معتمد و حرفه ای مراجعه کنید. پزشک با توجه به فرم صورتتان، روشی مناسب را برای شما پیشنهاد می‌دهد که با کمترین عارضه بتوانید صورتی چاق داشته باشید.

سخن نهایی

به یاد داشته باشید که گاهی چاقی صورت منجر به افزایش وزن زیادی می‌شود. در این صورت مشکل لاغری صورت حل شده، اما مشکل اضافه وزن به وجود می‌آید. پس برای چاق شدن صورتتان حتما با یک پزشک و یا مشاور در ارتباط باشید تا به کمک او این کار را انجام دهید. همچنین، سعی کنید مواد غذایی نامبرده را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.

نرگس شریفی

شما کدام روش را برای چاق تر شدن صورت خود امتحان می کنید؟ نظر و سوالات خود را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 4.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
پریسا پرستویی

پریسا پرستویی

آمنه

با ویتامین ها صورتم چاق میکنم

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: