هایفوتراپی صورت چیست

هایفوتراپی صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

ارسال به دیگران:

ما بسیار خوش شانس هستیم که در عصری زندگی می‌کنیم که ابزار و روش‌های حرفه‌ای و متنوعی برای جوانسازی پوست وجود دارد مانند میکرودرم ابریژن، اتوی صورت، مزونیدلینگ، آر اف و … . یکی از این درمان‌های کاربردی و پرطرفدار هایفوتراپی صورت است. هایفو جدیدترین فناوری غیرجراحی برای لیفتینگ و جوانسازی پوست صورت است که تنها پس از یک جلسه می‌توانید نتایج چشمگیری را در چهره خود مشاهده کنید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

برای خانم ها یا آقایانی که از روش های لیفت صورت در منزل نتیجه نگرفته‌اند و به دنبال روشی سریع و کم تهاجمی برای زیباتر شدن هستند، HIFU بهترین گزینه است. اگر درباره این دستگاه اطلاعاتی ندارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما به شما می گوییم که هایفوتراپی صورت چیست، چه مزایا و معایبی دارد و چه کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنند.

هایفوتراپی صورت چیست؟

قبل از هر چیز اجازه دهید معنای این کلمه را با هم بررسی کنیم. HIFU مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound به معنای امواج فراصوت متمرکز با شدت بالاست. از این مواج فراصوت به دلیل انرژی بالایی که دارند برای گرم کردن و تخریب سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. اما علاوه بر کاربردهای پزشکی، در درمان های زیبایی و جلوگیری از پیری پوست نیز نقش موثری ایفا می‌کنند که در ادامه به این بعد از کاربرد هایفوتراپی می‌پردازیم.

هایفوتراپی صورت روش درمان زیبایی غیرجراحی و غیرتهاجمی است که برای سفت کردن و لیفت پوست صورت و گردن کاربرد دارد. این دستگاه به طور ویژه لایه‌های عمیق پوست را هدف قرار می‌دهد و با افزایش کلاژن باعث از بین رفتن افتادگی و چین و چروک های پوست می‌شود.

هایفوتراپی چیست

در این روش با استفاده از امواج فراصوت، بافت نرم زیر پوست تا حدی گرم می‌شود که منقبض شده و بدن کلاژن جدید تولید کند. برای دستیابی به اثر لیفتینگ و سفت کنندگی قابل توجه، مقدار مناسبی از گرما به بافت عمیق پوست منتقل می‌شود و بدون هیچگونه خطر و اثر مخربی خطوط ریز و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد، غبغب و شل شدگی پوست گردن را بهبود می‌بخشد و حالت صورت در قسمت فک و چانه را کانتور می‌کند. علاوه بر این، هایفو برای درمان افتادگی ابرو نیز کاربرد دارد و شما می‌توانید بدون نیاز به جراحی و نقاهت بعد از آن، چشم و ابروهای زیباتر و جوان‌تری داشته باشید.

مزایای هایفوتراپی صورت

همانطور که می‌دانید این روزها روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست متنوعی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و تشخیص پزشک متخصص مناسب ترین روش را برای خود انتخاب کنید. اما برای اینکه انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید، باید ابتدا درباره درمان مورد نظرتان تحقیق کنید و آن را با روش‌های دیگر مقایسه کنید. از این رو در ادامه به بررسی مزایای هایفوتراپی صورت می‌پردازیم:

۱. غیرتهاجمی و بدون نیاز به ریکاوری

این روش به معنای واقعی غیرتهاجمی است. به این معنا که جای هیچگونه برش، زخم، یا سوزن روی پوست شما نمی‌ماند و به همین دلیل به دوره نقاهت بعد از درمان نیاز نخواهید داشت و می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.

هایفوتراپی دور چشم

۲. تاثیرگذاری فوری

شما بلافاصله پس از درمان نتیجه را روی صورت خود مشاهده می کنید، اما برای ساخت کلاژن و رسیدن به حداکثر نتایج حدود ۳ ماه زمان لازم است و این کلاژن سازی تا ۶ ماه ادامه دارد.

۳. قیمت مناسب

قیمت هایفوتراپی صورت نسبت به روش‌های جراحی لیفت صورت و رفع غبغب پایین تر است و شما می‌توانید با کمترین هزینه بیشترین اثر را دریافت کنید.

۴. درمان چین و چروک

چین و چروک که یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در دهه های ۴۰ و ۵۰ زندگی است. هایفوتراپی دور چشم، بین ابروها و سایر مناطق صورت این چروک‌ها و خطوط ریز را از بین برده و به مدت طولانی چهره شما را جوان تر می‌کند.

۵. رفع منافذ و لک صورت

این درمان معجزه آسا علاوه بر سفت و محکم کردن پوست، نقش چشمگیری در کوچک کردن منافذ بزرگ پوست، کاهش لک، جوش و سیاهی دور چشم دارد.

از دیگر مزایای هایفوتراپی صورت می‌توان به اثر ماندگار درمان، بازگرداندن بافت و حجم از دست رفته پوست، درخشندگی و شفافیت پوست، اصلاح خط لبخند، بهبود حالت چانه، و لیفت گونه و ابروها اشاره کرد.

عوارض هایفوتراپی صورت

عوارض هایفوتراپی صورت

اگرچه این روش موثر است، اما ممکن است برخی عوارض را نیز در طول درمان تجربه کنید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • پس از درمان، بسته به نوع پوست، ممکن است قرمزی و تورم خفیفی را تجربه کنید. البته جای نگرانی نیست زیرا این علائم بعد از چند ساعت از بین می‌روند.
  • ممکن است با یک جلسه درمان به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا نکنید و لازم باشد چند جلسه دیگر نیز به درمان ادامه دهید.
  • درست است که تغییراتی را بلافاصله پس از درمان مشاهده خواهید کرد، اما برای تاثیرگذاری کامل ممکن است نیاز باشد ۲ تا ۳ ماه صبر کنید.

مناطق قابل درمان با هایفوتراپی

از HIFU می‌توان برای درمان قسمت های مختلفی استفاده کرد:

  • پیشانی
  • خطوط اخم
  • ابرو
  • گونه
  • اطراف چشم
  • غبغب
  • دکلته

آیا هایفوتراپی خطرناک است؟

هایفو یک روش درمانی ایمن در نظر گرفته می‌شود که حتما باید توسط پزشکان متخصص انجام شود. خطرات قابل توجهی تا کنون برای آن گزارش نشده است اما ممکن است با موارد نادر و حفیفی مانند تورم، قرمزی، و گزگز پوست مواجه شوید که ظرف ۲۴ ساعت برطرف می شوند.

هایفوتراپی قیمت

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

طبق گزارشاتی که از مراجعه کنندگان دریافت شده است، شما حین درمان هیچگونه دردی را احساس نخواهید کرد. اما ممکن است انرژی گرمایی که به عمق پوست شما برخورد می‌کند را به صورت سوزن سوزن شدن و گزگز حس کنید. شدت این حس در افراد مختلف متفاوت است، اما به طور کلی می‌توان گفت که به سادگی قابل تحمل است.

آمادگی قبل از درمان

قبل از شروع درمان باید یک سری موارد را رعایت کنید تا درمان شما به درستی و بدون کوچک ترین عوارضی انجام شود. این موارد عبارتند از:

  • پیشگری از آفتاب سوختگی. اگر پوست شما آفتاب سوخته باشد نمی‌توانید تحت درمان هایفو قرار بگیرید و باید منتظر بمانید تا پوستتان بهبود یابد.
  • اجتناب از مواد شیمیایی تحریک کننده، زیرا می‌تواند درمان را مختل کند.
  • پرهیز از مصرف آنتی بیوتیک. باید مطمئن شوید که دو هفته قبل از درمان آنتی بیوتیک مصرف نکرده اید، زیرا آنتی بیوتیک حساسیت پوست به نور را بالا می‌برد.
  • همچنین اگر تب یا تبخال دارید، نمی‎‌توانید درمان را شروع کنید. حتما باید صبر کنید تا به طور کامل بهبود پیدا کنید.

روز درمان

در روز درمان باید صورت شما کاملا تمیز و بدون هیچگونه کرم و مواد آرایشی باشد. هایفوتراپی درد ندارد، بنابراین در اکثر موارد لازم نیست از کرم های بی حس کننده استفاده کنید. درمان شما به طور معمول ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن می‌توانید به خانه بروید.

عکس قبل و بعد هایفوتراپی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت

شما می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به فعالیت های روزانه خود برگردید. اما لازم است موارد زیر را رعایت کنید تا از عوارض جانبی احتمالی جلوگیری کرده و به بهترین نتایج درمان دست پیدا کنید.

  • از قرارگیری در معرض آفتاب و سرما و گرمای شدید خودداری کنید. زمانی که بیرون از منزل هستید در طول روز حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی و ایجاد کک و مک روی پوستتان نشوید.
  • از مرطوب کننده ها استفاده کنید.
  • به اندازه کافی آب مصرف کنید تا همیشه پوست شما هیدراته بماند
  • از مصرف کافئین و الکل به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان اجتناب کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از محصولات مراقبتی که باعث تحریک پوست شما می‌شوند خودداری کنید.
  • پوستتان را نخارانید.
  • با آب خیلی داغ یا خیلی سرد پوستتان را نشویید.
  • به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از هایفوتراپی ورزش سنگین انجام ندهید.

به چند جلسه درمان نیاز است؟

معمولا بسیاری از مراجعه کننده ها با یک جلسه به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. اما اگر میزان افتادگی و چین و چروک پوست زیاد باشد، ممکن است بعد از گذشت ۹ تا ۱۲ ماه به یک جلسه دیگر نیز برای تکمیل درمان نیاز باشد. به طور کلی ماندگاری اثرات این روش درمانی ۲ تا ۳ است، اما از آنجایی که پوست به طور طبیعی روند پیری را طی می‌کند، ممکن است سالیانه به یک یا دو جلسه درمانی برای پیشگیری از افتادگی نیاز داشته باشید. همچنین، می‌توانید می توانید با استفاده از حرکات یوگای صورت اثرات درمان را سالیان سال روی صورت خود تثبیت کنید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 11 میانگین: 4.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
فیاضی

بسیار مطالب جالب و واقعی بود
من دارم عملاامتحان می کنم
فقط تصاویر مناطق برای هایفو را بیشتر ارائه دهید
با تشکر

رویا کریمی

دوست گرامی، سپاس از همراهی شما، حتما عکس های بیشتر اضافه خواهیم کرد.🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: