مزونیدلینگ چیست

مزونیدلینگ صورت چیست؟

ارسال به دیگران:

ممکن است که تا به حال نام مزونیدلینگ را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. یکی از روش‌های افزایش زیبایی و یا درمان مشکلات پوست و مو، مزونیدلینگ می‌باشد. این روش که در کنار روش‌های دیگری مانند پلکسر و کربوکسی‌ تراپی برای رفع ایرادات پوستی و جوانسازی استفاده می‌شود.
در واقع این روش با تولید کلاژن و الاستین، از طریق دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ، مشکلات پوست و مو را رفع می‌کند. علاوه بر این، باعث می‌شود تا پوست شاداب‌تر، زیباتر و جوان‌تر شود.

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به طور مفصل شما را با آن آشنا کنیم. 

آموزش میکرونیدلینگ
آموزش میکرونیدلینگ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مزونیدلینگ چیست؟

ارفراد در بسیاری از موارد تلاش می‌کنند تا ایرادات پوستی خود را به کمک انواع ماسک صورت خانگی یا ماسک لایه‌بردار برطرف کنند. اما در مواقعی که این ایرادات قدیمی یا عمیق باشند، احتیاج به تکنیکی عمیق‌تر دارند.

مزونیدلینگ (mesoneedling) ترکیبی از دو روش میکرونیدلینگ و مزوتراپی است. با استفاده از این روش می‌توان از طریق آن مشکلات پوستی، چین و چروک و غیره را درمان کرد. همچنین، می‌توان از طریق آن ریزش مو و سایر مشکلات مربوطه را نیز طی جلسات متعدد درمان کرد.

در این روش از هیچ سرنگی استفاده نمی‌شود و افراد متخصص برای انجام آن، داروهای مخصوص و سازگار با پوست را با کمک سوزن‌های بسیار نازک و ریز، وارد پوست و مو می‌کنند.

در واقع این داروها، با سرعت دادن به روند تولید کلاژن پوست، تحریک فولیکول مو و سلول‌های تولید کننده الاستین، مشکلات را رفع می‌کنند. مزونیدلینگ فقط برای یک ناحیه نیست و می‌توان طبق نیاز هر فرد آن را در نواحی مختلف مورد استفاده قرار داد. 

مزونیدلینگ اطراف چشم

فواید و مزایا مزونیدلینگ 

این روش همانند سایر روش‌ها، دارای فواید و مزایایی است که در ادامه می‌گوییم مزونیدلینگ چه فوایدی دارد.

جوانسازی پوست

یکی از مزایای این روش در جوانسازی پوست است. در حقیقت این تکنیک با تزریق مواد مغذی برای پوست مانند انواع ویتامین‌ها و کلاژن باعث تحریک سلول‌های پوست می‌شود. در نتیجه، افزایش خون رسانی پوست رخ می‌دهد. سلول‌های پوست شما رشد کرده و اقدام به رفع چین و چروک صورتتان می‌کند. در نهایت بعد از چند جلسه مزونیدلینگ می‌توانید آثار جوانسازی آن را مشاهده نمایید.

همچنین علاوه بر جوانسازی می‌توانید پوستی بانشاط و دارای خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری داشته باشید.

از بین بردن جای جوش و اسکار

این روزها بهره‌گیری از مزونیدلینگ برای درمان لک صورت، اسکار و ترمیم زخم‌های قدیمی، جای بخیه، جای جوش و … بسیار رواج یافته است. نتایج به دست آمده از این تکنیک بسیار راضی‌کننده برای افرادی است که دارای پوست‌هایی با فرورفتگی‌ها و یا برجستگی‌ها هستند.

رفع پف پلک

استفاده از مزونیدلینگ پلک برای از بین بردن پف بسیار تاثیرگذار است. به طوری‌که با گذراندن چند جلسه از این تکنیک می‌توانید پف چشم خود را از بین ببرید.

از بین بردن ترک پوستی

ممکن است پوست شما در طول زمان به دلیل چاقی یا لاغری دچار ترک‌های پوستی شود. این اتفاق به دلایل مختلفی از جمله بارداری رخ می‌دهد. در این شرایط می‌توانید از این تکنیک برای از بین بردن ترک پوستی استفاده کنید.

رفع ریزش مو

مزونیدلینگ مو یکی از موثرترین درمان‌ها در رفع ریزش مو است. در نتیجه انجام این تکنیک، فولیکول‌های مو تحریک شده و اقدام به رشد مو می‌کنند.

از بین بردن سیاهی دور چشم

مزونیدلینگ دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم استفاده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک آثار سیاهی دور چشم خود را از بین ببرید.

فواید مزونیدلینگ

معایب و عوارض مزونیدلینگ 

مزونیدلینگ همانند سایر روش‌های درمانی، علاوه بر فواید و مزایا، معایبی نیز دارد. در ادامه برای شما می‌گوییم که مزونیدلینگ چه عوارضی دارد.

  • کبود شدن
  • خونریزی
  • عفونت( در صورت عدم رعایت بهداشت)
  • ورقه شدن پوست
  • التهاب و سرخی پوست

لازم به ذکر است تا بدانید که ممکن است یک فرد تمامی این عوارض را تجربه کند، اما فرد دیگری فقط یک عوارض را تجربه کند. پوست پس از گذشت ۷ الی ۱۰ روز بهبود می‌یابد.
اما در صورت تشدید این عوارض و طولانی شدن روند بهبود، حتما باید به پزشک مراجعه کرد. 

مراحل مزونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام مزونیدلینگ، از سیستم سوزنی دیجیتال که حاوی تعداد زیادی سوزن نازک و ریز است، استفاده می‌شود. پیش از شروع، افراد متخصص ناحیه مورد نظر را با کمک پمادها و یا داروهای مخصوص، بی حس می‌کنند.

سپس، داروهای مخصوص را درون سیستم سوزنی دیجیتال ریخته و از طریق سوزن‌ها، وارد پوست می‌کنند. افراد متخصص با توجه به عوامل مختلفی همچون: سن بیمار، نوع پوست، محل درمان و سایر موارد، عمق نفوذ سوزن، مدت زمان درمان و میزان داروها را تنظیم می‌کنند.

پس از تزریق سوزن‌ها به پوست، آن‌ها به ناحیه اپیدرم( ناحیه میانی درم) وارد شده و کلاژن‌های پوست را تحریک می‌کنند. 

مزونیدلینگ ابرو

طول درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام مزونیدلینگ چقدر است؟

طول درمان و تعداد جلسات هر شخص نسبت به شخص دیگری کاملا متفاوت می‌باشد. در واقع طول درمان و تعداد دفعات مراجعه، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • شدت آسیب
  • نوع آسیب
  • ناحیه آسیب دیده
  • سن بیمار
  • نوع پوست

افراد متخصص پس از بررسی موارد ذکر شده، طول درمان و تعداد جلسات مورد نیاز هر شخص را بیان خواهند کرد. اغلب، مزونیدلینگ چند جلسه خواهد بود و افراد بین ۶ الی ۸ جلسه درمان برای رفع مشکلات خود نیاز خواهند داشت. این جلسات با فاصله یک الی یک ماه و نیم، انجام خواهند شد. اما ممکن است که بنا به عوامل ذکر شده، فاصله یا تعداد جلسات مزونیدلینگ، کمتر و یا بیشتر باشند. 

چه افرادی نباید مزونیدلینگ را انجام دهند؟

برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی، هرگز نباید از این روش استفاده کنند و یا پس از بهبود، از آن استفاده کنند که برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • افرادی که دارای عفونت و یا حساسیت هستند، نباید از این روش استفاده کنند.
  • افرادی که در گذشته مزوتراپی انجام داده‌اند و به مواد آن حساسیت داشته‌اند، نباید از این روش استفاده کنند. 
  • افرادی که بیماری‌های پوستی دارند، نباید از این روش استفاده کنند. 
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، نباید از این روش استفاده کنند. 
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون همچون: آسپرین و وارفارین را مصرف می‌کنند، نباید از این روش استفاده کنند. 
عکس قبل و بعد مزونیدلینگ

قیمت مزونیدلینگ صورت

هزینه و قیمت مزونیدلینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • هدف درمان
  • محل درمان
  • نوع مواد
  • مقدار مواد
  • نوع آسیب
  • سن
  • نوع پوست
  • شهر محل زندگی
  • محل کلینیک
  • دستمزد پزشک

موارد ذکر شده، همگی بر افزایش و یا کاهش هزینه mesoneedling تاثیر می‌گذارند. بنابراین، نمی‌توان هزینه ثابتی را برای این روش در نظر گرفت. 

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مزونیدلینگ بهتره یا میکرونیدلینگ؟

مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ هر دو روش‌هایی هستند که با کمک آن پوست درمان شده و جوان می‌شود. اغلب افراد، فکر می‌کنند که این دو روش همانند هم هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

اما باید بگوییم که با وجود شباهت‌های بسیار، تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ نیز در موارد زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • در میکرونیدلینگ برای تحریک و افزایش تولید کلاژن پوست، هیچ ماده اضافه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما در مزونیدلینگ، از مواد مغذی و مخصوصی برای تحریک و افزایش کلاژن، استفاده می‌شود. 
  • مواد مورد استفاده میکرونیدلینگ باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند؛ اما، مواد مورد استفاده مزونیدلینگ باعث ایجاد حساسیت می‌شوند. 
  • طول درمان و دوره نقاهت میکرونیدلینگ، نسبت به کمتر مزونیدلینگ است. 

شایعات رایج و نادرست درباره با مزونیدلینگ

در رابطه با این روش درمانی، شایعات زیادی وجود دارد که نادرست می‌باشند. دو مورد از رایج‌ترین آن‌ها، شامل موارد زیر می‌باشند: 

به اعصاب آسیب زیادی می‌زند

سوزن‌های مورد استفاده در این روش توسط پزشک تنظیم می‌شوند و فقط به لایه‌های سطحی پوست نفوذ می‌کنند. بنابراین، این سوزن‌ها به اعصاب نمی‌رسند و هیچ آسیب و صدمه‌ای به آن وارد نخواهد شد. 

مزونیدلینگ جای جوش

درد بسیار زیادی دارد

استفاده از سوزن در این روش باعث می‌شود تا اغلب افراد فکر کنند که مزونیدلینگ درد بسیار زیادی دارد. این تفکر نادرست است؛ زیرا، پزشک پیش از شروع کار، محل مورد نظر را با کمک مواد مختلفی بی حس می‌کند.

پس از اتمام کار نیز هنگامی که اثرات بی حسی از بین بروند، در آن ناحیه درد بسیار کمی وجود دارد.

نکات مهمی که باید قبل از مزونیدلینگ رعایت شود

قبل از مزونیدلینگ، شما باید برخی نکات مهم را رعایت کنید که تعدادی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:  

  • باید حداقل 14 روز از تزریق ژل، بوتاکس و یا هر گونه تزریقات زیبایی شما گذشته باشد تا بتوانید این روش را انجام دهید. 
  • باید 7 روز پیش از انجام مزونیدلینگ، مصرف داروهایی که خون را رقیق می‌کنند را متوقف کنید. 
  • یک روز پیش از انجام این روش، باید به حمام بروید و به خوبی پوست سر و بدن را شست و شو دهید. 
  • در صورت وجود بیماری خاص و حساسیت، حتما باید با پزشک خود صحبت کرده و او را در جریان بیماری خود بگذارید. 
  • روزی که قرار است مزونیدلینگ انجام شود، پوستتان باید از هر گونه آلودگی و یا سایر موارد، پاک شده باشد. 

مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ

اگر شما نیز مزونیدلینگ را انجام داده اید، بهتر است که برای افزایش ماندگاری، کاهش آسیب‌ها و غیره، نکاتی را رعایت کنید. در واقع علاوه بر مراقبت‌های قبل از مزونیدلینگ، شما باید پس از انجام این روش نیز برخی از نکات مهم را رعایت کنید. در ادامه تعدادی از مراقبت‌های بعد از مزونیدلینگ شامل موارد زیر می‌باشند:

عکس دستگاه مزونیدلینگ

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

بعد از مزونیدلینگ، پوست حساس‌تر از قبل می‌شود و بهتر است که شما تا مدتی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. پس از گذشت 24 ساعت، می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنید.

از انجام ورزش‌های سنگین و یا فعالیت‌های زیاد، به شدت خودداری کنید

زمانی که پوست سعی دارد تا با کمک روش‌های مختلفی همچون مزونیدلینگ درمان و ترمیم شود، دما و حرارت زیادی دارد. حال اگر شما فعالیت‌های زیاد و یا ورزش‌های سنگینی انجام دهید، دمای پوست شما بیشتر می‌شود. این افزایش دما، منجر به ایجاد فضایی مناسب برای رشد باکتری‌ها، افزایش حساسیت و یا قرمزی پوست می‌گردد. 

از لوازم آرایشی تا مدتی پس از درمان استفاده نکنید

شما عزیزان پس از انجام این روش، 24 تا 48 نباید از لوازم آرایشی استفاده کنید. زیرا ممکن است که این لوازم، حاوی باکتری باشند و باعث افزایش التهاب پوست شما شوند. 

 محصولاتی که حاوی مواد فعال هستند را استفاده نکنید

همان طور که بیان شد پس از انجام جلسات مزونیدلینگ، پوست بسیار حساس می‌شود و نباید از محصولات آرایشی و یا محصولاتی که دارای مواد فعال هستند، استفاده کنید. برخی از این مواد فعال، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • اسید آلفا هیدروکسی
  • ویتامین C
  • رتینول

به یاد داشته باشید که این محصولات را تا 5 روز پس از انجام مزونیدلینگ نمی‎‌توانید مصرف کنید، اما پس از گذشت 5 روز، مصرف آن‌ها منعی ندارد. 

مزونیدلینگ دور چشم

داروهایی که ضد التهاب هستند را مصرف نکنید

همان طور که در قسمت مراقبت‌های پیش از مزونیدلینگ بیان شد، شما عزیزان نباید قبل از مزونیدلینگ و پس از آن داروهای ضد التهاب را مصرف کنید. زیرا، این داروها با ضد التهاب‌های طبیعی بدن، واکنش و ممانعت نشان می‌دهند. بنابراین، شما عزیزان بهتر است داروهایی همچون بروفن‌ها را در این مدت مصرف نکنید. 

مقدار زیادی آب بنوشید

برای تسریع روند بهبود، پوست باید هیدارته نگه داشته شود. مصرف آب به هیدراته نگه داشتن پوست کمک زیادی می‌کند؛ بنابراین، بهتر است که مقدار زیادی آب بنوشید. 

ماسک‌های خنک کننده و یا کمپرس سرد را استفاده نمایید

همان طور که بیان شد پوست پس از انجام این روش قرمز می‌شود. بنابراین، برای کاهش التهاب و یا قرمزی پوستتان می‌توانید از ماسک‌های خنک کننده و یا کمپرس سرد استفاده کنید. در واقع این ماسک‌ها، منجر به هیدراته نگه‌ داشتن پوست می‌شوند. 

از پاک کننده‌های ملایم و مخصوص استفاده کنید

شما عزیزان باید پوست خود را مرطوب نگه دارید و نگذارید که پوستتان خشک شود. برای این کار، بهتر است تا از موادی مخصوص و یا خیلی ملایم استفاده نمایید. 

عکس قبل و بعد مزونیدلینگ صورت و اسکار

سخن نهایی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با این روش درمانی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که حتما نکات مراقبتی ذکر شده را رعایت کنید تا دچار مشکلی نشوید. همچنین برای انجام مزونیدلینگ حتما به پزشک مراجعه کرده و آن را توسط افراد متخصص انجام دهید. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا به کمکی نیاز دارید، کامنت بگذارید تا همکاران ما در اسرع وقت به شما عزیزان کمک کنند. 

نگین انصاری

تا به حال تجربه استفاده از مزونیدلینگ را داشتید؟ از این تکنیک برای کدام بخش از صورتتان استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: aimeegarnermua

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
اسما

سلام ببخشیدبرای جای بخیه میشه همزمان باهم پلکسرومزوتراپی انجام داد،؟!

رویا کریمی

اسما عزیز، در این مورد بهتره با پزشک مشورت کنید.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: