کربوکسی تراپی صورت

کربوکسی تراپی چیست و چه مزایا و کاربردهایی برای پوست دارد؟

ارسال به دیگران:

پوست خارجی ترین عضو بدن است و همواره در معرض عوامل مضر و آلودگی های محیطی قرار دارد. از طرفی موارد دیگری مانند تغذیه، استفاده از دخانیات، خواب ناکافی و … می‌توانند تاثیرات نامطلوبی بر زیبایی و سلامتی پوست ما بگذارند. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای پوست ایجاد شود می توان به چین و چروک،‌ لکه های پوستی،‌ انواع آکنه و جوش های زیر پوستی، سیاهی دور چشم و … اشاره کرد که روش های مختلفی نیز برای درمان آن‌ها وجود دارد. مانند انواع ماسک صورت خانگی، روش های درمان کلینیکی و دارو درمانی. کربوکسی تراپی یکی از روش های درمانی کلینیکی پوست است که می تواند تاثیر بسیار مثبتی در درمان انواع مشکلات پوستی داشته باشد. ما در این مقاله به سوالاتی از قبیل کربوکسی تراپی چیست؟ چه مزایایی دارد؟ چگونه انجام می شود؟ و سوالاتی از این دست پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش میکرونیدلینگ
آموزش میکرونیدلینگ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یکی از روش های درمانی غیرتهاجمی است که برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای اولین بار در فرانسه ابداع شد و با گذشت زمان مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفت. در این روش درمانی از گاز دی اکسید کربن جهت رفع بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. در این روش، گاز دی اکسید کربنبه صورت مستقیم با استفاده از دستگاه های خاص به بافت زیر پوست تزریق می‌شود که به شادابی، جوانسازی، از بین بردن لک صورت و رفع مشکلات پوستی کمک می کند.

کربوکسی تراپی زیر چشم

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی مزایای بسیاری در درمان مشکلات پوستی، کاهش چربی، و ترمیم و تقویت مو دارد. از مزایای مهم این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. درمان سلولیت

تزریق دی اکسید کربن به بافت زیر پوست باعث اتساع رگ ها و در نتیجه افزایش گردش خون و بالا رفتن دما در ناحیه تزریق می‌شود. با بالا رفتن دما، چربی ها تجزیه شده و سلولیت ها به طرز چشمگیری کاهش می‌یابند. از این روش می‌توان در درمان سلولیت های شکم، باسن و ران استفاده کرد.

۲. صاف شدن پوست

کربوکسی تراپی با تحریک کلاژن سازی پوست، باعث افزایش ضخامت، انعطاف پذیری، کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی، و در نتیجه صاف شدن پوست می‌شود.

۳. کلاژن سازی

از دیگر مزیت های این روش درمانی فوق العاده، می توان به تحریک عملیات کلاژن سازی پوست اشاره کرد. در این روش عملیات کلاژن سازی پوست با کیفیت بهتر و همچنین سرعت بالاتر انجام می شود.

۴. از بین بردن چربی ها

تزریق گاز co2 به بافت چربی باعث افزایش دما و تحریک عمل واکنش لیپولیز می‌شود. لیپولیز واکنشی است که در آن باف چربی تجزیه شده و از بین می‌رود. در نتیجه این روش تاثیر بسیاری در کاهش چربی های شکم،‌ پهلو، باسن، و ران دارد.

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟

کربوکسی تراپی صورت چیست

۱. رفع سیاهی دور چشم

تزریق مقداری کربن دی اکسید به بافت پوست زیر چشم گردش خون در این قسمت را بهبود می بخشد و مویرگ های موجود در این ناحیه را ترمیم می کند. افزایش جریان خون باعث می‌شود مواد مغذی بیشتری به ناحیه برسد و سیاهی زیر چشم برطرف شود.

۲. رفع جای جوش

رفع جای جوش و درمان آن از دیگر موارد استفاده از روش کربوکسی تراپی می باشد. در این روش با تزریق کربن دی اکسید در محل مورد نظر می توان جای جوش را درمان کرد.

۳. رفع چربی های شکم و پهلو

از دیگر موارد استفاده از این روش می توان به رفع چربی های موجود در پهلو و شکم اشاره کرد. اما توجه داشته باشید که این روش دائمی نیست و برای جلوگیری از بازگشت چربی، باید سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید.

۴. از بین بردن ترک های پوستی

از بین بردن ترک های پوستی ایجاد شده در قسمت های مختلف بدن مانند ران، شکم، پهلو و … از دیگر کاربردهای ین روش درمانی است. کربوکسی تراپی با تحریک عملیات کلاژن سازی باعث ترمیم پوست شده و ترک های پوستی را درمان می‌کند.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۵. احیا و ترمیم مو

افزایش گردش خون در پوست سر باعث می‌شود مواد مغذی بیشتری به این ناحیه برسد و همچنین مواد زائد به راحتی دفع شوند. این امر می‌تواند در تقویت ریشه مو و ترمیم و احیا بافت مو تاثیر بسزایی داشته باشد.

۶. کاهش غبغب

از دیگر موارد استفاده از روش کربوکسی تراپی می توان به کاهش اندازه غبغب اشاره کرد. این روش با افزایش کلاژن، باعث لیفت و سفت شدن پوست می‌شود که می تواند در از بین بردن غبغب نیز تاثیرگذار باشد.

کربوکسی تراپی شکم

کربوکسی تراپی چگونه انجام می شود؟

این روش درمانی با استفاده از دستگاه مخصوص و سوزن‌های بسیار نازک انجام می‌شود. مدت زمان لازم جهت انجام این روش حدود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید، بهتر است قبل از شروع درمان در مورد آن با پزشک معالج خود مشورت کنید. قبل از شروع درمان، محل مورد نظر با استفاده از ماده بی حس کننده بی‌حس می‌شود.

دستگاه کربوکسی تراپی دارای نوعی مخزن است که باید از گاز کربن دی اکسید پر شود. این گاز از طریق لوله‌های استریل شده به سوزن منتقل می‌شود. پزشک سوزن را به محل مورد نظر وارد می‌کند تا گاز دی اکسید کربن موجود در مخزن به بافت زیر پوست وارد شود. بعد از انجام این کار، ممکن است محل مورد نظر مقداری کبود شود. لازم به ذکر می باشد که هنگام تزریق گاز ممکن است مقداری فشار در این ناحیه احساس کنید که امری کاملا طبیعی است.

چه نکاتی را باید قبل از انجام کربوکسی تراپی رعایت کرد؟

همان طور که گفته شد، در صورت ابتلا به بیماری یا مصرف داروی خاص، بهتر است قبل از درمان در این مورد با پزشک معالج خود صحبت کنید. در صورتی که به مواد مختلف و همچنین دارو های خاصی آلرژی و حساسیت دارید بهتر است پزشک معالج را در جریان قرار دهید. سایر دستورالعمل هایی که باید قبل از انجام این روش درمانی مد نظر قرار دهید شامل موارد زیر است:

  • از مصرف نوشیدنی ها و همچنین خوراکی های حاوی الکل پرهیز کنید. زیرا مصرف الکل باعث رقیق شدن خون شده و امکان کبودی بعد از انجام درمان را افزایش می‌دهد.
  • از دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین و همچنین سایر داروهای تقویتی مانند قرص ففول، قرص ویتامین و … استفاده نکنید. زیرا این دارو ها باعث رقیق شدن خون می‌شوند در نتیجه احتمال کبودی پوست بعد از درمان را افزایش می‌دهند.
  • در صورت مصرف دارو های خاص بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در صورت تشخیص پزشک، می توان دو روز قبل از انجام این روش و همچنین دو روز بعد از آن، مصرف داروها را متوقف کرد.
کربوکسی تراپی مو

نکات مراقبتی برای بعد از کربوکسی تراپی

برای کاهش عوارض بعد از کربوکسی تراپی باید دستورالعمل های زیر را به خوبی اجرا کنید:

  • بعد از درمان از ماساژ دادن و همچنین لمس کردن ناحیه تحت درمان خودداری کنید. مگر در مواردی که پزشک به شما توصیه کرده باشد.
  • به مدت ۲۴ ساعت بعد از درمان از انجام ورزش های شدید اجتناب کنید.
  • به مدت ۷۲ ساعت بعد از درمان از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز کنید. در صورت ضرورت قرار گرفتن در معرض آفتاب، از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.
  • از مصرف نمک و الکل خودداری کنید.
  • در صورت وجود ورم در قسمت تزریق شده می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید. توجه کنید که برای طولانی مدت از کمپرس استفاده نکنید.

انجام کربوکسی تراپی برای چه افرادی ممنوع است؟

کربوکسی تراپی نیز مانند سایر روش های درمانی، ممکن است عوارضی داشته باشد. بنابراین استفاده از آن برای همه افراد توصیه نمی‌شود. افرادی که برای این روش درمانی مناسب نیستند عبارتند از:

  • خانم های باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری های کلیوی
  • افرادی که دارای زخم های فعال در ناحیه مورد نظر هستند
  • افراد مبتلا به انواع سرطان ها می باشند و کسانی که دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته اند
  • افرادی مبتلا به بیماری های مغزی مانند صرع
کربوکسی تراپی برای ترک پوستی

از چه سنی می توان کربوکسی تراپی را شروع کرد؟  

انجام روش درمانی کربوکسی تراپی برای تمام سنین بلامانع است. در حقیقت تمام جوانان می توانند این درمان را انجام دهند. لازم به ذکر است که افراد بالای ۵۵ سال با انجام این روش به نتیجه مطلوب نخواهند رسید. در نتیجه بهترین سن برای انجام این روش سن ۳۰ تا ۴۰ سال است.

برای تکمیل طول درمان، چند جلسه کربوکسی تراپی لازم است‌؟

تعداد جلسه های مورد نیاز برای درمان کامل به نوع بیماری، شدت عارضه، نوع پوست و … بستگی دارد. اما به طور کلی تعداد جلسات لازم تا رسیدن به نتیجه مطلوب، ۸ الی ۱۰ جلسه خواهد بود. هر جلسه طی ۱۵ دقیقه الی ۳۰ دقیقه و یک الی دو بار در هفته انجام خواهد شد. اگر شدت عارضه کم باشد مدت زمان لازم جهت رفع و درمان عارضه کمتر خواهد بود.

تفاوت مزوتراپی و کربوکسی تراپی چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت، تفاوت اصلی میان این دو روش روال کار می باشد. به عبارت دیگر در روش کربوکسی تراپی سوزن و گاز به سطوح زیرین پوست وارد می شود. اما در روش مزوتراپی تزریق در قسمت میانی پوست صورت می گیرد. همچنین،‌ ماده ای که در مزوتراپی به پوست تزریق می شود مایع است. در صورتی که در کربوکسی درمانی از گاز co2 استفاده می شود.

نرگس شریفی

آیا شما تا به حال کربوکسی تراپی انجام داده اید؟ خوشحال میشویم تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: aedit

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: