بهترین صابون برای جوش صورت

بهترین صابون برای جوش صورت چیست؟ معرفی ۱۵ صابون شگفت انگیز

ارسال به دیگران:

جوش‌ها یکی از معضل‌های مهم پوستی هستند و به دلیل‌های مختلفی در بدن و صورت به وجود می‌آیند. برای کاهش و کنترل جوش‌های پوستی راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد مانند، روش‌های خانگی برای از بین بردن جوش گرمی، ماسک زردچوبه و … در این بین بسیاری از شرکت‌‌های تولید کننده محصولات مراقبت پوستی، صابون‌هایی تولید می‌کنند که برای از بین بردن جوش‌های صورت بسیار مناسب هستند. در ادامه مطلب درباره بهترین صابون برای جوش صورت بیشتر می‌خوانید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

جوش صورت چیست؟

علت جوش زدن صورت چیست؟

جوش صورت یک بیماری پوستی است که معمولاً روی صورت، کمر و سینه‌ها به وجود می‌آید. آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که غدد تولید کننده چربی در کنار فولیکول‌های مو ماده روغنی زیادی به نام سبوم تولید می‌کنند. این سبوم اضافی باعث رشد باکتری می‌شود و فولیکول مو را ملتهب و چرکی می‌کند.

از دلایل دیگر به وجود آمدن جوش، تغییر در سطوح هورمون‌ها است و بین افرادی که در دوران بلوغ و بارداری هستند این عارضه‌ی پوستی شایع‌تر است. برای از بین بردن لکه‌های صورت و جوش‌های پوستی، پاکسازی پوست با دستگاه و اسید تراپی راه حل متفاوتی به شمار می‌روند. این روش‌ها علاوه بر اینکه جوش‌های سرسیاه و زیر پوستی را از بین می‌برد به جوانسازی و سلامت پوست هم کمک می‌کند.

انواع مختلف جوش صورت

علت جوش زدن صورت و بدن

جوش‌های صورت شش نوع اصلی دارند که عبارتند از:

۱- جوش‌های سرسیاه (Blackheads): این جوش‌ها به صورت برجستگی‌های کوچک سیاه رنگ روی پوست ظاهر می‌شوند. فشردن جوش سر سیاه باعث خالی شدن آن می‌شود.

۲- جوش‌های سر سفید (Whiteheads): از نظر ظاهری شبیه جوش‌های سر سیاه هستند اما فشار دادن آن‌ها باعث خالی شدنشان نمی‌شود.

۳- پاپول‌ها (Papules): برجستگی‌های قرمز رنگ کوچکی هستند که ممکن است حساس یا دردناک باشند.

۴- پوسچول‌ها (Pustules): از نظر ظاهری مشابه پاپول‌ها هستند. پوسچول‌ها نیز دارای یک مرکز سفید رنگ پر از چرک می‌باشند.

۵- ندول‌ها (Nodules): توده‌های بزرگ، سفت و دردناکی هستند که زیر سطح پوست ایجاد می‌شوند.

۶- کیست‌ها (Cysts): کیست‌ها توده‌های بزرگ و پر از چرک هستند که شبیه به کورک می‌باشند. این‌ها شدیدترین نوع ضایعه آکنه هستند و بیشترین خطر برای ایجاد زخم‌های دائمی را دارند.

چه نوع صابونی برای درمان آکنه مناسب است؟

بهترین صابون برای جوش صورت

محصولات متنوع با نسخه و بدون نسخه وجود دارند که برای کاهش آکنه و لکه‌هایی که به این خاطر به وجود می‌آید مناسب هستند. نتیجه یک مقاله معتبر در سال ۲۰۱۹ نشان داد که صابون‌ها معمولاً سطح PH بالایی دارند و باعث تحریک پوست می‌شوند. فردی ممکن است محصولات پاک کننده بدون صابون با PH حدود ۵.۵ را انتخاب کند اما مشابه PH پوست باشد و در فرآیند درمان آکنه تأثیری نگذارد.

متخصصان پوست در بعضی مواقع برای افرادی که روی پوستشان آکنه خفیفی دارند محصولات مراقبت پوستی ضد باکتریایی را توصیه می‌کنند. با این حال این محصولات برای برخی از پوست‌ها، مانند پوست‌های حساس آسیب زا هستند. برای استفاده از روش‌های جایگزین طلا تراپی است که یکی از جدیدترین تکنیک‌ها برای کاهش جوش‌های سر سیاه و لکه‌های پوستی می‌باشد.

چگونه بهترین صابون برای درمان جوش‌های صورت را انتخاب کنیم؟

صابون برای جوش صورت نوجوان

مواردی که به شما برای خرید بهترین صابون کمک می‌کنند و بهتر است هنگام خرید به آن‌ها دقت کنید عبارتند از:

ترکیبات تشکیل دهنده صابون

هنگام خرید برچسب محصول را بررسی کنید تا از مواد تشکیل دهنده آن‌ها برای درمان جوش صورت مطمئن شوید. موارد زیر از رایج‌‌ترین ترکیبات مورد استفاده در صابون‌های ضد جوش هستند.

۱- اسید سالیسیلیک

۲- رتینوئیدها

۳- بنزوئیل پراکسید

نوع پوست

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از پوست‌، مانند چرب، خشک، معمولی و … وجود دارد وترکیبات بعضی از صابون‌ها تنها مناسب یک نوع از پوست می‌باشند. بنابراین حتماً صابونی را تهیه کنید که مناسب پوستتان باشد.

آلرژی

ممکن است برخی از صابون‌های ضد جوش باعث تحریک پوست شوند، بنابراین اگر پوستتان حساس است محصولات مراقبت پوستی بدون عطر را استفاده کنید.

معرفی بهترین صابون‌ برای جوش صورت

۱- صابون DermaHarmony

بهترین صابون برای صورت چرب

ماده اصلی این صابون گوگرد رسوبی و اسید سالیسیک است. از صابون DermaHarmony می‌توانید برای کاهش جوش‌های صورت و یا به عنوان یک شامپوی جامد برای از بین بردن شوره‌های سرتان استفاده کنید. این صابون دارای یک حذف کننده بوی طبیعی، مشتق شده از سویا است که بوی گوگرد را کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید هر روز از این صابون استفاده کنید، البته سعی کنید که صابون بیشتر از ۹۰ ثانیه روی پوستتان در تماس نباشد. احتمال اینکه با استفاده از این صابون پوستتان دچار خشکی شود زیاد است، بنابراین بهتر است قبل استفاده از این محصول،‌ در قسمتی از بدن خود این صابون را تست کنید.

۲- صابون تمیز کننده Cetaphil

بهترین صابون ضد جوش برای جوش صورت

ماده اصلی تشکیل دهنده Cetaphil گلیسیرین است. دارای پاک کننده بدون صابون و حاوی سورفکتانت‌های طبیعی می‌باشد. این محصول بدون از بین بردن روغن‌های طبیعی و نرم کننده‌های آن، پوست صورت را تمیز می‌کند. به همین خاطر یک صابون ایده آل برای پوست‌های خشک و حساس محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول تنها پس از ۲۰ ثانیه باکتری‌ها و آلودگی‌های پوستی از بین می‌روند.

۳- صابون Beessential Tea

بهترین صابون گیاهی برای جوش صورت

مواد اصلی تشکیل دهنده صابون Beessential Tea روغن درخت چای، موم زنبور عسل، روغن نارگیل و … است. قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهد و برای افراد بزرگسال و کودکان مناسب است. این محصول آرایشی تست حیوانی ندارد و بدون پارابن،‌ پلی اتیلن گلیکول،‌ سدیم لوریل سولفات، گلوتل و الکل است.

۴- صابون ضد باکتری Joesoef

بهترین صابون برای جوش زیر پوستی

صابون ضد آکنه Joesoef با گوگرد طبیعی آتشفشانی فرموله شده است و دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده است. از این محصول می‌توانید به جای محصولات اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده کنید.

۵- صابون Neutrogena

بهترین صابون برای لک صورت

صابون شفاف کننده پوست Neutrogena دارای فرمول ضد حساسیت می‌باشد و حاوی مواد آسیب زننده به پوست و سفت کننده پوست نیست. این صابون چربی اضافی پوست را پاک می‌کند بدون اینکه اثری از بسته شدن منافذ پوست باقی بگذارد. ترکیبات اصلی این صابون استئارات چای، گلیسیرین و تری اتانولامین می‌باشد.

۶- صابون Vanicream Z-Bar

مؤثرترین صابون برای جوش صورت

صابون Vanicream Z-Bar برای از بین بردن خارش،‌ پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست تهیه شده و داری PH متعادلی است. ویژگی مهم این محصول غیر کومدون زا بودن آن است به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. همچنین فاقد رنگ‌های مصنوعی،‌ عطر، لانولین‌ها،‌ پارابن‌ها، فسفات‌ها، فرمالدئید، روغن‌ها و گلوتن است.

۷- صابون Clinique

صابون ضد جوش

این صابون یک محصول پاک کننده بدون گلوتن است و به باز کردن منافذ صورت و کاهش جوش‌ها کمک می‌‌کند. صابون Clinique را می‌توانید برای صورت و هر قسمت از بدن خود استفاده کنید. این محصول دارای تست آلرژیک است و بدون پارابن، فتالات، روغن یا عصاره عطر مصنوعی می‌باشد.

۸- صابون فولیکا

صابون فولیکا

فولیکا برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است و جوش صورت را کنترل می‌کند. PH این صابون برای پوست صورت تنظیم شده و تحریکات و التهابات پوستی ایجاد نمی‌کند. صابون فولیکا را می‌توانید هر روز روی صورتتان استفاده کنید. این محصول علاوه بر پوست صورت برای بدن هم مناسب است.

۹- صابون اوسرین نوباکتر

صابون اوسرین نوباکتر

صابون اوسرین نوباکتر برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه و برای افرادی که جوش‌های زیادی روی صورتشان دارد بسیار مناسب است. خاصیت آنتی باکتری دارد و چربی صورت را کنترل می‌کند. هنگام استفاده از این صابون مراقب اطراف چشمانتان باشید.

۱۰- صابون گلمر

صابون گلمر

صابون گلمر بدون چربی حیوانی می‌باشد و برای درمان جوش‌های صورت بسیار مناسب است. این صابون حاوی اسید سالیسیک و گوگرد است و بر پایه ترکیبات گیاهی ساخته می‌شود. با توجه به ترکیبات استفاده شده در این محصول برای اختلالات پوستی و افرادی که صورتشان مدام جوش می‌زند پیشنهاد مناسبی است.

۱۱- صابون گیاهی لدورا

صابون گیاهی لدورا

ترکیبات اصلی این صابون عصاره کاج و گیاه مریم گلی می‌باشد. صابون لدورا از ترکیبات گیاهی منحصر به فردی تشکیل شده و خواص آنتی باکتریال دارد. ضد التهاب و قرمزی پوست است و مشکلات پوستی متعدد مانند جوش صورت، خارش پوست و … را درمان می‌کند.

۱۳- صابون ان جی مدل هربال

صابون ان جی مدل هربال

این صابون را می‌توانید دو بار در روز استفاده کنید. برای نتیجه بهتر صابون را ۱ یا ۲ دقیقه به پوست صورتتان بمالید. صابون ان جی مدل هربال ضد جوش و ضد لک مؤثر است و پوست شما را لطیف و شاداب می‌کند. این صابون را می‌توان برای انواع پوست‌های چرب، حساس و … استفاده کرد.

۱۴- صابون والنسی

صابون والنسی

صابون ضد آکنه والنسی از عصاره خاویار تهیه می‌شود و دارای ویتامین E می‌باشد. اختلالات پوستی، لک‌ها و انواع مشکلات دیگر پوست را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و برای انواع پوست‌های چرب و حساس مناسب است.

۱۵- صابون علاج

صابون علاج

در ترکیبات اصلی این صابون عصاره گوگرد وجود دارد و به همین دلیل محصولی مناسب برای از بین بردن جوش‌های صورت است. آنتی باکتریال و ضد قارچ است و برای تمامی پوست‌ها مناسب می‌باشد. گوگرد موجود در صابون علاج درمانی مؤثر برای اگزمای پوستی است.

سخن پایانی

هنگام خرید صابون به نوشته‌های جعبه توجه کنید تا از محصول مناسب پوست صورتتان استفاده کنید. برای استفاده از صابون، بهتر است صابون را به آرامی به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه روی پوست خود بمالید، سپس صورت خود را بشویید و با حوله مناسب پوستتان را خشک کنید.

منبع: medicalnewstoday

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: