میکرونیدلینگ صورت

میکرونیدلینیگ چیست و چه عوارضی دارد؟

ارسال به دیگران:

جوان سازی پوست و داشتن پوست درخشان، یکی از مهم ترین آرزوهای همه ماست. بسیاری از افرادی که به پوستشان اهمیت می دهند، به عنوان روتین پوستی هر ماه از روش پاکسازی پوست صورت استفاده می کنند. اما گاهی پوست ما به درمان های عمیق تری نیاز دارد. میکرونیدلینگ یکی از این درمان هاست که تاثیرات شگفت انگیزی روی پوست دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی تکنیک میکرونیدلینگ، بهترین روش جوانسازی پوست بپردازیم. با ما همراه باشید.

میکرونیدلینگ چیست؟

تکنیک میکرونیدلینگ یکی از روش‌ های غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست است که از طریق کلاژن سازی به درمان مشکلات پوستی می‌ پردازد. میکرونیدلینگ یا کلاژن درمانی برای کاهش آثار ناشی از زخم‌ ها، آکنه و ترک ‌های پوستی انتخاب مناسبی به شمار می ‌رود. همچنین از این تکنیک جوان سازی، در جراحی‌ پلک و درمان سریع لک صورت هم استفاده می ‌شود. اگر تاکنون با راه حل ‌های دیگر از جمله پیلینگ قادر به برطرف کردن مشکلات پوستی خود نشده‌ اید، بهتر است این بار میکرونیدلینگ را امتحان کنید.

آموزش میکرونیدلینگ
آموزش میکرونیدلینگ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تکنیک میکرونیدلینگ آخرین مرحله پیش از جراحی ‌های زیبایی پوست در نظر گرفته می ‌شود. از آن‌ جا که میکرونیدلینگ نوعی تکنیک زیبایی به شمار می ‌رود، تحت پوشش‌ بیمه‌ قرار نمی ‌گیرد. همچنین لازم نیست نگران برگشتن به سر کار خود باشید. این تکنیک زیبایی دوره نقاهت طولانی ندارد. بنابراین اغلب افراد پس از انجام تکنیک میکرونیدلینگ می‌ توانند فورا به محل کار یا تحصیل خود بازگردند.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

تکنیک میکرونیدلینگ با تحریک پوست به شروع مجدد کلاژن سازی می ‌انجامد. در این روش ابتدا با ایجاد خراش‌ های سطحی، آسیب ‌های جزئی به بافت پوست وارد می ‌شود. در نتیجه پوست در پاسخ به این آسیب ‌های سطحی شروع به کلاژن سازی و ایجاد بافت کلاژنی جدید می ‌کند. احتمالا این بافت تشکیل شده جدید حتی هموارتر از بافت‌ های قبلی پوست است. به هر حال کلاژن‌ های بافت پوست با بالا رفتن سن یا آسیب ‌های پوستی، کاهش می ‌یابند. اما با تحریک و ترغیب پوست به ساختن بافت جدید، کلاژن‌های بیشتری ساخته می‌شوند. این کلاژن ها به شادابی و کشیدگی پوست کمک بسزایی می ‌کنند. 

میکرونیدلینگ خانگی

در طول این پروسه، پزشک متخصص توسط یک ابزار قلم مانند کوچک، سوراخ‌ های ریزی زیر پوست شما ایجاد می‌ کند. این سوراخ ‌های ریز به قدری کوچک هستند که حتی ممکن است بعد از اتمام پروسه متوجه آن ‌ها نشوید. این سوراخ ‌ها باید به صورت یکنواخت زیر همه قسمت‌ های پوست ایجاد شوند. به این ترتیب پوست جوان سازی شده جدید هم به صورت یکنواخت تشکیل می ‌شود. پیش از انجام پروسه، پزشک برای کاهش درد و سوزش در مناطق مورد نظر بی حسی موضعی ایجاد می‌ کند. این بی حسی موضعی باید تقریبا یک ساعت پیش از انجام پروسه ایجاد شود. اما میکرونیدلینگ به تنهایی فقط نیم ساعت از وقت شما را می‌ گیرد. پس از انجام پروسه هم بسته به نظر پزشک ممکن است از سرم ‌ها یا درمان ‌های تسکین دهنده دیگری استفاده کنید. بنابراین ممکن است دو سه ساعتی برای کل پروسه زمان نیاز داشته باشید.

میکرونیدلینگ برای چه نقاطی مناسب است؟

تکنیک میکرونیدلینگ اغلب در نواحی مختلف صورت برای از بین بردن آثار جوش، لکه های پیری، چین و چروک، منافذ باز، آثار زخم،‌ ترک ‌ها و همچنین ناهمواری های پوست انجام می ‌گیرد. البته این تکنیک گاهی اوقات علاوه بر صورت در نقاط دیگر بدن هم استفاده می‌ شود. ترکیب میکرونیدلینگ و فیلر برای از بین بردن ترک ‌های پوستی بدن و همچنین آثار ناشی از زخم ‌ها تاثیر بسزایی دارد. اما با این وجود این تکنیک در درجه اول برای درمان پوست صورت استفاده می ‌شود.

میکرونیدلینگ چه عوارضی دارد؟

تکنیک میکرونیدلینگ هم مانند سایر جراحی ‌های زیبایی بدون ریسک نیست. از جمله عوارض رایج این تکنیک که ممکن است بلافاصله پس از عمل ظاهر شود، ایجاد حساسیت و خارش ‌های پوستی است. به علاوه ممکن است تا چند روز شاهد قرمزی پوست خود باشید که طبیعی است. اما در صورت مشاهده عوارض زیر فورا با پزشک متخصص خود تماس بگیرید:

  • خونریزی
  • کبودی
  • عفونت
  • پوست اندازی
میکرونیدلینگ صورت چیست

همچنین اگر با هر یک از موارد زیر در ارتباط هستید، بهتر است از تکنیک میکرونیدلینگ استفاده نکنید:

  • بارداری
  • مشکلات پوستی از جمله اگزما و پسوریازیس
  • زخم‌ های باز و درمان نشده
  • سابقه استفاده از پرتو درمانی در ماه‌ های اخیر
  • سابقه زخم‌ های پوستی مکرر

میکرونیدلینگ چه مزایایی دارد؟

تکنیک میکرونیدلینگ بر خلاف جراحی پلاستیک روش غیر تهاجمی است. بنابراین دوران بهبودی و نقاهت بسیار کوتاه تری دارد. در اغلب افراد بلافاصله پس از انجام پروسه، بهبودی و زندگی عادی حاصل می ‌شود. اما در بقیه افراد هم اگر نیاز به دوران نقاهت داشته باشند، بسیار کوتاه است. ممکن است پس از عمل با سوزش و قرمزی در پوست خود مواجه شوید که طبیعی است. در واقع این عوارض ناشی از سوزن ‌های ریزی است که زیر پوست شما وارد شده‌ است. پس از انجام پروسه به راحتی می ‌توانید به محل کار یا تحصیل خود بازگردید. به علاوه پس از چند روز که قرمزی‌ های پوست محو شدند، می ‌توانید توسط تکنیک‌ های آرایشی آثار باقی مانده را بپوشانید. پس از میکرونیدلینگ، پوست به سرعت شروع به ساختن بافت ‌های تازه می‌ کند. بنابراین باید نتایج حاصله را در طی چند هفته بعد مشاهده کنید.

توصیه‌های قبل و بعد از انجام تکنیک میکرو نیدلینگ

پیش از اقدام به عمل میکرونیدلینگ بهتر است با پزشک متخصص خود مشاوره کنید. شاید لازم باشد پیش از عمل از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن و داروهای ضد آکنه بپرهیزید. همچنین ممکن است مجبور شوید پیش از انجام پروسه استفاده از رتینوئیدهای موضعی را هم متوقف کنید. به این ترتیب ریسک عوارض جانبی را تا حد امکان پایین می‌ آورید.

پس از پروسه میکرونیدلینگ پوستتان نسبت به پرتوهای خورشید حساس ‌تر خواهد شد. بنابراین استفاده از یک ضد آفتاب قوی و مناسب را فراموش نکنید. همچنین ممکن است برای حفظ نتایج درمان خود، به چندین جلسه درمان تکمیلی نیاز داشته باشید. پزشک شما بر اساس اهداف فردی، بهترین پیشنهاد را به شما خواهد داد.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: