میکرودرم چیست؟

میکرودرم آبریژن چیست؟ چه عوارضی بعد از میکرودرم در انتظار ماست؟

ارسال به دیگران:

میکرودرم یکی از روش‌هایی است که به آرامی لایه بالایی پوست را از بین می‌برد و برای درمان پوست استفاده می‌شود. معمولاً برای یکنواخت کردن رنگ پوست، محو کردن جای آکنه و همچنین روشن کردن پوست صورت چهره از میکرودم استفاده می‌کنند. از دیگر روش‌هایی که تقریباً چنین کاربردی دارند پیلینگ صورت و مزونیدلینگ صورت است. میکرودرم ابریژن معمولاً توسط متخصص پوست یا زیبایی انجام می‌شود. روش میکرودرم حدود نیم ساعت طول می‌کشد و ممکن است با سایر درمان‌ها هم به‌صورت ترکیبی پیاده‌سازی شود. استفاده از این روش ضرری ندارد و ممکن است برای رسیدن به اثرات مدنظرتان به چند دوره درمان نیاز داشته باشید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در این مقاله درباره میکرودرم، روش‌ها و مواردی که برای درمان پوست استفاده می‌شود اشاره می‌کنیم و نکاتی که در طول جلسات درمان مورد انتظارتان است را می‌خوانید. همچنین جزئیاتی در مورد نحوه آماده سازی پوست برای یک جلسه میکرودرم ابریژن و مراقبت از پوست بعد از عملیات از دیگر بخش‌های این مقاله است. با انجام این روش‌ها می‌توانید این متد درمانی پوست را بدون عوارض جانبی به پایان برسانید و مراقبت‌های تکمیلی را برای بالا رفتن اثر گذاری آن انجام دهید.

انواع میکرودرم ابریژن

میکرودرم آبریژن چیست

میکرودرم یک متد حرفه‌ای است که توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام می‌شود. دو نوع تکنیک اصلی برای این روش وجود دارد که یکی میکرودرم ابریژن کریستالی است و دیگری میکرودرم ابریژن الماس نام دارد. هر دوی این روش‌ها برای لایه برداری کامل پوست به کار می‌روند. در طول میکرودرم ابریژن کریستالی، کریستال‌های ریز از یک لوله کوچک به پوستتان شلیک می‌شوند و به‌طور همزمان با یک شی مخصوص به سمت بالا بر می‌گردند. در این روش مانند اسکراب پرقدرت، پوست به سمت بالا حرکت می‌کند. میکرودرم ابریژن الماس یک نسخه بدون کریستال است که به جای آن از یک گرز الماسی برای لایه برداری پوست استفاده می‌شود. اگر بخواهید از روش‌های دیگر لایه برداری پوستتان را انجام دهید اسید تراپی از شیوه‌هایی است که فواید درمانی زیادی دارد.

مزایای میکرودرم چیست؟

مزایای میکرودرم چیست؟

هر دو نوع میکرودرم ابریژن خواص زیادی دارند. تنها بعد از انجام یک بار میکرودرم در پوستتان احساس نرمی، صافی و درخشندگی می‌کنید. انجام چند دوره درمانی هم می‌تواند مانند طلا تراپی بافت و رنگ پوست شما را بهبود ببخشد. همچنین، چین و چروک‌های ریز، درمان لک صورت، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، زخم‌های آکنه‌، منافذ بزرگ شده پوست و حتی علائم کشش را کاهش می‌دهد. این شیوه به طور حساب شده و دقیق توسط یک متخصص روی پوستتان انجام می‌شود و می‌توانید به روند کار اعتماد کنید.

هر دوره میکرودرم چقدر زمان می‌برد؟

فواید میکرودرم

روش واقعی میکرودرم سریع است و تنها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه روی پوستتان کار می‌شود و مانند میکرونیدلینگ زمان زیادی نخواهد برد. تکنسین در ابتدا شما را به اتاق درمان هدایت می‌کند، لباس‌های مخصوصی را به تن می‌کنید و روی تخت دراز می‌کشید. و بعد تکنسین قبل از انجام روش میکرودرم صورتتان را تمیز می‌کند تا پوست‌ آماده پیاده‌سازی این متد باشد. بعد از میکرودرم کریستالی، دوباره صورت شما تمیز می‌شود تا کریستال‌ها پاک شوند. با استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب، می‌توانید پوستتان را به حالت طبیعی بازگردانید.

از طرفی بسیاری از سالن‌ها، اسپاهای روزانه و مدی اسپاها هم میکرودرم ابریژن را در یک درمان کامل روی صورتتان انجام می‌دهند، در این صورت ماسک و ماساژ صورت روش‌های دیگر بعد از میکرودرم هستند. با اضافه شدن این تکنیک‌ها، مراحل حدود ۶۰ الی ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. بنابراین با توجه به انجام کارهای جانبی مرحله‌های این تکنیک بیشتر خواهد بود و همین باعث می‌شود که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان میکرودرم اصلی را روی صندلی درمان قرار بگیرید.

قیمت میکرودرم صورت چه قدر است؟

قیمت میکرودرم صورت

نسبت به محل زندگی و مکانی که به انجام عملیات میکرودرم می‌پردازید این هزینه می‌تواند حداقل ۱ تا بیش از ۱.۵ میلیون تومان برای هر درمان متغیر باشد. اگر به یک سالن شیک در یک منطقه بالا نشین بروید و قصد استفاده از این متد را داشته باشید احتمالاً باید مبلغ بیشتری بپردازدید. در مقابل اگر میکرودرم ساده‌تر را در سالن محلی خود انتخاب کنید هزینه شما کمتر می‌شود. البته درمان با روش میکرودرم لزوماً بهترین گزینه برای پوست شما نیست اما تکنیک‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند معمولاً دارای شک و تردید زیادی هستند و ممکن است تأثیر مورد انتظارتان را نداشته باشند.

دوره‌های میکرودرم را چند بار انجام دهیم؟

میکرودرم چیست؟

تعداد درمان‌هایی که نیاز دارید کاملاً به نتیجه نهایی مورد نظرتان بستگی دارد به عنوان مثال با یک جلسه درمان میکرودرم پوستتان روشن و نرم می‌شود. در صورتی که اگر به دنبال بهبود یک مشکل پوستی خاص هستید به یک دوره‌ درمانی کامل نیاز پیدا می‌کنید تا اثرات مثبتش را در پوست خود مشاهده کنید. به‌طور کلی برای یک دوره کامل، حدود ۶ الی ۱۰ جلسه درمان با فاصله ۷ تا ۱۴ روز برایتان برنامه ریزی می‌شود. طول دوره این جلسات بستگی به نیاز پوستتان و اهداف مراقبت از پوستی شما دارد و دفعات هر دوره می‌تواند متفاوت باشند. تکنسینی که روش میکرودرم را روی پوستتان پیاده‌سازی می‌کند، بهترین برنامه درمانی را برای وضعیت خاص شما تعیین و اطلاعاتش را در اختیارتان قرار می‌دهد.

عوارض میکرودرم چیست؟

میکرودرم پوست چیست؟

فکر اینکه کریستال‌هایی روی پوست شما منفجر می‌شوند یا یک عصا با نوک الماس روی صورتتان کشیده شود وحشتناک به نظر می‌رسد اما این روش آنطور که به نظر می‌رسد بد نیست. برخی از افراد حس پیاده‌سازی میکرودرم روی پوست را به لیس زبان زبر گربه تشبیه می‌کنند، برخی دیگر هم آن را به‌عنوان ماساژ شنی روی صورت توصیف می‌کنند و اینکه روی پوستشان فشار جزئی احساس می‌شود. با این حال همان‌طور که قبل‌تر گفتیم میکرودم مضرات قابل توجهی ندارد و از آن‌جاییکه میکرودرم ابریژن فقط روی لایه‌های سطحی پوست کار می‌کند روش دردناکی محسوب نمی‌شود. برای اطمینان بیشتر اگر تکنسین از حساسیت پوستی شما آگاه نیست حتما آن‌ها را مطلع کنید تا درمان میکرودرم برایتان ناراحت کننده نباشد.

عوارض بعد از انجام میکرودرم

عوارض میکرودرم چیست؟

۱- اگر میکرودرم ابریژن توسط یک متخصص پوست یا مختصص زیبایی انجام شود، عموماً بی خطر است. اگر هم به درستی انجام نشود خطر ایجاد زخم‌های پوستی وجود دارد. از طرفی عوارض جانبی میکرودرم ابریژن موقتی هستند و ممکن است گاهی اوقات در روی پوست ایجاد شوند. این عوارض می‌تواند به کبودی، خشکی پوست یا پوسته پوسته شدن، افزایش حساسیت به آفتاب در چندین روز، ساییدگی‌های خفیف، عود تبخال و موارد مشابه دیگر اشاره کرد.

۲- به‌طور معمول، پس از درمان پوست شما کمی صورتی می‌شود و معمولاً بعد از چند ساعت این عارضه محو می‌شود. ممکن است برای یک روز یا بیشتر حس آفتاب سوختگی در پوستتان به وجود آید. در غیر این‌صورت، شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان، بدون هیچ نگرانی از بابت مشکلات دیگر، به کارهای عادی خود در طول روز ادامه دهید.

نکات مهم در میکرودرم چیست؟

۳- روش‌های درمانی آکنه، تونرها و پاک کننده‌های دارویی از جمله موارد مشکل ساز هستند، احتمالاً اگر این محصولات را بلافاصله بعد از میکرودرم استفاده کنید در صورت خود احساس سوزش خواهید کرد. بنابراین بهتر است که به مدت یک روز استفاده از این مواد را متوقف کنید. در مقابل معمولاً بلافاصله بعد از درمان می‌توانید از آرایش، مرطوب کننده‌ها و پاک کننده‌های غیر دارویی استفاده کنید.

۴- بعد از انجام این تکنیک حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا پس از درمان این پوست صورت بیشتر از قبل مستعد آسیب دیدگی نور خورشید می‌شوند. استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب به شما کمک می‌کند تا نتایج عالی از روند درمانی پوستتان دریافت کنید.

نکاتی که باید قبل از انجام میکرودرم رعایت کنید

میکرودرم

۱- فرآیند میکرودرم ممکن است کمی برای پوست سخت باشد. اگر قبل از درمان پوستتان تحریک شده باشد احتمالاً درمانگر از شما بخواهد که استفاده از این تکنیک را به بعد موکول کنید. اگر در پوست خود مشکلاتی مانند تبخال، آکنه متوسط تا شدید، زخم باز یا سایر تحریکات پوستی، راش، آکنه روزاسه، خال مشکوک و آفتاب سوختگی مشاهده می‌کنید، بهتر است تا حل شدن این مشکل‌ها روش میکرودرم را انجام ندهید.

۲- همچنین اگر در شش ماه گذشته داروی آکنه ایزوترتینوئین را مصرف کرده‌اید باید منتظر بمانید که پوست به حالت عادی خود برگردد تا بتوانید درمان میکرودرم را روی پوستتان انجام دهید.

قبل از میکرودرم چه مواردی را رعایت کنیم؟

۳- بهتر است در ۲ تا ۳ روز قبل از دریافت این روش از مصرف آسپیرین و داروهای مبتنی بر آسپرین خودداری کنید. ناحیه‌ای که باید روی آن میکرودرم شود را وکس نزنید. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از نور شدید دوری کنید.

۴- استفاده از محصولات لایه بردار مانند Retina-A و اسید گلیکولیک را متوقف کنید. البته ممکن است دکتر این مواد را برای‌تان تجویز کرده باشد در این صورت استفاده از آن‌ها مشکلی ندارد. از درمان‌های موضعی در صبح روزی که قرار است از تکنیک میکرودرم استفاده کنید پرهیز کنید.

۵- در صورت امکان با پاک کردن آرایش صورت خود پوستتان را تمیز کنید و بدون آرایش در دوره درمان حاضر شوید. درمان با پاکسازی کامل صورت شروع می‌شود تا هر گونه آرایش، آلودگی یا باکتری از روی پوست شما پاک شود. برای سرعت بخشیدن به کار می‌توانید آرایش و آلودگی‌ها را خودتان پاک کنید و سپس به سراغ دریافت درمان میکرودرم بروید.

آیا میکرودرم برای همه مشکلات پوستی مناسب است؟

آیا میکرودرم برای همه مشکلات پوستی مفید است؟

میکرودرم برای اکثر افراد یک روش بسیار ایمن است و برخی از افراد هم بالطبع به‌دلیل مشکلات پزشکی قبلی نباید از این روش استفاده کنند. این تکنیک یک روش با ارزش برای مراقبت از پوست است اما درمان معجزه آسایی برای همه مشکلات پوستی شما نیست. خطوط و چین و چروک‌های عمیق‌‌ یا جای آکنه با این روش درمان نمی‌شوند. قبل از دوره درمانی در مورد اهداف و انتظارات مراقبت از پوست خود صحبت کنید و به این ترتیب هم خود و هم درمانگرتان را با آگاهی کامل از شرایط جلو بروید این روند تضمین می‌کند که درمان شما بیش از پیش به نتیجه رضایت بخش نزدیک‌تر می‌شود.

سوالات متداول

در رابطه با این روش سؤالات زیادی برای برخی افراد وجوددارد در ادامه بعضی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌خوانید.

نتایج میکرودرم چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری میکرودرم چقدر است؟

ماندگاری میکرودرم معمولاً موقتی است با این حال اگر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید، ممکن است نتایج به مدت طولانی‌تر روی صورتتان باقی بماند. درمان‌های بعدی هم معمولاً برای کمک به حفظ نتایج مورد نیاز است.

میکودرم ابریژن چه کاری انجام می‌دهد؟

میکرودرم لایه بالایی پوست را از بین می‌برد. این روند سبب می‌شود که پوست شما ترمیم شود و به تولید سلول‌های جدید کمک کند. همچنین تقویت کلاژن به‌عنوان پروتئینی که به صاف شدن پوست شما کمک می‌کند هم رخ می‌دهد.

چگونه می‌توان میکرودرم را در خانه انجام داد؟

میکرودرم خانگی چیست؟

آیا می‌توان میکرودم را در خانه انجام داد؟ برای انجام میکرودم در خانه دستگاه‌های میکرودرم و همچنین اسکراب‌های لایه بردار در فروشگاه‌های آنلاین وجود دارند همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی خریداری کنید. همچنین این کیت‌های خانگی به حذف آرام سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند. اگر چه روش درمانی متخصصان پوست نسبت به درمان خانگی نتایج بهتری دارد.

سخن آخر

میکرودرم یکی از روش‌هایی است که برای برخی از مشکلات پوستی بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های میکرودرم را به‌ صورت کامل بگذارنید تا بهترین نتیجه را از این روش به دست آورید و تا‌‌ٔثیرات آن مدت زمان طولانی‌تری روی پوست صورتتان بماند.

منبع: verywellhealth

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
لناسنتر

مقاله ی مفیدی بود.
سپاس از شما

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: