روش‌های لیفت صورت در منزل

۱۲ روش‌ لیفت صورت در منزل با کمترین هزینه و مؤثر ترین روش ها

ارسال به دیگران:

لیفت صورت! این کلمه از دنیای مراقبت‌های زیبایی پوست، حسی شبیه به سلبریتی‌ها را در ذهن‌ القا می‌کند. به دلیل نتایج رضایت بخشی که لیفت صورت در افراد ایجاد می‌کند، به یک جراح زیبایی محبوب تبدیل شده است. با این حال برای خیلی‌ها روشی جذاب و در عین حال وحشتناک محسوب می‌شود. مزونیدلینگ، فیشیال صورت و یوگای صورت از دیگر روش‌های محبوب مراقبت از پوست هستند. اما آیا عالی نیست که به جای عمل جراحی با راه حل‌های طبیعی، این سبک از زیبایی را به دست آوریم؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشد تا با روش‌های متنوع لیفت صورت در منزل آشنا شوید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روش‌های لیفت صورت در منزل

۱- ماسک‌های طبیعی لیفت صورت

ماسک‌های طبیعی برای لیفت صورت

ماسک‌های طبیعی که برای لیفت صورت استفاده می‌شوند، بهترین راه رسیدن به پوستی صاف و درخشان هستند. انواع مختلفی از ماسک‌ صورت خانگی را می‌توانید به راحتی در خانه تهیه و از خواص فوق‌العاده آن‌ها استفاده کنید که نام آنها را مشاهده می کنید:

۱- ماسک خیار و سفیده تخم مرغ

۲- ماسک پوست موز

۳- ماسک پوست کلم و عسل

۴- ماسک آرد برنج و پاپایا

۵- ماسک عسل و ذغال اخته

۲- کنترل چربی پوست

تأثیر چاقی بر افتادگی گونه

اغلب اوقات به خاطر توپری و بامزه شدنمان از اضافه وزن چشم پوشی کنیم. با اینکه در سن‌های پایین‌ گونه‌های چاق سفت می‌مانند اما با گذشت زمان پوست شل شده و افتادگی پیدا می‌کند. به همین دلیل اگر در همان ابتدا و هنگامی که در سنین پایین‌تر هستید وزنتان را کنترل کنید، مشکلات انبوهی که ممکن است در سال‌های آینده با آن‌ها مواجه شوید به وجود نمی‌آید.

قسمت‌های اصلی که صورت‌های چاق به لیفت صورت نیاز پیدا می‌کنند عبارتند از: گونه‌ها، لب بالا، فک و غبغب

۳- راهکارهایی برای رفع تنش عضلانی

لیفت صورت در خانه

دلیل اصلی علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و تنش در عضلات صورت است. موارد زیر لیستی از فعالیت‌هایی هستند که به شما در کاهش تنش‌های صورت کمک می‌کنند.

۱- صورت خود را دو یا سه بار در روز با آب سرد بشویید.

۲- با کرم صورت مناسب،‌ پوستتان را ماساژ دهید.

۳- فقط از محصولات‌ آرایشی استاندارد و با کیفیت استفاده کنید.

۴- در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

۴- لیفت چانه

تمرین‌هایی برای لیفت چانه

با افزایش سن احتمال افتادگی پوست ناحیه اطراف چانه، خیلی بیشتر از ناحیه اطراف گونه‌ها می‌شود. به همین دلیل لیفت برای عضلات چانه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. لیفت چانه باعث باریک شدن صورتتان و زیبایی هر چه بیشتر شما می‌شود.

۱- قسمتی که عضلات چانه با عضلات گردن برخورد می‌کنند را به آرامی ماساژ دهید.

۲- دوبار در روز و هر بار ۸ تا ۶ دفعه چانه خود را به بالا ببرید و سپس خم کنید.

۳- برای ظاهری باریک و زیبا، تمرین‌های مناسب با گردن و چانه‌تان انجام دهید. (برای این تمرین به انتهای مطلب مراجعه کنید.)

۵- مراقبت از گونه‌ها

لیفت گونه

برعکس چیزی که بعضی از افراد فکر می‌کنند، گونه‌های سفت و نرمال و گونه‌هایی که با اضافه وزن، پر دیده می‌شوند با هم یکی نیستند. اگر ۱۸ ساله یا حتی ۶۸ ساله باشید، گونه‌های سفت شما آنچنان تغییر خاصی نمی‌کنند. در حالی که، شاید گونه‌های چاق در سنین پایین خوش فرم به نظر برسند اما قبل از اینکه متوجه شوید مستعد افتادگی می‌شوند.

۱- دهان خود را به سمت جلو جمع کنید و ۱۰ ثانیه ثابت نگه دارید و بعد به حالت قبل برگردانید. این حرکت را هر روز چهار بار انجام دهید.

۲- گونه‌های خود را تا آنجا که می‌توانید با هوا پر کنید، ۵ ثانیه در همین حالت نگه دارید و سپس به حالت قبل برگردانید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید.

۳- همیشه از بهترین کرم ضد آفتاب برای بیرون رفتن از منزل استفاده کنید.

۶- استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه

لیفت صورت با سیب زمینی

در آشپزخانه شما تقریباً برای تمام مشکلات پوستی راه حلی پیدا می‌شود! زیرا از ایام قدیم، خانم‌ها برای مبارزه با علائم پیری مانند خطوط ریز و افتادگی پوست و … با میوه‌ها و سبزیجات تازه ماسک لایه بردار خانگی درست می‌کردند. مانند:

۱- گوجه فرنگی برای روشن شدن پوست

۲- پاپایا برای سفت شدن پوست

۳- آلوئه ورا برای سفت شدن پوست

۴- نشاسته برنج برای پاکسازی پوست

۵- خیار و سیب زمینی خام برای رفع چین و چروک

بنابراین اگر لیفت صورت شما را می‌ترساند به سراغ جایگزین‌هایی مانند موارد گفته شده بروید.

۷- استفاده از کمپرس سرد

لیفت صورت با آب یخ

همیشه نکته‌های آسان برای لیفت صورت با نتیجه فوری کاربرد زیادی دارند. مانند مهمانی‌ها و دورهمی‌هایی که برنامه‌ریزی برایشان نداشته‌اید.

۱- کمپرس سرد روی چشمان خود قرار دهید.

۲- روزانه ۱۰ دقیقه از تمرین‌های مخصوص صورت را انجام دهید.

۸- اهمیت رژیم غذایی

بهترین روش لیفت صورت

بدن ما بازتابی از رژیم غذایی روزانه‌مان است. این موضوع برای بدن هر فردی، با هر نوع فرم و شکلی صدق می‌کند. به همین دلیل استفاده از رژیم غذایی مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد.

۱- میوه‌های تازه و آب میوه‌های طبیعی را با معده خالی بخورید.

۲- در روز مقدار زیادی آب بنوشید.

۳- از خوردن غذاهای روغنی و سرخ شده خودداری کنید.

۴- غذاهای ناسالم و فست فود را به یک یا دو هفته در روز محدود کنید.

۹- استفاده از غلتک صورت

غلتک صورت برای رفع چین و چروک

غلتک صورت جدیدترین ابزاری است که برای زیبایی صورت استفاده می‌شود و مجبوبیت زیادی هم دارد. اگر به دنبال تقویت و مراقبت از پوست خود هستید، این وسیله یک پیشنهاد عالی برای شماست. غلتک صورت خطوط صورت را کم می‌کند، همچنین پف زیر چشم را کاهش داده و باعث افزایش گردش خون می‌شود.

۱۰- لیفت صورت با یخ

لیفت صورت با یخ

یخ صورت تا حد زیادی به کاهش چربی پوست کمک می‌کند زیرا آب سرد گردش خون را افزایش داده و چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. همچنین به سفت شدن پوست و به حداقل رساندن خطوط صورت کمک می‌کند. این روش را می‌توانید هر روز، یک بار در هفته یا روزهای ثابتی در ماه انجام دهید. لیفت صورت با یخ، منافذ پوست را کمتر و رنگ چهره شما را روشن‌تر می‌کند.

۱- یک کاسه بزرگ به اندازه صورتتان انتخاب کنید و در آن یخ بریزید.

۲- چند دقیقه زمان دهید تا یخ کمی آب شود سپس نیمی از کاسه را با آب معمولی پر کنید.

۳- موهایتان را به طور کامل از پشت ببندید. سپس صورت خود را به مدت دو ثانیه در کاسه فرو ببرید.

۴- هر بار که سرتان را از کاسه بیرون می‌آورید کمی صورت خود را ماساژ دهید تا گردش خون در صورتتان بهبود یابد.

۱۱- لیفت صورت با قاشق

لیفت صورت با قاشق

لیفت صورت با قاشق به گردش خون روی صورت کمک می‌کند و پف چشم را از بین می‌برد. همچنین در طولانی مدت باعث سفت‌تر شدن پوست می‌شود. برای این ماساژ، ۲ قاشق غذاخوری، روغن مخصوص صورت (روغن نارگیل، زیتون یا نعنا) و چند تکه یخ در یک کاسه لازم است.

۱- صورتتان را تمیز کنید و روغن مخصوص پوستتان را به صورت خود بزنید. این ماساژ از پیشانی شروع می‌شود و تا انتهای بینی ادامه می‌یابد.

۲- از مرکز پیشانی خود شروع کنید. قاشق‌ها را روی پوستتان قرار دهید و چند بار در جهت بالا حرکت دهید.

۳- در این مرحله قاشق‌ها را روی دو طرف خط فکتان قرار داده و آن‌ها را به سمت بالا و تا نزدیک گوش خود بکشید. دو بار این تکینک را انجام دهید. به فشاری که با قاشق روی صورتتان وارد می‌کنید توجه کنید، فشار زیاد احتمال کبودی پوست را بالا می‌برد.

۴- برای ماساژ چشم‌ها، قاشق را در کاسه آب سرد بگذارید. سپس چشم‌های خود را ببندید و پشت قاشق را روی چشم‌های خود قرار دهید. این روش به پف چشم‌های شما کمک می‌کند.

۱۲- لیفت صورت با سفیده تخم مرغ

لیفت صورت با سفیده تخم مرغ

این ماسک صورت برای مواقعی که زمان کمی دارید یک راهکار عالی برای لیفت صورت است. برای لیفت صورت با سفیده تخم مرغ، به یک تخم مرغ و یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت نیاز خواهید داشت.

۱- سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت را در یک کاسه با همزن یا چنگال کوچک خوب هم بزنید.

۲- صورت خود با شوینده مناسب بشویید و سپس ماسک را به صورت و گردن خود بزنید.

۳- به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بی حرکت دراز بکشید تا ماسک خشک شود.

۴- زمانی ماسک روی صورتتان خارش و ناراحتی ایجاد کرد، ماسک را از روی صورتتان بشویید. بهتر است ماسک را در حمام بشویید.

۵- این ماسک لیفت صورت برای انواع پوست مناسب است و هفته‌ای یک تا ۲ بار می‌توانید این کار را انجام دهید.

ویدیو لیفت صورت

ویدیو شماره ۱- لیفت صورت برای گونه‌ها

به دلخواه ابتدا کمی تونر روی صورتتان بزنید. سپس کمی از کرم مخصوص صورت به بالای انگشت‌هایتان بمالید. انگشت‌های خود را روی گونه خود نگه داشته و در جهت سیب گونه‌ها به سمت بالا تا قسمت رویش موهای گوش‌تان بکشید. چند بار این کار را انجام دهید. برای گونه سمت دیگر صورتتان هم به همین ترتیب مراحل را تکرار کنید.

ویدیو شماره ۲- لیفت صورت با ضربه زدن با انگشت

بار دیگر کمی از کرم مخصوص صورت را به نوک انگشت‌های خود بمالید. چشم‌های خود را ببندید و با نوک انگشت‌هایتان به تمام قسمت‌های صورت خود به آرامی ضربه بزنید. گونه‌ها،‌ پیشانی، چانه و اطراف صورت را با نوک انگشت‌ها پشت سر هم ضربه بزنید. و همانطور که چشم‌های خود را بسته‌اید برای اطراف چشم‌هایتان هم همین کارها را انجام دهید.

ویدیو شماره ۳- لیفت صورت قسمت پیشانی و گردن

برای لیفت قسمت پیشانی و گردن به انگشت‌های خود کمی کرم مخصوص صورت بزنید. سپس دست‌هایتان را روی مرکز پیشانی خود قرار دهید. حالا به آرامی دست‌هایتان را تا گردن خود بکشید. یک بار دیگر این کار را انجام دهید. دقت کنید که حرکت‌های دست‌هایتان رفت و برگشتی نباشد.

حالا حرکت دست‌هایتان را تغییر دهید. دست‌های خود به حالت مشت کرده و بر روی ترقوه‌ گردنتان قرار دهید. به همین ترتیب از گردن تا پیشانی، دست‌های خود را حرکت دهید. این بار حرکت دست‌هایتان را به حالت رفت و برگشتی تغییر دهید.

سخن پایانی

در حالی که هیچ راهی برای متوقف کردن کامل روند پیری وجود ندارد، اما رعایت بعضی نکات و انجام تمرین‌های مخصوص صورت برای داشتن پوستی زیبا مؤثر است. انجام روتین‌ پوستی روزانه، دوری از اشعه ماورا بنفش نور خورشید، سیگار نکشیدن و … تنها برخی از راه‌حل‌هایی هستند که در این راه به شما کمک می‌کنند.

منبع: makeupandbeauty

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: