صابون پاپایا

صابون پاپایا چیست و چگونه استفاده می شود؟

ارسال به دیگران:

پاپایا میوه‌ای است که در مناطق گرمسیری نیمکره جنوبی رشد می‌کند. از این میوه به عنوان یک محصول زیبایی استفاده می‌شود و بسیاری از افراد برای سلامت پوست خود از صابون پاپایا استفاده می‌کنند. این محصول مانند صابون زردچوبه خواص زیادی دارد و به عنوان روشن کننده پوست عمل می‌کند. اگر هر گونه تغییر رنگ یا جای زخم تیره‌‌ای در پوستتان دارید، صابون پاپایا به عنوان یکی از بهترین روش‌‌های از بین بردن لک صورت عمل می‌کند. در ادامه مطلب با خواص‌های متنوع این محصول مراقبت پوست آشنا می‌شوید.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

صابون پاپایا چیست؟

صابون پاپایا چیست؟

صابون پاپایا دارای مواد مغذی بیشماری برای سلامت پوست است و سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان می‌باشد. خواص این صابون باعث کاهش اختلالات رنگدانه‌ای پوست، لکه‌های تیره و جای زخم می‌شود. همچنین حاوی ویتامین A می‌باشد که برای پوست بسیار مهم است.

خواص صابون پاپایا

خواص صابون پاپایا برای پوست

این صابون فواید بیشماری دارد که باعث می‌شود به غیر از زیبایی پوست خاصیت درمانی و … نیز داشته باشد.

۱- لایه برداری پوست

لایه برداری پوست را به روش‌های گوناگی می‌توان انجام داد، از ماسک‌ لایه بردار خانگی گرفته تا اسید تراپی و … همگی روش‌های مؤثری محسوب می‌شوند. لایه برداری این امکان را به پوستتان می‌دهد تا سلول‌های مرده از صورتتان پاک شوند. آنزیم پاپائین موجود در صابون پاپایا باعث لایه برداری پوستتان می‌شود و ظاهر سالم و شفافی به صورتتان می‌بخشد.

۲- درمان جوش صورت

اگر پوستتان مستعد آکنه است، صابون پاپایا مانند صابون گوگرد به کاهش جوش‌های صورت و پاک کردن لکه‌ها کمک زیادی می‌کند. پاپائین به عنوان یک آنزیم حل کننده، پروتئین کراتین آسیب دیده پوست را به طور مؤثر حذف می‌کند. کراتین یک پروتئین مؤثر روی پوست است اما تجمع آن می‌تواند باعث به وجود آمدن برجستگی‌های کوچک روی پوست شود. ویژگی لایه برداری این محصول از مسدود شدن منافذ سلول‌های مرده پوست جلوگیری می‌کند. با پرهیز از غذاهایی که باعث جوش صورت می‌شوند نیز می‌توانید تجمع جوش‌ها در صورتتان را کنترل کنید.

۳- مسکنی برای درمان نیش حشرات

صابون پاپایا برای چی خوبه؟

مالیدن صابون پاپایا روی نیش حشره‌ها، درد، خارش، تورم و قرمزی پوست را تسکین می‌دهد. به این خاطر که پاپائین موجود در میوه پاپایا التهاب را کاهش داده و باعث بهبود جای زخم می‌شود. با توجه به اینکه سم‌ برخی حشر‌ه‌ها دارای پیتیدهایی هستند که روی پروتئین‌های پوست تأثیر می‌گذارند، پاپائین این پروتئین‌ها را تجزیه می‌کند و تحریک پوست را از بین می‌برد.

۴- حذف لکه‌ها

صابون پاپایا فقط برای پوست صورت و بدن نیست و می‌‌توانید به عنوان یک پاک کننده لکه هم از آن استفاده کنید. صابون‌های مبتنی بر پاپائین توانایی خوردن پروتئین را دارند و به راحتی لکه‌های سبز علف‌ها،‌ لکه تخم مرغ و سایر لکه‌هایی که مبتنی بر پروتئین هستند را از بین می‌برند.

۵- روشن کننده پوست

صابون پاپایا برای صورت

اگر روی پوست خود لکه‌های هایپرپیگمانتاسیون دارید یا تناژهای رنگی ناهمواری روی پوستتان به وجود آمده است، این محصول مراقبتی به صاف شدن پوست شما کمک می‌کند. هایپرپیگمانتاسیون به تیرگی یا تغییر رنگ پوست گفته می‌شود. از آنجایی که این صابون باعث حذف سلول‌های مرده پوست می‌شود، ممکن است به تدریج ظاهر لکه‌های تیره شما را کاهش دهد و پوستتان را روشن کند.

عوارض صابون پاپایا

عوارض صابون پاپایا

حتی با وجود ارگانیک بودن این صابون،‌ برای همه افراد محصول بی‌خطری به شمار نمی‌رود. اگر برای اولین بار از صابون پاپایا استفاده می‌کنید بهتر است اول از همه در قسمت کوچکی از پوستتان آزمایشش کنید. در صورت مشاهده علائم آلرژیک مانند تورم،‌ خارش یا قرمزی پوست مصرف صابون را قطع کنید. همچنین اگر به میوه پاپایا آلرژی دارید بهتر است از صابون این میوه هم استفاده نکنید.

صابون پاپایا را از کجا تهیه کنیم؟

صابون پاپایا از کجا بخریم؟

این محصول مراقبت پوستی را می‌توانید در مغازه‌های بهداشتی آرایشی خریداری کنید. در بیشتر عطاری‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبر هم صابون پاپایا را می‌توان تهیه کرد.

معرفی مارک های معروف صابون پاپایا

مانند هر محصول آرایشی دیگر مارک‌های متنوعی از این صابون تولید می‌شود. مهمترین نکته در استفاده از این محصول‌ها طبیعی بودن آن‌هاست، زیرا احتمال اینکه ترکیبات شیمیایی و مصنوعی تأثیرات مخربی را در پوست ایجاد کنند زیاد است. بنابراین هنگام خرید حتما به اصل بودن صابون و ترکیبات تشکیل دهنده آن دقت کنید. در ادامه دو مارک از این محصول را معرفی می‌کنیم.

صابون اصل پاپایا Fleur’s Papaya Soap

صابون میوه پاپایا

محصول مراقبت پوستی Fleur’s Papaya Soap به عنوان یک روشن کننده پوست بسیار عالی عمل می‌کند. مناسب انواع پوست است و جوش‌ها و زخم‌های صورت را از بین می‌برد. این صابون کاملاً گیاهی است و پوست را نرم می‌کند.

صابون پاپایا مادام رانی Madam Ranee

صابون اصل سفید کننده پاپایا

شاید یکی از محبوب‌ترین صابون‌های پاپایا مارک مادام رانی باشد. نرم کننده پوست است و صورت را سفید و شفاف می‌کند. دارای ویتامین E است و برای بدن هم استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از صابون پاپایا

نحوه استفاده از صابون پاپایا

یک ایده جالب برای استفاده از صابون پاپایا! بخش کوچکی از صابون را با چاقو جدا کنید تا تمام صابون خیس نشود. بعد تکه صابون را کمی خیس کنید و به صورتتان بمالید. همچنین می‌توانید به طور معمول دست‌های خود را با صابون کفی کنید. کف صابون را به تمام صورت خود بمالید و کمی ماساژ دهید. سپس بعد از ۱ یا ۲ دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید.

جمع بندی

پاپایا دارای ویتامین‌هایی است که باعث سلامت پوست می‌شود. استفاده منظم از صابون پاپایا پوست شما را لایه برداری می‌کند و جوش‌های صورتتان را کاهش می‌دهد. یک صابون طبیعی و ملایم که می‌توانید برای قسمت‌های مختلف صورت و بدن استفاده کنید. سرشار از ویتامین C بوده و پوستتان را درخشان و زیبا می‌کند.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: