اسکراب بدن

اسکراب صورت چیست؟ آموزش ساخت ۵ اسکراب خانگی فوق العاده

ارسال به دیگران:

زیبایی پوست مهم ترین عامل برای داشتن ظاهری جذاب است. ممکن است شما به دنبال آموزش خود آرایی و یادگیری تکنیک های گریم و میکاپ صحیح باشید. اما تا زمانی که پوست خوبی نداشته باشید تلاش های شما بی نتیجه است. اسکراب صورت جزو مراحل روزانه یا هفتگی مراقبت از پوست است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که اسکراب صورت چیست؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال برسیم. همچنین آموزش ساخت ۵ اسکراب خانگی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

اسکراب صورت چیست؟

در یک تعریف ساده می توان گفت که اسکراب صورت از پوست لایه برداری می کند. پروسه اسکراب با از میان بردن سلول ‌های مرده پوست، شادابی و طراوت را به پوست شما باز می ‌گرداند. در واقع اسکراب نوعی لایه برداری است که منجر به ترمیم و ایجاد بافت‌ های تازه در پوست می ‌شود.  همان گونه که می‌ دانید پوست صورت همواره در معرض آلودگی‌ ها و محصولات آرایشی بهداشتی گوناگون است. اما هرچه قدر هم پوست خود را بشویید باز هم ذرات چرب و آلودگی ‌ها از عمق منافذ پوست شما پاک نمی شوند. در این شرایط بهترین گزینه استفاده از اسکراب ‌های ملایم مخصوص پوست است.

آموزش پاکسازی پوست صورت
آموزش پاکسازی پوست صورت دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

روتین پوستی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی افراد جلسات پاکسازی پوست صورت و یا میکرونیدلینگ را در روتین پوستی خود دارند. ولی بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند اسکراب صورت را در روتین روزانه یا هفتگی مراقبت از پوست خود قرار دهند. اما تجربه نشان داده که بسیاری از اسکراب‌ ها برای پوست صورت مضر و بیش از حد ساینده هستند. یک اسکراب صورت ملایم نه تنها به پوست شما آسیب وارد نمی‌کند، بلکه یک گزینه عالی برای تمیز کردن انواع پوست است. البته به این شرط که در مصرف اسکراب‌ صورت زیاده‌ روی نکنید.

اسکراب لب

امروزه اسکراب‌ های گوناگونی توسط برندهای مختلف تولید می ‌شوند. اگر از اسکراب‌ های شیمیایی استفاده می‌ کنید خواندن مشخصات محصول به تنهایی کافی نیست. برای انتخاب اسکراب مناسب، سایز، فرم ذرات، کیفیت دانه‌ ها و حتی نحوه آسیاب کردن آن ‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای امتحان کردن اسکراب صورت کافیست آن را به پشت دست خود بمالید. اگر ذره‌ ای احساس سوزش یا خراشیدگی کردید، بهتر است از آن برای پوست صورت خود استفاده نکنید.

البته برند سازنده هم خیلی مهم است. بهتر است از برندهای معتبری استفاده کنید که می ‌توان به کیفیت محصولاتشان اعتماد کرد. اما به جز اسکراب‌ های شیمیایی، اسکراب‌ های خانگی طبیعی هم می‌توانند انتخاب مناسبی برایتان باشند. این اسکراب‌ ها با وجود ترکیبات گیاهی و طبیعی، خواص بی‌ شماری را به پوستتان انتقال می ‌دهند. بنابراین نقش موثری در پاکسازی و سلامت پوست دارند.

آموزش ساخت ۵ اسکراب خانگی

در تهیه اسکراب ‌های خانگی، اغلب از دستور العمل ‌های ساده و مواد ارزانی استفاده می ‌شود. این اسکراب‌های خانگی از مواد طبیعی تهیه می‌ شوند که احتمالا همه شما هم اکنون در قفسه‌های آشپزخانه خود دارید. به علاوه استفاده از این مواد طبیعی خیلی بهتر از مواد شیمیایی است. در ادامه این مطلب طرز ساخت چند اسکراب خانگی ساده را برایتان فراهم آوردیم.

اسکراب صورت خانگی با جو دو سر

جو دو سر آرامش بخش و ضد التهاب است. این گیاه گزینه مناسبی برای پوست ‌های حساس به شمار می ‌رود. جو دو سر به ملایمت منافذ بسته پوست را باز می ‌کند. این ماده با ساپونین‌های طبیعی خود آلودگی ‌ها و چربی را از سطح پوست می ‌زداید. بنابراین انتخاب مناسبی برای ساخت اسکراب خانگی است.

برای ساخت اسکراب خانگی جو دو سر کافیست نصف فنجان جو را در مخلوط کن بریزید و آن را به خوبی پودر کنید. سپس آب را اضافه کنید تا مخلوطی خمیری شکل ایجاد شود. اکنون خمیر را به آرامی به صورت و گردن خود ماساژ دهید. البته به جای آب می ‌توانید از ماست یا شیر هم استفاده کنید. این محصولات حاوی اسید لاکتیک هستند و می ‌توانند به عنوان لایه بردار طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند. به علاوه افزودن مقداری سرکه به این مواد می ‌تواند خاصیت روشن کنندگی برایتان داشته باشد.

ساخت ماسک اسکراب صورت خانگی با جو دوسر

اسکراب خانگی عسل و شکر قهوه ‌ای

عسل و شکر هر دو دارای خواص آبرسانی هستند. به همین سبب می ‌توانند در نقش یک اسکراب خانگی ملایم برای از بین بردن لکه ‌های پوستی، تمیز شدن منافذ پوست و حفظ رطوبت باشند. برای ساخت این اسکراب یک قاشق غذاخوری از این دو ماده را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را با نوک انگشتان خود و با حرکات دایره ‌ای ملایم روی پوستتان بمالید. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید تا باقیمانده مواد پاک شوند.

اسکراب صورت خانگی با جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل داشتن بافت مناسب، مانند یک لایه بردار حرفه ‌ای برای انواع پوست ‌ها عمل می ‌کند. به علاوه این ماده ارزان قیمت چربی ‌های اضافی را هم جذب می ‌کند. بنابراین انتخاب مناسبی برای پوست‌ های چرب است. برای ساخت این اسکراب یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به شوینده روزانه صورت خود اضافه کنید و پوست خود را با آن تمیز کنید.

اسکراب قهوه و روغن زیتون

قهوه‌ های باقی مانده در قهوه ساب به عنوان یک اسکراب ملایم حتی برای پوست‌ های حساس به شمار می ‌روند. کافئین و آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه، پوست را صاف و شفاف می ‌کنند و لکه‌ های آن را از بین می ‌برند.

اسکراب قهوه و روغن زیتون

برای تهیه این اسکراب، باقیمانده قهوه ‌های موجود در قهوه جوش را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا گلاب مخلوط کنید. اکنون یک اسکراب صورت ملایم دارید که برایتان کلاژن سازی می ‌کند. همچنین این اسکراب برای از بین بردن سلولیت‌ ها هم موثر است.

اسکراب خانگی برنج و تخم مرغ

پودر برنج یک پاک کننده عالی برای داشتن پوستی درخشان و براق است. در پاکسازی پوست صورت از این ماده استفاده بسیاری می‌شود. آرد برنج قهوه ‌ای خواص ضد التهاب و جذب کننده چربی دارد. بنابراین انتخاب مناسبی برای پوست ‌های چرب یا حساس است. همچنین اگر می ‌خواهید با چین و چروک ‌ها و آثار پیری پوست مقابله کنید. کافیست یک قاشق غذاخوری بادام زمینی به آن اضافه کنید. برای ساخت اسکراب خانگی برنج و تخم مرغ، ۲ قاشق غذاخوری برنج قهوه ‌ای را در آسیاب خرد کنید. سپس یک عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید تا بافت خمیری پیدا کند. حالا با حرکات دورانی، خمیر را با ملایمت به پوست خود ماساژ دهید. این کار باعث می شود همه سلول ‌های مرده را از بین ببرید. برای پاک کردن این اسکراب پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید.

فراموش نکنید که برای پاکسازی پوست صورت می‌توانید از خواص پیله ابریشم نیز بهره مند شوید. توصیه می‌کنیم این مقاله را نیز در وبلاگ رز سرخ بخوانید.

منبع: paulaschoice

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: