چطور بدون آرایش خوشگل باشیم؟

چطور بدون آرایش خوشگل باشیم؟ ۱۲ نکته ساده و کابردی برای زیبایی طبیعی

ارسال به دیگران:

آیا از استفاده تعداد زیادی لوازم آرایش، برای زیبایی ظاهرتان خسته شده‌اید؟ اگر اینطور است، شاید تا به حال به دنبال روش‌هایی بوده‌اید که بدون آرایش هم چهره‌تان را جذاب‌تر کند. مهم نیست که نوع پوستتان چرب، خشک یا مختلط و معمولی باشد. هنگامی که برای مدتی هر چند کوتاه، بدون آرایش باشید به پوست خود اجازه نفس کشیدن داده‌اید. اگر به دانستن نکاتی برای اینکه چطور بدون آرایش خوشگل باشیم علاقه دارید،‌ در ادامه مطلب ۱۲ نکته مهم و کاربردی برای داشتن چهره‌ای زیبا و بدون آرایش را می‌خوانید. با ما همراه باشید.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۱۲ نکته ساده برای اینکه بدون آرایش زیبا به نظر برسید

۱- مراقبت از بدن برای داشتن پوستی سالم

چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟

بدن سالم، به طور خودکار درخششی طبیعی روی پوست صورت شما ایجاد می‌کند. تغذیه خوب، خواب کافی، ورزش منظم و روتین مراقبت از پوست، نقش مهمی در تعیین سلامت پوست شما دارد. رعایت چند نکته و ترفند در کنار این موارد اولیه شما را بدون زحمت زیبا می‌کند. از طرفی اگر پوستی مستعد آکنه دارید؛ سعی کنید با بهترین صابون‌ها برای جوش صورت، روش‌های خانگی یا مشورت پزشک جوش‌های خود را درمان کنید. همچنین محو کردن جای جوش و زخم با ترفندهای آرایشی یکی دیگر از روش‌های پوشاندن آکنه‌ها می‌باشد.

۲- پاکسازی،‌ مرطوب کردن و لایه برداری پوست

چگونه چهره زیبا داشته باشیم؟

برای جلوگیری از واکنش‌های نامطلوب و به دست آوردن بهترین نتیجه، از تعویض مکرر محصولات مراقبت پوستی خودداری کنید. بنابراین انتخاب یک روتین پوستی مناسب اهمیت زیادی دارد.

۱- هر روز صورت خود را، با استفاده از یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. با این روش گرد و غبار و آلاینده‌هایی که می‌توانند باعث آسیب رسیدن به پوست و تسریع پیری و افزایش چین و چروک شوند، خلاص شوید.

۲- حداقل هفته‌ای یک بار صورتتان را با ماسک‌های لایه بردار خانگی یا محصولات مراقبتی دیگر لایه برداری کنید. با این روش از شر سلول‌های مرده پوست خلاص می‌شوید و چهره‌ درخشان‌‌تری خواهید داشت.

۳- مرطوب کننده‌ای انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید از روغن‌های صورت مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا یا مرطوب کننده‌های مبتنی بر کرم غلیظ استفاده کنید. برای پوست‌های مستعد آکنه و چرب هم، کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید به طرز شگفت انگیزی عالی عمل می‌کنند.

۴- فراموش نکنید قبل بیرون رفتن از خانه، از یک ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا از آسیب نوری به پوستتان جلوگیری شود.

۵- شما می‌توانید هر ماه یک بار فیشیال صورت انجام دهید. همچنین استفاده از ماساژ ملایم پوست صورت جریان خون را افزایش می‌دهد و آن را سفت و انعطاف پذیر می‌کند.

۳- آراسته نگه داشتن خود

چطور یک دختر جذاب باشیم؟

برای آراسته نگه داشتن خود می‌توانید یک سالن آرایشی مناسب انتخاب کنید و برای مانیکور ناخن یا پدیکور به سالن بروید. علاوه بر این اگر می‌خواهید از شر موهای زائد خلاص شوید نوبت اپیلاسیون خود را در آرایشگاه رزرو کنید. از طرفی از بین بردن موهای زائد صورت باعث شاداب‌تر شدن چهره‌تان می‌شود. با توجه به راحتی خود می‌توانید از بین گزینه‌های موجود برای اصلاح، یکی از روش‌ها را برای از بین بردن موهای زائد صورتتان انتخاب کنید.

۴- حالت دادن ابروها

چگونه چشم زیبا داشته باشیم؟

برای زیبایی چهره‌تان می‌توانید، به ابروها و چشمان خود بعد جدیدی ببخشید.

۱- شما می‌توانید ابروهای خود را کوتاه و نازک یا بزرگ و پهن حالت دهید. اگر ابروهای نازکی دارید، می‌توانید از یک ماده رنگ کننده طبیعی مانند حنا برای فرم دادن به ابروهایتان استفاده کنید.

۲- برای حجم دهی به مژه‌هایتان، از فر مژه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اکستنشن مژه استفاده کنید تا مژه‌هایتان را متراکم‌تر نشان دهد.

۳- برای درمان سیاهی و پف چشم،‌ هر شب از کرم دور چشم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های خانگی مانند چای کیسه‌ای خنک برای درمان این مشکلات استفاده کنید.

۵- اهمیت لبخند در جذابیت چهره

چگونه مژه پر پشت داشته باشیم؟

لبخند شما برای زیباترین نشان دادن چهره‌تان، بزرگترین دارایی شما می‌باشد. با لایه برداری منظم از لب‌های خود و استفاده از مرطوب کننده‌هایی مانند بالم لب، از لب‌هایتان مراقبت کنید. همچنین از سلامت بهداشت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنید. به غیر از مسواک زدن می‌توانید از روش‌های دیگر برای سفید کردن دندان‌هایتان استفاده کنید. همچنین استفاده از نخ دندان برای سالم نگه داشتن دندان‌های شما بسیار مهم است. با این روش‌ها،‌ درخشندگی را به لبخند خیره کننده خود بیفزایید.

۶- انتخاب استایل موی مناسب

چگونه جذاب باشیم؟

شما همیشه می‌توانید موهای خود را در کانون توجه قرار دهید. یک مدل موی شیک بوهو، استایل موی یکدست و صاف یا خرد؛ تأثیر زیادی در جذابیت ظاهری شما به وجود می‌آورد. انتخاب مدل موی مناسب و مطابق سلیقه‌تان، باعث می‌شود تا از ظاهر بدون آرایش خود لذت ببرید.

۷- اهمیت خوب لباس پوشیدن

چگونه لباس‌های زیبا انتخاب کنیم؟

لباسی که می‌پوشید، نقش مهمی در احساس شما نسبت به خودتان و به نوبه خود نحوه تصور دیگران از شما دارد. همیشه به سراغ لباس‌ها و کفش‌هایی بروید که در آن راحت هستید. سعی کنید برای هر موقعیت خاص، لباس مخصوص به آن را بپوشید. لباس‌های خود را، از رنگ‌هایی انتخاب کنید که مناسب رنگ طبیعی پوستتان باشد. هارمونی بخشیدن به لباس‌هایتان باعث می‌شود، جذاب و زیباتر از آنچه باید به نظر برسید.

همچنین می‌توانید اکسسوری‌هایی مانند عینک آفتابی،‌ گردن بند، گوشواره، برخی از جواهرات معمولی و بسیاری از موارد دیگر را برای زیباتر کردن ظاهر خود انتخاب کنید.

۸- اهمیت تغذیه سالم برای سلامت پوست

اهمیت تغذیه مناسب برای پوست

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب برای سلامت پوست و مو امری ضروری است. از طرفی مصرف کافی، از پروتئین و ویتامین‌ها هم برای حفظ و ترمیم پوست شما کاملاً ضروری می‌باشد. میوه‌ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را تقویت کرده و هیدراته نگه دارید. شما می‌توانید از نوشیدنی‌های طبیعی مانند چای سبز هم، برای سم زدایی بدنتان استفاده کنید. افزودن پروبیوتیک‌ها بعد از غذا سلامت روده‌تان را عالی نگه می‌دارد و منجر به پوستی تمیز و سالم می‌شود.

۹- خواب کافی برای زیبا ماندن چهره

اهمیت خواب کافی برای پوست زیبا

برای سالم ماندن بدن و پوست خود، اهمیت خواب کافی را جدی بگیرید. ۶ تا ۸ ساعت خواب خوب در شب، از سیاه شدن دور چشم‌های شما جلوگیری می‌کند. به جوانسازی پوستتان از طریق مکانیسم‌های مختلف مانند تولید کلاژن کمک می‌کند. همچنین بهتر است از روکش‌های بالشتی‌ ساتن استفاده کنید تا پوست و موی شما کمتر دچار آسیب شود.

۱۰- نرمش روزانه در روز

اهمیت نرمش روزانه برای سلامت پوست

هر روز ۳۰ دقیقه بدوید یا به باشگاه بروید. ورزش روزانه گردش خون را بهبود می‌بخشد و تعادل هومورنی شما را حفظ می‌کند. مداومت در نرمش‌های روزانه، به بدن در دفع سموم کمک می‌کند. همه این‌ها در دراز مدت منجر به پوستی سالم در شما می‌شوند.

۱۱- از استرس دوری کنید

دوری کردن از استرس برای داشتن پوستی زیبا

برای نگاه کردن به دنیای درونی خود وقت بگذارید؛ صورت آینه ذهن است. اگر در درون خود احساس خوبی داشته باشید، هاله‌ای مثبت را از چهره خود به بیرون نشان می‌دهید. زندگی آگاهانه را تمرین کنید. مدیتیشن و تمرینات تنفسی را امتحان کنید تا آرامش خود را حفظ کنید. استرس را از خود دور نگه دارید. خودتان را با تمام زیبایی‌ها و نقص‌هایتان بپذیرید. اعتماد به نفس، بهترین آرایشی است که می‌توانید استفاده کنید.

۱۲- در صورت لزوم، برای سلامت خود به پزشک مراجعه کنید

اهمیت مراجعه به پزشک برای داشتن پوستی زیبا

هر زمان که نیاز دارید برای مسائل جسمی و روحی خود از متخصص کمک بگیرید. برای خلاص شدن از شر مشکلات مختلف پوستی، باید به مشکلات اساسی سلامتی مانند مشکلات گوارشی یا عدم تعادل هورمونی رسیدگی کنید. همچنین حل مسائل شخصی و آرامش ذهنی، برای مدیریت استرس یا بی خوابی ضروری است. بنابراین در صورت لزوم از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. این موارد به نوبه‌ی خود، روی سلامت پوست شما تأثیر می‌گذارند.

سخن پایانی

ممکن است به دلایل زیادی بخواهید برای مدتی کوتاه یا برای همیشه بدون آرایش باشید. خوب است که بتوانیم در زمان و هزینه‌ای که برای انواع محصولات آرایشی صرف می‌کنیم صرفه جویی کنیم. در عوض می‌توانید این منابع را برای مراقبت از پوست و سلامت کلی خودتان سرمایه گذاری کنید. امیدواریم نکات ارائه شده در اینجا به شما کمک کند تا شروعی تازه داشته باشید.

منبع: skinkraft

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 109 میانگین: 3.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
7 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
لیلا

عالی بود. ممنونم

رویا کریمی

لیلا عزیز، سپاس از همراهی شما 🌹

محدثه

ممنونم زیبا بود

رویا کریمی

محدثه عزیز، سپاس از همراهی شما🌹

اااتتن

هاواااااخخااه عالیییی

سودا

ممنون از راهنمایی شما
سپاسگذارم

رویا کریمی

سودا عزیز، ممنون از اینکه همراه ما هستید🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: