مانیکور ناخن چیست

مانیکور ناخن چیست؟ مزایا و معایب انواع مانیکور در منزل و سالن

ارسال به دیگران:

مرتب بودن ناخن‌ها تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی دستان شما دارد. این روزها که کاشت ناخن رواج پیدا نموده، بسیاری از افراد به دنبال روشی برای افزایش زیبایی ناخن‌ها بدون تحمل عوارض کاشت ناخن هستند. در این زمان است که به شما مانیکور ناخن را پیشنهاد می‌دهیم.

تفاوتی ندارد که این کار را در منزل یا در مراکز و سالن‌های زیبایی انجام می‌دهید. در هر صورت داشتن اطلاعات کافی از این روش به شما کمک می‎‌کند تا نتیجه بهتری از آن به دست آورید.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب، اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور ناخن، روشی مراقبتی است که برای دست‌ها انجام می‌شود. در این تکنیک با استفاده از ابزار و مواد مختلف در جهت سلامت و زیبایی ناخن‌ها و دست‌های شما اقدام می‌شود.

این تکنیک ناخن در واقع مجموعه‌ای از اقدامات برای فرم دادن به ناخن‌ها، زدودن پوست‌های اضافی اطراف ناخن و انجام انواع روش‌های درمانی مورد نیاز دستان شماست. تمامی این اقدامات به شما کمک می‌کند تا بتوانید دستانی زیبا و ناخن‌هایی مقاوم داشته باشید.

در طی این روش، ناخن‌های شما کوتاه شده و فرم مورد نظر شما پیاده‌سازی می‌شود. سپس کوتیکول‌های ناخن به عقب رانده شده و پوست‌های اضافی اطراف ناخن برداشته می‌شوند. همچنین در ادامه ممکن است استفاده از روش‌های درمانی متنوعی مانند پارافین‌تراپی به شما پیشنهاد شود. مجموعه این متدها به کاهش چین و چروک دستان شما و افزایش شادابی و لطافت آن‌ها کمک می‌کند.

مانیکور ناخن

بعد از انجام این عملیات مراقبتی می‌توانید با انواع آرایش ناخن، زیبایی آن‌ها را دوچندان کنید. شما می‌توانید با کمک فرنچ ناخن شیک یا طراحی ناخن ساده، این زیبایی را برای ناخن‌های خود خلق کنید.

اگر بخواهیم به موارد این تکنیک بپردازیم باید مراحل آن را توضیح دهیم که در ادامه به آن می‌پردازیم. اما قبل از هر چیز بهتر است به انواع مانیکور اشاره کنیم.

انواع مانیکور ناخن

همانطور که اشاره کردیم، این تکنیک در واقع راهی برای مراقبت و حفظ سلامت دستان شماست. اما این تکنیک دارای متدهای مختلفی است که بعضی از آن‌ها به قدری ساده هستند که می‌توانید مانیکور ناخن در منزل را تجربه کنید. بعضی دیگر را باید با تجهیزات خاص مانند سوهان برقی انجام دهید که برای این کار باید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید.

اگر بخواهیم به انواع مانیکور ناخن اشاره کنیم بهتر این است به معرفی دو دسته اصلی مانیکور خشک و مانیکور خیس بپردازیم.
در واقع پایه و اساس این تکنیک در این دو متد خلاصه می‌شود و از متدهای مختلف نیز می‌توان در ادامه این روش‌ها استفاده نمود.

مانیکور در منزل

مانیکور خیس

مانیکور خیس یا مرطوب یکی از متدهای جذاب این تکنیک است که در آن دستان شما توسط آب گرم برای شروع عملیات آماده می‌شود. همچنین در طول انجام این تکنیک و یا بعد از آن، دستان شما در آب قرار می‌گیرد تا طراوت و شادابی به پوست شما بازگردد. همچنین می‌توانید به آن محصولات یا روغن‌های مفیدی اضافه کنید و از فواید آن‌ها بهره‌مند شوید. نکته بسیار مهم در این روش رعایت بهداشت است. زیرا در صورت عدم رعایت این مورد مهم ممکن است باعث ایجاد قارچ ناخن شوید.

اگر می‌خواهید از پارافین‌تراپی برای جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک دستانتان استفاده کنید، باید روش خیس را انتخاب کنید. در این حالت در کنار مراحل این متد، درمان با پارافین نیز برای شما انجام می‌شود.

در ادامه به مراحل این متد می‌پردازیم.

مراحل مانیکور خیس

مانیکور خشک

احتمالا از نام این متد متوجه می‌شوید که در اینجا خبری از آب و پارافین نیست. مانیکور خشک نیز مانند متد قبلی برای اصلاح فرم ناخن و برداشتن پوست اضافی اطراف کوتیکول انجام می‌شود با این تفاوت که در حالت خشک و بدون آب انجام می‌شود.

این روش را برای افرادی که دارای پوستی خشک یا ناخن‌های شکننده هستند، توصیه می‌کنیم. زیرا احتمالا دستان این افراد با قرار گرفتن در مجاورت آب، بیشتر از قبل خشک می‌شوند.

این تکنیک دارای دو متد است که به نام‌های مانیکور روسی و مانیکور معمولی شناخته می‌شوند. تفاوت این دو، در ابزارهای استفاده شده در آن‌ها و نوع عملکرد است. در ادامه به جزییات و تفاوت‌های این دو می‌پردازیم.

مانیکور خشک

مانیکور روسی

در مانیکور روسی از سوهان برقی برای انجام عملیات مربوط به برداشتن کوتیکول استفاده می‌شود. در این روش همواره به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل استفاده از دستگاه سوهان‌برقی، باید این کار را به افراد متخصص و ناخن‌کاران حرفه‌ای بسپارید.
به دلیل تماس مستقیم سرسوهان با ناخن طبیعی، توصیه می‌کنیم از انواع سرسوهان شنی برای این کار استفاده کنید.

مراحل مانیکور روسی

برای شروع کار بهتر است لاک قبلی ناخن را پاک کنید و دست‌ها را بشویید.

فرم و قد ناخن‌ها را مشخص کنید و به وسیله سوهان دستی آن را شکل دهید. زمانی که به شکل دلخواه خود رسیدید نوبت به استفاده از دستگاه سوهان برقی است.
استفاده از دستگاه در این مرحله برای جدا کردن کوتیکول‌ها و پوست‌های اضافی اطراف ناخن است.

پیشنهاد ما این است برای عقب زدن کوتیکول‌های بخش ریشه ناخن می‌توانید از سرسوهان گرد استفاده کنید. سعی کنید اندازه سرسوهان شما به حدی بزرگ نباشد که قدرت مانور شما در انجام این عملیات کاهش یابد.

همچنین برای جدا کردن کوتیکول از ناخن، از سرسوهان میخی استفاده کنید. در این حالت می‌توانید تمام قسمت‌های کوتیکول را بلند کنید و در نهایت با کمک نیپر آن‌ها را جدا کنید.

بعد از جدا کردن کوتیکول می‌توانید ناخن‌های خود را یا انواع لاک یا پولیش ناخن جذاب‌تر کنید. اما اگر تمایل به انجام این کار ندارید، با روغن کوتیکول یا روغن زیتون به کار خود پایان دهید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مانیکور معمولی

در مانیکور معمولی خبری از دستگاه‌های پیچیده نیست. در واقع برای انجام مانیکور در خانه به شما پیشنهاد می‌دهیم از این روش استفاده کنید.

در این روش فقط به سوهان دستی، نیپر و پوشر احتیاج دارید. شما می‌توانید به راحتی از این روش برای اصلاح فرم ناخن‌های خود در منزل استفاده کنید.

توصیه ما این است اگر ناخن بلند دارید و می‌خواهید به ناخن‌هایتان لاک بزنید، ابتدا با این روش ناخن‌های خود را اصلاح کنید. سپس برای لاک زدن اقدام کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا جلوه نهایی آن‌ها بیشتر شود.

به دلیل همپوشانی متد خشک و مانیکور در منزل، مراحل آن را در ادامه برای شما توضیح داده‌ایم.

مراحل مانیکور در منزل

برای شروع کار اگر ناخن‌هایتان لاک دارند، بهتر است آن‌ها را پاک کنید. دست‌هایتان را بشویید و آماده شوید. حتی اگر لاک نزده‌اید برای زدودن چربی‌ و آلودگی‌های ناخن، باید دست‌هایتان با آب و صابون شسته شود.

مراحل مانیکور خشک معمولی در منزل

در اینجا باید نوع فرم و قد ناخن را تعیین کنید. اگر می‌خواهید قد ناخن خود را کوتاه کنید بهتر است این کار را با ناخن‌گیر انجام دهید. بعد از کوتاهی ناخن نوبت آن است که فرم آن را مشخص کنید.

به وسیله سوهان دستی فرم مورد نظر خود را ایجاد گنید. در این مسیر توجه داشته باشید که استفاده از سوهان مناسب بسیار مهم است. سوهان‌هایی که دارای درجه زبری بالایی هستند برای فرم دادن به ناخن‌های طبیعی مناسب نیستند. دیلیل این امر نیز در این است که با استفاده از سوهان‌های زبر، احتمال شکستگی ناخن بالا می‌رود.

بعد از فرم دادن به ناخن‌ها باید کوتیکول را از سطح ناخن جدا کنیم. برای این کار از وسیله‌ای به نام پوشر یا عقب زن استفاده می‌کنیم. برای این کار سعی کنید پوشر را روی سطح ناخن بخوابانید تا لبه آن باعث خراش ناخن نشود. در امتداد ناخن و از تاج به سمت ریشه ناخن، پوشر را هل دهید تا تمام کوتیکول را جدا کند.

بعد از این که موفق به جداکردن کوتیکول شدید، باید پوست‌های اضافی را به وسیله نیپر یا گوشتگیر جدا کنید. برای این کار دقت کنید که پوست را نکشید بلکه آن را برش دهید.

اگر تا اینجای کار خوب عمل کردید باید بدانید که به انتهای مسیر نزدیک شده‌اید. در این مرحله ناخن‌های شما آماده هستند تا زیباتر شوند. اگر می‌خواهید از لاک استفاده کنید، در این مرحله می‌توانید اقدام کنید. به شما پیشنهاد می‌دهیم با کشیدن یکی از انواع طرح ناخن تابستانی یا طرح ناخن فانتزی، زیبایی ناخن‌های خود را دو چندان کنید.

همچنین اگر تمایل به استفاده از لاک ندارید، می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی برای استفاده در ناحیه کوتیکول و اطراف ناخن استفاده کنید.

لاک زدن به ناخن

مزایا مانیکور ناخن

همانطور که می‌دانید این روش به عنوان روشی مراقبتی در حفظ سلامت ناخن‌ها ارائه شده است. به همین منظور این بخش را به بررسی مزایا مانیکور ناخن اختصاص داده‌ایم.
در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره نموده‌ایم.

  • نرمی و لطافت پوست دست
  • افزایش استحکام ناخن
  • افزایش رشد ناخن‌ها
  • بهبود گردش خون در پوست
  • زدودن آلودگی‌های پوستی
  • رفع خستگی دست‌ها
  • پیشگیری از پیری زودرس
  • مراقب از ناخن‌ها در برابر انواع بیماری‌ها
مزایا مانیکور ناخن

ماساژ دست که در انتهای هر تکنیک انجام می‌شود باعث افزایش گردش خون در دستان شما می‌شود. همین امر با استمرار در طی چند جلسه باعث تقویت پوس دست و کاهش چین و چروک می‌شود. همچنین می‌توان ادعا کرد که با ماساژ می‌توانید از پیری زودرس دست‌های خود جلوگیری کنید.

شما می‌توانید در زمان ماساژ و در واقع در انتهای این تکنیک از انواع اسکراب استفاده کنید. در این حالت می‌توانید به لایه‌برداری پوست اقدام کنید و سلول‌های مرده را از بین ببرید.
از طرفی ماساژ دست‌ها باعث کاهش تنش‌ها و رفع خستگی دستان شما می‌شود.

اگر برای انجام این تکنیک در جلسات متعدد مراجعه کنید، در نهایت پوستی نرم و لطیف دارید.
همچنین می‌توانید از انواع لوسیون‌ها، روغن‌ها و ماسک‌های ناخن استفاده کنید. در نتیجه استفاده از آن‌ها می‌توانید شاهد افزایش رشد و استحکام ناخن‌ها باشید.

در طول این عملیات و در زمان سوهان‌کشی، می‌توانید به تمیز کردن زیر و گوشه های ناخن اقدام کنید. این کار در نهایت باعث زدودن هرگونه عامل میکروبی، قارچی یا عفونتی می‌شود.

عوارض مانیکور

معایب یا عوارض مانیکور در نتیجه انجام آن در محیط‌های غیربهداشتی رخ می‌دهد. به همین دلیل باید به بهداشت سالن‌ها یا محیط خانه در هنگام انجام این عملیات دقت کنید.

عوارض مانیکور

برای اطمینان از بهداشت وسایل و ابزار استفاده شده بهتر است ابتدا آن‌ها را ضد عفونی کنید. پیشنهاد می‌دهیم قبل و بعد از استفاده، آن‌ها را به وسیله الکل تمیز کنید.

توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی ممکن است ناخن‌های شما دچار انواع بیماری‌های باکتریایی یا قارچی شود.
همچنین در صورت عدم توجه به این قبیل مشکلات ممکن است ناخن‌های شما دچار عفونت‌های شدید شود.

توصیه ما این است که از ست مانیکور شخصی استفاده کنید. حتی در زمان مراجعه به سالن‌های زیبایی این ست ابزار را با خود همراه داشته باشید.

مورد دیگری که از معایب این روش به حساب می‌آید در پی استفاده مکرر این تکنیک حاصل می‌شود. این که مانیکور برای ناخن‌ها مفید است و باعث حفظ سلامت آن‌ها می‌شود کاملا بدیهی است و در بالا به علت‌های آن اشاره نمودیم.
اما توجه کنید که در صورت تکرار بی‌رویه آن ممکن است به آن‌ها آسیب بزنید. علت این امر نیز در سوهان‌کشی‌هاست. اگر در فواصل زمانی کوتاهی ناخن‌های خود را سوهان بکشید، این کار باعث شکنندگی آن‌ها می‌شود.

عوارض مانیکور ناخن

فاصله زمانی بین انجام مانیکور ناخن

همانطور که در عوارض استفاده مکرر از این روش نیز توضیح دادیم، بهتر است در فاصله‌های زمانی مشخصی این کار را انجام دهید. اما فاصله زمانی بین دو عملیات چقدر است؟

این که این فاصله زمانی چقدر باشد کاملا به شرایط زندگی و رشد ناخن‌ها بستگی دارد. به این حالت که اگر فعالیت روزانه شما زیاد است، احتمالا فاصله بین دو جلسه شما کوتاه است.
همچنین اگر رشد ناخن‌های شما زیاد است، ممکن است زودتر از سایر افراد به این تکنیک احتیاج داشته باشید.

اما اگر بخواهیم شرایط نرمال را در نظر بگیریم احتمالا هر ۲ یا ۳ هفته یکبار به این روش احتیاج دارید.

توجه داشته باشید، حتی در صورتی که رشد ناخن‌های شما زیاد است از انجام هفتگی این تکنیک خودداری کنید. زیرا این کار نه تنها باعث تقویت ناخن‌ها نمی‌شود بلکه سبب شکنندگی و ضعف شدید آن‌ها می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا تمامی موارد مربوط به این تکنیک مراقبتی را توضیح دهیم.
همچنین در بخشی از آن با مراحل مانیکور در منزل آشنا شدید و در انتهای آن یاد گرفتید که چگونه از این روش برای زیبایی ناخن‌ها در خانه استفاده کنید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه مانیکور ناخن در منزل یا سالن زیبایی را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: cosmopolitan

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
Elen

خیلی خیلی خوب بود

رویا کریمی

🌹🌹🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: