پولیش ناخن در خانه

پولیش ناخن چیست و روش استفاده از ژل پولیش در خانه چگونه است؟

ارسال به دیگران:

پولیش ناخن ابزاری است که کار تعداد زیادی از خانم ها را آسان کرده است. این ابزار همان لاک ناخن است، اما ایرادات لاک ناخن معمولی را نداشته و ماندگاری بالاتری نیز دارد.

حتما برای شما هم پیش آمده که لاک ناخن شما بعد از مدت کوتاهی لب پر شده، ترک خورده، یا رنگ پریده شده است. این یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند و باعث می شود مدام در حال ترمیم لاک ناخن های خود باشند.

اما پولیش ناخن تمام این مشکلات را برطرف می کند و شما می توانید تا مدت زمان طولانی لاک ناخن خود را سالم و مانند روز اول روی ناخن طبیعی یا کاشت ناخن خود داشته باشید. برای اینکه بیشتر درباره این محصول فوق العاده بدانید با ما همراه باشید. ما درباره پولیش و نحوه استفاده از آن به طور مفصل صحبت می کنیم.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

پولیش ناخن چیست؟

به طور کلی، پولیش ناخن ابزاری است که برای از بین بردن ایرادات سطحی و افزایش براقیت سطح ناخن به کار می رود. در واقع پولیش از جمله کارهای ترمیمی به حساب می آید.

پولیش ناخن محصولی است که برای براق، صاف، و صیقلی شدن سطح ناخن بکار می رود. پولیش کردن ناخن علاوه بر اینکه ظاهر ناخن را زیباتر می کند، باعث افزایش رشد ناخن ها نیز می‌شود.

ژل پوليش ناخن

ژل پولیش ناخن چیست؟

ژل پولیش یا لاک ژل محصولی با ماهیت مایع و ژل مانند است که باید مشابه لاک روی ناخن زده شود. این لاک تا حد بالایی توانسته معایب لاک معمولی را برطرف سازد. این محصولات در واقع لاک های موقتی هستند که با ژل اکریلیک مخلوط شده اند و برای کاور ناخن و کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرند.

ماندگاری ژل پولیش برای بسیاری از خانم‌ها مطلوب است و حدود ۲ تا ۴ هفته می‌باشد. شما نمی توانید با استون های معمولی آن ها را پاک کنید. برای پاک کردن آن باید به سالن زیبایی بروید تا آرایشگرتان با استفاده از تجهیزات مخصوص و استون صد در صد آن ها را پاک کند.

آیا ژل پولیش و لاک ژل و ژلیش با هم تفاوت دارند؟

ژل پولیش، لاک ژل، و ژلیش ناخن همه یک محصول هستند. در واقع نام صحیح این ابزار، ژل پولیش (Gel Polish) یا پولیش ناخن (Nail Polish) است، اما به نام های دیگر نیز معروف است. ژلیش یکی از برندهای سازنده ژل پولیش است که در ایران نام آن به اشتباه برای تمام محصولات ژل پولیش بکار برده می شود.

پولیش ناخن چیه

آموزش پولیش ناخن

برای پولیش ناخن به وسایلی نیاز داریم از جمله:

  • پوشر کوتیکول
  • بافر ناخن
  • سوهان ناخن دستی
  • محلول کلینزر
  • محلول ضدقارچ
  • بیس کت
  • لاک ژل
  • تاپ ژل
  • روغن کوتیکول
  • دستگاه UV یا LED

۱. سوهان کشی

اولین مرحله، مانیکور خشک ناخن است. برای این کار نوک و سطح ناخن‌ها را با سوهان دستی یا برقی صاف و مرتب کنید.

پولیش ناخن برای چیست

۲. محلول ضد قارچ

برای جلوگیری از رشد قارچ در ناخن، روی سطح همه ناخن ها را محلول ضد قارچ بزنید. همچنین برای از بین بردن باکتری و چربی اضافه ناخن ها می توانید از کلینزر نیز استفاده کنید.

۳. بیس کت

 در این مرحله روی ناخن‌ها را بیس کت می زنیم تا لاک به خوبی به ناخن بچسبد. بیس کت باعث می شود اتصال محکمی بین ناخن و لاک ایجاد شود و ماندگاری لاک بالاتر برود. برای خشک شدن بیس کت لازم است ناخن های خود را به مدت ۱۵ تا ۶۰ ثانیه زیر دستگاه UV یا LED قرار دهید.

۴. لاک ژل یا ژل پولیش

 اکنون نوبت زدن ژل پولیش یا همان لاک ژل است. ابتدا یک لایه نازک از لاک را به ناخن های بزنید و دست های خود را به مدت ۳۰ ثانیه زیر دستگاه قرار دهید. برای پررنگ تر شدن و افزایش ضخامت لاک می توانید لایه دوم را نیز بزنید و آن را زیر دستگاه UV خشک کنید.

پولیش ناخن یعنی چه

۵. تاپ کت

 برای داشتن نمای براق تر و همچنین ماندگاری بیشتر لاک از یک لایه دیگر به نام تاپ کت یا تاپ شاین استفاده می کنیم. این آخرین لایه ژل است که آن را نیز باید بوسیله دستگاه خشک کنید.

۶. روغن کوتیکول

در آخر روغن کوتیکول را دور ناخن ها می زنیم. روغن کوتیکول باعث نرم شدن کوتیکول ها می شود و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

آموزش پولیش ناخن در خانه

 ژلیش ناخن در خانه

۱. پیرایش ظاهر ناخن

اگر تمایل دارید پولیش ناخن را در خانه انجام دهید، به چند وسیله احتیاج دارید. قبل از شروع کار بهتر است ناخن‌های خود را به اندازه دلخواه کوتاه کنید و سوهان بکشید.

برای از بین بردن تمام برجستگی‌های اضافی ناخن و یکدست نمودن آن بهتر است از بافر ناخن استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید افراط در این کار باعث اصطحکاک در سطح ناخن و تضعیف ناخن می‌شود.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۲. انتخاب یک لاک مناسب

بعد از اصلاح ناخن بهتر است آن‌ها را به خوبی بشویید و آثار آلودگی، رطوبت و پولیش قبلی را از سطح آن پاک کنید.

در انتخاب لاک ناخن دقت کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. لاک های با کیفیت بهتر روی ناخن نشسته و ماندگاری بیشتری نیز دارند. در حالی که ژلیش ناخن با لاک های ارزان قیمت با کیفیت پایین زیبایی دستانتان را از بین می برد.

ژل پولیش ناخن چیه

قبل از پولیش ناخن باید سطح ناخن را با یک لایه پرایمر پوشانده و سپس ادامه کار را انجام دهید. این کار باعث حفاظت از لاک ناخن شده و لاک به خوبی روی ناخن می‌نشیند.

یک بار خیلی آرام و سطحی برق ناخن را روی هر ناخن بکشید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. این کار را سه مرتبه تکرار کنید.

۳. لاک زدن یا پولیش ناخن

حالا نوبت قسمت اصلی کار یعنی لاک زدن یا استفاده از لاک ژل است.

برس لاک را به لاک آغشته کنید و با زدن برس به دیواره شیشه لاک، میزان اضافی لاک را از روی آن بگیرید. سپس یک لایه نازک از لاک را روی ناخن بزنید و ۲ دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

بعد از اینکه لایه اول به طور کامل خشک شد، می توانید لایه دوم را نیز بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود.

ژل پوليش ناخن

پس از اینکه مطمئن شدید لایه های لاک به طور کامل خشک شدند، نوبت لایه آخر، یعنی تاپ کت یا برق ناخن است. یک لایه نازک از تاپ کت را روی ناخن ها بزنید و صبر کنید تا خشک شود.

توجه داشته باشید که در منزل خبری از دستگاه UV نیست. بنابراین باید به اندازه کافی صبر کنید تا لاک به خوبی خشک شود. در غیر این صورت نتیجه دلخواه شما ایجاد نخواهد شد.

برای از بین بردن لاک هایی که به اطراف ناخن و روی کوتیکول خورده، کمی منتظر باشید تا لاک خشک شده سپس با قلمی نازک و آغشته به استون در اطراف ناخن حرکت کنید تا ظاهر آن را مرتب کنید.

کاربرد پولیش ناخن

امروزه پولیش ناخن طرفداران زیادی بین بانوان خوش سلیقه ایرانی دارد. خانم هایی که دوست دارند ماندگاری لاک روی ناخن هایشان بالا باشد از ژل ناخن استفاده می کنند.

داشتن ناخن های زیبا و براق نقش بسیار زیادی در زیبایی ظاهری شما دارد و یکی از راه های داشتن ناخن های زیبا، پولیش کردن آن است. بنابراین این محصول کاربرد زیادی در جذاب نمودن آن خواهد داشت.

ژل پوليش ناخن طبيعي

فواید ژل پولیش ناخن

علاوه بر ظاهر مرتب و سالم لاک، دلایلی دیگر وجود دارد که نشان از این است که چرا تعداد زیادی از افراد برای زیبایی ناخن‌ به دنبال لاک ژل می ‌روند.

از مزایای ژل ناخن این است که سریع خشک می‌شود. احتمالا مدت زمان زیادی برای خشک کردن لاک ناخن منتظر می‌مانید. باید دست‌ها را طوری نگه دارید که به جایی برخورد نداشته باشد.
اما پولیش ناخن بعد از حدود یک دقیقه‌ کاملاً خشک می‌شود به شرطی که در زیر دستگاه مخصوص قرار گیرد. پس نگرانی برای خرابی آن وجود ندارد.

برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند، استفاده از این محصول روشی است که باعث می‌شود عادت خود را ترک کنند.

ژل پولیش ناخن یعنی چه

کلام آخر

وقتی که از لاک با کیفیت پایین استفاده کرده‌اید، کار مداوم باعث ساییدگی شده و ظاهر آن‌ها را از بین می‌برد. وقتی در حال ظرف شستن هستید و دستانتان در معرض دمای بالا قرار دارد، لاک شما شروع به محو شدن کرده و شفافیتش را از دست می‌دهد. اما این نوع لاک در برابر چنین تغییراتی، مقاوم می‌باشد.

هنگام زندگی معمولی و فعالیت‌های روزانه، ژل پولیش کنده نمی‌شود و ترک نیز نمی‌خورد. اگر به فعالیت‌ زیاد با دست عادت دارید یا کار هنری انجام می‌دهید، این قبیل محصولات زمان بیشتری نسبت به لاک معمولی دوام می‌آورند.

اگر قصد سفر چند روزه دارید، نگران از بین رفتن لاک نباشید. همچنین نیاز به خالی کردن وقت برای ترمیم لاک ندارید. ژلیش ناخن بدون هیچگونه تغییری می‌تواند سلامت خود را در سفر تضمین کند.

استفاده از ژل ناخن برای افرادی که به طور روزانه با مواد شیمیایی، الکل و استون مشغول به کار هستند، به خصوص برای افرادی که خود به کار ناخن مشغول هستند، بسیار ایده‌آل می‌باشد و آسیبی به زیبایی ناخن‌ آن‌ها وارد نمی‌کند.

مریم فرجی

آیا شما تا به حال پولیش ناخن را در خانه انجام داده اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذراید.

منبع: thoughtco

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: