ژلیش ناخنچیست و چگونه باید کاشت ژله ای را انجام دهیم؟

ژلیش ناخن چیست؟ مراحل کاشت ژله ای دخترانه کوتاه و بلند

ارسال به دیگران:

داشتن دستان زیبا از زمان های بسیار قدیم همیشه بخشی از آیین آراستگی ما بوده است. خانم ها دوست دارند که دست‌های خود را با زیورآلات آراسته و از ناخن‌های خود مراقبت کنند. در مصر باستان، ناخن های بلند نمادی از موقعیت و ثروت بودند. ژلیش ناخن یکی از موثرترین روش های این کار به شمار می‌رود.

در دنیای امروز، ناخن های زیبا بخشی از شخصیت شما هستند. اما همه از ناخن های زیبا و قوی برخوردار نیستند. کاشت ناخن راهی است برای رسیدن به ناخن‌های زیبا و بلند.

در حال حاضر سه نوع روش کاشت ناخن وجود دارد: ژلیش یا کاشت ناخن ژله ای، اکرلیک یا کاشت پودری، و فایبرگلاس که هرکدام از آن‌ها ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در ادامه به بررسی بیشتر کاشت ژلیش دخترانه و آموزش قدم به قدم کاشت آن می‌پردازیم.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ژلیش ناخن چیست؟

ژل ناخن قوامی شبیه به ژل مو دارد. این ژل یا در قسمت داخلی ناخن مصنوعی یا مستقیماً روی بستر طبیعی ناخن قرار می‌گیرد تا آن را بلند کرده و رشد ناخن را به طور طبیعی تقویت کند.

کاشت ژله ای ناخن یا ژلیش با استفاده از ترکیبات جدید و پیشرفته‌ای که دائماً وارد بازار می‌شوند، به سرعت در حال افزایش است. چندین نوع مختلف ژل وجود دارد، اما همه آن‌ها به یک لامپ UV نیاز دارند. سه نوع اصلی از ژل عبارتند از:

  • ژل سخت (که باید با فیلینگ از بین برود)
  • ژل خیساندنی (که در استون حل می‌شود)
  • ژل لهستانی (که مانند لاک ناخن زده می‌شود و با استون پاک می‌شود)
کاشت ناخن ژله ای یا ژلیش ناخن چیست
نمونه ای جذاب از کاشت ژله ای

تفاوت ژلیش با کاشت پودری چیست؟

تفاوت ژلیش ناخن با کاشت پودری در این است که آنچه ناخن های ژلیش و پودری را از هم جدا می‌کند، ساختار ناخن است. تیپ های آکریلیک از پلاستیک ساخته شده است و برای حالت گرفتن به مایع مونومر و پودر پلیمر نیاز دارد.

در مقابل، تیپ های ژله ای از قبل شکل گرفته است و بعد روی ناخن قرار می‌گیرند. این اکستنشن‌ها کاملاً از ژل ساخته شده و کل ناخن را می‌پوشانند.

ژلیش یا کاشت ژل جایگزین سالم‌تری برای اکریلیک ناخن هستند. کاشت و حتی ریموو ناخن های ژله ای سریع‌تر انجام می‌شود و درد و آسیب کمتری دارد.

مزایای ژلیش ناخن

آنچه باعث افزایش محبوبیت ژلیش می‌شود، این است که این ماده نه تنها از ژل برای دوام بیشتر ساخته شده است، بلکه به مواد شیمیایی سخت نیز احتیاج ندارد. از سایر مزایای کاشت ژلیش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به ناخن های طبیعی آسیب نمی‌زند
  • تیپ آن سبک است
  • بدون دود و بوی شدید است
  • به فیلینگ های سنگین نیاز ندارد
  • انعطاف‌پذیر است
  • براقیت و شاین آن دائمی است

علاوه بر این، اکستنشن های ژله ای به راحتی با خیساندن در استون از بین می‌روند و نوک آن‌ها در استون حل می‌شود. همچنین لازم نیست نگران انجام کارهای روزمره خود باشید. ژلیش ناخن بسیار مقاوم هستند و حین انجام کارهای روزانه شما بلند نمی‌شوند و نمی‌شکنند.

آموزش ژلیش ناخن در سالن های آموزشی یا آرایشگاه های زیبایی

ماندگاری ژلیش ناخن چقدر است؟

کاشت ژلیش ناخن اگر حرفه ای انجام شود می‌تواند تا ۳ الی ۴ هفته دوام بیاورد. حتی در صورت استفاده از ابزار و محصولات با کیفیت و مرغوب، ماندگاری آن به ۵ هفته هم می‌رسد.

آموزش کاشت ژلیش دخترانه

۱. ناخن را آماده کنید

قبل از اینکه آموزش ژلیش ناخن را شروع کنیم، دقت کنید که بستر طبیعی ناخن باید تمیز و خشک باشد. برای آماده کردن ناخن، ابتدا ژل قبلی را از ناخن های مشتری پاک کنید.

آموزش ژلیش ناخن با راهکارهای قدم به قدم - آماده کردن ناخن برای شروع کار

سپس ناخن را سوهان بکشید و لبه های آن را صاف کنید.

نحوه سوهان کشیدن ناخن ها برای ایجاد کاشت ژله ای

یک ناخن کار حرفه ای، کوتیکول های ناخن را با استفاده از دستگاه فشار دهنده کوتیکول به عقب فشار می‌دهد. سپس، بقایای کوتیکول مرده را بوسیله نیپر کوتیکول از لبه ناخن جدا می‌کند.

برداشتن کوتیکول قدیمی و عقب راندن آن، بستر ناخن جذاب‌تری ایجاد می‌کند و همچنین به بلندتر نشان دادن ناخن کمک می‌کند.

مراحل کاشت ژله ای ناخن

هنگامی که بستر ناخن تمیز و خشک شد، آماده  کاشت می‌شود.

۲. تیپ ناخن مناسب را انتخاب کنید

برای خانم‌هایی که از طول طبیعی ناخن خود راضی هستند، ممکن است استفاده از تیپ مصنوعی لازم نباشد. ژل را می‌توان مستقیماً روی بستر ناخن قرار داد تا ناخن طبیعی تقویت و ضخیم شود.

برای کسانی که می‌خواهند ناخن‌های بلندتری داشته باشند، از تیپ های مصنوعی بر روی ناخن استفاده می‌شود. در این مرحله از کاشت ژله ای، تیپ هایی را انتخاب می‌کنند که متناسب با شکل و پهنای ناخن شما باشد.

۳. تیپ ها را روی ناخن قرار دهید

هنگام کار با تیپ و ژل، بهتر است که قبل از چسباندن به ناخن، آن را صاف کنید. این کار حجم تیپ را کاهش می‌دهد و به دستیابی به خط لبخند بهتر کمک می‌کند.

اگر از قالب کاشت استفاده می‌کنید، ناخن طبیعی را آماده کرده و قالب ها را روی آن بگذارید. ژل پایه را به ناخن طبیعی بمالید، آن را روی قالب بکشید و یک اکستنشن درست کنید.

پیدا کردن تیپ ناخن ها برای ایجاد کاشت ژله ای مناسب

۲۰ ثانیه صبر کنید و قالب را بردارید. این یک اکستنشن نازک است که دقیقا مانند یک تیپ برای شما عمل می‌کند.

عکس کاشت ژله ای ناخن

۴. اکنون نوبت ژل سازنده (بیلدر) است

قبل از استفاده از ژل بیلدر، سطح هر ناخن را با یک پاک کننده یا دهیدراتور ناخن پاک کنید و شکل و طول آن را با مشتری خود بررسی کنید. ابتدا از یک پرایمر و سپس از یک اتصال دهنده (باندر) استفاده کنید (این دو ماده متفاوت هستند ) و چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود.

نحوه استفاده از وسایل کاشتن ناخن ژله ای (آموزش استفاده از بیلدر)

مرحله بعد نوبت ژل سخت است. این سخت ترین قسمت کاشت ناخن ژله ای است. اگر این مواد به اشتباه استفاده شوند، ناخن ممکن است توده‌ای، خیلی ضخیم یا کج به نظر برسد.

روش کاشت ژله ای ناخن

۵. ژل شفاف را روی ناخن بمالید

یک تکه کوچک از ژل شفاف را برداشته و در وسط ناخن قرار دهید. آن را با حرکات دایره ای کوچک از لبه ناخن تا قسمت کوتیکول بمالید و کل ناخن را بپوشانید. مطمئن باشید که یک حاشیه مشخص در اطراف دیواره‌های جانبی و کوتیکول ایجاد می‌شود.

این کار را روی همه انگشتان یک دست انجام دهید (در صورت تمایل می‌توانید هر بار روی ۲ انگشت این کار را انجام دهید).

نحوه افزودن ژل شفاف به ناخن های دست

 ناخن ها را زیر لامپ UV / LED قرار دهید. وقتی ژل خشک شد، برای ناخن انگشت شست هم تمام این مراحل ژلیش ناخن را انجام دهید.

برای ژلیش ناخن، حتما باید ناخن ها را در دستگاه خشک کن قرار دهید

۶. ناخن را پرداخت کنید

پس از استفاده از ژل، ناخن باید پرداخت (باف) شده و به شکل و طول مورد نظر قرار برسد. باف کردن ناخن به از بین بردن باقی مانده ژل نیز کمک خواهد کرد.

کاشت ناخن ژله ای چگونه است

۷. طراحی مورد نظر را بر روی ناخن انجام دهید

پس از اتمام کاشت ژلیش، نوبت به طراحی ناخن می‌رسد. در این مرحله می‌توانید هر رنگ و طرحی که باب میل مشتری است استفاده کرده و ناخن های ژله ای زیبایی را برای او ایجاد کنید.

اگر بجای استفاده از تیپ ناخن، تمام مراحل بالا را روی ناخن طبیعی انجام دهید، در نهایت ژلیش ناخن کوتاه دخترانه خواهید داشت که بسیار طبیعی و زیباست و نگهداری آن نیز بسیار آسان است.

کاشت ناخن ژله ای دخترانه و تزئین آن با توجه به سلیقه خودتان

اکنون کار تمام است! اگر تمام مراحل را با دقت و ظرافت انجام داده باشید،‌ ناخن های مشتری بسیار زیبا،‌ طبیعی، و مقاوم خواهد بود. همچنین، کاشت ناخن ژله ای در خانه نیز به راحتی انجام می‌شود. فقط کافی است مواد ضروری این مدل کاشت را تهیه کرده و مراحل آن را با دقت دنبال کنید.

مراحل کاشت ژلیش ناخن با تیپ مصنوعی

مراحل کاشت ژله ای با تیپ مصنوعی دقیقا مانند سایر روش‌های کاشت ژلیش است. و تنها فرق آن در نوع تیپ و نحوه چسباندن آن به ناخن است.

کسانی که می‌خواهند ناخن بلند و مقاومی داشته باشند، می‌توانند از این تیپ‌ها استفاده کنند. تیپ‌های مصنوعی به صورت شفاف و بسیار سبک هستند، به راحتی نمی‌شکنند، بلند نمی‌شوند و می‌توانند ناخن‌های ژله ای بلند و زیبایی را برای شما ایجاد کنند.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

در این ویدئو می‌توانید روش کاشت ژلیش بلند را به صورت کاملا دقیق و مرحله مرحله آموزش ببینید.

توصیه های مراقبتی بعد از کاشت ژلیش ناخن

برای مراقبت از کاشت ناخن ژله ای کوتاه و بلند و افزایش ماندگاری آن،‌ بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • هرگونه واکنش آلرژیک را بلافاصله به ناخن کار خود اطلاع دهید.
  • ۲ تا ۳ هفته بعد از کاشت، برای ترمیم آن اقدام کنید.
  • همیشه از پاک کننده لاک غیر استون استفاده کنید. همچنین اگر با رنگ سر و کار دارید، از یک لایه محافظ بر روی ناخن‌های خود استفاده کنید تا از تغییر رنگ ناخن‌های خود جلوگیری کنید.
  • هنگام استفاده از مواد شوینده و سفید کننده قوی از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
  • هرروز از روغن / کرم کوتیکول استفاده کنید تا ژل و ناخن زیر آن را تقویت کنید.
  • از کرم دست خوب استفاده کنید.
  • با ناخن‌های خود به عنوان جواهر رفتار کنید، نه ابزار.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد و به طور کامل با مزایا، معایب، و نحوه انجام ژلیش ناخن آشنا شده باشید. آیا شما تا به حال این روش کاشت ناخن را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را در این زمینه از طریق کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیا ژلیش ناخن با کاشت ناخن متفاوت است؟

در کاشت ناخن از پودرهای فشرده و تیپ های مختلفی استفاده می شود تا استحکام، ضخامت، و طول ناخن افزایش پیدا کند. سپس روی این کاشت ها از روش های متفاوتی برای طراحی ناخن و زیباتر شدن آن استفاده می شود. اما ژلیش ناخن درواقع روشی برای استحکام و زیبایی بیشتر لاک و طراحی ناخن است که می تواند هم روی ناخن طبیعی و هم روی ناخن های کاشت انجام شود. با این روش شما هم می توانید ژلیش ناخن طبیعی و کوتاه و هم ژلیش ناخن کاشت و بلند را داشته باشید.

آیا کاشت ژل ناخن برای خانم های باردار مضر است؟

بله. کاشت ناخن ژلیش به هیچ عنوان برای خانم های باردار توصیه نمی‌شود. زیرا موادی که برای ژلیش ناخن استفاده می شود حاوی مونومر متیل متاکریلات است که می تواند برای خانم های بارداری بسیار خطرناک باشد.

کاشت ناخن ژلیش چه عوارضی دارد؟

به طور کلی کاشت ژله ای ناخن عوارض قابل توجهی ندارد. اما اگر ناخن های حساس و ضعیفی دارید، توصیه می‌شود که از این روش استفاده نکنید. زیرا می تواند مانع از رسیدن اکسیژن و رطوبت به ناخن شده و مشکلات بیشتری را برای ناخن های شما ایجاد کند.

برای انجام کاشت ژلیش کدام دستگاه بهتر است؟ UV یا LED؟

دستگاه UV باعث براق تر شدن ناخن ها می‌شود و نسبت به دستگاه LED قیمت پایین تری دارد. اما سرعت خشک شدن ناخن توسط این دستگاه زیاد است و در صورت استفاده مداوم و زیاد می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی شود.

آیا لاک ژل با ژلیش ناخن متفاوت است؟

خیر. لاک ژل محصولی است که برای برطرف کردن معایب لاک های معمولی مانند عدم ماندگاری، ترک خوردن، تغییر رنگ و ... به بازار عرضه شد. ژلیش در واقع نام یکی از برندهای تولید کننده لاک ژل است که امروزه به اشتباه بجای لاک ژل استفاده می شود.

منبع: elle

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: