مراقبت از ناخن بعد از کاشت

مراقبت هایی که عمر کاشت ناخن را زیاد می کند

ارسال به دیگران:

کاشت ناخن یکی از بهترین روش‌ها برای برخورداری از ناخن‌های زیبا است. بسیاری از افراد به دلایل متعدد از ناخن‌های کوتاه و ناسالمی برخوردارند. رطوبت و مواد شیمیایی دو عامل مهم در آسیب دیدن ناخن‌ها به شمار می‌روند. بنابراین افرادی که مدام در معرض این عوامل هستند، ممکن است ناخن‌های سالمی نداشته باشند. اگرچه کاشت ناخن فرآیند بسیار ساده‌ای است. اما فراموش نکنید این عمل زیبایی هم مانند بقیه روش‌های آرایشی، نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. در ادامه این مطلب به معرفی مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن و عوامل موثر در آن می‌پردازیم.

آموزش پدیکور
آموزش پدیکور دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

⦁ توجه و رسیدگی به فرم ناخن‌ها

بررسی‌ها حاکی از آن است که نگهداری و مراقبت از ناخن‌های نوک تیز، ساده‌تر از ناخن‌های مربعی یا گرد است. به علاوه ناخن‌های نوک تیز که اخیرا هم حسابی ترند شده‌اند، سریع‌تر از سایر فرم‌ها بلند می‌شوند. همچنین لازم نیست نگران فرم نوک تیز آن‌ها باشید. پس از مدتی به راحتی به داشتن این طرح ناخن دخترانه عادت می‌کنید. البته اگر تمایل به استفاده از فرم‌های بسیار نوک تیز ندارید، می‌توانید از مدل بادامی استفاده کنید که تیزی آن کمتر است.

⦁ ترمیم در زمان های مشخص

یکی از موارد ضروری بعد از کاشت ناخن، استفاده از خدمات ترمیم منظم است. بنابراین برای ماندگاری بیشتر ناخن‌هایتان سعی کنید هر دو یا سه هفته یکبار برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کنید. با تاخیر در ترمیم، ممکن است ناخن‌هایتان بیفتند و یا از بین برود. بنابراین ترمیم را فراموش نکنید.

بعد از کاشت ناخن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

⦁ پرهیز از کندن کاشت ناخن

بسیاری از افراد بر این باور هستند که کاشت ناخن را باید پس از چند بار ترمیم بردارند و کاشت و طراحی ناخن را از نو انجام دهند. اما این کار به شدت به ناخن‌های شما آسیب وارد می‌کند. برداشتن مداوم ناخن‌ها منجر به ضعیف شدن و شکنندگی بافت ناخن‌هایتان می‌شود. به علاوه ناخن‌کارها برای ریمو کاشت ناخن، باید هر بار ناخن‌ها را در حجم زیادی استون خالص غوطه ور کنند. استون یک ماده شیمیایی است که به شدت به بافت ناخن آسیب می‌زند. پس از آن هم باید توسط یک وسیله نوک تیز، اکستنشن را از ناخن‌های شما بکنند که بسیار دردناک است. در واقع با هر بار ریمو کردن، لایه‌ای از بستر ناخن‌های طبیعی خود را از بین می‌برید. این بدان معنی است که هر بار بستر ناخن‌هایتان نازک‌تر و نازک‌تر می‌شوند. پس بهتر است با استفاده از ترمیم‌های منظم، ناخن‌های کاشت شده خود را حفظ کنید. به این ترتیب ناخن‌هایتان نمی‌شکنند و نیاز به ریمو هم نخواهند داشت. به علاوه با تقویت بافت طبیعی ناخن، خطر شکستن اکستنشن هم از بین می‌رود. در نهایت ناخن‌هایتان سریع‌تر رشد می‌کنند و کم‌تر آسیب می‌بینند.

⦁ محافظت از ناخن در برابر رطوبت:

محافظت از کاشت ناخن، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. به این منظور در زمان شستن ظروف، حتما از دستکش ظرفشویی استفاده کنید. به علاوه اگر از محصولات شوینده شیمیایی استفاده می‌کنید، از تماس آن‌ها با ناخن‌هایتان بپرهیزید. همچنین پس از حمام کردن یا شستشوی دست‌هایتان، بهتر است فورا ناخن‌هایتان را خشک کنید. به این ترتیب تماس رطوبت را با ناخن‌های خود به حداقل می‌رسانید و از آسیب رساندن به آن‌ها جلوگیری خواهید کرد.

ناخن کار حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

⦁ انتخاب صحیح نوع کاشت:

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دست‌هایتان مدام در معرض رطوبت، مواد شیمیایی یا آلودگی‌های دیگر است، بهتر است به جای استفاده از لاک معمولی از ژلیش ناخن استفاده کنید. لاک‌های معمولی ماندگاری زیادی ندارند. این نوع لاک‌ها اغلب پس از یک هفته در نواحی نوک یا کناره‌های ناخن از بین می‌روند. همچنین پس از مدتی کدر می‌شوند و براقی نخست خود را از دست می‌دهند. اما لاک‌های ژلیش حداقل تا دو هفته دوام دارند و مانند روز اول تمیز و درخشان به نظر می‌رسند. همچنین لاک‌های ژلیش با بافت محکمی که دارند از هر گونه آسیب رساندن به ناخن‌هایتان جلوگیری می‌کنند. کافیست بعد از مانیکور و ترمیم از یک لاک ژلیش مناسب استفاده کنید. به این ترتیب حداقل تا چند هفته از ناخن‌هایی تمیز و زیبا برخوردار می‌شوید.

⦁ انتخاب آرایشگاه و ناخن‌کار حرفه‌ای:

نکته آخر این که در انتخاب سالن ناخن دقت و وسواس زیادی به خرج دهید. بی شک آرایشگاه‌های حرفه‌ای، از تکنسین‌های خوبی هم برخوردار هستند. ناخن کارهای حرفه‌ای به خوبی قادرند ناخن‌های شما را ترمیم کنند. به علاوه بهتر است همیشه برای ترمیم ناخن‌هایتان به یک ناخن‌کار خاص مراجعه کنید. به این ترتیب پس از مدتی به خوبی می‌تواند مشکلات ناخن‌هایتان را بشناسد و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن ترمیم کند. از سوی دیگر آرایشگاه‌های غیر حرفه‌ای ممکن است قیمت‌های ارزان‌تری داشته باشند. اما مطمئن باشید از استانداردهای لازم برای خدمات مورد نظر شما برخوردار نیستند. در نتیجه ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورند. حتی بعید نیست که با کاشت ناخن غیر حرفه‌ای، به ناخن‌های طبیعی خودتان هم آسیب وارد کنند. اما اگر به آرایشگاه‌های حرفه‌ای مراجعه کنید، با کمترین آسیب، از زیباترین و طبیعی‌ترین کاشت ناخن بهره مند می‌شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.6]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: