ژل اکریلیک ناخن

هر آنچه باید در مورد اکریلیک ناخن بدانید

ارسال به دیگران:

خانم‌ها اغلب به زیبایی ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند و در دنیای زیبایی امروز نیز روش‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد. اکرلیک ناخن یکی از این روش‌ های کاشت و طراحی ناخن است. اما احتمالا از خود می‌پرسید که اکرلیک ناخن چیست؟ آیا این ماده برای ناخن‌های شما مضر است؟ ماندگاری اکرلیک ناخن چقدر است؟ مزایا و معایب آن چیست؟ و سوالات دیگری که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد.

این مقاله به شما کمک می‌کند تا جواب سوالات خود را پیدا کنید. پس به خواندن ادامه بدهید.

اکریلیک ناخن چیست؟

به گزارش مجله Nails، اکریلیک ناخن تقویت کننده‌های ناخن هستند که با ترکیب یک محصول اکریلیک مایع با پودر ساخته می‌شوند. این دو محصول (به ترتیب به نام‌های مونومر و پلیمر شناخته می‌شوند) در کنار هم یک توپ نرم را تشکیل می‌دهند که می‌تواند به شکل ناخن درآید. هنگامی که یک تکنسین ناخن این اکریلیک را روی ناخن‌های مشتری خود اعمال می‌کند، مواد سفت می‌شوند. سپس می‌توان آن را به دلخواه مشتری مدل داد و تثبیت کرد.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

اکریلیک ناخن چگونه بر روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد؟

بعد از اینکه شکل، طول و رنگ ناخن مورد نظر خود را انتخاب کردید، ناخن‌کار شروع به تمیز کردن، خیساندن و پر کردن ناخن‌های طبیعی شما می‌کند. اگر درخواست کرده‌اید که به طول ناخن‌های شما اضافه شود، یک تکه ناخن مصنوعی به نوک ناخن شما اضافه می‌شود. در مرحله بعد، ناخن‌کار یک لایه چسب بر روی ناخن شما می‌زند. سپس، اکریلیک بر روی ناخن شما چسبانده، آن را سنباده زده و شکل می‌دهد. در نهایت، هرگونه لاک، لوازم جانبی یا هرچیز دیگری را که در ابتدا درخواست کرده‌اید، اضافه می‌کند.

نحوه برداشتن اکرلیک ناخن چگونه است؟

برداشتن اکریلیک ناخن تفاوت چندانی با برداشتن مانیکور ژل ندارد. اکریلیک‌ها باید با خیساندن هر ناخن در استون پاک شوند تا جایی که اکریلیک به اندازه کافی نرم شود و به آرامی از بین برود. بهتر است یک متخصص حرفه‌ای این کار را انجام دهد تا ناخن شما صدمه نبیند.

اکرلیک ناخن چه تفاوتی با ژل دارد؟

گاهی اوقات اکرلیک و ژل با هم اشتباه گرفته می‌شوند یا برخی هردوی آن‌ها را یکی می‌دانند. اما حقیقت این است که این دو روش کاملا متفاوت هستند.

ناخن اکریلیک یعنی چی
  • اکرلیک یک محصول تقویت‌کننده ناخن است که از ترکیب اکرلیک مایع و پودر بدست می‌آید. اما ژل یک محصول همگن‌تر است که باید با استفاده از نور UV بر روی ناخن تثبیت شود.
  • با اینکه اکرلیک استحکام و دوام بیشتری دارد، اما می‌توان از ژل برای تقویت ناخن طبیعی و مراقبت از آن در هنگام رشد استفاده کرد.
  • ژل‌ها برای کسانی که بیشتر از دستان خود استفاده می‌کنند، مناسب‌تر هستند. همچنین نسبت به اکرلیک انعطاف‌پذیری بیشتری دارند.
  • ژل به طور کلی ماده‌ای بسیار بی بو است، اما اکریلیک ناخن بو و بخارات مضر بسیاری دارد.

اکرلیک ناخن چه مدت دوام می‌آورد؟

طول عمر اکریلیک ناخن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، اگر کسی با دستان خود زیاد کار کند، اکرلیک ناخن برای او دوام زیادی نخواهد داشت. اما اکریلیک ناخن به طور کلی چه مدت دوام می‌آورند؟ متخصصان می‌گویند شما باید هر دو یا سه هفته یک بار به سالن زیبایی مراجعه کنید تا بخش‌های خالی را که با رشد ناخن‌های طبیعی ایجاد می‌شود، پر کنید. اگر دوست دارید همیشه از اکرلیک ناخن استفاده کنید، بهتر است که هر دو تا سه ماه یکبار آن‌ها را پاک کنید تا ناخن‌های شما نفس بکشند. با هر روشی که کاشت ناخن را انجام دهید باید نکات افزایش ماندگاری کاشت ناخن را رعایت کنید.

آیا اکرلیک ناخن بی‌خطر است؟

متخصصان پوست می‌گویند بعید است که ناخن‌های مصنوعی به ناخن‌های طبیعی آسیب برسانند. البته به شرطی که ناخن‌های طبیعی شما سالم باشند. با این اوصاف، اگر به خوبی از ناخن مصنوعی خود مراقبت نکنید، ممکن است با برخی مشکلات روبرو شوید. اگر ناخن مصنوعی شما آسیب دیده یا خیلی بلند شده است، می‌تواند بین اکریلیک و ناخن واقعی شما شکاف ایجاد کند. محیط گرم و مرطوب این شکاف اساساً زمینه‌ای برای ایجاد عفونت است. در صورت استفاده از اکریلیک‌های بسیار بلند یا سفت نیز احتمال ایجاد عفونت وجود دارد. بعلاوه، اگر ناخن‌کار شما از ابزارهای غیربهداشتی استفاده کند، شما را در معرض واکنش‌ها و مشکلات جانبی قرار می‌دهد. برای ریموو کاشت ناخن حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

نمونه ای از اکریلیک ناخن شیک و زیبا

آیا اکرلیک ناخن، به ناخن‌های شما صدمه می‌زند؟

به گفته پزشکان، اکثر افراد می‌توانند از اکریلیک ناخن استفاده کنند بدون اینکه بر سلامت کلی ناخن‌های طبیعی آن‌ها تأثیر بگذارد. با این حال، این احتمال وجود دارد که برخی افراد به رنگ یا چسب‌های استفاده شده بر روی ناخن خود حساسیت داشته باشند. اما اگر در این مرحله حساسیتی ایجاد نشد، دیگر مشکلی وجود ندارد.

آیا ممکن است ناخن‌های شما پس از برداشتن اکرلیک ناخن آسیب ببینند؟ همانطور که در بسیاری از درمان‌های زیبایی وجود دارد، برداشتن اکریلیک ناخن بخشی است که می‌تواند بیشترین تحریک را ایجاد کند. اگر از ناخن‌های خود به خوبی مراقبت می‌کنید و به طور کلی ناخن‌های سالمی دارید، تحریک باید تقریباً کم باشد. ممکن است ناخن برخی افراد پس از برداشتن اکرلیک به شدت حساس شده و به طور واضحی شکننده یا بی‌رنگ شود. اگر شما جزء این دسته هستید، بهتر است گزینه‌های دیگری را برای مانیکور بعدی خود در نظر بگیرید.

یکی از علت های توقف رشد ناخن طبیعی استفاده از مواد نامرغوب هنگام کاشت ناخن است.

مزایا و معایب اکریلیک ناخن:

مزایا:

  • اکرلیک ناخن برای خانم‌هایی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند مناسب است.
  • این ماده می‌تواند تا ۴ هفته دوام داشته باشد.
  • در برابر آسیب بسیار سخت و مقاوم است.
  • سطح صافی را برای لاک و طرح ناخن ایجاد می‌کند.
  • مشتریان می‌توانند طول ناخن خود را انتخاب کنند.
  • اکرلیک‌ها برای خانم‌هایی که عادت به جویدن ناخن‌های خود دارند، خوب است. زیرا جویدن آن‌ها سخت است و بنابراین کمک می‌کند که این عادت ترک شود.

معایب:

  • اکرلیک ناخن می‌تواند به ناخن طبیعی شما آسیب برساند.
  • به نظر می‌رسد که گاهی اوقات ظاهر مصنوعی‌تری نسبت به ژل ناخن دارند.
  • فرآیند قرار دادن اکرلیک بر روی ناخن شامل استفاده از مواد شیمیایی و بخارهای ناخوشایند است. این بخارها می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و آلرژی شود.
  • برخلاف مانیکورهای معمولی، اکریلیک ناخن به راحتی پاک نمی‌شود و باید در استون که به طور بالقوه مضر است، آغشته شود.
  • اکرلیک ناخن هر ماه نیاز به ترمیم دارد که این به معنی هزینه اضافی است.

اکنون که با ویژگی‌های اکرلیک ناخن آشنا شده‌اید، می‌توانید بر اساس علاقه، هدف، میزان کارهای دستی، و سلامت ناخن‌های خود درباره این روش تصمیم بگیرید. اگر هنوز درباره انتخاب روش مانیکور مناسب خود مطمئن نیستید، با یک فرد متخصص و حرفه‌ای مشورت کنید. بهترین روش کاشت ناخن برای شما با توجه به شرایط تان انتخاب می شود.

منبع: womansworld

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: