کاور ناخن چیست

کاور ناخن چیست؟ آموزش گام به گام کاور ناخن طبیعی با ژل و پودر

ارسال به دیگران:

کاور ناخن یکی از روش های مانیکور و زیباسازی ناخن هاست که می تواند زیبایی بیشتری به ناخن های شما بدهد.

بسیاری از خانم ها ناخن های ضعیف و شکننده ای دارند و نمی توانند ناخن های خود را بلند کنند. در برخی افراد نیز سطح ناخن ها بسیار ناهموار است و ظاهر نامناسبی را ایجاد می کند. کاشت ناخن برای این افراد بسیار مناسب است. زیرا از این طریق به راحتی به ناخن های دلخواه خود میرسند و قد و استحکام آن ها را افزایش می دهند.

اما کسانی که ناخن های طبیعی زیبا و محکمی دارند و می توانند ناخن های خود را به طور طبیعی بلند کنند، نیازی به کاشت ندارند و می‌توانند از تکنیک کاور استفاده کنند. در ادامه درباره این روش و نحوه انجام آن به طور کامل صحبت می کنیم.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کاور ناخن چیست؟

کاور یا لمینت ناخن نوعی روش کاشت ناخن است که بر روی ناخن طبیعی انجام می شود. در این روش از تیپ و فرمر استفاده نمی شود و مواد کاشت (ژل یا پودر) مستقیما بر روی ناخن قرار داده می شوند.

این روش دیزاین ناخن باعث افزایش مقاومت ناخن و افزایش ماندگاری لاک بر روی ناخن می شود. در این روش قد نهایی ناخن ها به اندازه ناخن طبیعی شما بستگی دارد و افزایش پیدا نمی کند.

کاور ناخن با ژل

آیا کاور با لمینت ناخن فرق دارد؟

برخی این دو واژه را به جای هم استفاده می کنند. اما در واقع این دو با هم یکی نیستند. لمینت ناخن یکی از روش های کاور ناخن است که با استفاده از مونوژل ها انجام می شود. اما کاور به طور کلی با پودر یا با ژل انجام می شود.

مزایای کاور کردن ناخن چیست؟

این روش کاشت ناخن می تواند زیبایی ناخن ها و انگشتان شما را دوچندان کند، بدون اینکه نیاز به تیپ یا فرمر داشته باشید. در این روش ظرافت ناخن ها حفظ می شود و در عین حال استحکام آن ها افزایش میابد. اگر علاقه و نیازی به کاشت ناخن ندارید، می توانید از کاور برای زیبایی بیشتر ناخن و افزایش ماندگاری لاک ناخنتان استفاده کنید.

کاور ناخن چگونه انجام می شود؟

کاور کردن ناخن با استفاده از پودر و ژل انجام می شود. مراحل انجام آن مانند کاشت ناخن با پودر یا ژل است، با این تفاوت که مرحله تیپ گذاری از آن حذف شده و مواد گذاری روی ناخن طبیعی انجام می شود. کسانی که این روش را انتخاب می کنند، تمایل دارند ناخن های ظریفی داشته باشند. بنابراین دقت کنید که در این روش مواد گذاری را با دقت و با ضخامت کمتری انجام دهید.

کاور ناخن در منزل

آموزش مراحل کاور ناخن با ژل در منزل

کاور ناخن با ژل دقیقا مانند کاشت ژله ای ناخن است، اما در آن از تیپ و فرمر استفاده نمی شود و قد ناخن افزایش پیدا نمی کند. در ادامه آموزش این روش ساده را به صورت ویدیویی مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این کار را در منزل نیز انجام دهید.

۱. زیرسازی

زیرسازی در تمام انواع کاشت و مانیکور ناخن یکسان است.

۱. ابتدا با استفاده از پوشر کوتیکول، کوتیکول های ناخن را عقب زده و سطح صدف ناخن را گسترده تر کنید.

ویدئو شماره ۱- زیرسازی

۲. سپس می توانید پوست های اضافی اطراف ناخن را بوسیله نیپر از بین ببرید.

ویدئو شماره ۲- زیرسازی

۳. در مرحله بعد روی کوتیکول ناخن را روغن کوتیکول بزنید تا کوتیکول ها نرم شوند و از سوزش آن جلوگیری شود.

ویدئو شماره ۳- زیرسازی

۴. اکنون لاک و مواد کاشت قبل را با سوهان برقی به طور کامل ریموو کنید.

ویدئو شماره ۴- زیرسازی

۵. در آخر با استفاده از سوهان دستی روی سطح ناخن را کاملا صاف و یکدست کنید تا هیچگونه ناهمواری نداشته باشد و تمام مواد کاشت به طور کامل از بین برود. اندازه و فرم ناخن در این مرحله تعیین می شود. با استفاده از سوهان می توانید قد ناخن هایتان را به اندازه دلخواه کوتاه کنید و فرم مورد نظرتان را ایجاد کنید.

ویدئو شماره ۵- زیرسازی

۲. مواد گذاری

۱. اولین مرحله مواد گذاری زدن پرایمر ناخن است. پرایمر باعث رطوبت رسانی به ناخن شده و سطح آن را برای مراحل بعدی کاور آماده می کند. اگر علاقه مند بودید می‌توانید در مقاله ای دیگر بدانید که پرایمر چیست.

ویدئو شماره ۶- موادگذاری

۲. سپس نوبت به بیس کت می رسد. بیس کت پایه اصلی کاور با ژل است و استحکام لاک ناخن شما را بیشتر می کند. در وافع بیس کت مانند یک چسب دوطرفه عمل می کند و باعث می شود چسبندگی خوبی میان لاک و ناخن ایجاد شود. یک لایه بیس کت را روی ناخن بزنید و اجازه دهید ۳۰ ثانیه زیر دستگاه UV خشک شود.

ویدئو شماره ۷- موادگذاری

۳. پس از خشک شدن بیس کت، باید ژل رنگی را به ناخن بزنید. رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و یک لایه نازک روی ناخنتان بزنید. ناخن هایتان را به مدت ۲ دقیقه زیر دستگاه قرار دهید تا ژل به طور کامل خشک شود. سپس لایه دوم ژل رنگی را بزنید و یک بار دیگر مراحل قبل را تکرار کنید.

ویدئو شماره ۸- موادگذاری

۴. زدن تاپ کت آخرین مرحله از کاور کردن ناخن با ژل است. یک لایه تاپ کت را برای درخشندگی بیشتر لاک روی ژل رنگی بزنید. تاپ کت ها همچنین لاک ناخن را دربرابر شکنندگی، لب پر شدن، و رنگ پریدگی محافظت می کنند. برای خشک شدن تاپ کت نیز ۳۰ ثانیه دست های خود را زیر دستگاه UV قرار دهید.

ویدئو شماره ۹- موادگذاری

کاور ناخن با پودر چیست؟

استفاده از پودر نیز می تواند گزینه مناسبی برای این روش باشد. هرچند، کاور ناخن با ژل ضخامت کمتری دارد و بسیار طبیعی تر است، اما این روش کاشت با پودر اکریلیک هم می تواند انجام شود. تفاوت کاور با پودر و کاشت اکریلیک این است که در کاور ضخامت پودر کمتر است و به قد ناخن نیز اضافه نمی شود. سعی بر این است که تا جایی که ممکن است لایه نازکی روی ناخن قرار بگیرد. اگر شما به مایع لیکوئیدی یا پودر اکریلیک حساسیت دارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از ژل است.

مراحل کاور کردن ناخن با پودر

مراحل کاور با پودر اکرلیک نیز مانند کاشت اکرلیک ناخن است. با این تفاوت که مرحله تیپ گذاری از آن حذف شده است. کاور ناخن با پودر را طبق مراحل زیر انجام دهید.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان
  • ابتدا طبق مراحل مانیکور خشک، با استفاده از پوشر کوتیکول، سطح ناخن را بزرگ تر کرده و پوست های اضافی اطراف ناخن را بگیرید.
  • سوهان کشی انجام دهید تا سطح ناخن صاف شده و فرم و قد ناخن را مشخص کنید.
  • کلینزر را بوسیله پر مخصوص روی ناخن ها بزنید تا چربی روی ناخن ها از بین برود.
  • اکنون نوبت محلول ضد قارچ است. این محلول را روی کوتیکول و صدف ناخن ها بزنید.
  • در مرحله موادگذاری، اولین قدم زدن پرایمر است. لایه نازکی از پرایمر را به صدف ناخن ها بزنید و صبر کنید تا خشک شود.
  • براش مخصوص را به لیکوئید آغشته کنید. سپس با آن مقداری پودر اکرلیک بردارید و به سرعت روی ناخن ها قرار دهید.
  • با براش روی پودر بزنید تا روی سطح ناخن کاملا صاف شود. دقت کنید که در این روش باید لایه اکرلیک روی ناخن نازک باشد.
  • پس از خشک شدن پودر اکرلیک روی آن را سوهان بکشید تا سطح ناخن کاملا هموار و یکدست شود.
  • در آخرین مرحله تاپ شاین را به ناخن ها بزنید و ۲ دقیقه دست ها را درون دستگاه uv قرار دهید تا مواد روی ناخن کاملا خشک شوند.
کاور ناخن بلند با ژل

 کاور ناخن با پودر بهتر است یا ژل؟

در اصل فرق زیادی بین این دو روش نیست. در هر دو روش هدف این است که ناخن از ظرافت کافی برخوردار باشد و موادگذاری با ضخامت کم انجام شود. البته رسیدن به این هدف با استفاده از ژل راحت تر است. اگر از پودر استفاده می کنید، باید ناخن کار شما بسیار حرفه ای باشد و مواد را با دقت و با ضخامت کم روی ناخن هایتان قرار دهد.

همچنین، برخی افراد به مواد اکرلیک حساسیت دارند. در این صورت استفاده از ژل برای این افراد پیشنهاد می شود.

همانطور که اشاره کردیم، کاور کردن یکی از روش های کاشت ناخن است که باعث زیبایی بیشتر ناخن های شما و ماندگاری بیشتر لاک ناخن می شود. اما برای اینکه این کار به بهترین شکل انجام شود، در انتخاب سالن و ناخن کار خود بسیار دقت کنید. کاور ناخن نیز ممکن است مانند کاشت ناخن عوارضی داشته باشد که حرفه ای بودن ناخن کار می تواند این عوارض را به حداقل برساند.

عوارض کاور ناخن

عوارض کاور ناخن نیز مانند سایر روش های کاشت ناخن در اثر استفاده مداوم و طولانی مدت ایجاد می شود. بنابراین بهتر است که به طور مداوم از این روش استفاده نکنید و هر از گاهی به ناخن های خود استراحت بدهید. زیرا ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد عفونت‌های قارچی و آسیب به ناخن هایتان شود.

تفاوت ژلیش و کاور ناخن در چیست؟

ژلیش ناخن یا به عبارت دیگر لاک ژل را می توان هم بر روی ناخن کاشت و هم بر روی ناخن طبیعی استفاده کرد. اما در روش کاور هیچگونه کاشتی انجام نمی شود، تیپ به ناخن اضافه نمی‌شود، و لاک ژل روی ناخن طبیعی قرار می گیرد.

ترمیم کاور ناخن چگونه است؟

کاور ناخن نیز مانند سایر روش های کاشت ناخن به ترمیم نیاز دارد. مدت زمان ترمیم بستگی به میزان رشد ناخن ها و نحوه نگهداری شما از ناخن هایتان دارد. اما به طور کلی نیاز است هر ۲ تا ۳ هفته یکبار ناخن های خود را ترمیم کنید. ترمیم این مدل کاشت ناخن نسبت به روش های دیگر به زمان کمتری نیاز دارد.

زیباترین ایده ها برای کاور ناخن دخترانه

کاور ناخن طبیعی
عکس کاور ناخن
کاور ناخن و وضو
کاور ناخن فرنچ
کاور ناخن در منزل
طراحی ناخن با لاک اکلیلی
کاور ناخن با پودر هلویی
لاک ژل ناخن بلند طبیعی
کاور ناخن دخترانه
دیزاین ناخن با پودر اکریلیک
کاور ناخن کوتاه
مدل ناخن کوتاه
کاور ناخن صورتی
طراحی زیبای ناخن دخترانه
مدل کاور ناخن ۱۴۰۱
کاور ناخن با طرح سنگ
کاور ناخن هلویی
طراحی ناخن با نگین
کاور ناخن فرنچ
کاور ناخن کوتاه
کاور ناخن شیک
طراحی ناخن سفید و سیاه
نرگس شریفی

آیا شما ناخن‌های خود را کاور کرده‌اید؟ به نظر شما کاور ناخن بهتر است یا کاشت ناخن؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 30 میانگین: 3.9]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
اعظم

من ناخنم رو برای اولین بار کاور کردم با پودر و خیلی راضیم چون ناخنم خودش ظاهر خوبی داره فقط موقعی که لاک میزدم موقع کار خونه لاک هام می‌پرید ولی کاور کردم و لاک زل زدم عااالیه

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: