لمینت ناخن چیست

لمینت ناخن چیست؟ مراحل انجام + مزایا و عوارض

ارسال به دیگران:

آیا تا به حال به حس خوبی که بعد از آراسته نمودن خود تجربه می‌شود، توجه کرده‌اید؟ رسیدگی به ظاهر و زیبایی تاثیر مستقیمی در سلامت روح و جسم هر فردی دارد. به طوری که با آراستگی ظاهری به اعتماد به نفس و در پی آن به بهبود سلامت جسمی و روانی خواهید رسید. آراستگی ناخن نیز یکی از کارهایی است که این روزها بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار دارد. یکی از تکنیک‌های آراستگی ناخن در برابر ده‌ها تکنیک آرایشی دیگر، لمینت ناخن است.
اگر نمی‎‌خواهید ناخن‌های طبیعی‌تان با انجام کاشت ناخن یا ساخت ناخن مصنوعی آسیب ببیند، می‌توانید از لمینت استفاده نمایید. این تکنیک دارای نکات زیادی است که برای عدم آسیب به ناخن باید رعایت کنید. در این مطلب تمامی نکات و مراحل این روش را می‌خوانید.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن یکی از زیرمجموعه‌های کاور ناخن است. اگر ناخن‌های طبیعی‌تان از استحکام زیادی برخوردار نیست و از طرفی زیبایی آن‌ها را بیشتر از مدل‌های کاشت دوست دارید، لمینیت ناخن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

لمینت به معنای قرار گرفتن لایه‌ای نازک روی سطح معرفی می‌شود که این روزها کاربردهای زیادی دارد. کاربرد این تکنیک نیز در زمینه ناخن بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار دارد. اگر از ناخن‌های کاشت شده با ضخامت زیاد بیزارید، این گزینه در عین زیبایی می‌تواند استحکام قابل توجهی برای ناخن شما ایجاد کند.

لمینت ناخن با استفاده از موادی به نام مونوژل انجام می‌شود. این مواد که نوعی ژل ناخن هستند باعث ایجاد لایه‌ای نازک روی ناخن شما می‌شود. شما می‌توانید با کمک این مواد، مقاومت ناخن‎‌های خود را بالا ببرید. همچنین تا حدود ۵ میلی‌متر می‌توانید قد آن را بلند کنید.

مونو ژل‌ها نوعی بیلدر ژل هستند که با فرچه قابل استفاه است. این ماده که از خانواده سافت‌ژل‌هاست در واقع همان ژل رقیق شده هستند که برای استحکام بخشیدن به ناخن تولید می‌شوند. این ژل که دارای رنگ‌های متنوعی است دست شما را در تنوع رنگ و انتخاب آن باز می‌گذارد.

نتیجه نهایی مونوژل، ناخنی ظریف‌تر از کاشت پودری که در عین حال بسیار مقاوم است. همچنین از این ژل برای ترمیم ناخن شکسته نیز استفاده می‌شود. به این صورت که اگر ناخن شما شکسته باشد، می‌توانید مطابق مراحل لمینت ناخن از این ماده برای رفع شکستگی استفاده کنید.

لمینت ناخن چیست

ابزار لازم برای لمینت

لمینت ناخن یکی از تکنیک‌های بسیار پرطرفدار برای افرادی است که عاشق ظاهر نچرال ناخن‌های خود هستند. پس اگر شما نیز ناخن‌های طبیعی را بیشتر دوست دارید باید دست به کار شوید و از این تکنیک استفاده نمایید. در ادامه توضیح کاملی از مراحل لمینت ناخن را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید با تماشای ویدیو نیز این آموزش را در بهترین حالت ممکن یاد بگیرید.

و اما مواد و ابزار لازم برای این کار چه چیزهایی است؟

ابزار مورد نیاز

سوهان دستی
بافر
ضد قارچ
پرایمر
ژل بیس
فرمر
مونوژل(بیلدرژل فرچه‌ای)
دستگاه UV
تاپ کت

برای شروع کار نیاز به ابزار بالا دارید. در خصوص مونوژل توجه داشته باشید که این ابزار دارای رنگ‌های متنوعی است. پس از همان ابتدا رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا نتیجه نهایی برای شما مطلوب باشد. در ادامه می‌توانید مراحل این تکنیک را مشاهده کنید.

لمینت ناخن طبیعی

مراحل لمینت ناخن

حال که می‌دانید چه ابزاری برای این کار نیاز است بهتر است به سراغ مراحل کار برویم.

۱- ابتدا قد ناخن‌های خود را با ناخن‌گیر به اندازه دلخواه کوتاه کنید. توجه داشته باشید که اگر قد ناخن‌های شما زیادی بلند نیست بهتر است کوتاهی جزیی ناخن را به مرحله سوهان‌کشی بسپارید. زیرا در هنگام سوهان‌کشی مقداری از قد ناخن‌های شما کوتاه می‌شود.
همچنین اگر می‌خواهید قد ناخن‌های خود را کمی بلند کنید، می‌توانید به کمک فرمر این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که برای این کار نیازی به انجام روش‌های دیگر نمی‌باشد و با همین تکنیک می‌توانید تا ۵ میلی‌متر قد ناخن‌های خود را بلند کنید.

۲- در این مرحله باید مانیکور ناخن انجام دهید. برای این کار باید از سوهان دستی استفاده کنید و فرم ناخن‌های خود را به کمک آن شکل دهید.

سوهان کشی اولیه

۳- بعد از سوهان‌کشی با کمک بافر، خطوطی روی ناخن ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود که مواد به خوبی روی ناخن بنشیند.

استفاده از بافر ظریف

۴- بعد از سوهان‌کشی و انجام مراحل مربوط به آن، نوبت به استفاده از ابزار مراقبتی ناخن می‌رسد. در این مرحله باید از ضد قارچ استفاده کنید. توجه کنید که این ابزار یکی از مهم‌ترین ابزار مربوط به تکنیک‌های ناخن است و بسیار مهم است که از مدل مرغوب آن استفاده نمایید.

۵- بعد از خشک شدن ضد قارچ از پرایمر ناخن استفاده نمایید. پرایمر ناخن مانند چسب عمل می‌کند و ماندگاری مواد را روی ناخن شما طولانی‌تر می‌کند.

۶- در این مرحله، بخش‌های اصلی کار آغاز می‌شود. بعد از پرایمر باید از بیس کت استفاده نمایید. بیس کت را روی ناخن بزنید و دستان خود را داخل دستگاه UV قرار دهید.

استفاده از بیس کت

۷- اگر می‌خواهید قد ناخن‌های خود را کمی بلندتر کنید. باید در این مرحله فرمر نصب کنید. برای نصب فرمر باید چسب آن را باز کنید و آن را دقیقا زیر ناخن خود قرار دهید. سعی کنید دو طرف آن را به دو لبه انگشتتان ثابت کنید.

نصب فرمر

۸- بعد از این که فرمر را به خوبی فیکس کردید باید با کمک مونوژل، کمی قد ناخن را بلند کنید. رنگ انتخابی‌تان بهتر است در زمینه رنگی نزدیک به صدف ناخن باشد تا نتیجه نهایی، طبیعی‌تر جلوه کند.

توجه کنید که شما در این مرحله فقط می‌توانید تا نیم‌سانت پیشروی کنید. بلند کردن بیشتر از این میزان علاوه بر این که طبیعی بودن ناخن زیر سوال می‌رود، استقامت کمتری نیز پیدا می‌کند. در این حالت ممکن است با یک ضربه به ناخن دچار شکستگی ناخن شوید.

بعد از استفاده از مونوژل باید ناخن‌ها را به مدت یک دقیقه در دستگاه UV قرار دهید.

بلندکردن قد ناخن با مونوژل

۹- بعد از خشک شدن مونوژل باید ناخن‌ها را سوهان‌کشی کنید.برای این کار ابتدا فرمر را از دور ناخن باز کنید. سپس در این مرحله باید فرم دلخواه خود را برای ناخن مشخص کنید. برای این کار از سوهان دستی استفاده نمایید.
در نهایت گرد مواد را از ناخن تمیز کنید.

سوهان کشی مواد

۱۰- بعد از این که به فرم دلخواه رسیدید، می‌توانید رنگ دلخواه خود را از بین مونوژل‌های رنگی انتخاب کنید.
مونوژل رنگی را روی ناخن بزنید. سپس به مدت یک دقیقه باید دست‎‌ها را در دستگاه قرار دهید.

استفاده از مونوژل رنگی

۱۱- در نهایت، تغییرات ناخن‌های خود را با تاپ کت ناخن به سرانجام برسانید. تاپ کت بزنید و دست‌ها را در دستگاه قرار دهید.

استفاده از تاپ کت و نتیجه نهایی

مزایا لمینت ناخن

لمینت ناخن نیز مانند دیگر تکنیک‌ها دارای مزایا و معایبی است که تصمیم‌گیری در انتخاب آن را تعیین می‌کند. مزایای لمینت ناخن برای افرادی که عاشق ناخن‌های طبیعی‌شان هستند یا نچرال بودن را انتخاب نموده‌اند، بی‌نظیر است. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

رفع ناهمواری‌ها

اگر ناخن‌های شما به طور کلی زیباست اما دارای سطحی ناهموار است، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. ناهمواری در صدف ناخن می‌تواند به دلیل عوامل ژنتیکی یا بروز حوادث پدیدار شود. در این حالت صدف به حالت موج‌دار دیده می‌شود. یا ممکن است روزنه‌هایی روی آن مشاهده شود و ظاهر ناخن را از بین برده باشد.
در این حالت می‌توانید با استفاده از این تکنیک، روزنه‌ها و ناهمواری‌های ناخن خود را بپوشانید و از زیبایی آن لذت ببرید.

افزایش استحکام

ممکن است ناخن‌های زیبایی داشته باشید اما همواره از شکستگی‌های مداوم آن خسته شده باشید. حتی ممکن است این اتفاق سبب شده تا ناخن‌های خود را کوتاه نگهدارید. یکی از برترین مزایای لمینت ناخن، افزایش استحکام ناخن است. در واقع با ایجاد لایه‌ای نازک روی ناخن طبیعی شما، شاهد استحکام چند برابری خواهید بود.

ظاهر طبیعی

این روزها حفظ ظاهر طبیعی از جمله ترندهای روز است که در ترندهای آرایشی کاملا به چشم می‌خورد. جلوه طبیعی ناخن نیز در این تکنیک به طور کامل رعایت می‌شود. در واقع عدم وجود لایه‌های ضخیم از مواد، این جلوه را دو چندان حفظ می‌نماید.

مزایا لمینت ناخن

تنوع در رنگ‌بندی

مونوژل‌ها مانند انواع لاک ژل دارای رنگ‌بندی‌های متنوعی است. همین امر دست شما را در انتخاب رنگ باز می‌گذارد. پس می‌توانید بدون محدودیت این تکنیک را اجرایی کنید. شما می‌توانید با استفاده از این تنوع رنگی انواع طرح لمینت ناخن را پیاده کنید.

ریمو راحت

اگر بخواهید مواد را از روی ناخن ریمو کنید می‌توانید این کار را به راحتی و در منزل انجام دهید. برای این کار کافیست از استون و پنبه استفاده کنید. مراحل این کار را در ادامه مطلب توضیح داده‌ایم.

البته اگر می‌خواهید این کار همراه با مانیکور انجام شود می‌توانید به سالن زیبایی مراجعه نمایید.

سبک

اگر برای اولین بار از کاشت برای ناخن‌های خود استفاده نمایید، متوجه سنگینی مواد روی ناخن خود می‌شوید. البته بعد از مرتی به آن عادت می‌کنید. اما به هر حال برای برخی از افراد این اتفاق غیر قابل تحمل است.
در تکنیک لمینت به دلیل استفاده از مواد سبک، دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم.

انعطاف پذیر

مونوژل‌ها در شاخه سافت ژل‎‌ها قرار دارند. شاخصه اصلی این مواد در انعطاف‌پذیری آن‌هاست. به طوری‌که بعد از اتمام عملیات مانند صدف طبیعی ناخنتان عمل می‌کند. نتیجه نهایی این روش کاملا با کاشت متفاوت بوده و ناخن شما را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. از طرفی همین ویژگی سبب می‌شود تا ناخنتان به راحتی نشکند.

مزایا لمینت ناخن در سوهان‌کشی ناخن

عدم نیاز به صرف زمان زیاد

این تکنیک به عنوان یکی از سریع‌ترین روش‌ها در آرایش ناخن شناخته می‌شود. زمانی که برای انجام این کار در سالن‌های زیبایی می‌گذرانید بسیار کمتر از زمانی است که برای کاشت صرف می‌کنید.

عدم آسیب به صدف ناخن

هدف اساسی در این تکنیک افزایش زیبایی ظاهری ناخن بدون آسیب به آن است. پس این هدف همواره در طول مسیر رعایت می‌شود. در این تکنیک به دلیل عدم سوهان‌کشی با دستگاه سوهان برقی، صدف ناخنتان سالم می‌ماند.

مواد بدون بو

بسیاری از افرادی که از تکنیک‌های کاشت استفاده می‌کنند، همواره از بوی تیز و تند مواد آن شکایت می‌کنند. این بو به دلیل استفاده از لیکویید است.

در تکنیک لمینت از هیچ‌گونه مواد با بوی تند استفاده نمی‌شود و تمامی مواد مورد استفاده در آن بدون بو هستند. پس حتی اگر به بو حساسیت دارید می‌توانید با خیالی آسوده از این تکنیک استفاده کنید.

قیمت مناسب

قیمت لمینت ناخن نسبت به سابر خدمات ناخن در زمینه کاشت، بسیار به صرفه می‌باشد. هزینه این تکنیک از بسیاری از موارد مشابه آن کمتر می‌باشد. دلیل این امر نیز مواد ارزان‌تر و حجم به کار رفته کمتر در طول انجام آن می‌باشد.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

معایب لمینت ناخن

هر تکنیکی در کنار مزایای بیشمار دارای معایبی نیز می‌باشد. لمینت نیز از این قاعده مستثنی نیست و در کنار فواید زیادش دارای معایبی نیز می‌باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

عفونت قارچی ناخن

انجام عملیات موادگذاری روی ناخن باعث پوشاندن صدف ناخن می‌شود. در این حالت، ناخن در برابر هوای آزاد قرار نمی‌گیرد و این اتفاق باعث رشد قارچ زیر مواد می‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بین ناخن و مواد هوا وجود داشته باشد.

اگر ناخن‌های شما در این بخش‌ دچار قارچ شود، سلامت ناخنتان به خطر می‌افتد. این اتفاق یکی از جدی‌ترین عوارض لمینت ناخن محسوب می‌شود. در این حالت اگر به موقع به آن رسیدگی نکنید ممکن است با پیشرفت قارچ دچار عفونت‌های شدید شوید. در این حالت باید سریعا به ریمو مواد اقدام کنید.

عدم تغذیه ناخن

در این تکنیک به دلیل ایجاد پوشش روی ناخن، اکسیژن‌رسانی به صدف ناخن کاهش می‌یابد. همین امر در ادامه منجر به تغذیه نامناسب ناخن می‌شود که باعث کاهش رشد ناخن می‌شود.

اگر نمی‌خواهید با استفاده از چنین تکنیک‌هایی سعی کنید هر چند وقت یکبار، مواد را ریموو کنید. در این صورت صدف ناخنتان استراحت می‌کند و دچار معایب لمینت ناخن نمی‌شود.

معایب لمینت ناخن

لمینت ناخن برای چه کسانی مناسب هست؟

حال که با جزییات این تکنیک آشنا شدید بهتر است بدانید که آیا لمینت ناخن برای شما مناسب است؟ آیا این تکنیک برای تمامی افرادی مناسب است؟ این تکنیک برای افرادی با ویژگی‌های زیر می‌تواند مناسب باشد.

۱- آن‌هایی که به مواد مورد استفاده در تکنیک‌های دیگر حساسیت دارند. این افراد ممکن است به بوی لیکویید حساسیت نشان دهند. پس می‌توانند لمینت را جایگزین دیگر تکنیک‌ها مانند کاشت کنند.

۲- اگر ناخن‌های کشیده و زیبایی دارید اما استحکام کافی ندارند، می‌توانید از این روش برای افزایش مقاومت ناخن خود استفاده نمایید.

۳- ممکن است از ظاهر نهایی که برای ناخن شما بعد از کاشت ایجاد می‌شود رضایت نداشته باشید. بسیاری از افراد این روش را به دلیل ضخیم شدن ناخن نمی‌پسندند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌دهیم این روش را امتحان کنید.

۴- اگر بنا به هر دلیلی نمی‌توانید از ناخن‌های کاشت شده استفاده کنید، لمینت می‌تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد. در این حالت علاوه بر ظاهر طبیعی، ناخن‌ها همواره آراسته هستند.

۵- اگر صدف ناخن شما دارای ناهمواری یا روزنه‌هایی است می‌توانید از این تکنیک برای اصلاح آن‌های استفاده نمایید.

عکس لمینت ناخن طبیعی

چه افرادی نباید از لمینت ناخن استفاده کنند؟

اگر شما نیز دارای شرایط زیر هستید بهتر است از این تکنیک استفاده نکنید تا دچار عوارض ناشی از آن نشوید.

  • افراد مستعد بیماری‌های عفونی و قارچی
  • آن‌هایی که دارای سیستم ایمنی ضعیف (در صورت ابتلا به عفونت ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را متحمل شوند.)
  • کسانی که مایل به گذران زمان در سالن‌های زیبایی نیستند

قیمت لمینت ناخن

قیمت لمینت ناخن به عوامل مختلفی وابسته است. طبیعتا با تغییر در این عوامل، هزینه لمینت ناخن نیز متفاوت می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر می‌باشد.

  • موقعیت مکانی سالن زیبایی
  • تجربه فرد ناخنکار
  • کیفیت و هزینه مواد مصرفی
  • حجم مواد مورد استفاده

طبیعتا با بهتر شدن شرایط عواملی که در بالا بیان شد، قیمت این خدمت نیز افزایش می‌یابد. البته توجه داشته باشید که این تکنیک نسبت به خدمات دیگر ناخن مانند کاشت، کاور و کاشت پلی‌ژل ارزانتر می‌باشد.
البته توجه داشته باشید که این تکنیک نیز نیازمند ترمیم می‌باشد و هزینه آن نیز از ترمیم سایر خدمات ارزان‌تر است.

مراحل لمینت ناخن

ریمو لمینت ناخن

اگر بنا به هر دلیلی قصد ریمو لمینت ناخن را داشته باشید می‌توانید این کار را به راحتی در منزل انجام دهید. برای این کار کافیست از استون ۱۰۰٪، پنبه و فویل استفاده کنید. برای ریمو به صورت زیر عمل کنید.

۱- پنبه را به مقداری استون آغشته کنید. توجه داشته باشید که این مقدار نه خیلی کم باشد که تاثیر نداشته باشد و نه به حدی زیاد باشد که استون از پنبه جاری شود.

۲- تعدادی فویل به اندازه دور انگشتان خود برش دهید.

۳- فویل را زیر انگشتتان قرار دهید و پنبه را روی سطح ناخن بگذارید.

۴- فویل را دور انگشت بپیچید به طوری که کاملا پنبه را بپوشاند و صبر کنید.

۵- بعد از ۲۰ دقیقه ناخن‌ها را چک کنید. اگر مواد از روی ناخن پاک شده بود می‌توانید فویل و پنبه را بردارید. اما اگر همچنان مواد روی ناخن مشاهده کردید ۱۰ دقیقه دیگر نیز صبر کنید.

۶- بعد از پاک شدن مواد می‌توانید با یک سوهان دستی فرم ناخن خود را تنظیم کنید.

ترمیم لمینت ناخن

این تکنیک نیز مانند سایر روش‌ها نیازمند ترمیم است. ترمیم لمینت ناخن هر ۲ تا ۳ هفته یکبار باید انجام شود و این مدت بستگی به رشد ناخن‌های شما دارد. برای این کار باید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید.

البته توجه داشته باشید که مدت زمانی که برای این کار صرف می‌کنید بسیار کمتر از مدت زمانی است که برای ترمیم کاشت نیاز است.

همچنین به دلیل ظرافت ناخن‌ها در این تکنیک، رشد ناخن‌ها باعث بدریخت شدن ناخن شما نمی‌شود. این مورد در سایر خدمات ناخن به یکی از معضلات آن تبدیل شده است.

تفاوت لمینت و ژلیش ناخن

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن در چیست؟

در یک جمله می توان گفت که ژلیش صرفا کاربرد تزئینی دارد، اما لمینت برای تغذیه ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ژلیش کردن با استفاده از لاک ژل انجام می شود که نسبت به لاک های معمولی ماندگاری بالاتری دارد و برای خشک شدن به لامپ های UV یا LED نیاز دارند. برای انجام لاک ژل ابتدا یک لایه بیس کت روی ناخن زده می شود و سپس دو لایه لاک ژل می زنیم. در نهایت نیز کار طراحی را با تاپ کت تمام می کنیم.

اما لمینت ناخن با بیوژل، موم، یا سرم انجام می شود، برای تقویت و تغذیه ناخن مناسب است، و نیازی به لاک پایه ندارد. اگر لمینت ناخن را با بیوژل انجام دهید، باید ۳ تا ۵ بار آن را به صورت لایه های خیلی نازک روی ناخن بزنید. همچنین ریموو آن آسان است و به راحتی با استون یا سوهان پاک می شود.

انواع لمینت ناخن

لمینت ناخن با ۳ ماده مختلف انجام می شود که هرکدام روش و ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه درباره انواع لمینت ناخن بیشتر توضیح می دهیم:

۱. لمینت ناخن با سرم

لمینت ناخن با سرم بسیار ساده است و می توانید آن را در خانه یا در سالن های زیبایی انجام دهید. سرم دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد التهابی است. همچنین سطح ناخن را مرطوب کرده و با ویتامین های مختلف می پوشاند. پس از زدن لاک سرم می توانید ناخن های خود را با هر لاک ژلی که دوست داشتید دیزاین کنید.

انواع لمینت ناخن

۲. لمینت ناخن با بیوژل

بیوژل کمی مانند لاک ژل عمل می کند. برای خشک شدن به لامپ UV نیاز دارد، در رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد و ماندگاری آن ۲ تا ۳ هفته است. اما این ژل علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا، ناخن را به خوبی تغذیه می کند و اجازه نفس کشیدن به ناخن را می دهد. بیوژل مقاومت بالایی به ناخن نمی دهد، اما به خوبی به سطح ناخن می چسبد و ناخن را به خوبی کاور می کند.

۳. لمینت ناخن با موم

لمینت ناخن با موم که به مانیکور ژاپنی معروف است، امروزه طرفداران بسیاری دارد. روش انجام این نوع لمینت تقریبا مانند کاشت ناخن اکریلیک است. به این صورت که پس از تمیز کردن و مانیکور کردن سطح ناخن، یک تکه از موم را روی اسفنج قرار می دهند و آن را روی ناخن می چسبانند. سپس آن را با ابزارهای مناسب صاف می کنند و فرم می دهند. در نهایت می توانید با هر لاکی که دوست دارید ناخن هایتان را تزئین کنید.

حکم شرعی لمینت ناخن چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که ایا لمینت ناخن نماز دارد؟ با انجام لمینت ناخن نیز مانند سایر خدمات ناخن مانند انواع کاشت، شبهه‌هایی برای انجام فرایض الهی ایجاد می‌شود. به همین خاطر علمای بزرگ دین حکم شرعی لمینت ناخن را مشخص نموده‌اند که برای آگاهی از آن بهتر است به دفاتر پاسخگوی مرجع دینی خود تماس حاص نمایید. اما در ادامه نظر بزرگانی همچون مقام معظم رهبری و آیت الله وحید خراسانی را آورده‌ایم. همچنین می‌توانید پاسخ پرتال امام خمینی (ره) را در این خصوص بخوانید.

حکم لمینت ناخن

نظر مقام معظم رهبری

ایشان معتقدند هر چیزی که از خود جرمی دارد و برای رسیدن آب به بدن هنگام غسل و وضو مانع است باید رفع شود. همچنین در این خصوص می‌فرمایند:

“براى انجام غسل و وضو حتما باید مانع برطرف شود، حتی با صرف زمان و هزینه. در صورت عدم برطرف کردن آن، باید غسل و وضو را با نیت جبیره انجام دهید.”

حکم آیت الله وحید خراسانی

حکم شرعی آیت الله وحید خراسانی در این خصوص در ادامه تشریح شده است:

ایشان این عمل را در فرضِ سؤال، حرام می‌داند. در نتیجه باعث باطل شدن فرایضی همچون وضو، غسل، نماز، روزه و حج می‌شود.

پاسخ پرتال امام خمینی (ره)

پرتال امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که آیا غسل و وضو با لمینت ناخن باطل است، این‌گونه پاسخ داده است:

با توجه به این که چنین خدماتی در این زمان رواج دارد و در زمان حیات امام وجود نداشته است باید به فتوای ایشان در موارد مشابه رجوع نمود. با مراجعه به فتوای امام در خصوص جراحی زیبایی بینی، ایشان این امر را بی مانع می‌داند در صورتی که جراح خانم باشد و ضرری نداشته باشد.

اگر این مورد را به خدمات ناخن بسط دهیم باید فتوای این کار را این‌گونه بیان نمود:
در صورتی که ریمو کردن لمینت یا کاشت با مشقت همراه باشد یا در پی آن آسیبی به دنبال داشته باشد، حکم جبیره برای آن جاری است. اما در صورتی که برداشتن آن با آسیب همراه نباشد، حتی با صرف هزینه نیز باید آن را ریمو کنید و حکم جیبره برای آن صحیح نمی‌باشد.

سخن پایانی

لمینت ناخن از جمله خدمات زیبایی ناخن است که به شما کمک می‌کند ناخن‌های خود را در زیباترین حالت ممکن حفظ کنید. این روش مناسب افرادی است که به ناخن‌های خود علاقه‌مندند و تنها می‌خواهند استقامت ناخن‌های خود را بالا ببرند. در این حالت با استفاده از موادی به نام مونوژل می‌توان لایه‌ای نازک روی صدف ناخن ایجاد نمود تا در برابر انواع ضربه و آسیب مقاومت‌تر عمل کند.

توجه داشته باشید که برای انجام هرگونه خدمات زیبایی ناخن حتما به افراد حرفه‌ای و سالن‌های مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنید. در صورت استفاده از ابزار غیربهداشتی در این زمینه ممکن است ناخن شما دچار بیماری‌های قارچی یا عفونت شود.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه استفاده از خدمات ناخن را داشتید؟ آیا از لمینت ناخن استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: professional

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
4 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
طاهره

سلام، من به لاک علاقه ندارم فقط میخوام لنز ناخن استفاده کنم آیا برای وضو یا غسل یا…مشکل ایجاد میکنه؟

رویا کریمی

طاهره عزیز، هرچیزی که مانع رسیدن آب به ناخن بشه وضو رو باطل میکنه.

ستایش میرزاوند

سلام من میخواستم بدونم لمینت ناخن طبیعی حجم میده و ناخن هارو کمی بلند میکنه

رویا کریمی

ستایش عزیز، بله لمینت هم کمی به ناخن ها حجم میده و بلند میکنه.

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: