لاک ژلیش

لاک ژل چیست و چه تفاوتی با کاشت ژلیش دارد؟ + آشنایی با انواع لاک ژل کریستالی، کهکشانی و …

ارسال به دیگران:

لاک ژل معجزه ای در زمینه طراحی ناخن است که علاقمندان به مانیکور و لاک ناخن را به شدت به خود جذب کرده است. شاید برای همه شما پیش آمده باشد که پس از لاک زدن مجبور شوید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید تا لاک خشک شود. در این مدت هم مسلما کاری از دست شما بر نمی‌آید و باید فقط و فقط منتظر خشک شدن آن باشید. معمولا نیز پس از گذشت ۲ الی ۳ روز روی ناخن‌ها خط افتاده و بخشی از آن از ناخن جدا می‌شود.

اما با پیشرفت تکنولوژی، تمامی این مشکلات حل شده و طرح ناخن های شما حتی بعد از گذشت مدت زمان طولانی مانند روز اول باقی می مانند. اگر نمی دانید لاک ژل چیست و چه تفاوتی با کاشت ژلیش دارد، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

لاک ژل چیست؟

به طور خلاصه، لاک ژلیش پوششی از ژل رنگی است که بسیار به لاک ناخن شباهت دارد و می توانید آن را روی ناخن‌های طبیعی خود بزنید، بدون اینکه مانند کاشت ناخن به تیپ گذاری نیاز داشته باشید. این محصول در رنگ‌های بسیار متنوع و متفاوتی به فروش می رسد که می‌تواند نظر هر خریداری را به خود جلب کند. استفاده از لاک ژل روی ناخن طبیعی و کاشت انجام می شود و ماندگاری طرح ناخن را بسیار بالا می برد.

لاک ژل ناخن

لاک ژل چه تفاوتی با ژلیش ناخن دارد؟

لاک ژله ای، پولیش ناخن، و ژل پولیش همه نام یک محصول هستند و تفاوتی با هم ندارند. کمپانی ها و برندهای متفاوتی این محصولات تولید می کنند که یکی از آن ها برند ژلیش است. این نام در ایران به یک روش کاشت ناخن معروف شده است. در صورتی که تفاوتی با لاک ژل ندارد.

مراحل استفاده از لاک ژل

از لاک ژل هم می توان برای کاشت و هم کاور ناخن استفاده کرد. همچنین، برای انواع طرح های ناخن مانند فرنچ ناخن، آمبره، طرح ناخن تابستانی، طرح ناخن فانتزی و … می توان از این محصول باکیفیت و ماندگار استفاده کرد.

ناخن‌کار، کار خود را با فرم دادن و کشیدن ناخن‌های شما آغاز می‌کند و کوتیکول‌های اضافه را برای کشیده تر شدن ناخن از بین می‌برد. سپس یک لایه پرایمر و یک لایه بیس کت روی ناخن می زند تا برای لاک زدن آماده شود. پس از اینکه بیس کت کاملا خشک شد، دو لایه لاک ژل به ناخن ها می زند.

در مرحله آخر، یک لایه تاپ کت زده می شود تا ناخن شفاف تر و زیباتر شود و ماندگاری آن نیز افزایش پیدا کند. در هر مرحله لازم است ناخن ها مدتی داخل دستگاه UV و زیر نور ماورابنفش قرار بگیرند تا کاملا خشک شوند.

لاک ژل چیست

لاک ژلیش پس از چند روز کدر به نظر نمی‌رسد و حتی پس از گذشت ۲ هفته به اندازه روز اول زیبا و جذاب است. این نوع ژل می‌تواند بیش از دو هفته بدون خراش، ترک، خط و یا بدون نیاز به هزینه اضافی برای ترمیم مجدد دوام بیاورد.

مراقبت از ناخن قبل و بعد از لا ژل

  • مطمئن شوید تمامی ابزارها استریل شده و بعد از هر مشتری مجدد ضدعفونی می‌شوند.
  • ناخن کار شما نباید کوتیکول ناخن شما را زخم کند، زیرا این امر می‌تواند منجر به التهاب و عفونت شود.
  • از ضد آفتاب استفاده کنید. قبل از استفاده از لاک ژله ای، برای جلوگیری از سرطان پوست و پیری زودرس پوست، ضد آفتاب با طیف گسترده و ضد آب با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید؛ این به شما برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش کمک میکند.

انواع لاک ژل

۱. لاک ژل حرارتی

لاک ژل حرارتی

اکنون که متوجه شدیم لاک ژله ای ناخن چیست، بهتر است با یک نوع پیشترفته‌تر و جذاب تر آن آشنا شویم. ژلیش ناخن حرارتی لاکی است که با تغییر دما رنگ آن عوض می‌شود؛ اما چطور این اتفاق می‌افتد؟ دلیل این تغییر رنگ وجود یک ماده شیمیایی با نام “leuco dye” است. این ماده به رنگ سفید شفاف است که در اثر گرما و یا سرما رنگ آن تغییر میکند.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

از مزایای این مدل از لاک ژل‌ها این است که می‌توانید صبح‌ها یک رنگ ناخن داشته باشید و شب‌ها یک رنگ دیگر. فرض کنید شما به سالن زیبایی رفته و یک ژل ناخن صورتی انتخاب کرده‌اید. اما بعد از چند روز متوجه می‌شوید که لباسی که انتخاب کرده‌اید تناسبی با رنگ صورتی ندارد، اگر در سالن ناخن یک ژلیش حرارتی انتخاب کرده باشید می‌توانید با گرفتن آب گرم یا آب سرد روی ناخن‌های خود رنگ آن را تغییر دهید. این نوع ژل‌ها سه رنگ متفاوت از خود تولید می‌کنند؛ رنگ اصلی و پایه، رنگی که هنگام برخورد با آب سرد به خود می‌گیرد و رنگی که هنگام برخورد با آب گرم ایجاد می‌کند.

۲. لاک ژله ای کهکشانی

لاک ژل کهکشانی

لاک ژل کهکشانی یا ۹ بعدی کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و همانطور که از نام آن پیداست طرحی شبیه به کهکشان روی ناخن ایجاد می کند. این لاک ها تا ۳۰ روز بدون کوچک ترین تغییری روی ناخن های شما می مانند.

لاک های کهکشانی در دسته لاک های سه مرحله ای قرار دارند. به این معنی که در ۳ مرحله روی ناخن زده می شوند. برای ایجاد نمای زیباتر، توصیه می شود که ابتدا از یک لایه لاک مشکی استفاده کنید و سپس لاک کهکشانی را روی آن بزنید.

۳. لاک ژلیش چشم گربه ای یا مغناطیسی

لاک ژل مغناطیسی

در لاک های مغناطیسی براده های آهن وجود دارد. این براده های آهن در پاسخ به میدان مغناطیسی، شکل های متفاوتی را روی ناخن ایجاد می کنند. برای اینکه طرح چشم گربه ای روی ناخن خود ایجاد کنید، به یک لاک ژل مغناطیسی و یک آهنربا نیاز دارید. برای این کار ابتدا یک لایه لاک مگنتی روی ناخن بزنید و سپس مگنت مخصوص را روی ناخن بگیرید. با توجه بع زاویه مگنت بر روی ناخن، طرح های چشم گربه ای زیبا و چشم نوازی روی ناخن شکل می گیرد.

۴. لاک ژل کریستالی

لاک ژل کریستالی

لاک ژل کریستالی همانگونه که از نام آن پیداست، ظاهر و جلای فوق العاده خیره کننده ای شبیه به کریستال روی ناخن ایجاد می کند. این لاک ها دوام بالایی دارند و تا مدت ها ظاهر براق خود را حفظ می کنند.

همچنین، این نوع لاک ها در انواع رنگ های زیبای پاستیلی نیز تولید می شوند که می توان از آن ها برای کاشت ناخن پاستیلی استفاده کرد.

ریموو لاک ژل چگونه انجام می شود؟

 لاک ژل

با توجه به اینکه سرعت رشد ناخن در هر فردی متفاوت است، معمولا لاک ژل‌ها را باید بین ۳ الی ۴ هفته ریموو کرده و مجدد یک لاک جدید را به ناخن‌هایتان بزنید. برای اینکار لازم است تا به ناخنکار یا سالن ناخن مراجعه کنید. چراکه لاک های ژله ای مانند لاک‌های معمولی با استون از بین نمی‌روند و حتما باید با خراشیدن توسط سوهان برقی ریموو شوند.

همچنین توجه داشته باشید اگر پاک کردن لاک توسط یک فرد حرفه‌ای انجام نشود ممکن است بافت ناخن‌های شما از بین برود؛ صدمه‌ای که به ناخن‌های شما وارد می‌شود ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا ترمیم شود.

روش دیگری نیز برای از بین بردن برخی از لاک های ژله ای وجود دارد. یک پنبه آغشته به استون را روی هر یک از ناخن‌های خود قرار دهید، سپس نوک انگشت خود را در فویل بپیچید تا پنبه در جای خود ثابت بماند. بگذارید ناخن‌های شما حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با استون داخل پنبه بماند. این کار باعث می شود لاک به مرور توسط استون حل شود و به راحتی پاک شود.

لاک ژله ای

علت کنده شدن لاک ژل

  • اگر پس از مدت زمان کمی لاک ژل شما ورقه ورقه شد و یا برخی قسمت‌های آن کنده شد، ممکن است لایه‌های زیرین ژل ناخن شما به خوبی خشک نشده باشد.
  • دلیل بعدی نیز می‌تواند به قوی نبودن لامپ دستگاه UV مرتبط باشد که به خوبی نتوانسته مایع ژل را خشک کند.
  • علاوه بر این، اگر دست ها به طور صحیح داخل دستگاه قرار نگریند، ممکن است به برخی قسمت‌ها نور کمتری برسد و در نتیجه به خوبی خشک نشوند.
  • قبل از انجام ژل ناخن از چرب نبودن ناخن‌ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که حتی کمترین مقدار چربی روی ناخن هایتان وجود داشته باشد، ممکن است ژل ناخن شما از روی ناخن جدا شود.
  • همچنین، دقت داشته باشید تا پولیش ناخن را روی ناخن آسیب دیده استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود لاک به صورت ورقه ای از روی ناخن بلند شود.
  • نکته آخر هم این است که به هیچ‌وجه از ناخن خود به عنوان ابزار استفاده نکنید تا به ناخن و ژل روی آن آسیب نرسانید.

آموزش زدن لاک ژلیش در خانه

لاک ژل ناخن

در این بخش می‌خواهیم با نحوه صحیح زدن لاک ژل آشنا شویم.

  • از پوشر کوتیکول و نیپر برای عقب زدن و از بین بردن کوتیکول‌های اضافی استفاده کنید.
  • ناخن‌های خود را تمیز کنید و در صورتی که روی آن‌ها لاک وجود دارد، حتما با استون آن‌ها را پاک کنید.
  • با استفاده از یک سوهان به ناخن‌های خود فرم یکدست بدهید. (بسته به نوع علاقه خود میتوانید ناخن‌های کوتاه، بلند، گرد، مربع، تیز، بیضی و یا گلدانی ایجاد کنید)
  • با استفاده از یک بافر سطح ناخن خود را صاف کنید. با این عمل چربی‌های اضافی روی ناخن‌های خود را نیز از بین می‌برید. این عمل برای چسبندگی بهتر پوشش به سطح ناخن ضروری است. حتما تمام سطح ناخن را مخصوصا لبه‌ها و نزدیک کوتیکول را به خوبی بافر بکشید.
  • یک لایه نازک از لاک را به دقت روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه داخل دستگاه با لامپ UV خشک شود.
  • مرحله قبل را بسته به رنگ ژل، بین دو الی سه بار تکرار کنید.
  • آخرین مرحله نیز استفاده از یک تاپ کت میباشد که پوشش نهایی برای ژل‌ها محسوب می‌شود. تاپ کت باعث براق تر و زیباتر دیده شدن ژل ناخن می‌شود و برای خشک شدن باید مانند ژل‌ها درون دستگاه قرار گیرند.
  • برای بهتر قرار گرفتن انگشتان داخل دستگاه پیشنهاد میکنیم ابتدا ۴ انگشت هر دست را به نوبت ژلیش کنید و داخل دستگاه قرار دهید و در آخر انگشت شصت هر دو دست خود را داخل دستگاه قرار دهید تا بهتر خشک شوند.

نکته: برخی از مدل‌های لاک ژل دارای مقداری مایه چسبناک هستند که می‌توانید با مقداری پنبه و الکل آن را از بین ببرید.

انواع طرح لاک ژله ای

فضایی که شما روی ناخن دارید، به شما این امکان را میدهد تا بهترین طراحی ناخن را انجام دهید و این امر خلاقیت‌های شما را شکوفا میکند. در ادامه چند طرح و مدل لاک ژل را به شما معرفی می کنیم.

لاک ژله ای پلنگی
لاک ژلیش پلنگی
لاک ژلیش چشم گربه ای
لاک مغناطیسی قرمز
لاک ژله ای روی ناخن کوتاه
لاک ژله ای سفید مشکی روی ناخن کوتاه
لاک ژلیش کهکشانی
لاک کهکشانی
لاک ژل ناخن رنگی
لاک ناخن ساده
لاک ژل روی ناخن طبیعی
لاک ژل روی ناخن طبیعی
لاک ژل حرارتی ناخن
ژل ناخن حرارتی

سخن پایانی

لاک ژل‌ ها معمولا یا روی ناخن طبیعی و یا روی مواد کاشت ناخن قرار می‌گیرند. این نوع لاک‌ها به راحتی و تنها با یک پنبه آغشته به استون از بین نمی‌روند و برای ریمو آن‌ها باید از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید. ژلیش معمولا ۲ الی ۳ هفته مانند روز اول روی ناخن‌ها می‌مانند و باید پس از ۳ الی ۴ هفته آن‌ها را ترمیم کنید.

نرگس شریفی

شما کدام نوع لاک ژل ناخن را می‌پسندید؟ تا به حال از کدام نوع آن استفاده کرده اید؟

منبع:‌teenvogue

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 20 میانگین: 4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
6 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
...

اگه که من برم و لاک ژل بزنم هیچ اتفاقی برای ناخن من نمی افته

عاطفه

لاک ژلهای که دارم استفاده می کنم کیفیت و بسته بندی خیلی عالی داره و
تمامی استانداردها رو داره

نگار

ممنون از مقاله خوب و عالی تون 

رویا کریمی

🌹

ع س ل

چند نفر بهم پیشنهاد دادن که لاک ژل بزنم خوب میشه اما به نظرم موقع پاک کردن به ناخن آسیب میرسه و بعدش میشکنه و نمیشه بلند نگهداشت فقط برای زمانای مجالس و عروسی و عید بدرد میهوره که بعدش ناخنارو کوتاه کنی نشکنن چون هم اگه با آستون پاک شه ناخن ٱسیب میبینه و میشکنه هم اگه با سوهان پاک شه بازم آسیب میبینه ، روشی نیست که همیشه روی ناخن طبیعی استفاده شه ولی روی کاشت خب خوب میشه

رویا کریمی

عسل عزیز، ممنون از اینکه تجربه ارزشمندتون رو با ما به اشتراک گذاشتید🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: