تاپ کات چیست

تاپ کت ناخن چیست و چه تفاوتی با بیس کات دارد

ارسال به دیگران:

اغلب بانوان، به طرز پوشش، سلامت و زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دهند. آن‌ها علاقه زیادی به انجام فرایندهای مختلفی همچون: کاشت ناخن، ژلیش، پدیکور و غیره دارند. اما، زمانی که به ناخن‌های خود لاک می‌زنند، همواره با مشکلات زیادی همچون: پخش شدن رنگ آن، لب پر شدن و سایر موارد، مواجه می‌شوند.
اگر شما نیز پس از اتمام این فرایند‌ها با مشکلات ذکر شده روبه‌رو هستید، دیگر نگران نباشید؛ زیرا می‌توانید پس از اتمام کار، بر روی ناخن‌های خود تاپ کت بزنید. تاپ کات، رنگ لاک را تثبیت کرده و باعث افزایش ماندگاری آن می‌شود.

در ادامه به شما عزیزان می‌گوییم که تاپ کت ناخن چیست؟ بیس کات چیست؟ و به طور کامل و مفصل با این لوازم آرایشی آشنا خواهید شد. 

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تاپ کت ناخن چیست؟

چه در سالن‌های آرایشی و چه در منزل، زمانی که به ناخن‌های خود لاک می‌زنید و یا کاشت و ژلیش انجام می‌دهید، نیاز است تا از پخش شدن و یا لک شدن آن جلوگیری کنید. در این هنگام، شما به ماده‌ای نیاز دارید که رنگ آن‌ها را تثبیت کند.

پیشنهاد ما برای تثبیت لاک ناخن، استفاده از top coat می‌باشد.
و اما تاپ کت چیست؟
تاپ کت ناخن یا تاپ کات، محلولی است که پس از انجام فرایندهای مختلف (کاشت و غیره)، بر روی سطح ناخن زده می‌شود. این محلول همانند لایه‌ای محافظ بوده و از لب پر شدن و یا پاک شدن رنگ لاک، جلوگیری می‌کند. 
شما می‌توانید با خیال آسوده طراحی ناخن فانتزی خود را با این محصول تا مدت زیادی حفظ کنید.

انواع تاپ کت 

اگر شما نیز قصد دارید تا این محصول را تهیه کنید، بهتر است که ابتدا با انواع تاپ کت آشنا شوید. سپس، top coat مناسب را تهیه نموده و مصرف کنید. برخی از انواع تاپ کات‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • مات 
  • معمولی
  • تاپ کات ژل

در ادامه به شما می‌گوییم که تاپ ژل و تاپ کت مات چیست. همچنین به تفاوت آن‌ها با یکدیگر و کاربرد هر کدام اشاره خواهیم کرد.

تاپ مات چیست؟

در توضیح این که تاپ مات چیست باید بگوییم که این محصول در واقع نوعی تاپ کات است که جلوه‌ای متفاوت به ناخن‌های شما می‌بخشد. شما می‌توانید از تاپ کت مات برای مات کردن رنگ ناخن‌هایتان استفاده نمایید. در واقع می‌توانید این محلول را به عنوان لایه‌ای بر روی کاشت پودری، ژل و لاک معمولی بزنید.

تاپ کات مات

تاپ کات معمولی چیست؟

همان طور که از نام تاپ کت معمولی پیداست، این محلول مخصوص ناخن‌های معمولی می‌باشد. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که آن‌ها باید عاری از هر گونه کاشت، ژلیش و غیره باشند.

این محلول را می‌توانید پس از لاک زدن، برای جلوگیری از لب پر شدن، سریع‌تر خشک شدن و براق شدن ناخن‌هایتان استفاده کنید.
این محصول، برای خشک شدن هیچ نیازی به دستگاه ندارد و در هوای آزاد خود به خود خشک می‌شود.

همچنین می‌توانید از تاپ کات روی ناخن طبیعی نیز استفاده کنید. در این حالت رنگ طبیعی ناخن‌هایتان براق می‌شود و جلوه طبیعی زیبایی به آن‌ها می‌دهد.

تاپ ژل چیست؟

اگر نمی‌دانید که تاپ ژل چیست بهتر است کمی به نام آن دقت کنید. تاپ کت ژله ای یا تاپ کات ژل، همان طور که از نامش پیداست نوعی تاپ کات به صورت ژله‌ای می‌باشد.

اگر ناخن‌های خود را ژلیش کرده‌اید، باید آن را در انتهای کار استفاده نمایید. علاوه بر ژلیش، می‌توانید از تاپ ژل روی لاک معمولی نیز استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که برای خشک شدن این تاپ کات، باید آن را در دستگاه UV قرار دهید. 

فرق تاپ کات و برق ناخن

گاهی ممکن است تاپ کت و برق ناخن را به جای یکدیگر به کار ببرند. اما توجه داشته باشید که این دو تفاوت‌هایی دارند.
برق ناخن به عنوان محصولی بی‌رنگ و شفاف تولید و عرضه می‌شود. اما این محصول چه تفاوتی با تاپ کت دارد و به چه دلیل افراد آن دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند؟ در ادامه به تفاوت‌های این دو اشاره می‌کنیم.

  • غلظت برق ناخن تقریبا مشابه لاک است. در حالی که اصولا تاپ کات‌ها غلیظ‌تر هستند. شما در برخورد اول و از میزان روان بودن هر کدام، کاملا متوجه این تفاوت غلظت خواهید شد.
  • هدف اصلی از استفاده برق ناخن، ایجاد درخشندگی روی لاک معمولی است. این در حالیست که هدف اولیه تاپ‌کت‌ها، ماندگاری بیشتر لاک است.
  • برق ناخن همواره ناخن‌ها را درخشنده و براق می‌کنند. اما انواعی از تاپ کت‌ها نیز وجود دارند که ظاهری مات به ناخن می‌دهند و با نام تاپ مات معرفی می‌شوند.
فرق تاپ کات و برق ناخن

تاپ شاین و تاپ کت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

زمانی که شما ناخن‌هایتان را  از طریق ژل و یا پودر اکریلیک کاشته باشید، می‌توانید این محصول ژله‌ای را استفاده کنید. به یاد داشته باشید که باید آن را در انتهای کار مصرف کنید تا به عنوان لایه‌ای محافظ یا کاور ناخن عمل کند. در مقاله‌ای جداگانه درباره اینکه کاور ناخن چیست توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم آن صفحه را نیز مطالعه کنید.
تاپ شاین، با ایجاد لایه‌ای درخشنده و براق باعث می‌شود تا دست‌هایتان بیش از پیش زیبا شود. برعکس تاپ کت معمولی، برای خشک شدن این تاپ شاین باید دست‌هایتان را در دستگاهی به نام UV-LED قرار دهید. 

حال که با Top shine و top coat آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که تاپ شاین و تاپ کت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این دو محصول، تقریبا کاربرد یکسانی دارند. اما در عین حال تفاوت‌هایی نیز دارند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • تاپ شاین را نمی‌توانید به تنهایی بر روی ناخن اصلی خود بزنید؛ زیرا ممکن است ترک بخورد. اما تاپ کات را می‌توانید به تنهایی بر روی ناخن بزنید و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
  • تاپ شاین، باعث افزایش درخشندگی و زیبایی ناخن‌هایتان می‌شود. اما تاپ کت علاوه بر افزایش زیبایی، از آن‌ها در برابر عوامل مختلف نیز محافظت کرده و باعث دوام و ماندگاری لاک می‌شود. 
  • اگر می‌خواهید که تاپ شاین را استفاده کنید، باید حتما برای انجام این کار از افراد متخصص کمک بگیرید و خودتان به تنهایی و در منزل آن را مصرف نکنید. اما، برای استفاده از تاپ کات، می‌توانید آن را تهیه کرده و به تنهایی در منزل مصرف کنید. 

مزایای تاپ کت

استفاده از top coat مزایا و فواید زیادی دارد که برخی از مزایای تاپ کت شامل موارد زیر می‌باشند: 

افزایش مدت زمان ماندگاری 

افراد متخصص که خدمات مختلفی همچون: کاشت ناخن، ژلیش و غیره را انجام می‌دهند، همواره از top coat استفاده می‌کنند. در واقع آن‌ها برای این که خدمات خوبی به مراجعه کنندگان خود ارائه دهند، این محلول را استفاده می‌کنند.

این محلول کمک می‌کند تا خدمات آن‌ها ماندگاری زیادی داشته باشد. علاوه بر افراد متخصص، اگر خودتان نیز بخواهید در منزل ناخن‌های خود را زیبا کنید، بهتر است برای ماندگاری شدن آن، حتما این محصول را مصرف کنید.

محصول مذکور از بروز مشکلاتی همچون: لب پر شدن و پخش شدن لاک جلوگیری کرده و مدت زمان زیادی آن را همانند ساعات اولیه نگه‌ می‌دارد. 

تاپ کات ژل

زیباتر و براق‌تر کردن 

همه ما می‌دانیم که برای افزایش زیبایی دست‌ها، می‌توان از خدمات متنوعی کمک گرفت. برای زیباتر شدن و یا دوام بیشتر این خدمات نیز، می‌توانید از top coat کمک بگیرید.

این محصول، به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ آشفتگی و مشکلی ناخن‌های خود را زیباتر و درخشنده‌تر کنید.
با این حال، ممکن است که برخی از افراد دوست نداشته باشند که ناخن‌هایشان برق بزند، در این صورت آن‌ها می‌توانند از تاپ کات مات استفاده کنند. این top coat نیز ناخن‌ها را زیباتر می‌کند، اما آن‌ها را براق و درخشان نمی‌کند. 

محافظت از لاک

وظیفه اصلی این محصول این است که از لاک ناخن در برابر عوامل مختلف به مدت طولانی، محافظت کند. برخی از این عوامل مختلف، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • محافظت از آن در برابر خراش و یا آسیب‌های وارده
  • محافظت از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید
  • محافظت از کدر شدن و تجزیه شدن رنگ آن
  • محافظت از لک شدن ناخن‌ها

خشک شدن سریع 

زمانی که تصمیم می‌گیرید تا ناخن‌های خود را به کمک لاک زیباتر کنید، باید چندین ساعت صبر کنید تا آن‌ها خشک شوند. اما شما عزیزان می‌توانید از تاپ کات برای خشک شدن سریع‌تر آن‌ها کمک بگیرید. زمانی که این محصول را استفاده کنید، رنگ ناخن‌هایتان خیلی سریع خشک می‌شود. 

جلوگیری از عفونت‌ها

زمانی که ناخن‌‌های شما به طور مداوم دارای لاک و یا کاشت باشد، ممکن است که دچار عفونت و یا قارچ شوند. اما، اگر از تاپ کات استفاده نمایید، این محصول از ایجاد عفونت و قارچ جلوگیری می‌کند.

تاپ کات لاک معمولی

فرق بیس کت با تاپ کت

شاید تا به حال نام بیس کت یا بیس کات به گوشتان خورده باشد اما ندانید که چیست و یا چه کاربردی دارد. بیس کت Base coat،  محصولی است که به عنوان اولین لایه بر روی ناخن زده می‌شود. در واقع بیس کات، در زیر لاک ژلیش و برای جلوگیری از زردی و یا تغییر رنگ ناخن مصرف می‌شود. در صورت استفاده از Base coat، لاک دوام بیشتری خواهد داشت.

حال این سوال پیش می‌آید که بیس کت و تاپ کت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این دو محصول شباهت‌هایی زیادی به یکدیگر دارند؛ اما، در عین حال، تفاوت‌هایی نیز دارند که برخی از آن‌ها، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • Base coat فقط برای انجام ژلیش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما، top coat برای همه خدمات از جمله، کاشت، ژلیش و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
  • Base coat در زیر لاک زده می‌شود، اما top coat در روی لاک زده می‌شود. 
آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بهترین تاپ کت ناخن

بعد از تمام این تفاسیر نوبت به سوال اساسی می‌رسد: تاپ کات چه مارکی خوبه؟
همانطور که در بالا ذکر شد، این محصول از لوازم مهمی برای کاشت ناخن به حساب می آید که حتما باید به کیفیت آن اهمیت داد. قیمت تاپ کات ناخن به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به برند و میزان محبوبیت آن اشاره نمود.

خرید لاک تاپ کات ناخن بدون توجه به مارک و کیفیت آن، می تواند روی دوام و تمیزی کاشت شما تاثیر بگذارد و باعث افت کیفیت کاشت شود که این اتفاق برای یک ناخنکار خوب نیست. به خصوص در زدن لاک ژل، تاپ کت نامناسب باعث بلند شدن و خراب شدن ژلیش می شود و در نتیجه نارضایتی مشتری را به همراه خواهد داشت. 

تاپ کات، یکی از مهم‌ترین لوازمی است که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، باید بهترین برند و مارک آن را برای این کار تهیه کنید. البته پاسخ به این سوال که تاپ کت چه مارکی خوبه بسیار دشوار است. زیرا باید با توجه به توان مالی و شرایط کاری خود اقدام به تهیه این محصول کنید. اما در این بخش تصمیم داریم تعدادی از محصولات رایج در بازار را به شما معرفی کنیم تا با دید بهتری برای خرید اقدام کنید.

برخی از بهترین برندهای این محصول، شامل موارد زیر می‌باشند:  

  • تاپ کت اسنس
  • b&d
  • inm
  • تاپ کت cnd
  • ibi
  • nbi
  • opi
تاپ کات چه مارکی خوبه

تاپ شاین اینوا مدل UVTS-15 حجم 15 میلی لیتر

تاپ شاین اینوا، بافتی مشابه با ژل بر روی ناخن به وجود می‌آورد و از کاشت آن محافظت می‌کند. اگر قصد دارید تا این تاپ شاین را تهیه نمایید، نگران زرد شدن ناخن‌هایتان نباشید. زیرا در صورت مصرف، این محصول هیچ زردی را به وجود نمی‌‌آورد.
همچنین، در صورت استفاده از این تاپ شاین، رنگ لاک‌های شما صاف، یکدست و براق خواهند بود. 

تاپ کات ریمل لاندن سری Super Gel

برند ریمل لاندن سری سوپر ژل، دو هفته دوام دارد و پاک کردن آن بسیار آسان می‌باشد. همچنین، از سازمان غذا و دارو مجوز رسمی دریافت کرده و دارای حجم 12 میلی لیتری می‌باشد. 

تاپ کات کریستال دایموند مدل GEL Shine

اگر می‌خواهید لاکی که مصرف نموده‌اید، ماندگاری و درخشندگی بیشتری داشته باشد، حتما از برند کریستال دایموند استفاده کنید. در واقع می‌توانید پس از اتمام کار، آن را به صورت یک لایه شفاف بر روی ناخن‌‌های خود بزنید. این عمل، باعث می‌شود تا دیگر دچار مشکلاتی همچون لب پر شدن رنگ آن نشوید. 

تاپ کت گلدن رز مدل خشک کننده سریع

برند گلدن رز، معروف‌ترین و پر فروش‌ترین top coat می‌باشد و در کشور ترکیه ساخته شده است. ویژگی‌هایی که این برند را متمایز کرده است، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • خشک شدن بسیار سریع لاک
  • به وجود آوردن پوششی مقاوم
  • ماندگاری بیشتر
  • دارای فیلتر UV
تاپ کات گلدن رز

نکات مهمی که در زمان استفاده تاپ کات باید بدانید

حال که با این محصول آشنا شدید و تصمیم دارید که آن را تهیه نموده و مصرف نمایید، باید برخی از نکات مهم را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. برخی از این نکات، شامل موارد زیر می‌باشند: 

  • سعی کنید تا نوع مناسب این محصول را انتخاب کرده و مصرف نمایید. اگر نوعی را انتخاب کنید که با ناخن‌های شما تناسب نداشته باشد، کارایی چندانی نخواهد داشت. 
  • از تماس مستقیم آب، با لاک خود جلوگیری کنید؛ زیرا، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آب می‌تواند ماندگاری آن را کاهش دهد. 
  • نکته مهم دیگر این است اگر از top coat استفاده نموده‌اید، برای افزایش دوام و ماندگاری لاک خود، هنگام شستن ظرف‌ها حتما از دستکش استفاده کنید، این کار باعث می‌شود که لاک ناخن شما به طور مستقیم با آب و صابون برخورد نداشته باشد. 
  • حتما در هنگام خرید، بهترین برند و مارک آن را تهیه نمایید. 

سخن نهایی

در چندین سال اخیر اغلب افراد دانسته‌اند که بهتر است پس از استفاده از لاک، حتما از یک محصول دیگر به عنوان روکش برای افزایش دوام آن استفاده کنند. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با بهترین روکش، یعنی top coat آشنا کنیم.

به یاد داشته باشید که هرگز طبق توصیه دیگران لوازم آرایشی را تهیه نکنید؛ زیرا، ممکن است که با بدن شما سازگاری نداشته باشد.
بنابراین، برای تهیه top coat نیز ابتدا انواع آن را بشناسید و سپس نوع متناسب آن را تهیه کنید.

نگین انصاری

شما تا به حال تجربه استفاده از تاپ کت را داشتید؟ از چه برندی استفاده کردید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

 منبع: cnd

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 3.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
6 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
مینا

خیلی خوب بود ممنونم💗

رویا کریمی

مینا عزیز، ممنون از همراهیتون🌹

مینا

سلام روز خوش.ببخشید میشه از بیس کت یا تاپ شاین به جای تاپ کت استفاده کرد؟؟؟

رویا کریمی

از بیس کت خیر ولی از تاپ شاین میتونید به جای تاپ کت استفاده کنید.

سارا

ممنون از شما
من همیشه مشکل لب‌پر شدن و مات شدن لاک رو داشتم، نکات خوبی گفتین❤️

رویا کریمی

سارا عزیز، سپاس از همراهی شما🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: