عوارض کاشت ناخن ژله ای

آیا می دانید کاشت ناخن چه معایب و عوارضی دارد؟

ارسال به دیگران:

کاشت ناخن امروزه به یکی از روش های محبوب و پرطرفدار برای زیبایی ناخن ها تبدیل شده است. بسیاری از خانم هایی که ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارند، یا از حالت ناخن‌ای خود راضی نیستند، این روش را انتخاب می‌کنند. برای انجام این کار از روش‌های مختلفی انجام می‌شود، مانند کاشت اکرلیک، کاشت ژله ای ناخن، و کاشت ناخن پودری. هرکدام از این روش‌ها ویژگی خاص خود را دارند که می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود روش مناسب خود را انتخاب کنید. علیرغم تمام مزایا و زیبایی‌های ناخن کاشتن، این روش معایبی هم دارد که نباید از آن غافل شوید. بهتر است پیش از رفتن به سالن ناخن، درباره تمام جوانب منفی آن اطلاعات داشته باشید. ما در این مطلب شما را درباره مزایا و عوارض و معایب کاشت ناخن آشنا می‌کنیم.

آموزش کاشت ناخن
آموزش کاشت ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کاشت ناخن چیست؟

کاشتن ناخن یکی از روش‌های زیبایی ناخن‌هاست که هم برای زیبایی و هم برای افزایش استحکام ناخن‌ها استفاده می‌شود. در این روش از مواد مختلفی جهت ایجاد بافت روی سطح ناخن استفاده می‌شود. این مواد به صورت لایه لایه روی ناخن‌ها قرار می‌گیرند. این کار باعث می‌شود ناخن محکم‌تر شده و به راحتی نشکند. کاشت ناخن برای خانم‌هایی که ناخن‌های شکننده دارند یا عادت به جویدن ناخن‌های خود دارند روش بسیار مفیدی است.

انواع کاشت ناخن

کاشتن ناخن انواع مختلف و متنوعی دارد که می توان به کاشت پودری و یا اکرلیک، کاشت ژله ای، کاشت قالبی، کاشت میکس و … اشاره کرد. در ادامه برخی از پرکاربردترین روش های کاشت ناخن را توضیح می‌دهیم.

عوارض کاشت ناخن موقت

۱. کاشت پودری

در این روش کاشت ناخن از پودرهای خاصی برای کاشت استفاده می‌شود. این روش، روش مادر می‌باشد و سایر روش‌های کاشت بر اساس آن انجام می‌شوند. همچنین، این نوع کاشت نسبت به سایر انواع کاشت های ناخن از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این روش می‌توان به عدم نیاز به هواگیری و ظرافت آن اشاره کرد.

۲. کاشت ناخن ژله ای

این نوع کاشت را می‌توان با استفاده از مواد آماده انجام داد. مواد مورد استفاده در کاشت ناخن ژله ای عموما شبیه به ژل هستند. این ژل‌ها را بعد از آغشته شدن ناخن‌ها به محلول‌های ضد قارچ، روی ناخن‌ها می‌زنند تا از بروز قارچ ناخن کاشت جلوگیری کنند، و سپس با استفاده از دستگاه یو وی خشک می‌کنند. این نوع کاشت از ظرافت خاصی برخوردار است و به ناخن‌های طبیعی نزدیک‌تر است.

۳. کاشت ناخن قالبی

کاشت قالبی نوع دیگری از کاشت ناخن است که با استفاده از قالب‌های ناخن مصنوعی انجام می‌شود. برای انجام این کار مواد کاشت را با استفاده از قالب ناخن مصنوعی روی ناخن‌ها شکل می‌دهند. سطح ناخن‌ها را به محلول ضد قارچ غشته کرده و سپس آن را خشک می‌کنند. برای خشک شدن مواد باید قالب را روی ناخن فشار داد تا مواد به ناخن طبیعی بچسبند و خشک شوند. بعد از خشک شدن مواد می‌توان ناخن مصنوعی را به راحتی برداشت. این روش بدون نیاز به سوهان و به راحتی انجام می‌شود.

عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن نیز مانند هر روش زیبایی دیگری، بدون عیب نیست. بنابراین بهتر است قبل از هر کاری، ابتدا درباره معایب و عوارض احتمالی این روش زیبایی اطلاعات کسب کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در ادامه به برخی عوارض کاشت ناخن اشاره می‌کنیم.

عوارض کاشت ناخن با پودر

۱. اگر کاشت ناخن به مدت طولانی استفاده شود یا به درستی نصب نشده باشد، می‌تواند به بستر ناخن آسیب برساند و رشد ناخن طبیعی را مختل کند.

۲. اگر از ناخن مصنوعی استفاده می‌کنید، بستر طبیعی ناخن شما قادر به نفس کشیدن نخواهد بود. در نتیجه سلامت و رشد آن به خطر خواهد افتاد.

۳. اگر ناخن کاشت به درستی نگهداری نشود، احتمال عفونت قارچی وجود دارد. بنابراین در برخی از بیمارستان‌ها، کارمندان مجاز به کاشت ناخن نیستند، زیرا احتمال شیوع عفونت وجود دارد.

۴. در صورت استفاده از ابزارها و چسب‌های غیر بهداشتی، کاشت ناخن می‌تواند آلوده شود و سلامت ناخن و بستر ناخن طبیعی شما را تهدید کند.

آموزش طراحی ناخن
آموزش طراحی ناخن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

راه های پیشگیری از عوارض کاشت ناخن

 برای جلوگیری از عوارض کاشت ناخن بهتر است به دستورالعمل‌های بعد از کاشت توجه کنید. این دستورالعمل‌ها عبارتند از:

  • عدم جویدن ناخن ها: جویدن ناخن باعث ورود هوا به زیر ناخن شده که منشا اصلی عفونت و بیماری های قارچی ناخن می‌باشد.
  • استفاده از دستکش: بعد از انجام کاشت، هنگام انجام کارهای روزمره خانه مانند ظرف شستن، جارو زدن و … از دستکش استفاده کنید.
  • مرطوب کردن ناخن: استفاده از مرطوب کننده ناخن از دیگر نکات مراقبتی است که به عدم بروز عوارض کاشت ناخن کمک می‌کند.
  • جلوگیری از ضربه: تا می‌توانید باید از ضربه های سنگین به ناخن‌های خود جلوگیری کنید تا دچار شکستگی نشوند.
  • عدم استفاده از حلال ها و مواد شیمیایی: حلال‌ها و مواد شیمیایی می‌توانند با ناخن شما به شدت آسیب برسانند. بنابراین اگر مجبور به استفاده از این مواد هستید، حتما از دستکش استفاده کنید.
  • بررسی مواد کاشت: با امتحان کردن مواد کاشت روی پوست و ناخن خود می‌توانید مطمئن شوید که نسبت به مواد آلرژی ندارید.

آیا کاشت ناخن پا خطرناک است؟

عوارض کاشت ناخن با ژل

هنگام کاشت ناخن های پا باید دقت نظر بیشتری به خرج داد. همچنین مراقبت از آن‌ها نیز بسیار حساس‌تر و مهم‌تر است. زیرا ناخن های پا بیشتر در معرض آلودگی و میکروب ها قرار دارند، پاها در طول روز بیشتر در فضای بسته مانند جوراب و کفش قرار می‌گیرند. در نتیجه شرایط رشد و تکثیر میکروب‌ها و قارچ‌ها کاملا فراهم می باشد. بنابراین، اگر قصد دارید کاشت ناخن پا انجام دهید، باید بهداشت را بیش از پیش رعایت کنید. همچنین، اجازه ندهید ناخن‌های پای شما بیش از اندازه بلند شوند، زیرا احتمال شکستگی و آسیب به ناخن‌های طبیعی شما نیز بیشتر می‌شود.

آیا مواد کاشت ناخن سرطان زاست؟

در حال حاضر هیچگونه پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. اما افرادی که مایل به انجام کاشت ناخن هستند، بهتر است این کار را تحت نظر متخصص پوست انجام دهند. به طور کلی آزمایش‌های مختلفی در این باره انجام شده است که هیچ کدام به جواب قطعی نرسیده اند. عده ای بر این باورند که استفاده از دستگاه یو وی باعث سرطان می‌شود. عده‌ای دیگر نیز عقیده دارند که مواد مورد استفاده برای کاشت ناخن می‌تواند سرطان‌زا باشد. تمام این فرضیه ها مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته‌اند که تا کنون نتیجه ای در پی نداشته است.

چه کسانی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

کاشت ناخن مانند سایر روش های زیبایی ممنوعیت های خاص خود را دارد. کسانی که نمی‌توانند از این روش زیبایی استفاده کنند عبارتند از:

  • کسانی که نسبت به مواد کاشت ناخن آلرژی دارند
  • افراد مبتلا به بیماری های قارچی و عفونی
  • افرادی که مشاغل سنگین دارند
  • کسانی که ورزش های سنگین انجام می دهند
  • کسانی که با میکروب ها و مواد عفونی سر و کار دارند

برداشتن کاشت ناخن چه مشکلاتی را می تواند به همراه داشته باشد؟

به طور کلی برای برداشتن کاشت ناخن از ماده ای به نام استون استفاده می‌کنند که ممکن است باعث از بین رفتن سطح ناخن شود. همچنین اگر به صورت اتفاقی وارد معده شود، می‌تواند مشکلات عمده ای را برای فرد به وجود آورد. بنابراین در زمان استفاده از این ماده باید دقت کافی را داشته باشید.

نرگس شریفی

به نظر شما کاشت ناخن ممکن است چه عوارض و معایب دیگری داشته باشد؟ خوشحال میشویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: dikshabhardwaj283

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 4.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
2 کامنت
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
Sara

عالی و مفید بود

رویا کریمی

سارا عزیز، سپاس از همراهی شما🌹

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: