بوتاکس مو چه مارکی خوبه

نکات مهمی که باید قبل از بوتاکس مو در خانه بدانید

ارسال به دیگران:

وقتی به چین و چروک‌های پوست خود فکر می‌کنید، ممکن است تزریق بوتاکس راه حل خوبی باشد. بوتاکس دارویی است که برخی افراد برای رفع چین و چروک‌ و جوانسازی پوست صورت استفاده می‌کنند. اما بوتاکس مو چطور؟ درباره اولاپلکس تراپی چیزی می دانید؟ تفاوت اولاپلکس تراپی و بوتاکس مو چیست؟

موهای سر شما، دقیقاً مانند پوست شما، با افزایش سن ضخامت و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند. جدیدا محصولاتی تحت عنوان بوتاکس مو به بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند به افزایش ضخامت، انعطاف‌پذیری، صافی و کاهش وزی مو کمک کنند. در ادامه به توضیحاتی درباره بوتاکس مو و نحوه استفاده از آن در منزل می‌پردازیم.

آموزش کراتین مو
آموزش کراتین مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو، مانند بوتاکس پوست، موهای شما را صاف و پر می‌کند. هدف اصلی آن از بین بردن موخوره موهای شماست. نتیجه نهایی استفاده از بوتاکس مو مانند دیگر روش‌های صافی مثل دارک مو، این است که وزی مو گرفته شده و در نتیجه موهای براق‌تری خواهید داشت. همچنین ممکن است موهای شما صاف‌تر شود، زیرا وقتی که مو پوک می‌شود بیشتر فر می‌خورد.

برخی بوتاکس مو و کراتینه را شبیه هم می دانند اما این طور نیست. بوتاکس مو مانند کاندیشنرهای عمیق مو عمل می‌کند. اما درمان بوتاکس موثرتر است و اثرات آن طولانی‌تر خواهد بود. کراتینه مو با روش های خاص بیشتر به صاف شدن مو کمک می کند.

آیا بوتاکس مو حاوی سم بوتولینوم است؟

بوتاکس مو در واقع سم بوتولینوم که ماده اصلی بوتاکس پوست است را ندارد. این نام بر اساس نحوه کار محصول انتخاب شده است. درست مانند بوتاکس پوست که با شل کردن عضلات و صاف کردن پوست کار می‌کند، “بوتاکس مو” نیز با پر کردن فیبرهای مو آن را پر و صاف می‌کند.

بوتاکس مو در خانه

نحوه عملکرد بوتاکس مو چگونه است؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان تقویت‌کننده و نرم‌کننده عمیق است که الیاف مو را با یک ماده پر کننده مانند کراتین می‌پوشاند. این محصول قسمت‌های شکسته یا نازک روی هر تار مو را پر می‌کند تا موها پر و براق‌تر به نظر برسند. بوتاکس مملو از پروتئین‌های مغذی، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مفید برای مو است که جای فیبرهای موی شما را پر کرده و آن به زیبایی طبیعی خود باز می‌گرداند.

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس مو برای کسانی که با مشکلات زیر مواجه هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد:

  • موخوره
  • موهای بسیار ریز، فاقد حجم و درخشش
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز
  • موهایی که می‌خواهید صاف شوند

به طور کلی بوتاکس مو برای هر نوع مویی مناسب است.

بوتاکس مو چگونه انجام می شود؟ و اینکه آیا ایمن است؟

آیا بوتاکس مو یک درمان ایمن است؟

روش های دیگری مانند ریباندینگ مو برای بهبود سلامت مو ها وجود دارد. در حالی که بوتاکس پوست برای صورت می‌تواند بحث برانگیز باشد، اما بوتاکس مو قطعاً بی‌خطر است. در ساخت این محصول از هیچ گونه سم یا مواد شیمیایی مضری استفاده نمی‌شود. اما ابتدا باید مقدار کمی از آن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید نسبت به هیچ یک از مواد تشکیل دهنده آن آلرژی ندارید. با این حال بیشتر افراد هیچ عارضه جانبی ناخواسته‌ای را تجربه نمی‌کنند، بنابراین نگران نباشید.

یکی دیگر از مزایای بوتاکس مو ایمن بودن آن نسبت به درمان کراتینه است. به این دلیل که بوتاکس فاقد فرمالدئید است و قرار گرفتن بیش از حد در معرض فرمالدئید می‌تواند منجر به سرطان شود. بنابراین، هنگام تصمیم‌گیری بین روش‌های تقویت مو این مورد را باید در نظر بگیرید. پروتئین تراپی مو از دیگر روش های رسیدگی به مو است که باید توسط متخصص انجام شود.

بوتاکس مو در خانه امکان پذیر است؟

بله، اما برای به دست آوردن نتایج مطلوب، توصیه می‌شود قبل از انجام این کار با یک متخصص باتجربه مشورت کنید. توصیه می‌شود که به یک سالن زیبایی بروید تا با روش کار بیشتر آشنا شوید. برای بوتاکس مو در منزل شما باید زمان مناسبی را به این کار اختصاص دهید، دستورالعمل‌ها را بخوانید و آن‌ها را با دقت انجام دهید.

در زیر مراحل کلی بوتاکس مو در منزل شرح داده شده است. در دستورالعمل برخی از محصولات تفاوت‌های اندکی در زمان و دمای مورد نیاز وجود دارد. بنابراین روش استفاده روی محصول خود را با دقت بخوانید.

بوتاکس مو قیمت

مراحل بوتاکس مو در خانه

۱- شست و شو با شامپو:

برای از بین بردن هرگونه مواد شیمیایی و اطمینان از تمیز بودن مو، موهای خود را دو بار با یک شامپو شستشو دهید. در این مرحله از نرم کننده استفاده نکنید.

۲- سشوار کشیدن:

موهای خود را با حوله خشک کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس با حرارت متوسط سشوار بزنید تا حدود ۸۰ درصد خشک شود. گره موهایتان را از هم باز کنید.

۳- آماده‌سازی مخلوط بوتاکس:

محصول را به میزان مورد نیاز در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. بسته به نوع بوتاکس خود و نتیجه‌ای که می‌خواهید بدست آورید، آب گرم را به میزان لازم به آن اضافه کنید. مواد را با قلم مو مخلوط کنید تا یک کرم همگن تشکیل شود.

۴- اعمال آن بر روی مو:

موها را به ۴ قسمت تقسیم کنید. بوتاکس مو را با یک برس رنگ ۱/۴ اینچی از ریشه و از پشت سر به موهایتان بزنید. بیش از حد موهایتان را از بوتاکس اشباع نکنید. مخلوط را روی موهای خود شانه کنید تا به طور یکنواخت پخش شود. اطمینان حاصل کنید که هر تار مو کاملاً با مخلوط پوشانده شده است.

اجازه دهید بوتاکس حدود ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند (برای موهای بسیار فر وقت بیشتری بگذارید). کلاه حمام بپوشید و حدود ۱۵ دقیقه موهای خود را با هوای گرم سشوار کنید. گرما به نفوذ مخلوط به ساختار داخلی مو کمک می‌کند.

نکاتی که باید قبل از بوتاکس مو در خانه بدانید

۵- شستشو:

۵۰٪ تا ۸۰٪ از بوتاکس را بشویید و ۲۰٪ تا ۵۰٪ باقیمانده را برای فرایند سشوار کشیدن باقی بگذارید.

۶- سشوار کشیدن:

در آخرین مرحله، موهای خود را با یک برس سشوار بزنید. برای جذب بیشتر بوتاکس از اتوی موی تیتانیومی استفاده کنید. دمای اتو را روی ۴۱۰-۴۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید. برای موهای نازک یا دکلره شده، حرارت را به ۳۵۶ فارنهایت کاهش دهید.

نحوه مراقبت و نگهداری بعد از بوتاکس مو در خانه:

می‌توانید همان روز موهایتان را بشویید و آن‌ها را همانطور که می‌خواهید حالت دهید. برای حفظ اثرات بوتاکس مو، هر بار که موهای خود را می‌شوید از یک شامپو و نرم کننده بدون سولفات استفاده کنید.

کیت بوتاکس مو

ماندگاری بوتاکس معمولا ۲ تا ۴ ماه است. اما بسته به نوع محصول، شرایط موی شما، و نحوه مراقبت شما، ممکن است لازم باشد این روند را هر ۱-۳ ماه تکرار کنید.

بیشتر آرایشگران و متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که بعد از درمان چند روز صبر کنید و بعد موهای خود را بشویید. هر چه بیشتر صبر کنید، بوتاکس بیشتر جذب موهای شما می‌شود. همچنین توصیه می‌شود که در این مدت موهایتان را دم اسبی نبندید یا کلیپس به موهایتان نزنید.

به طور کلی هرچه مراقبت و نگهداری شما بهتر باشد، ماندگاری اثر بوتاکس روی موهای شما نیز بیشتر می‌شود. اگر امکان انجام بوتاکس مو ندارید با تهیه ماسک مو خانگی می توانید به تقویت مو های خود کمک کنید.

بوتاکس مو چه مارکی خوبه؟

بسیاری از افراد تصمیم به تقویت مو با بوتاکس مو می‌گیرند و به دنبال آن به جستجوی بهترین برند بوتاکس مو می‌گردند. این‌که بپرسید بوتاکس مو چه مارکی خوبه و با تحقیق در رابطه با آن به برند خاصی برسید اشتباه است. در واقع شما اول باید نوع موهای خود و وضعیت سلامت آن را چک کنید. سپس متناسب با آن به خرید بوتاکس مو بپردازید.

بوتاکس مو در منزل

در این فرآیند اگر تجربه نداشته باشید بهتر است از فردی که تجربه انجام این کار را دارد مشورت بگیرید. ما نیز در ادامه به تعدادی بوتاکس مو که در ایران موجود هستند اشاره می‌کنیم تا بتوانید در رابطه با آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

  • بوتاکس مو آلتراگو
  • فرامسی
  • سیلکی
  • بوتاکس نوول
  • بوتاکس گلوبال
  • بوتاکس لورال
  • مجستیک
  • اسمارت پروتکشن
  • پریزمکس
  • فانولا
  • پرسونال

حال به معرفی تعدادی از موارد بالا می‌پردازیم تا با خصوصیات بوتاکس مو خوب آشنا شوید.

آموزش کوتاهی مو
آموزش کوتاهی مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

بوتاکس آلترگو (Alterego)

استفاده از این محصول برای انجام بوتاکس مو در خانه بسیار راحت و بی‌دردسر می‌باشد به طوری‌که می‌توانید خودتان و بدون هیچ تجربه‌ای از آن استفاده نمایید. فقط کافیست که کیت سرم بوتاکس آلترگو را تهیه نمایید و مطابق دستورالعمل روی جعبه اقدام کنید.

با استفاده از سرنگ درون جعبه، مقداری از مواد را بردارید. اندازه مورد نیاز برای موهای کوتاه ۱۰ و برای موهای بلند ۲۰ میلی‌لیتر می‌باشد.

سعی کنید موهای خود را تقسیم بندی کنید تا بتوانید به راحتی مواد را به تمامی موها برسانید. مواد را به صورت لایه به لایه به ساقه موها ماساژ دهید. این کار را تا چند دقیقه انجام دهید تا مواد به عمیق تار موهای نفوذ کند.

سپس موها را با یک کلاه یکبار مصرف بپوشانید. اجازه دهید موهایتان به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

بعد از 15 دقیقه کلاه را بردارید. در این مرحله نباید موهای خود را آبکشی کنید بلکه باید از کرم حالت دهنده موجود در کیت استفاده نمایید. استفاده از این کرم را نیز می‌توانید از دستور روی جعبه مطالعه نمایید. استفاده از این مواد نیز به راحتی استفاده از بوتاکس می‌باشد.

دلیل استفاده از کرم حالت دهنده، حفظ مواد تشکیل دهنده کوتیکول‌ها و حتی اعماق مو می‌باشد. اسید هیالورونیک، کلاژن و کراتین موجود در این کرم دارای غلظت بالایی است که در نتیجه آن، آبرسانی و تغذیه مو تضمین می‌شود.

بوتاکس آلترگو

فرامسی (Framesi)

کیت احیا کننده مو فرامسی که برندی ایتالیایی است، دارای سه بطری در هر کیت است. این بدین معناست که انجام این تکنیک در سه مرحله صورت می‌گیرد. شما با استفاده از این محصولات، در نهایت به موهایی احیاشده و درخشان خواهید رسید.

اگر موهای شما در اثر استفاده از ابزار حرارتی یا رنگ کردن مکرر موها، بسیار آسیب دیده شده است باید دو بار این درمان را تکرار کنید. توجه داشته باشید که فاصله این دو باید دو هفته از یکدیگر باشد. همچنین برای دریافت نتیجه بهتر و درمان قطعی باید ماهی یکبار آن را تکرار کنید.

در صورتی که آسیب موهای شما شدت زیادی ندارد، بهتر است ماهی یکبار این عملیات را تکرار کنید.

و اما طریقه مصرف این کیت چگونه است؟

مرحله اول

در مرحله اول باید موها را با شامپوی شماره یک بشویید. برای این کار مقدار مناسبی از شامپو را کف دست بریزید. مواد را از ریشه تا انتهای ساقه هدایت کنید و روی مو ماساژ دهید. این کار را تا چند دقیقه انجام دهید. سپس با آب ولرم آن را آبکشی کنید. یکبار دیگر این مرحله را تکرار کنید تا موهای شما عمیقا شسته شوند. در نهایت موها را به کمک با حوله خشک کنید و آماده مرحله دوم شوید.

مواد موجود در این شامپو منشا گیاهی دارند که علاوه بر پاکسازی عمیق موها، آبرسانی مو را نیز در اختیار دارد. این مواد موهای شما را آماده مرحله دوم می‌کند.

بوتاکس فرامسی

مرحله دوم

در این مرحله باید از بطری شماره دو استفاده نمایید. این محصول دارای مواد ژل مانندی است که سرشار از اسید هیالورونیک،پروتئین گندم، ویتامین E و کلاژن دریایی است. این مواد علاوه بر آبرسانی و تقویت موها به بازسازی موهای آسیب دیده نیز کمک می‌کند.
این ماده می‌تواند بلافاصله موهای آسیب دیده شما را ترمیم کند و شادابی موهای شما را بازگرداند.

برای استفاده از این ماده بهتر است ابتدا موهای خود را دسته‌بندی کنید. حدود ۱۵ تا ۲۰ میلی‌لیتر از مواد را داخل ظرف بریزید تا دسترسی به آن برای شما راحت‌تر باشد.

به کمک یک برس، مواد را به موها انتقال دهید. سعی کنید این کار را مرحله به مرحله انجام دهید تا مواد به اندازه کافی به تمام مو منتقل شود. در نهایت موهای خود را چند دقیقه شانه کنید تا حالت صاف نیز به خود بگیرد.

بعد از این که تمام مو به مواد آغشته شد باید موهای خود را در برابر سشوار کلاهی قرار دهید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این مرحله سپری کنید تا مواد به عمق موها نفوذ کند.

سپس موهای خود را آبکشی کنید. توجه کنید که تمامی مواد را به خوبی از لا به لای مو خارج کنید. موها را به کمک حوله خشک کنید و برای مرحله بعدی آماده شوید.

قبل و بعد بوتاکس مو

مرحله سوم

در مرحله سوم نیز باید از بطری یک لیتری شماره سه استفاده کنید. محتویات این بطری عناصر و مواد فعالی است که در قالب ماسک مو، قدرت فوق‌العاده‌ای در تقویت کوتیکول مو از خود نشان می‌دهند. وظیفه اصلی این مواد، تقویت استحکام تار مو و نرم‌کنندگی مو است. بعد از استفاده از این ماده شاهد درخشندگی و شادابی بی‌نظیر موهای خود خواهید بود.

برای استفاده از این ماسک مو باید ۱۵ تا ۲۰ میلی‌لیتر از مواد را با توجه به حجم موهایتان درون ظرفی بریزید. موهای خود را تقسیم‌بندی کنید تا کارتان راحت‌تر پیش رود.

مواد را مرحله به مرحله به موها اضافه کنید و به خوب روی موهای ماساژ دهید. این کار را تا چند دقیقه انجام دهید تا مواد به عمق موها نفوذ کند. بعد از آن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد به عمق مو جذب شوند.
بعد از این مدت موهای خود را به خوبی آبکشی کنید و آن را خشک کنید.

زهرا رمضانی

آیا شما تا به حال از بوتاکس مو برای احیای موها استفاده کرده‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: softerhair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.2]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: