ریموور رنگ مو

ریموور رنگ مو چیست و روش استفاده از آن چگونه است؟

ارسال به دیگران:

شاید تا به حال نام ریموور کردن رنگ مو را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. اغلب افراد الخصوص بانوان، زمانی که موهای خود را رنگ می‌کنند، ممکن است از رنگ موهایشان خوششان نیاید. در این شرایط ممکن است تصمیم بگیرند که رنگ موهایشان را از بین ببرند. برای این کار می توان از انواع ریموورهای رنگ مو استفاده کرد. پاک کردن رنگ مو بوسیله ریموور را می‌توان در سالن‌های آرایشی توسط متخصصان و یا در منزل و با روش‌های طبیعی انجام داد. ما در ادامه مقاله هر آن چه که باید در رابطه با این موضوع بدانید را بیان خواهیم کرد.

آموزش رنگ مو
آموزش رنگ مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ریموور مو چیست و چه کاربردی دارد؟

گاهی اوقات ممکن است که افراد یک رنگ را برای موهای خود انتخاب کنند، اما نتیجه چندان جالب نبوده و رنگ مطابق تصورات ذهنی آن‌ها نباشد. همچنین، ممکن است مدتی از رنگ کردن موهایشان گذشته باشد و بخواهند رنگ موها را تغییر دهند. در همه این موارد، آن‌ها نیاز دارند تا رنگ موی خود را پاک کنند. برای از بین بردن رنگ مو می‌توان از پودر دکلره کمک گرفت، اما باید عوارض دکلره را نیز در نظر بگیرید و همچنین بدانید که این روش برای رنگ‌هایی همچون شرابی یا طیف‌های قرمز، مشکی پر کلاغی و رنگ‌های گیاهی کارآمد نیست.

رنگ‌های مشکی، شرابی، قرمز و رنگ‌های گیاهی، به دلیل قوی بودن به راحتی از روی مو پاک نمی‌شوند. بنابراین، می‌توان از ریموور مو (hair color remover) برای پاک کردن آن ها کمک گرفت. در واقع ریموور ماده‌ای است که بر روی مو قرار می‌گیرد و رنگ‌های شیمیایی را از بافت مو خارج می‌کند.

انواع ریموور رنگ مو

پاک کننده رنگ و یا ریموور انواع مختلفی دارد. برای انتخاب هر یک از انواع آن باید به جنس مو، تناژ رنگ و سایر موارد توجه کرده و سپس نوع مناسب را انتخاب کنید. hair color remover، به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • پودری
  • مایع
ریموور رنگ مو چیست

ریموور پودری چیست و چگونه استفاده می شود؟

همان طور که از نامش پیداست، این ریموور به شکل پودر بوده و دارای دو رنگ آبی و سفید می‌باشد. رنگ آبی نشان دهنده قوی بودن پودر و رنگ سفید، نشان دهنده ضعیف بودن آن است. این نوع ریموور، همانند پودر دکلره بوده و برای استفاده کردن باید با اکسیدان مخلوط شود. اگر قصد دارید که نوع پودری آن را مصرف کنید، این محصول را حتما از شرکت‌های معتبر خریداری نمایید تا از هرگونه آسیب احتمالی به موهایتان جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که باید از رنگ کردن موهایتان ۱۴ روز گذشته باشد تا بتوانید از این محصول استفاده کنید. در غیر این صورت، رنگ موهایتان پاک نخواهد شد.

برای استفاده از ریموور پودری، ابتدا باید موهایتان را با شامپوی قلیایی به مدت ۵ دقیقه به خوبی شست و شو دهید تا پولک های مو به طور کامل باز شود. سپس با کمک حوله و سشوار به خوبی موهایتان را خشک کنید. بعد از این مرحله، باید پودر را با آب داغ و یا اکسیدان به میزان کافی ترکیب کنید. بهتر است برای جلوگیری از ریزش مو و یا سایر آسیب‌ها، ۱۵ قطره آنتی دمیج را به ترکیب خود اضافه کنید. پس از آن، موهایتان را به چند دسته مختلف تقسیم کرده و با کمک گیره سر و یا سنجاق جدا نمایید.

هم اکنون قسمت‌هایی از موهایتان که حاوی رنگ است را به این مواد آغشته کرده و پس از گذشت ۳۰ دقیقه مواد را به ریشه موهایتان هم بزنید. پس از اتمام کار، ۳۰ دقیقه دیگر صبر کرده و موهایتان را شست و شو دهید. به یاد داشته باشید که در این روش، پس از شست و شوی موها هرگز از نرم کننده و یا ماسک مو استفاده نکنید.

طرز استفاده از ریموور رنگ مو

ریموور مایع چیست و چگونه استفاده می شود؟

گاهی اوقات ممکن است ریموور پودری روی موهای جواب ندهد و همچنان رنگ موهایتان باقی مانده باشد. در این صورت، توصیه می‌شود ریموور مایع را امتحان کنید. نوع مایع دارای ۲ شماره و یا ۲ فاز می‌باشد. به یاد داشته باشید که برای از بین بردن رنگ موها از طریق این روش نیز باید ۱۴ روز از رنگ کردن موهایتان گذشته باشد.  

برای استفاده از ریموور مایع ابتدا باید با شامپوی قلیایی موهایتان را شست و شو دهید. در اغلب اوقات، این شامپو داخل پکیج وجود دارد و نیازی نیست جداگانه آن را تهیه نمایید. درست همانند نوع پودری، باید موها را به مدت ۵ دقیقه با این شامپو به خوبی ماساژ دهید. پس از ۵ دقیقه، موهایتان را به طور کامل خشک کنید. پس از آن، باید موهایتان را به ۴ الی ۵ قسمت مساوی و یا بیشتر( بستگی به حجم موهایتان دارد) تقسیم کنید.

سپس از دو فاز و یا دو شماره مایع، در یک ظرف به طور مساوی ریخته و با کمک یک قلم آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید. پس از مخلوط کردن مواد، موهایتان را به این مواد آغشته کنید و بعد از گذشت نیم ساعت، این مواد را به ریشه موهایتان نیز بزنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه دیگر، موهایتان را با آب گرم شست و شو دهید. پس از شست و شو، موهایتان را به طور کامل خشک کرده و از انواع روغن ها مانند روغن آرگان برای تقویت آن ها استفاده نمایید.

مزایای ریموور رنگ مو

مزایای استفاده از ریموور رنگ مو

پاک کردن رنگ مو از این طریق، مزایا و فواید زیادی دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • از طریق این روش می‌توانید به رنگ طبیعی موهای خود برسید.
  • با استفاده از ریموور دیگر نیازی نیست صبر کنید که موهایتان بلند شود تا بتوانید رنگ جدیدی را امتحان کنید.

عوارض استفاده از ریموور مو

این روش درست همانند سایر روش‌ها علاوه بر داشتن مزایا و فواید، عوارض و معایبی را نیز به همراه دارد. در واقع در ریموورها، ترکیباتی مشابه ترکیبات رنگ مو وجود دارند که می‌توانند به موها آسیب بزنند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌باشند:

  • حساس شدن موها
  • خشک شدن موها
  • نازک شدن موها
  • کند شدن رشد موها
  • ضعیف شدن ساقه موها
بهترین برند ریموور رنگ مو

بهترین مارک ریموور مو

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، برای جلوگیری از آسیب‌ رسیدن به مو باید این محصول را از مارک‌ها و برندهای خاص و معتبر تهیه نمایید. برخی از این برندها و مارک‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

سیکرت استار لیدی

این ریموور برای موهایی که دارای رنگ مشکی پر کلاغی و یا رنگ‌های قرمز و شرابی هستند، مناسب است. در واقع این محصول قدرت پاک کنندگی بالایی دارد اما در عین حال، به موها هیچ آسیبی نمی‌زند. این محصول در کشور عزیزمان ایران ساخته شده است و وزن آن ۱۰۰ گرم می‌باشد.

دکو ریموور (دکوپاژ) بس BES

اگر موهایی مشکی یا شرابی دارید، این ریموور مناسب‌ترین و بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. این محصول در کشور ایتالیا تولید شده است و وزن آن ۱۵۰ گرم است.

رنگ الیو (دکوپاژ)

این محصول برای از بین بردن رنگ‌های بسیار تیره مناسب می‌باشد و در کشور ایتالیا تولید شده است. وزن این محصول همانند سیکرت استار لیدی، ۱۰۰ گرم می‌باشد.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مراقبت‌های مهم بعد از استفاده از ریموور مو

پس از این که رنگ موهایتان را با این روش از بین بردید، باید تا چند روز از موهایتان مراقبت کنید. برخی از این نکات مراقبتی شامل موارد زیر می‌باشند:

  • سعی کنید از براشینگ مو با ابزارهای حرارتی مو همچون سشوار،‌ اتومو، بابلیس و غیره تا چند روز پرهیز کنید.
  • برای تقویت موهایتان، حتما از انواع ماسک مو خانگی یا آماده استفاده کنید.
  • اگر موهای حساسی دارید، نرم گننده را فراموش نکنید.
  • موهایتان را با روغن‌هایی همچون: روغن زیتون، روغن بادام و غیره ماساژ دهید.

هزینه ریموو رنگ مو چقدر است؟

حال که با ریموو کردن مو آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه ریموو رنگ مو چقدر است؟ در واقع نمی‌توان هزینه ثابتی را برای این فرایند در نظر گرفت. تعیین قیمت برای این کار به عوامل مختلفی همچون قد مو، رنگ مو، حجم مو، انجام آن در منزل یا در سالن‌های آرایشی و غیره بستگی دارد. اگر می‌خواهید از بین بردن رنگ موهایتان هزینه زیادی برایتان نداشته باشد، می توانید آن را در منزل و با روش‌های گیاهی انجام دهید. اما توجه داشته باشید که روش های گیاهی و خانگی نیز بی خطر نیستند و ممکن است عوارضی را برای موهایتان به همراه داشته باشند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با ریموور کردن رنگ مو به طور کامل آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر موهایتان طلایی است، هرگز از این ریموورها استفاده نکنید. همچنین، برای این کار بهترین برند و مارک را انتخاب کرده و از ریزش موهایتان و یا بروز سایر مشکلات پیش رو جلوگیری کنید. اگر نوع پودری و یا مایع این روش را مصرف می‌کنید، بهتر است این کار را در منزل انجام ندهید. در واقع توصیه می شود این کار در سالن های آرایشی و توسط افراد متخصص انجام شود.

نرگس شریفی

شما از کدام روش برای ریموو رنگ موهایتان استفاده کرده اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: myhdhair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: