کراتینه مو در خانه

مراحل قدم به قدم کراتینه مو در خانه

ارسال به دیگران:

آیا از موهای وز و بد حالت خود خسته شده اید؟ آیا به دلیل زیاده روی در رنگ کردن مو و استفاده از ابزارهای حرارتی به موهای خود آسیب زده اید؟ شاید فکر کنید دیگر راه بازگشتی وجود ندارد و تا زمان رویش موهای جدید دیگر نمی توانید موی صاف و سالمی داشته باشید. اما این تصور کاملا غلط است. امروزه روش های متفاوتی برای احیا و صاف کردن مو وجود دارد مانند ریباندینگ مو، بوتاکس مو، پروتئین تراپی مو، کراتینه مو در خانه، اوزون تراپی مو و … که می تواند سلامتی و زیبایی موهای شما را بازگرداند و موهای لخت و براقی را به شما هدیه بدهد.

کراتینه کردن مو و به طور کلی تمام روش های احیا و صافی بوسیله متخصصان آموزش دیده در این رشته انجام می شود. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای این کار بپردازید و دوست دارید خودتان در منزل این کار را انجام دهید، این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است. ما به شما کمک می کنیم تا مانند بوتاکس مو در خانه، خودتان به ساده ترین روش بتوانید موهای خود را کراتینه کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آموزش صافی و احیای مو
آموزش صافی و احیای مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

مواد و ابزار لازم برای کراتینه کردن مو در خانه

برای کراتینه کردن موهای خود باید ابتدا ابزار مورد نیاز را تهیه کنید و آماده در دسترس خود قرار دهید.این ابزار شامل موارد زیر است:

  • شامپو شفاف کننده مو
  • محصول کراتینه مو
  • اتو مو
  • سشوار
  • براش اپلیکاتور
  • شانه دندانه ریز
  • کلیپس مو
  • کاسه

مراحل کراتینه کردن مو در منزل

۱. موهای خود را با شامپو شفاف کننده بشویید

کراتینه کردن مو در خانه

اولین مرحله کراتینه کردن مو در خانه استفاده از شامپو شفاف کننده است. این شامپوها علاوه بر اینکه آلودگی ها و مواد آرایشی بجا مانده بر روی تار مو را به طور کامل از بین می برند، به دلیل وجود اسید استیک در ترکیبات خود باعث براقیت موها نیز می شود. بنابراین برای اینکه مواد کراتینه به خوبی به ساختار مو نفوذ کند، لازم است که در ابتدا موهای خود را با شامپو شفاف یا براق کننده بشویید.

۲. موهایتان را خشک و شانه کنید

ویدئو شماره ۱- خشک کردن و شانه کردن مو

در دستورالعمل برخی از محصولات کراتینه مانند کراتینه برزیلی، بعد از شستشو حتما باید موهای خود را با سشوار خشک کنید. اما برخی دیگر نیازی به این کار ندارند و گرفتن آب اضافی مو بوسیله حوله کافی است.

نکته مهم دیگری که در این مرحله باید رعایت کنید این است که موهای خود را به خوبی شانه کنید تا تمام گره های آن به طور کامل باز شود. بعد از شستشو با شامپو شفاف کننده ممکن است متوجه شوید که موهای شما به سختی شانه می شوند. نگران نباشید. این موضوع طبیعی است و نشان دهنده این است که شامپو کار خود را به درستی انجام داده است.

۳. موهای خود را تقسیم بندی کنید

ویدئو شماره ۲- تقسیم بندی کردن موها

برای اینکه کراتینه کردن مو با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود، موهای خود را به ۳ بخش چپ و راست و عقب تقسیم کنید و با کلیپس ببندید.

۴. مواد کراتینه را به موهایتان بمالید

ویدئو شماره ۳- کراتینه کردن مو

محصول کراتین را درون یک کاسه بریزید. مقداری از آن را بوسیله براش بردارید و از ریشه به سمت نوک ساقه آن را پخش کنید. توجه داشته باشید که مواد را با فاصله ۱ سانتی متری از ریشه مو بزنید و آن را تا نیمه ساقه مو ادامه دهید. سپس با استفاده از شانه دندانه ریز، مواد را به طور کامل در کل ساقه مو پخش کنید.

  • بسیار مهم است که محصول به طور یکنواخت در کل ساقه مو پخش شود.
ویدئو شماره ۴- کراتینه کردن مو

کل موهایتان را به محصول کراتینه آغشته کنید و آن را بوسیله شانه به طور کامل در همه بخش های مو پخش کنید. ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید و سپس آبکشی کنید تا محصول کاملا از روی موهایتان پاک شود.

۵. از سشوار برای خشک کردن مو استفاده کنید

ویدئو شماره ۵- سشوار کشیدن

در این مرحله باید آب اضافی موهایتان را با حوله بگیرید و سپس بوسیله سشوار با دمای متوسط رو به بالا به طور کامل خشک کنید.

۶. اتو مو بزنید

ویدئو شماره ۶- اتو مو

موهای خود را دوباره تقسیم بندی کنید تا اتو کشیدن برایتان راحت تر شود. اتو را روی دمای ۲۲۰ تا ۲۳۲ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. دسته کوچکی از موهایتان را جدا کنید و اتو را ۵ تا ۱۲ بار روی آن بکشید. اتو کشیدن باعث می شود مواد کراتینه در ساختار مو نفوذ کند و در آن ثابت بماند. اما دقت کنید که بیش از حد اتو نزنید، زیرا ممکن است موهایتان را بسوزاند.

ویدئو شماره ۷- کراتینه مو در خانه

در نهایت از موهای صاف، محکم، براق، و سالم خود لذت ببرید. برای نگهداری از موهای خود بعد از دکلره از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. زیاد حمام نروید و از ابزارهای حرارتی کمتر استفاده کنید.

امیدواریم که این آموزش برایتان مفید بوده باشد و بتوانید موهایتان را به سادگی در منزل کراتینه کنید.

نرگس شریفی

همانطور که می دانید محصولات کراتینه مو بسیار متنوع و متفاوت هستند. شما از کدام برند استفاده کرده اید؟ آیا از نتیجه کار راضی بودید؟ نظرات و تجربیات خود را با[…]

منبع: allthingshair

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
1 دیدگاه
قدیمی
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها
عباس مهدوی

عالی بوددد ممنون دیگه ارایشگرا دوملیون نمیبرن

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: