ریباندینگ مو چیست

۱۳ نکته طلایی برای مراقبت بعد از ریباندینگ

ارسال به دیگران:

کسانی که موهای حالت‌دار یا وزی دارند، زمان زیادی را برای مراقبت و درست کردن موهای خود صرف می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به صاف کردن موهای خود می‌گیرند. روش‌های شیمیایی مختلفی برای احیا و صاف کردن مو وجود دارد مانند روش اکسیژن تراپی، ریباندینگ، اوزون تراپی و بسیاری روش های دیگر. ریباندینگ نه تنها باعث صافی و براقیت موهای شما می‌شود، بلکه نگهداری از آن‌ها را نیز آسان می‌کند. بدین ترتیب مقدار زیادی از وقت شما که هرروز برای صاف و مرتب کردن موهایتان صرف می‌شد، دیگر هدر نمی‌رود. اما ریباندینگ مو دقیقاً چیست و چه مواردی را برای مراقبت بعد از ریباندینگ باید رعایت کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آموزش کراتینه مو
آموزش کراتینه مو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

ریباندینگ چیست؟

موهای شما از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. این پروتئین‌ها توسط پیوندهایی به یکدیگر متصل می‌شوند که ساختار موهای شما را تعیین می‌کند، صاف، فر، یا موج‌دار. ریباندینگ مو در واقع یک فرآیند شیمیایی است که این پیوندها را می‌شکند، ساختار آن‌ها را طوری تغییر می‌دهد تا موهای شما صاف شود، و سپس پیوندها را بازسازی می‌کند.

این فرآیند با استفاده از یک ماده سست کننده آغاز می‌شود که به تجزیه پیوندهای پروتئینی در مو کمک می‌کند. سپس موها صاف شده و از یک ماده خنثی کننده برای اتصال مجدد پیوندهای مو استفاده می‌شود.

ریباندینگ مو یک روش نیمه دائمی است و بسته به رشد موهای طبیعی شما، هر 3 تا 6 ماه به یک جلسه ترمیمی نیاز دارد.

چه کارهایی باید برای مراقبت بعد از ریباندینگ انجام دهیم؟

۱. به مدت 72 ساعت موهای خود را نشویید

این مهمترین موضوعی است که باید بعد از ریباندینگ موهای خود به خاطر بسپارید. به هیچ وجه نباید اجازه دهید موهای شما خیس شود. حدود 3 روز طول می‌کشد تا ساختار جدید موهای شما تثبیت شود و شستن آن‌ها در این مدت می‌تواند نتایج درمان را خراب کند.

 ۲. از کاندیشنر مناسب استفاده کنید

ریباندینگ مو قیمت

در نهایت، بعد از گذشت سه روز می‌توانید موهای خود را بشویید. حتما از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که مخصوص موهای درمان شده با مواد شیمیایی ساخته شده باشد. پس از شستن موها، مقداری کاندیشنر را به موهای خود بزنید و چند دقیقه صبر کنید. در این مدت موهای شما می‌توانند رطوبت لازم را به خود جذب کند.

توصیه می‌کنیم مقاله ما درباره درمان ریزش مو بعد از کرونا را مطالعه کنید.

۳. با موهای صاف به رختخواب بروید

انجام این کار ممکن است کمی سخت باشد، اما باید در 3 روز اول بعد از ریباندینگ، مراقب این موضوع باشید. مطمئن باشید که قبل از رفتن به رختخواب موهایتان کاملا صاف است. به طور کلی در این مدت باید از هر چیزی که باعث از بین رفتن فرم موهای شما می‌شود، خودداری کنید.

 4. موهایتان را نبندید

بعد از ریباندینگ از جمع کردن موها در پشت گوش، بافت مو، استفاده از کش مو یا سنجاق‌های مو صرف نظر کنید. این کارها می‌توانند باعث شکستگی و چین خوردن موهای تازه اصلاح شده شما شوند که باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کنید.

 ۵. از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید

موهای شما از قبل مدل داده شده است! اگر به براشینگ مو عادت دارید و حتما باید از سشوار استفاده کنید، درجه آن را پایین بیاورید. از گرما دور شوید زیرا این کار فقط به موهای شما آسیب بیشتری می‌رساند.

۶. تا می‌توانید رنگ کردن موهای خود را به تعویق بیندازید

به مدت 6 ماه بعد از ریباندینگ مو، هیچ کار شیمیایی دیگری روی موهای خود انجام ندهید. این کارها شامل رنگ کردن مو نیز می‌شود. شما نباید بیش از حد موهای خود را تحت فشار قرار دهید. این 6 ماه زمان خوبی است تا به سلامت و درمان موهای خود بپردازید.

۷. کوتاه کردن موهای خود را فراموش نکنید

ریباندینگ مو چیه

ریباندینگ مو به معنای آسیب است و آسیب باعث موخوره می‌شود. برای رفع این مشکل باید هر 6-8 هفته یک بار انتهای موهای خود را کوتاه کنید. کوتاه کردن مو با جلوگیری از دوشاخه شدن ساقه مو باعث سلامت موهای شما می‌شود.

۸. دوش آب سرد بهترین دوست شما است

آب سرد به محکم شدن ساقه مو کمک می‌کند و از ریزش و کاهش رطوبت مو جلوگیری می‌کند. این کار نه تنها به حفظ حالت موی شما کمک می‌کند، بلکه باعث درخشش و سلامت مو نیز می‌شود. اگر نمی توانید از دوش آب سرد استفاده کنید، توصیه می‌کنیم با آب ولرم دوش بگیرید. از آب گرم یا داغ خودداری کنید.

۹. پوست سر خود را تمیز نگه دارید

اطمینان حاصل کنید که همیشه پوست سرتان را تمیز نگه می‌دارید. پوست سر ناسالم با گرفتگی فولیکول‌ها منجر به بروز مواردی مانند شوره سر و ریزش مو می‌شود. برای جلوگیری از این امر، کف سر خود را با روغن ماساژ دهید و سپس با یک شامپوی موثر، اما ملایم، بشویید.

۱۰. از شستشوی بیش از حد موهایتان خودداری کنید

موهای شما به اندازه بدنتان به رطوبت نیاز دارند. برای سالم نگه داشتن موهای خود، تعداد دفعات شستشوی موهای خود را در هفته کاهش دهید. دقت کنید که حتما کمتر از 3 تا 4 بار در هفته موهای خود را می‌شویید. همیشه می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید تا بتوانید فاصله بیشتری را بین زمان شستشوی موهایتان ایجاد کنید.

۱۱. از رژیم غذایی خود غافل نشوید

ریباندینگ موی کوتاه

باور کنید یا نکنید، سلامت مو بیشتر از آنچه روی مو قرار می‌دهید به داخل بدنتان بستگی دارد. درست است که درمان‌های موضعی برای حفظ سلامت مو مهم هستند، اما شما باید مطمئن باشید که موهای شما از ریشه سالم رشد می‌کند.

۱۲. از موهای خود محافظت کنید

روسری، کلاه و چتر بهترین دوستان شما هستند. بسیار مهم است که موهای خود را از عوامل شدید محیطی مانند آلودگی، باران و اشعه ماورا بنفش خورشید در امان نگه دارید.

۱۳. از باران دور بمانید

اگر در زیر باران ماندید و موهایتان خیس شد، بلافاصله بعد از رسیدن به خانه موهای خود را بشویید. آلاینده‌ها و نمک‌های موجود در آب باران برای موهای شما بسیار بد است و می‌تواند آسیب قابل توجهی به موهایتان بزند.

ریباندینگ یک روش عالی برای صاف و براق کردن موهای شماست. اما دقت کنید که این آخر داستان نیست. کار اصلی شما بعد از کار آرایشگر شروع می‌شود. مراقبت بعد از ریباندینگ مو باید همیشگی و مداوم باشد و به یک روتین در زندگی شما تبدیل شود. اگر حوصله مراقبت از موهایتان را ندارید، توصیه می‌شود که از این کار صرف نظر کنید.

منبع: stylecraze

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: