استروبینگ صورت

استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ دارد؟

ارسال به دیگران:

برای داشتن چهره‌ای باطراوت، جوان و فوق‌العاده درخشان، استروبینگ یک روش عالی است که ممکن است به روش جدید مورد علاقه شما برای آرایش و میکاپ تبدیل شود. اما واقعا استروبینگ چیست؟ به نظر می‌رسد هرروز یک روش جدید وارد دنیای آرایش می‌شود. چیزی از عمر کانتورینگ نگذشته بود که استروبینگ آن را کنار زد و صفحه اول مجله‌های آرایش و زیبایی را به خود اختصاص داد. این تغییر عمدتا به این دلیل است که امروزه زیبایی مدرن ارتباط زیادی با ظاهر طبیعی و طراوت پوست دارد. همچنین بیشتر کمپانی‌های آرایشی به این نتیجه رسیده‌اند که چهره مات دیگر چشم‌نواز نیست و باعث می‌شود فرد پیرتر از آنچه که هست به نظر برسد.

احتمالا تا کنون متوجه شده‌اید که استروبینگ چیست و چه کاربردی دارد. اما برای اینکه دقیق‌تر درباره این تکنیک آرایشی جدید بدانید،‌ این مقاله را از دست ندهید. ما در این مطلب درباره استروبینگ، تفاوت آن با کانتورینگ،‌ و مراحل انجام آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آموزش خودآرایی
آموزش خودآرایی دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

استروبینگ چیست؟

استروبینگ بسیار شبیه هایلایت کردن صورت است، اما با کمی تفاوت. لوازم آرایشی مورد استفاده و تکنیک‌ها یکسان اما کاربرد آن‌ها متفاوت است. هایلایت کردن یک روش مکمل برای کانتورینگ است، اما در استروبینگ فقط از هایلایترها و روشن‌کننده‌ها استفاده می‌شود. هدف این است که برای داشتن چهره‌ای باطراوت و سالم،‌ به صورت خود روشنایی و شفافیت خیره‌کننده‌ای بدهید.

کانتورینگ و استروبینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

استروبینگ چیست

کانتورینگ به استفاده از سایه‌های تیره برای برجسته کردن استخوان گونه و ساختار صورت گفته می‌شود. سایه‌های استفاده شده در کانتورینگ تیره‌تر از پوست شما هستند. کانتورینگ و هایلایت کردن به طور کلی همزمان با هم استفاده می‌شوند تا با اثرات سایه و نور روی صورت شما بازی کنند.

به عبارت دیگر، می‌توان گفت که استروبینگ یک روش ساده برای کانتورینگ است. با این تفاوت که فقط از سایه‌های روشن برای برجسته‌سازی و تعادل چهره شما استفاده می‌شود. در آن هیچ برنزر یا پودر تیره‌ای وجود ندارد. در واقع، شما تمام مراحل کانتورینگ معمول خود را انجام می‌دهید، اما فقط بخشی را که می‌خواهید به آن عمق بدهید دست نخورده باقی می‌گذارید و بخشی را که می‌خواهید برجسته کنید،‌ هایلایت می‌کنید.

مراحل استروبینگ صورت

۱. انتخاب هایلایتر مناسب

اولین قدم در استروبینگ یافتن هایلایتر مناسب پوست است. اگر از کرم پودر مایع استفاده می‌کنید، یک هایلایتر استیکی انتخاب کنید و اگر از پنکیک یا پودر استفاده می‌کنید، هایلایتر پودری برای شما مناسب‌تر است.

۲. آماده سازی پوست

استروبینگ چهره

اولین کاری که باید انجام دهید شستشو و مرطوب کردن کامل صورت است. برای مرطوب کردن پوستتان از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقدار کمی پرایمر استفاده کنید تا پوست شما یکدست شود و قرمزی آن از بین برود. در صورتی که علاقه مند بودید می‌توانید در مقاله ای دیگر از رز سرخ بدانید که پرایمر چیست و بیشتر با این ماده حیرت انگیز آشنا شوید.

  • اگر پوستتان چرب است، برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست یک مرطوب کننده بدون چربی را انتخاب کنید.
  • همچنین بعد از زدن مرطوب کننده ۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوستتان شود و سپس از محصولات آرایشی دیگر استفاده کنید.

۳. یکدست کردن پوست

برای آرایش استروبینگ، پوست شما باید تا حد امکان یکنواخت باشد. شما می‌توانید از یک کرم ‌پودر سبک با ظاهر مات استفاده کنید. اگر می‌خواهید تیرگی زیر چشم و لکه‌های خود را بپوشانید،‌ می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. در آخر هم با کمی پودر فیکس آرایش خود را تثبیت کنید.

در صفحه ‌ای جداگانه درباره کانسیلر و نکات خرید آن توضیح داده‌ایم که اگر علاقه مند بودید می‌توانید آن را مطالعه نمائید.

  • اگر پوست شما خیلی شفاف است، می‌توانید مرطوب‌کننده‌های رنگی یا بی بی کرم‌ ها را جایگزین کرم‌پودر کنید.
  • برای اینکه کرم‌پودر به طور کامل و یکنواخت روی پوستتان پخش شود،‌ از اسفنج‌های آرایشی یا براش مخصوص کرم‌پودر استفاده کنید.

۴. استفاده از هایلایتر

پودر استروبینگ

در این مرحله استروبینگ واقعی شروع می‌شود. به نقاط برجسته صورت خود یک هایلایتر بزنید. برای ایجاد طبیعی‌ترین اثر استروبینگ، بهتر است از هایلایتر کرمی استفاده کنید. حتماً سایه‌ای را انتخاب کنید که مناسب تن پوست شما باشد. مقدار کمی از هایلایتر را در قسمت بالای صورت خود بزنید، از جمله قسمت بالای استخوان گونه، شقیقه‌ها، استخوان‌های ابرو، پل بینی و درست بالای مرکز لب بالای خود. سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب یا براش،‌ هایلایترها را روی صورتتان به خوبی پخش کنید.

  • برای درخشش بیشتر می‌توانید هایلایتر را به مرکز پیشانی و چانه خود بمالید.
  • اگر پوست چربی دارید، ممکن است لازم باشد از زدن هایلایتر بر روی پیشانی، بینی و چانه خود صرف نظر کنید. زیرا این مناطق در پوست‌ها چرب به خودی خود براق هستند.
آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

۵. اضافه کردن پودر هایلایتر

با استفاده از یک براش مخروطی، مقداری هایلایتر پودری را به قسمت‌هایی که هایلایتر کرمی زده بودید، اضافه کنید. این کار درخشش بیشتری به پوست شما می‌بخشد.

  • اگر پوست شما خشک است، ممکن است لازم باشد از زدن هایلایتر پودری صرف نظر کنید. زیرا ممکن است باعث پوسته پوسته شدن پوست شما شود.

نکات مهم برای استروبینگ

۱. هایلایتر باید متناسب با رنگ پوست شما باشد

  • اگر پوست روشنی دارید، یک هایلایتر با سایه شامپاینی انتخاب کنید.
  • اگر پوستی روشن تا متوسط دارید، هایلایتر با سایه شامپاین صورتی برای شما مناسب‌تر است.
  • اگر پوست زیتونی دارید، یک هایلایتر با سایه طلایی یا رزگلد را انتخاب کنید.
  • اگر پوست شما تیره است، سایه برنز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

۲. می‌توانید از مقدار کمی برنزر استفاده کنید

در استروبینگ معمولاً از هیچ نوع محصول کانتورینگ استفاده نمی‌شود. با این حال، اگر احساس می‌کنید پوست شما به گرما احتیاج دارد، می‌توانید مقدار کمی برنزر را به آرامی به آرایش خود اضافه کنید. برنزر را در امتداد شقیقه‌های خود، زیر استخوان گونه دقیقا زیر رژ گونه و در امتداد خط فک خود بکشید.

۳. در صورتی که پوست شما بسیار چرب است، استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر به مات شدن پوست شما کمک می‌کند. این امر به جذب درخشش بیش از حد در طول روز کمک می‌کند و مانع از پخش شدن آرایش شما می‌شود.

۴. اگر واقعاً می‌خواهید درخشش ناشی از استروبینگ شما زیاد باشد، آرایش ملایم و طبیعی را فراموش نکنید. سایه‌های مات و خنثی را برای چشم و رژ لب خود را شبیه سایه طبیعی لب‌های خود انتخاب کنید. بنابراین درخشش صورت شما اولین چیزی است که دیگران متوجه آن می‌شوند.

منبع: stylecraze

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: