هایلایتر مایع

هایلایتر و برنزر چه تفاوت ها و چه کاربردهایی دارند؟

ارسال به دیگران:

این روزها هایلایتر و برنزر جزء ثابت کیف آرایشی بسیاری از خانم‌ها هستند. اما از آنجا که این محصولات به تازگی وارد دنیای آرایش شده‌اند‌، ممکن است بعضی‌ها نام آن‌ها را هم نشنیده باشند. اگر شما هم از این دسته خانم‌ها باشید ممکن است از خود بپرسید هایلایتر و برنزر چیست؟ چرا باید از آن‌ها استفاده کنم؟ این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ و سوالاتی از این دست. اگر می‌خواهید جواب سوالات خود را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

برنزر چیست؟

برنزر، همانطور که از نام آن پیداست، نوعی محصول آرایشی است که باعث برنزه شدن پوست می‌شود. از برنزر برای تقلید اثر درخشش آفتاب و ایجاد گرما در پوست استفاده می‌شود. بعد از پرایمر و کرم پودر مناسب پوست تان ن.بت به برنزر می رسد. برنزر یک روش عالی برای ایجاد درخشندگی در قسمت‌های خاصی از صورت شماست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش میکاپ
آموزش میکاپ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

انواع برنزر

برنزرها فرمول‌های مختلفی دارند. مثل ژل، کرم، پودر و مایع. برخی از محصولات نه فقط در صورت، بلکه در کل بدن استفاده می‌شوند.

همچنین می‌توانید برنزر مات یا براق را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید گریم وآرایش شما جلوه طبیعی‌تری داشته باشد، برنزر مات بهتر است.

نکته: برنزرها رنگ گرم دارند، به همین دلیل نباید از آن‌ها به عنوان کانتور استفاده کنید. یک برنزر مات ممکن است سایه کانتور مناسبی به نظر برسد، اما به احتمال زیاد سایه‌های دلخواه شما را ایجاد نمی‌کند.

کاربردهای برنزر

یکی از کاربردهای برنزر برنزه کردن کل پوست است، بدون اینکه رنگ پوست خود را واقعا تغییر دهید. این روش قدیمی‌ترین و ساده‌ترین روش استفاده از برنزر است. اما کاربرد بهتر و حرفه‌ای‌تر آن اینگونه نیست. به این معنی که قرار نیست برنزر را یکدست روی کل پوست صورت خود پخش کنید. بلکه فقط در قسمت‌هایی از صورت خود استفاده می‌کنید که نور به طور طبیعی به آن‌ها برخورد می‌کند. یعنی پیشانی، استخوان گونه و خط فک.

برنزر چیست؟

روش استفاده از برنزر

بهترین راه برای انجام این کار استفاده از روش “3” است. در این روش باید برنزر را به صورت عدد 3 روی هر دو طرف صورت خود اعمال کنید. یک برس کرکی را به یک برنز پودر آغشته کنید، سپس آن را به شکل “3” (یا “E”) در امتداد کنار صورت خود، به شقیقه‌ها، استخوان‌های گونه و خط فک خود بزنید.

هایلایتر

نوعی محصول آرایشی هستند که نور را منعکس می‌کنند و به صورت مایع، کرم و پودر در بازار وجود دارند. ما در مقاله ای جداگانه توضیح داده ایم که هایلایتر چیست؟ می‌توانید در آن صفحه اطلاعات کاملی بدست آورید. هدف این محصول براق کردن تمام صورت شما نیست، بلکه هدف این است که انعکاس نور را در نقاط خاصی از صورت بیشتر کنند. در نتیجه این نقاط برجسته‌تر می‌شوند جلوه بیشتری خواهند داشت. همچنین این محصول می‌تواند شادابی و درخشش بی‌نظیری به پوست شما بدهد.

انواع هایلایتر

هایلایترها در انواع مختلفی تولید شده‌اند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. هایلایتر کرمی برای آرایش پوست‌های خشک بسیار مناسب است و می‌تواند قبل یا بعد از کرم پودر استفاده شود. فرمول پودری هایلایتر برای انواع پوست‌های چرب بهتر است و باید به عنوان آخرین مرحله در آرایش صورت استفاده شود. هایلایتر مایع را باید قبل از زدن کرم پودر استفاده کنید زیرا کرم پودر را خراب می‌کند. همچنین می‌توانید آن را با آرایش صورت خود مخلوط کنید تا درخشش کامل و زیبایی داشته باشید.

آموزش آرایش عروس
آموزش آرایش عروس دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

نحوه استفاده از هایلایتر

انتخاب اپلیکاتور مناسب به سه چیز بستگی دارد: فرمول هایلایتر، میزان روشنایی که می‌خواهید در صورت خود ایجاد کنید و محل قرارگیری آن روی صورت شما. کرم‌ها را بهتر است با انگشتان خود بزنید (گرمای دستان به ذوب شدن محصول در پوست کمک می‌کند). در حالی که هایلایترهای پودری را می‌توان با براش مناسب هایلایتر یا اسفنج استفاده کرد. برای داشتن سبک‌ترین پوشش، از براش‌های با موهای نازک و پراکنده استفاده کنید. برای ایجاد ظاهر براق‌تر، از براش متراکم‌تر مانند براش مخروطی استفاده کنید. و در نهایت برای بیشترین بازده رنگی، از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید. هنگام استفاده از هایلایتر در نواحی کوچکتر (لب، بینی یا چشم‌ها) از یک ابزار کوچک و جمع و جور مانند براش مدادی استفاده کنید تا بتوانید دقت عمل بیشتری داشته باشید.

نحوه استفاده از هایلایتر و وسایل مورد نیاز آن

روش هایلایت کردن صورت

هایلایت کردن اساساً برعکس کانتورینگ است. هدف از هایلایت کردن این است که نقاط برجسته صورت (قسمت بالای استخوان گونه، امتداد استخوان‌های ابرو، بالای لب بالایی، و پایین پل بینی) خود را برجسته‌تر کنید.

برای نواحی بزرگتر مانند استخوان‌های گونه، از براش مخصوص استفاده کنید و هایلایتر را با حرکت رفت و برگشتی بر روی پوست اعمال کنید. اگر ترجیح می‌دهید از اسفنج استفاده کنید، می‌توانید هایلایتر را با یک اسپری به اسفنج بزنید و سپس اسفنج را به محل مورد نظر فشار دهید. برای فضاهای کوچکتر مانند گوشه‌های داخلی چشم، گودی بالای لب و نوک بینی، از براش کوچک نوک تیز استفاده کنید. با این کار می‌توانید هایلایتر را دقیقاً همان جایی که می‌خواهید فشار دهید و آن را با انگشت مخلوط کنید.

نکته: از هایلایت کردن منطقه T خود (پیشانی، وسط گونه‌ها و چانه) خودداری کنید. زیرا این نقاط به طور طبیعی چرب هستند و مستعد درخشش بیش از حد می‌باشند.

تفاوت هایلایتر و برنزر

همانطور که با خواندن مطالب بالا متوجه شده‌اید، هایلایتر و برنزر کاربردهای کاملا متفاوتی دارند. برنزر باعث تیره شدن پوست می‌شود. همچنین می‌تواند با ایجاد سایه‌های تیره بر روی پوست عمق بیشتری در قسمت‌های خاصی از صورت ایجاد کند. برعکس، هایلایتر به روشنی و درخشش بیشتر پوست کمک می‌کند. بعلاوه، این محصول با ایجاد سایه‌های روشن در قسمت‌های خاصی از صورت می‌تواند آن قسمت‌ها را برجسته‌تر و شاداب‌تر نشان دهد. در انتها برای تثبیت و ماندگاری آرایش می توانید از فیکساتور استفاده کنید.

منبع: cosmopolitan

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: