میکروبلیدینگ ابرو چیست

میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز چیست و چگونه انجام می شود ؟ (راهنمای فوق العاده)

ارسال به دیگران:

مدل ابرو مناسب فرم صورت شما، منجر به داشتن صورتی زیباتر می‌شود. میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو یکی از تکنیک ‌های نیمه دائمی تاتو است که برای تغییر ظاهری ابروها و ازبین بردن نواقص استفاده می ‌شود.

این تکنیک باعث پر حجم نشان دادن ابروها می شود. این روش که رقیب سرسخت کاشت ابرو است این روزها طرفداران بسیار زیادی به خود جذب کرده است.

میکروبیلدینگ یا هاشور ابرو چیست؟ بعد از انجام میکروبلیدینگ چه مراقبت هایی انجام دهیم؟ میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو چه مزایا و معایبی دارد؟ سوالاتی هستند که در پایان مقاله به پاسخ آنها می رسید. با ما همراه باشید.

آموزش فیبروز ابرو
آموزش فیبروز ابرو دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

میکروبیلدینگ یا هاشور ابرو چیست؟

در این روش رنگدانه ‌های موقت توسط بلیدر، به زیر پوست تزریق می ‌شوند. البته تکنیک میکروبلیدینگ با مدل های تاتو معمولی متفاوت است. در این روش هر یک از موهای ابرو توسط ابزار مخصوص به صورت دستی کشیده می‌ شوند. به همین سبب ظاهر طبیعی ‌تری ایجاد می‌ کند.
این در حالی است که پروسه تاتو توسط دستگاه تاتو و یک سوزن انجام می ‌شود. تکنیک میکروبلیدینگ اغلب برای تغییر فرم ابرو،‌ حجم دادن به آن و همچنین تغییر رنگ و بافت استفاده می ‌شود. در این تکنیک ابتدا خراش‌ هایی روی پوست ایجاد می ‌شود و سپس رنگدانه ‌ها به لایه‌ های بالایی پوست تزریق می ‌شوند. بنابراین به نسبت تاتو که رنگدانه را به عمق پوست تزریق می‌ کند، دوام کمتری دارد.

روش های هاشور ابرو کدام است؟

در پاسخ به سوال اساسی هاشور ابرو چیست باید بگوییم که روشی نیمه دائمی در اصلاح فرم ابرو است که شما را به داشتن ابروهای متناسب چهره‌تان نزدیک می‌کند. در این روش با تزریق رنگدانه‌هایی به زیرپوست  می‌توانید مدل مناسب را پیاده‌سازی کنید.

 هاشور ابرو دارای تکنیک‌های متفاوتی است. تمامی این روش ها یک هدف را دنبال می‌کنند اما مسیر رسیدن به آن در هر کدام متفاوت است. اینکه کدام روش برای شما مناسب است به عوامل متفاوتی از جمله مدت زمان ماندگاری، نوع پوست، تجربه قبلی در انجام این نوع روش‌ها و درجه تغییرات فرم ابرو بستگی دارد.

روش‌های هاشور ابرو به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند. این روش‌ها میکروبلیدینگ، فیبروز ابرو و میکروپیگمنتیشن نام دارند. هر کدام از آن‌ها دارای نکات و جزییاتی است که در ادامه به‌طور کامل به آن‌ها می‌پردازیم.

میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز

میکروپیگمنتیشن، فیبروز ابرو و میکروبیلدینگ چیست؟

اما سوال اصلی این است که میکروپیگمنتیشن، فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ چیست؟

فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ تا حدی به هم نزدیک هستند و تفاوت اساسی در جزییاتی همچون متریال استفاده شده در آن‎‌ها است. این‌ها تکنیک‌هایی نیمه دائمی و دستی در اصلاح فرم ابرو هستند.

در این روش‌ها از قلم دستی یا قلم تاچ یا هولدر استفاده می‌شود. تکنسین با استفاده از همین قلم دستی خراش‌هایی روی پوست ایجاد می‌کند و بعد از آن رنگدانه‌ها را به سطح زیرپوست تزریق می‌کند.

روش‌های فوق در دسته تکنیک‌های دستی هاشور ابرو قرار دارند. در صورتی که عملیات میکروپیگمنتیشن با این روش‌ها کاملا متفاوت است. تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو در طریقه انجام آن است.
اصلی‌ترین این تفاوت در این است که میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه انجام می‌شود در صورتی که هاشور به صورت دستی پیاده‌سازی می‌شود.

میکروبلیدینگ صورت

تفاوت میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو در چیست؟

از سه روش اصلی هاشور، میکروبلیدینگ و فیبروز بسیار شبیه هم هستند. هر دو آن‌ها از روش‌های دستی هاشور هستند که توسط قلم تاچ انجام می‌شوند. اما تفاوت‌هایی نیز دارند که آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. در ادامه به این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین تفاوت و فرق میکروبلیدینگ و فیبروز به ابداع آن‌ها مربوط می‌شود. در واقع موسسان این روش‌ها دلیل اصلی تفاوت آن‌ها می‌باشد.

روش فیبروز توسط موسسه زیبایی به نام فی (phi) راه‌اندازی شده است. استانداردها و متریال مورد استفاده در این روش نیز توسط همین آکادمی تعیین می‌شود. اما در نهایت تکنسین‌هایی که از روش میکروبلیدینگ استفاده می‌کنند، انعطاف بیشتری در انجام آن دارند و در واقع دستشان بازتر است.

استاندارد‌های این روش از اصول مشخصی برخوردار است اما این بدین معنا نیست که روش میکروبلیدینگ از استاندارد خاصی پیروی نمی‌کند.

همچنین نکته مهم بعدی که این دو روش را متفاوت می‌کند سوزن و رنگ استفاده شده در آن‌هاست. متریال این ابزار در فیبروز از کیفیت بالاتری بهره‌مند است.

سوزن‌های استفاده شده در روش فیبروز متعلق به کمپانی فی است که دارای استانداردهای خاص خود است. کیفیت این سوزن‌ها نسبت به نمونه‌های استفاده شده در روش میکروبلیدینگ بسیار بالاتر است.

آموزش میکروپیگمنتیشن
آموزش میکروپیگمنتیشن دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

تفاوت بعدی بین این دو روش به رنگ استفاده شده در آن‌ها مربوط است. رنگ تزریق شده در زیرپوست در روش میکروبلیدینگ، رنگدانه (PIGMENT)نام دارد. در صورتی که رنگ مورد استفاده در روش فیبروز به نام فی و متعلق به این آکادمی است و از استانداردهای آن پیروی می‌کند.

تفاوت بعدی به عمق تزریق جوهر و در نتیجه ماندگاری مربوط است. در روش میکروبلیدینگ، جوهر تزریق شده به لایه‌های زیرین پوست وارد می‌شود به همین دلیل ماندگاری آن بیشتر از فیبروز ابرو است.

نفوذ کمتر جوهر در روش فیبروز باعث می‌شود پاک کردن تغییرات ابرو توسط این روش راحت‌تر ممکن شود.

انواع تکنیک میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ نوعی روش هاشور ابرو است که از قلم دستی برای انجام آن استفاده می‌شود. انواع تکنیک میکروبلیدینگ به دو دسته پرطرفدار تقسیم می‌شود. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم.

بولد بروزر

تکنیک بولد بروزر یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در رشته میکروبلیدینگ می‌باشد که توسط گرند مستر آکادمی فی به دنیا معرفی شد. این تکنیک با نام‌های مجیک بروزر یا مجیکال بروزر نیز شناخته می‌شود.

دلیل این نام گذاری نیز این است که افراد معتقدند این روش می‌تواند به طرز جادویی ابروهای شما را طراحی کند و در عین حال به شدت طبیعی باشد.

اصول این تکنیک بر اساس ریزپرزهای اولیه و ثانویه است که در نهایت برای شما ابروهایی ظریف و طبیعی به جای می‌گذارد. خطوط طراحی شده در این تکنیک، اس مانند است.

میکروبلیدینگ ابرو چیست

تفاوت فیبروز با بولد بروزر در نوع پترن استفاده شده در آن‌ها می‌باشد. به طور مثال، پترن‌های استفاده شده در فیبروز محدود هستند و به سه نوع اسپاین ۳ و اسپاین ۶ و آپر اسپاین ختم می‌شوند.
این درصورتی است که در بسیاری از مواقع با توجه به این که هر ابرو دارای یک ترنزیشن است، احتمال غیرطبیعی شدن حالت ابرو بالاتر از تکنیک بولد بروزر است. زیرا ممکن است حالت ابرو از این الگوها پیروی نکند.

شرایط توضیح داده شده درباره فیبروز در حالیست که با تکنیک جدید بولد بروزر، بسیاری از محدودیت‌های فیبروز کنار گذاشته می‌شود. استروک ابرو در این تکنیک ظریف‌تر، ریزتر و گاهی بلندتر هستند.

همچنین ترنزیشن‌های ابرو در این تکنیک از تنوع بیشتری برخوردار است. و همچنین تعداد استروک‌ها نیز بیشتر است. در تکنیک بولدبروزر، لبه‌های ابرو آزاد هستند. همه این مزایا سبب شده تا بولد بروزر حرفه‌ای‌تر از فیبروز عمل کند.

سوزن بولدبروزر می‌تواند از دو نوع سوزن‌های کمپانی فی استفاده شود. شما می‌توانید از سوزن مخصوص بولد بروزر که ترکیبی از سوزن یو و کج است یا سوزن یو مشکی کمپانی فی استفاده کنید. اما توصیه ما این است از سوزن یو مشکی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نانو بلیدینگ

نانوبلیدینگ روشی دیگر از رشته میکروبلیدینگ است. دقت طراحی در این تکنیک نسبت به میکروبلیدینگ افزایش یافته است و دلیل آن نیز کاهش ضخامت سوزن به اندازه ۰.۳ است. شاید این مقدار از نظز شما ناچیز باشد اما ظرافت کار را تا حد زیادی بالا می‌برد.

همچنین تعداد پین‌های روی سوزن نیز به ۱۸ عدد افزایش یافته است. پین سوزن‌های ریزی است که در کنار هم قرار دارند و ضخامت هر کدام ۰.۱۵ میلی‌متر می‌باشد.

فرق فیبروز ابرو با میکروبلیدینگ نی نی سایت

انواع تکنیک میکروپیگمنتیشن

همان‌طور که قبلا هم گفتیم ماندگاری میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است و دلیل این اتفاق نیز نفوذ بیشتر رنگ به لایه‌های پوستی در روش میکروپیگمنتیشن است. در ادامه به بررسی انواع تکنیک‌های پرطرفدار رشته میکروپیگمنتیشن پرداخته‌ایم.

نانو بروز

تکنیک نانوبروز زیرشاخه‌ای از میکروپیگمنتیشن است که ظرافت بیشتری نسبت به میکروپیگمنتیشن دارد. در این تکنیک، بدون هیچ محدودیتی می‌توان طراحی ابرو را انجام داد. محدودیت‌های مطرح شده در روش‌های فیبروز و بولد بروز به طور کامل در این روش جبران می‌شوند.

توجه به این نکته ضروری است که این روش بهترین روش برای هاشور ابرو در افرادی دارای پوست چرب است. زیرا در این روش ظرافت بیشتر و نفوذ بیشتر رنگ باعث جلوگیری از پخش شدن و ار بین رفتن طرح می‌شود.

بریزی بروز

جدیدترین روش میکروپیگمنتیشن که خالق آن باز هم کمپانی فی است، بریزی بروز نام دارد. بریزی بروز یا فشن بروز سبکی جدید از آرایش دائم است که می‌توان با آن ابروهای هالیوودی طراحی نمود.

اگر بخواهیم از جزییات انجام این تکنیک بگوییم باید به تلفیق عجیب دو روش اصلی طراحی ابرو اشاره کنیم. بریزی بروز از ترکیب دو روش میکروبلیدینگ و شیدینگ ابرو ایجاد می‌شود که با دستگاه میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ به طور همزمان پیاده‌سازی می‌شود.

روش سوپر بروز (بریزی بروز) مناسب انواع پوست‌ها است و به راحتی می‌توانید برای پوست‌های چرب، خشک و نرمال پیاده‌سازی کنید. اما توجه داشته باشید که این کار نیاز به مهارت بالایی دارد.

عکس میکروبلیدینگ ابرو

انواع مدل هاشور

اگر بخواهیم به انواع مدل هاشور ابرو اشاره کنیم می‌توانیم آن‌ها را در دو دسته هاشور ابرو دوبعدی و هاشور ابرو سه بعدی جای دهیم.

هاشور ابرو دو بعدی

در هاشور ابرو دو بعدی توصیه می‌شود از دستگاه میکروپیگمنتیشن استفاده شود. در این روش تاج ابرو دارای خطوطی در جهت بالا هستند. این خطوط از نقطه مرکزی به بعد در جهت پایین کشیده می‌شوند.

هاشور ابرو سه بعدی

هاشور ابرو سه بعدی برای افرادی که اصطلاحا ابرو ندارند می‌تواند بسیار مفید عمل کند. علت این ادعا نیز در این است که خطوط هاشور در این مدل از چند خط در جهت خط spine ایجاد می شوند. همین روش باعث حجم سازی در ابرو می‌شود.

میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو چگونه انجام می‌شود؟

انجام تکنیک‌های میکروبلیدینگ، هاشور ابرو و فیبروز ابرو مشابه هم هستند. همه آن‌ها دستی انجام می‌شوند و به منظور تغییر رنگ، حجم و فرم ابرو می‌باشد.

در این تکنیک با ایجاد هاشورهایی روی پوست،‌ فرم طبیعی موهای ابرو تداعی می‌شود. به همین سبب نسبت به تکنیک ‌های دیگر تاتو ظاهر طبیعی‌‌تری دارد.

متخصصان میکروبلیدینگ در ابتدای کار ظاهر و فرم ابرو و همچنین نیازهای مشتری را به بحث می ‌گذارند. سپس فرم ابروها و محل قرارگیری آن را به صورت دستی می ‌کشند.

تعیین محل قرارگیری ابرو یک فرآیند چند مرحله‌ای است که به تناسب فرم صورت و محل قرارگیری چشم‌‌ها انجام می‌‌شود. نقطه شروع ابروها، قوس و نقطه پایان آن، بر اساس فرم چشم‌ ها محاسبه می ‌شود.

بر همین اساس متخصص میکروبلیدینگ فرم کامل شده ابرو را روی صورت مشتری می‌ کشد تا محدوده کار مشخص شود. به این ترتیب مشتری می ‌تواند نتیجه نهایی کار میکروبلیدینگ را مشاهده کند.

عکس میکروبلیدینگ ابرو دخترانه

سپس به وسیله ایجاد خراش‌ ها با دستگاه بلیدر، رنگدانه ‌ها به لایه‌ های پوست تزریق می ‌شوند.

توجه داشته باشید که این مواد مانند تاتو به عمق پوست تزریق نمی‌شوند و به عمق کمتری در پوست وارد می‌شوند.

البته تکنیک میکروبلیدینگ با مدل های تاتو معمولی متفاوت است. در تکنیک میکروبلیدینگ هر یک از موهای ابرو توسط ابزار مخصوص به صورت دستی کشیده می‌ شوند. به همین سبب ظاهر طبیعی ‌تری ایجاد می‌ کند. این در حالی است که پروسه تاتو توسط دستگاه تاتو و یک سوزن انجام می ‌شود.

در این روش هر یک از موهای ابرو توسط ابزار مخصوص به صورت دستی کشیده می‌ شوند. به همین سبب ظاهر طبیعی ‌تری ایجاد می‌ کند. این در حالی است که پروسه تاتو توسط دستگاه تاتو و یک سوزن انجام می ‌شود.

تکنیک میکروبلیدینگ اغلب برای تغییر فرم ابرو،‌ حجم دادن به آن و همچنین تغییر رنگ و بافت استفاده می ‌شود. در این تکنیک ابتدا خراش‌ هایی روی پوست ایجاد می ‌شود و سپس رنگدانه ‌ها به لایه‌ های بالایی پوست تزریق می ‌شوند.

بنابراین به نسبت تاتو که رنگدانه را به عمق پوست تزریق می‌ کند، دوام کمتری دارد.

فیلم میکروبلیدینگ ابرو

در این قسمت قصد داریم مراحل هاشور ابرو از تکنیک میکروبلیدنگ توضیح دهیم:

فیلم میکروبلیدینگ ابرو -مرحله اول

مرحله اول: صورت را از هرگونه مواد آرایشی یا چربی پاک می‌کنیم.

مرحله دوم: این مرحله مهم‌ترین بخش از مراحل میکروبلیدینگ است. در این مرحله ابروها را قرینه می‌کنیم. (قرینه سازی ابرو)

مرحله سوم: بعد از قرینه سازی درست حال نوبت طراحی ابروهاست. در این بخش شما می‌توانید فرم ابروها را متناسب با آن چیزی که متناسب با فرم صورت است طراحی کنید.

مرحله چهارم: این مرحله به بی حسی متعلق است. در این مرحله هر نوع پماد بی حسی متناسب با مدت زمان کارتان باید انتخاب کنید و منتظر بمانید تا بی حسی انجام شود.

مرحله پنجم: شما در این مرحله نقاط مهم ابرو را نقطه گذاری می‌کنید. این نقاط شامل تاج، آرک و دم ابرو هستند.

مرحله ششم: با توجه به رنگ پوست و ابرو، رنگ مناسب را انتخاب می‌کنید.

فیلم میکروبلیدینگ ابرو -مرحله دوم

مرحله هفتم: با توجه به نوع کارتان، زاویه تیغ بلید را تنظیم کنید.

مرحله هشتم: با استفاده از خط کش قرینه، وسط ابرو را مشخص کنید. این کار را با مداد طراحی انجام دهید.

مرحله نهم: خطوط اصلی تاج ابرو را بکشید. بین این خطوط را فاصله دهید تا بعدا بتوانید خطوط ظریف‌تر هم بکشید.

مرحله دهم: حال نوبت آرک است. ابتدا آرک پایین و همزمان آرک بالا را بکشید.

مرحله یازدهم: نوبت کشیدن دم ابرو است که در ادامه آرک کشیده می‌شود.

مرحله دوازدهم: حال نوبت آن است که رنگ را با میکروبراش روی خطوط بکشید و پنج دقیقه صبر کنید تا رنگ به پوست نفوذ کند.

مرحله سیزدهم: بعد از پنج دقیقه رنگ را پاک کنید. قسمت‌هایی که هنوز رنگ نگرفته‌اند را مجدد تیغ بکشید.

چه افرادی نمی توانند هاشور ابرو انجام دهند؟

همواره روش‌های زیبایی یا درمانی ممکن است برای بعضی افراد دارای شرایط خاص چندان پیشنهاد نشود یا حتی در مواردی از انجام آن منع هم شوند. هاشور ابرو هم از روش‌هایی است که به بعضی افراد توصیه نمی‌شود.

  • بهتر است به دلیل تهاجمی بودن این روش و حساسیت بالا در بهداشتی بودن آن، خانم‌های باردار از آن استفاده نکنند.
  • افراد با بیماری‌های خاص مانند فشار خون و دیابت و ناراحتی‌هایی از جمله قلبی و عروقی، عصبی و پوستی
  • افرادی که انواع مواد مخدر استفاده می‌کنند
  • افراد حساس به مواد شیمیایی
  • افرادی که در دوران عادت ماهیانه هستند
  • افرادی که دارای جوش یا آفتاب سوختگی هستند
مدل ابرو میکروبلیدینگ جدید

میکروبلیدینگ، فیبروز یا روش‌های دیگر هاشور برای چه افرادی مناسب است؟

این روش زیبایی می‌تواند برای چند دسته از افراد مناسب باشد. پس اگر در انجام آن شک دارید کافیست نگاهی به لیست پایین بیندازید.

  • افرادی که از ابروهای کم پشت خود ناراحت هستند
  • افراد علاقه‌مند به ابروی قرینه
  • اگر قصد دارید نواقص قبلی هاشور را برطرف کنید
  • افرادی که به دلیل تعریق زیاد نمی‌توانند از مواد آرایشی استفاده کنند
  • افرادی که زمان برای آرایش ندارند
  • آن‌هایی که آرایش را نمی‌پسندند اما همواره دغدغه صورت آراسته را دارند

قبل از انجام هاشور ابرو باید بدانید که…

۱. طرح خود را قبل از رفتن به سالن انتخاب کنید و از متخصص بخواهید چند مدل ابرو را قبل از شروع کار برای شما با مداد و سایه طراحی کند . هربار از خود عکس بگیرید این عکس ها میتواند به شما در تصمیم گیری نهایی کمک کند.

۲. در انتخاب رنگ دقت کنید . رنگی که برای هاشور انتخاب میکنید متفاوت با زمان هایی که ابروی خود را رنگ کردید خواهد بود . مناسب ترین رنگ نگ طبیعی ابروهایتان میباشد.

۳. اگر دارای پوست خیلی چربی هستید بهتر است از انواع تتو بپرهیزید . ماندگاری تتو معمولا بین افرادی که پوست خیلی چربی دارند پایین است .اما با توجه به روش‌هایی همچون بریزی بروز و نانوبروز می‌توانید تا حد زیادی به ابروهای خود شانس بدهید.

۴. قبل از انجام هاشور یا تاتو در معرض تابش اشعه ی UV یا اشعه ی ماورا بنفش قرار نگیرید.

۵. قبل از هاشور ابرو لایه برداری و میکرودرم انجام ندهید .اگر به تازگی انجام داده اید حتما متخصص خود را در جریان قرار دهید .

۶. چند ساعت قبل از تتو مواد کافئین دار مصرف نکنید.

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ ابرو

بعد از میکروبلیدینگ ابرو چه مراقبت هایی انجام دهیم؟

مهم‌ترین نکته پس از انجام میکروبلیدینگ ابرو استفاده از محصولات ضد آفتاب مناسب است. پرتوهای ماورای بنفش خورشید به شدت برای تکنیک میکروبلیدینگ مضر هستند.

این پرتوها منجر به از بین رفتن زود هنگام رنگدانه ‌ها می‌شوند. بنابراین استفاده از ضد آفتاب مناسب به دوام بیشتر آن کمک می‌ کند.

یک هفته پیش از انجام میکروبلیدینگ و یک ماه پس از آن، از محصولات حاوی رتینول و ویتامین آ استفاده نکنید. زیرا این محصولات هم مانند پرتوهای ماورای بنفش دوام میکروبلیدینگ را به خطر می‌اندازند.

پس از انجام میکروبلیدینگ به مدت یک الی دو هفته از تماس ابروها با آب جلوگیری کنید. همچنین بهتر است حداقل به مدت یک هفته از هیچ گونه محصول آرایشی در محدوده ابروها استفاده نکنید. اما پس از این‌ که پوست به بهبودی رسید می ‌توانید آرایش معمول خود را انجام دهید.

ماندگاری میکروبلیدینگ چه مدت است؟

همان گونه که پیش ‌تر گفتیم، تکنیک میکروبلیدینگ نوعی تاتوی نیمه دائمی است. بنابراین میکروبلیدینگ هم مانند همه تکنیک ‌های دیگر پس از مدتی از بین می‌ رود.

ماندگاری میکروبلیدینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل کیفیت رنگدانه‌ های مصرفی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ترکیبات محصولات آرایشی مورد استفاده و داروهایی که مصرف می کنید، می شود.

بر این اساس ماندگاری تکنیک میکروبلیدینگ یا هاشور ابرو بین یک تا دو سال برآورد می‌شود.

اولین ترمیم ۶ هفته پس از انجام پروسه توصیه می ‌شود. ترمیم‌ های بعدی بسته به نوع پوست مشتری و عوامل دیگر ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از آن انجام می ‌شوند. عموما میکروبلیدینگ ابرو برای  افراد با پوست چرب دوام کمتری دارد.

قیمت میکروبلیدینگ ابرو

روش‌های پاک کردن هاشور ابرو

ممکن است بعد از مدتی به هر دلیلی بخواهید هاشور ابرو خود را پاک کنید. تفاوتی نمی‌کند از کدام روش استفاده نموده‌اید. برای پاک کردن همه تکنیک‌ها می‌توانید روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید.

استفاده از ریموور تاتو

برای ریموو تاتو می‌توانید از ریموورهای مخصوص این کار استفاده کنید. قدرت پاک‌کنندگی این مواد با توجه به درجه غلظت آن‌ها متغیر است.

استفاده از لیزر برای پاک کردن هاشور ابرو

راه حل نهایی و قطعی در پاک کردن هاشور ابرو و انواع مدل تاتو، قطعا لیزر است. معمولا با یک جلسه درمان لیزر می‌توانید هاشور را پاک کنید. تنها نکته‌ای که بسیار مهم است کلینیک لیزری است که به آن مراجعه می‌کنید. سعی کنید به مراکز معتبر لیزر مراجعه کنید.

مزایای تکنیک میکروبلیدینگ

  • ظاهر طبیعی
  • ماندگاری زیاد
  • صرفه جویی در زمان آرایش
  • خون‌ ریزی کمتر

معایب تکنیک میکروبلیدینگ

  • احتمال ایجاد واکنش‌های حساسیت زا به رنگدانه ‌ها
  • دوره ترمیم طولانی
  • احتمال بروز عفونت
  • خطر انتقال بیماری‌های واگیردار از جمله هپاتیت سی و اچ آی وی
  • نیاز به ترمیم مداوم
  • احتمال ایجاد خطا در زمان ترسیم
  • پاک شدن دشوار
تفاوت فیبروز و میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ چه عوارضی دارد؟

اقدامات احتیاطی برای تکنیک میکروبلیدینگ همانند سایر روش ‌های تاتو است. شایع ‌ترین عارضه ‌های گزارش شده در این تکنیک، جایگذاری اشتباه رنگدانه‌ ها،‌ جابه جایی محل پیگمنت ‌ها، تغییر رنگ و در موارد نادر زیاد بودن رنگدانه‌ ها است.

عوارض جدی در این روش نادر است. میکروبلیدینگ هم مانند تمام روش ‌های خالکوبی ریسک ابتلا به برخی بیماری‌ ها از جمله اچ آی وی و هپاتیت سی را دارد.

همچنین واکنش ‌های حساسیت ‌زای کوتاه مدت و یا بلند مدت به رنگدانه‌ ها هم ممکن است در این روش دیده شوند. به همین علت استفاده از متخصصانی که از مجوزها و استانداردهای لازم برخوردار باشند اهمیت زیادی دارد.

تعیین محل قرارگیری ابرو یک فرآیند چند مرحله ‌ای است که به تناسب فرم صورت و محل قرارگیری چشم‌ ها انجام می‌ شود. نقطه شروع ابروها، قوس و نقطه پایان آن، بر اساس فرم چشم‌ ها محاسبه می ‌شود.

بر همین اساس متخصص میکروبلیدینگ فرم کامل شده ابرو را روی صورت مشتری می‌ کشد تا محدوده کار مشخص شود.

به این ترتیب مشتری می ‌تواند نتیجه نهایی کار میکروبلیدینگ را مشاهده کند. سپس به وسیله ایجاد خراش‌ ها با دستگاه بلیدر، رنگدانه ‌ها به لایه‌ های پوست تزریق می ‌شوند.

سخن آخر

با توجه به این که تکنیک‌های مختلف هاشور ابرو از جمله میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن یا فیبروز برای اصلاح فرم ابرو است اما باید تفاوت‌های آن‌ها را درک کنید و از روش مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید چهره شما بدون آرایش هم آراسته و زیبا باشد فیبروز ابرو یا نانوبلیدینگ می‌تواند همان روش طبیعی و ظریف مورد نظز شما باشد.

ار طرفی اگر پوست چرب دارید، بریزی بروز و روش‌هایی که در آن از سوزن‌های نازک‌تر استفاده می‌شود می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

هاشور ابرو مناسب چه افرادی است؟

این تکنیک مناسب افرادی است که ابروهای کم پشت یا خالی دارند یا از فرم ابروهای خود راضی نیستند.
همچنین اگر وقت برای آرایبش ندارید اما می‌خواهید همواره آراسته باشید این روش برای شماست.


ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو چقدر است؟

بسته به این که چه نوع پوستی دارید و از کدام روش استفاده کرده‌اید ماندگاری انواع تکنیک‌های هاشور از ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است.


فیبروز ابرو برای چه افرادی مناسب نیست؟

این روش برای خانم‌های باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی و عصبی و افراد دارای حساسیت‌های پوستی یا آفتاب سوختگی مناسب نیست.


مراقبت‌های بعد از هاشور ابرو چیست؟

تا یک ماه نباید از مواد دارای ویتامین آ و رتینول برای پوست خود استفاده کنید.
حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
یک تا دو هفته بعد از هاشور ابرو نباید به ابروهای خود آب بزنید.
به مدت یک هفته نباید مواد آرایشی نزدیک محدوده ابرو استفاده شود.


برای پاک کردن هاشور ابرو چه کار کنم؟

برای پاک کردن آن می‌توانید از ریموورهای تاتو استفاده کنید.
در نهایت راه قطعی برای پاک کردن هاشور ابرو می‌توانید یک جلسه لیزر بروید.

مهشید عزت پوری

شما تا به حال تجربه کدوم روش از هاشور ابرو را داشته‌اید؟ خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با ما به اشتراک بذارید.

منبع: harpersbazaar

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: