کاشت ابرو در المان

کاشت ابرو چطور انجام می شود و چه عوارضی دارد؟

ارسال به دیگران:

اغلب خانم ‌ها ترجیح می ‌دهند ابروهای پرپشت و خوش فرمی داشته باشند. اما متاسفانه در بسیاری مواقع افراد به صورت ژنتیکی ابروهای کم پشتی دارند. برخی دیگر نیز بر اثر استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی یا اتفاقات غیر منتظره ابروهای خود را از دست داده ‌اند. ساده ‌ترین راه برای پر کردن و فرم دادن موقت ابروها، استفاده از محصولات آرایشی از جمله مداد یا سایه ابرو است. برای ابروهای کم پشت روش های دیگری مانند میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو نیز بسیارعالی هستند. اما امروزه راه ‌های دیگری هم برای تغییر فرم ابروها وجود دارد که می‌ تواند اثرات دائمی ‌تری داشته باشد. روش کاشت ابرو یکی از این متدهایی است که می ‌تواند برای پرپشت کردن و بهبود فرم ابروها به کمک شما بیاید. کاشت ابرو هم مانند کاشت موی سر با استفاده از پیوند موهای طبیعی افراد انجام می ‌شود.

اگرچه روش کاشت ابرو در ابتدا انتخاب مناسبی برای برخورداری از ابروهای پهن و خوش حالت به نظر می ‌رسد. اما برای انتخاب این روش باید همه جوانب آن را از هزینه ‌ها گرفته تا خطرات، دوره نقاهت و عوارض جانبی کاشت ابرو در نظر بگیرید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که کاشت ابرو چطور انجام می شود و چه عوارضی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش میکروبلیدینگ
آموزش میکروبلیدینگ دریافت مدرک فنی و حرفه ای
ثبت نام و مشاوره رایگان

کاشت ابرو چطور انجام می شود؟

کاشت ابرو یک روش درمان زیبایی است که توسط پیوند موهای ابرو به ناحیه مورد نظر انجام می ‌شود. هدف از این نوع درمان ایجاد ظاهری بی نقص ‌تر برای ابروهای شماست. روش کاشت ابرو درست مانند روش‌ های کاشت مو است. در واقع موهای پیوندی از بخش بالای گوش‌ یا پشت سر دریافت می ‌شوند و به ناحیه مورد نظر پیوند می ‌خورند. در روش کاشت ابرو، جراح پلاستیک می‌ تواند موهای ناحیه اهدا کننده را به همراه فولیکول‌ های مو بردارد و به ابروها پیوند بزند.

به این ترتیب حتی اگر موهای پیوند خورده دچار ریزش شوند، موهای جدید دوباره توسط فولیکول‌ های مو جایگزین می ‌شوند. پروسه کاشت ابرو پس از انجام بیهوشی عمومی انجام می ‌شود. جراح برش‌ های کوچکی را در قسمت‌ های اهدا کننده فولیکول و همچنین نقاط مورد پیوند در ابروها انجام می‌ دهد. سپس با خارج کردن فولیکول‌ های مو، آن‌ها را در نقاط جدید جایگزین می‌ کند. این پروسه بین ۳ تا ۵ ساعت زمان نیاز دارد.

کاشت ابرو چگونه است

کاشت ابرو چه مزایا و معایبی دارد؟

کاشت ابرو توسط عمل جراحی، روش بسیار مناسبی برای بهره‌ مندی از ابروهای خوش فرم است. در این روش از موهای طبیعی خودتان استفاده می ‌شود. بنابراین ابروهایتان بسیار طبیعی و خوش فرم می ‌شوند. از سوی دیگر توسط این متد، دیگر نیاز به آرایش ابروها و استفاده از محصولات آرایشی گوناگون نخواهید داشت. اما با این وجود کاشت ابرو مشکلات و عوارض جانبی خودش را هم دارد. اول از همه باید بدانید این روش بسیار پرهزینه است. پس ممکن است مجبور شوید هزینه زیادی را صرف کاشت ابروهایتان کنید.

ثانیا دوران نقاهت در این روش ممکن است ماه ‌ها به طول بیانجامد. بنابراین تا حصول نتیجه کامل و ترمیم بافت‌ های آسیب دیده زمان زیادی نیاز است. اما از همه مهم ‌تر این که این روش نتایج تضمینی و صد در صد برایتان به همراه ندارد. در واقع ممکن است فولیکول ‌ ها نتوانند موهای جدید درست کنند. در این صورت هم پول خود را از دست داده ‌اید و هم ماه‌ ها در انتظار دوران نقاهت و رشد موهای جدید مانده ‌اید. در آخر هم شاید از ابروهایتان نا راضی باشید. از عوارض بیهوشی و تیغ جراحی هم که بی شک خبر دارید و لازم به تکرار نیست.

بعد از کاشت ابرو چه مراقبت هایی انجام دهیم؟

اگرچه دوره بهبودی در روش کاشت ابرو نسبت به روش ‌های دیگر طولانی ‌تر است. اما نسبت به عمل ‌های جراحی دیگر، دوران نقاهت کوتاه‌ تری دارد. در چند روز نخست پس از کاشت ابرو متوجه حفره‌ هایی در بافت آن می ‌شوید. بهتر است در این زمان آن‌ها را دستکاری نکنید. در سه هفته نخست پس از انجام عمل کاشت ابرو از هرگونه فعالیت یا ورزش شدید بپرهیزید. همچنین در صورت مشاهده هر گونه خونریزی، تورم یا چرک در موضع حتما با جراح متخصص خود تماس بگیرید.

کاشت ابرو طبیعی

پس از چند هفته موهایی که پیوند خورده‌ اند دچار ریزش شده و از بین می ‌روند. این اتفاق طبیعی است و لازم نیست نگران شوید. در صورت موفقیت آمیز بودن پیوند، موهای جدید باید در چند ماه آینده رشد کنند. البته ممکن است این موهای جدید از رشد زیادتری برخوردار باشند. بنابراین شاید مجبور شوید هر از گاهی آن‌ها را به تناسب موهای ابروهایتان کوتاه و مرتب کنید.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد؟

یکی از خطرات احتمالی در روش کاشت ابرو موفقیت آمیز نبودن پیوند است. در این صورت فولیکول ‌ها نمی ‌توانند موهای جدید ایجاد کنند. در این شرایط ممکن است جراح تکرار دوباره عمل را ضروری بداند. همچنین در صورت مشاهده عوارض جانبی کاشت ابرو که در ادامه گفته شده، فورا با جراح متخصص خود تماس بگیرید:

  • خونریزی بیش از حد
  • آسیب عصبی
  • تورم
  • کبودی
  • عفونت
  • زخم

پیش از عمل کاشت، پزشک متخصص در خصوص سابقه بیماری‌ ها و داروهایی که مصرف کرده اید اطلاعات لازم را از شما می ‌گیرد. پزشک خود را از هرگونه بیماری خاص یا داروها و مکمل‌هایی که مصرف می ‌کنید مطلع سازید. همچنین در صورت وجود هر یک از بیماری‌های زیر بهتر است از انجام این عمل بپرهیزید:

  • ریزش موی سکه ‌ای
  • تمایل به کندن موها
  • اختلالات خونریزی
  • سابقه عوارض شدید ناشی از عمل‌های جراحی

نتیجه گیری

اگر از ظاهر ابروهایتان به هر علتی ناراضی و در جستجوی راه حلی دائمی هستید، روش کاشت ابرو می ‌تواند روش مناسبی برایتان باشد. با این وجود فراموش نکنید که این احتمال هم وجود دارد که نتایج معکوسی بگیرید. به هر حال خطر عوارض جانبی در هر نوع عمل جراحی وجود دارد. حتی اگر عمل ساده ‌ای برای کاشت ابرو باشد.

بنابراین قبل از این که به کاشت ابرو اقدام کنید، همه گزینه‌ های موجود را بررسی کنید و از پزشک متخصص مشاوره بگیرید. سعی کنید در این زمینه تحقیقات کافی انجام دهید و از همه احتمالات باخبر شوید. روش های دیگر مانند میکروبلیدینگ، فیبروز ابرو، میکروپیگمنتیشن ابرو را بررسی کنید. از تفاوت روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن اطلاع کسب کنید. تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را برای ابروهایتان بگیرید.

منبع: healthline

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نظرات کاربران
اطلاع رسانی کن
guest
مثلا: نوشین جعفری
مثلا: me@example.com
برای اطلاع رسانی های و تخفیف های رز سرخ
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنت ها

  • تماس با ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲
  • اینستاگرام رز سرخ
  • ارسال پیام در واتسپ
  • مشاوره رایگان

تماس با رز سرخ

۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲


یا، ما با شما تماس می گیریم: